Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

 kunsten at lære at bruge sut.
Forfatter: 
Dato:  13-06-2007 20:49

Ja, det er det helt store problem. Amningen fungerer perfekt - men det ville være rart om man engang imellem kunne give en sut som trøst. Nu har jeg snart købt mig fattig i diverse sutter - men hvergang Anna får en sut i munden, er hun ved at brække sig! Gode råd modtages med kyshånd ...


GitteN

0
0
Svar på denne tråd
 
 Prøv at
Forfatter: 
Dato:  13-06-2007 21:06

smutte den ind istedet for brystvorten når du er færdig med at amme. Sådan lærte vores Mads det, vi havde også prøvet alt andet.

Men ved at snyde ham fik han det lært.


Mor til verdens skønneste dreng Mads 13/7-06 ;-D


Ejer af Skot af Lilleris

Verdens dejligste oldenborger !

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bruge sut
Forfatter: 
Dato:  14-06-2007 08:42

Mille ville heller ikke kendes ved den da hun var helt lille, men lige pludselig, da hun blev de der 6-7 måneder ville hun pludselig godt.

Jeg har bare ladet hende ligge og lege med den og gnubbet hendes gummer med den og det har tilsyneladende hjulpet.


Enten så kommer det senere eller også vil de ikke og det må man så bare acceptere


Pøj Pøj med projektet


venlig hilsen
RikkeAnd

Victor 14. juli 2002

Mille 20. september 2006


Til minde om Krastrup´s Paddock Dancer, Skovgaards Zelle og Sonette
0
0
Svar på denne tråd
 
 Må jeg spørge...
Forfatter: 
Dato:  14-06-2007 09:08

hvorfor det er så vigtigt at give hende sutten når hun tilsyneladende ikke har lyst?


Ingen af mine piger har brugt sut - de har begge fået den tilbudt, men det var bare ikke sagen og efter få forsøg droppede vi det.


Man kan trøste sit barn på mange måder - kram, kys, en lille sang osv.


Og man får ikke problemet med at de taber den om natten og de problemer der kan opstå når de skal af med den igen senere.






TinaR

Mor til Filippa 060603 og Mikkeline 260205



0
0
Svar på denne tråd
 
 TinaR ...
Forfatter: 
Dato:  14-06-2007 17:12

og dine børn har så heller ikke brugt tommeltot ???


Jeg har selv de samme problemer med min datter, og jeg er bange for at der så smutter en finger ind i stedet hvilket jo ville være forfærdeligt (med mine øjne)...


Vi træner rigtig meget når hun bare ligger og er glad, og så kan vi nogle gange få hende til at tage den, men det virker ikke som om hun ikke vil have den, men mere som om at hun ikke ved hvordan man skal sutte på den...



Hingsteføl sælges:

Don Juan x RDH x Lauries Crusador

Højdalgaards Archilles x RDH x Blue Hors Romancier

0
0
Svar på denne tråd
 
 Metjen..
Forfatter: 
Dato:  14-06-2007 17:17

Nej ingen tommeltot, sutteklud eller andet i den stil - har ikke oplevet et eneste problem ved at de ikke havde sut.


Det skal ikke lyde som om jeg har noget imod sutter, det har jeg slet ikke - men jeg forstår ikke hvorfor man "tvinger" (kunne ikke komme i tanke om et andet ord, men det er ikke så hårdt ment) børnene til at bruge dem, hvis ikke de har et direkte behov.


Vores piger fik dem som skrevet tilbudt, men det fangede dem ikke.




TinaR

Mor til Filippa 060603 og Mikkeline 260205



0
0
Svar på denne tråd
 
 tommeltot...
Forfatter: 
Dato:  14-06-2007 20:53

Min ældste ville heller ikke bruge sut, og han har hverken brugt tommeltot, sutteklud eller andet som erstatning.


Lillebror bruger sutten lidt, men det er så lidt at jeg satser på at vænne ham af med det så snart det er muligt.


Jeg spekulerer egentlig på om der i virkeligheden er mange der går igang med tommeltotten i stedet - måske bliver man snydt af at de som en naturlig del af udviklingen sutter på fingrene i en periode ?


