Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Dagplejeindkøring...
Forfatter: 
Dato:  12-06-2007 09:44

Åååh for hulen hvor det trækker tænder ud! Carl startede i onsdags med 2 timer sammen med mig hos dagplejemor (som i øvrigt er rigtig sød). Torsdag: hele 5 timer fordi han pludselig blev meget træt, og jeg enedes med dp-mor om at hun skulle lægge ham til at sove, og dermed også være den der tog ham op, når han vågnede. Han sov næsten 3 timer, og havde altså 2 vågne timer dernede. Fredag: 9.00-11.30, hvor det lige brændte lidt sammen hos dp-mor med 4 sultne børn og en anden lille dreng der skriger meget højt når han er sulten - hvilket Carl virkelig bliver bange for, og derfor græd og græd, så dp-mor ringede til mig. Da jeg kom derned var der lidt kaotisk med en skrigende dreng, en grædende Carl og 2 større børn der sad og spiste. Carl var fuldstændig gasblå i hovedet og græd som en pisket, og jeg fik ham over til mig, så han kunne falde lidt ned. Puuuh hvor det skærer i hjertet

I går snakkede vi så om, at han skulle prøve at sove til middag dernede, men dp-mor ringede 11.30 igen og sagde "du må hellere hente ham", så jeg blev helt nervøs og ræsede derned. Der sad hun så med de to små der hyggede sig og legede, og dp-pædagogen sad der også (hun var på tilsyn). Vi snakkede lidt frem og tilbage, og dp-mor sagde at Carl igen var blevet meget meget bange for den anden drengs skrigeri. Åh altså...

Jeg er muligvis en pylret hønemor, men jeg kan næsten ikke klare det her. Det er meget sværere end jeg troede, jeg har virkelig prøvet at stive mig selv af og ikke være for pylret, men er nu virkelig bange for at det har givet bagslag. Måske skulle han slet ikke have sovet dernede allerede anden dag?! Jeg vil ham jo kun det allerbedste, men alligevel er han så ulykkelig...

Det skal så siges, at det kun er når den anden dreng skriger, han bliver ked af det. Ellers har det gået supergodt, han har leget, elsker at se på de andre børn og jeg kan allerede nu se at han er tryg ved dp-mor. I dag fx pev han da hun rejste sig fra tæppet hvor han sad, selvom jeg sad overfor ham Av mit hjerte - men godt at han er glad ved hende.

Jeg er helt forvirret... Og så utrolig ked af det.

Hvordan har i andre klaret disse situationer, hvor man bare mest af alt har lyst til at hive ham med hjem igen?!