/bluebell

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  15-06-2007 12:26

Anna brugte sutten meget kort tid, da hun var vel omkring en måned. Men vi glemte vist at give hende den, og pludselig gad hun den heller ikke mere. Hun har nok aldrig rigtig haft brug for den. Når hun har været ked, har vi haft hende oppe hos os og trøste. Hun har aldrig brugt sutteklud, tommelfinger eller andet.


Nede i vuggestuen har hun fået en bamse med, frodi de gerne ville have, at hun havde bare et eller andet. Og den bruger hun så når hun skal sove.


Et plus ved ikke at have et "suttebarn" er jo, at man ikke skal op om natten, når de har tabt sutten. Anna sover faktisk altid fra hun falder i søvn (omkring kl. 20) til v. 5-6 tiden uden at vågne overhovedet...SKØNT!


Gitte, prøv at nøjes med at tage hende op og trøste hende indimellem (uden babs), hvis du mener at hun er mæt, men bare lidt ked. Mon ikke det kan gøre det ud for en babsehyggestund engang imellem? Min Anna har aldrig hængt i brysterne, så hun har nok heller ikke haft det store suttebehov.


Kommer der snart billeder af din lille Anna?




Mange hilsner Christel,

mor til Anna født d. 21. juli 2006

- og termin 29. oktober 2007

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det er selvfølgelig ikke...
Forfatter: 
Dato:  16-06-2007 14:00

tvingende nødvendig med sut - men både min søster og bror har haft/har barn som ikke ville/vil bruge sut - og de har altså begge været ret trætte af det. Jeg tænker også på når hun skal i dagpleje - min dagplejemor kan altså ikke trille en tur med alle børn inden de skal sove. Alle børn har et suttebehov - og Annas er ret stort. Det er jo ikke løsningen at lægge bryst til hendes suttebehov hele tiden. Jeg var ude af huset en times tid forleden, hvor min mand skulle passe Anna og han prøvede alle mulige ting for at trøste hende - uden held (hun havde altså fået ammetår lige inden jeg tog afsted). Det synes jeg måske er en smule træls

Christel : jeg skal nok se at få sat billede ind af Anna - men kom ikke lige i nærheden af et digitalt camera sidste fredag.


mange hilsner fra


GitteN

0
0
Svar på denne tråd
 
 sut...
Forfatter: 
Dato:  16-06-2007 14:52

Jeg har ingen forslag til hvordan I for hende til at acceptere sutten - men vil lige komme med en kommentar til debatten sut eller ej.


Min Silje er godt 2 uger nu, og fik først sut igår, efter aftale med sundhedsplejersken. Først var aftalen af vi helst skulle vente med sutten til vi var kommet af med ammebrikkerne, men da hun så vejede hende, og konstaterede at hun havde taget 400 gram på på en uge, syntes hun at vi skulle begynde med sut, og det har allerede virket - hun bruger ikke mig som hyggesut mere...


Vil give dig helt ret i at det er en fordel når hun skal trøstes og falde til ro - da det ikke nødvendigvis behøver at være mad der skal til...


Jeg har selv været et barn der ikke ville have hverken sut eller flaske, så ja - de findes de børn - min mor siger at jeg blev endnu mere hys af at få sut i munden, og lavede bevægelser af det...


Håber I får hende til det - ellers prøv med sutteklud, eller anden trøsteting...


Maria

Mor til Silje 30.05.07

0
0
Svar på denne tråd
 
 hej...
Forfatter: 
Dato:  16-06-2007 15:00

hej GitteN.


Jeg havde smme problem, og jeg har købt 4 forskellige sutter og prøvet.


de 3 af dem tog hun meget kort og så virkede det som om hun var ved og brække sig, så var jeg lige i babysam i dag og købe en ekstra lille sut, den ville hun heller ikke tag lige til at starte med men så lagde jeg hende til brystet for at amme og da hun var ved at falde hen og jeg kunne mærke det bare var hygge, kom jeg lige bryst mælk på sutten og brøvet at gi hende den, og så tog hun den, og hun har den i nu. dejligt dejligt.


håber du for hende til at tage den og held og lykke frem over.


Mette og Nicoline

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sut eller ej
Forfatter: 
Dato:  16-06-2007 15:06

Man kan sagtens (også som far og uden bryst) trøste et ikke-sutte-barn uden at det giver problemer og de kan sagtens gå i dagpleje uden at bruge sut.


Vi har aldrig og jeg mener aldrig, oplevet en eneste situation hvor vi ville ønske at der havde været en sut - vores dagpleje har haft begge piger og har altid sagt, at vores to piger var nogen af de nemmeste hun nogensinde har haft.


Vores børn er blevet lagt i deres barnevogne både hjemme og ude og er faldet i søvn 9 ud af 10 gange uden at vi skulle vugge - af og til har 30 sekunders vug været nok.


TinaR

Mor til Filippa 060603 og Mikkeline 260205



0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej Gitte
Forfatter: 
Dato:  16-06-2007 19:34
Hvis du virkelig gerne vil at hun skal bruge sut, så må du bare blive ved at prøve. Har du prøvet at gøre som jeg har skrevet som tidligere og som mette også skriver, med at ligge hende til brystet og så smutte sutten ind når hun ligger og hygger??

Mor til verdens skønneste dreng Mads 13/7-06 ;-D


Ejer af Skot af Lilleris

Verdens dejligste oldenborger !

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja det er...
Forfatter: 
Dato:  16-06-2007 21:27

skam prøvet, med at amme og når hun når til at det er ren "hygge" og ligge med brystvorten i munden og falde i søvn har jeg listet sutten ind - men ikke med positivt resultat. Jeg har også "malket ud" og dyppet sutten i det men også uden resultat. Jeg må prøve til hver dag ... og så bare acceptere hvis det ikke går.


Tak for de mange råd.


GitteN

0
0
Svar på denne tråd
 
 hej med dig
Forfatter: 
Dato:  20-06-2007 11:18
nyd du har et barn der ikke bruger sut og nyd endnu mere du ikke skal vende hende af med den igen
0
0
Svar på denne tråd
 
 dadamdam
Forfatter: 
Dato:  24-06-2007 21:31

Hej.


Min dreng på nu 9,5 mdr bruger sut. Han ville ikke have sutten da han var mindre. Ja tog den først ved ca 6 mdr alderen. Jeg havde det helt fint med at han ikke brugte sut og må sige at jeg nu er træt af han har sut.


ved egentlig ikke hvorfor han fik den. Men tror det kom sig af at de kære bedsteforældre og andre altid og jeg mener altid vil liste den i munden af ham. Bare man er på toilettet i fem min ja, så har de fået sat den prop i munden på ham. GRRR...


Men selv om han nu har den, forsøger jeg at være meget kontant med den. Det vil sige han har den kun når han skal sove. Bliver han ked eller andet, i løbet af dagen så bliver han trøstet på anden vis. Har overvejet at prøve at vænne ham fra den om natten. Men kan ikke lige overskue projektet i øjeblikket.


Vær du glad for at han ikke bruger den, og hyg dig med jeres ammestunder også selv om de er lange. Tro mig pludselig er en ammetur på ti min lang tid og du vil se tilbage på den gang i rigtig kunne hygge med det...


rds hoppe til salg se præsentation.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Delte meninger...
Forfatter: 
Dato:  25-06-2007 11:55

Vores søn vil heller ikke tage sutten, og det har jeg det ok med på nær når han vil bruge brystet som sut. Dog er det ikke så slemt igen, og det er som regel om aftenen... Jeg synes egentlig bare det er en hyggestund, og skulle jeg blive øm, skifter jeg bryst... Selvfølgelig ville det være rart hvis han tog den - men det vil han ikke, og så er det bare sådan... Han får nemlig nemt udløst opkastrefleksen, og det synes vi (ham og jeg) ikke er sjovt - så nu er alle sutterne gemt væk. Måske vil lillesøs eller bror bruge dem, når han/hun engang om nogle år se dagens lys.


Desværre hører vi en del kommentarer om at sutten bare skal holdes i munden på ham, men det synes vi ikke er løsningen, når han bliver gal over den...


Så vi har accepteret at sådan er det lige pt...



Hilsen Gitte
-
Ytringsfrihed i DK? Åbenbart ikke...
-
Der tages forbehold for fejl af enhver art.
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider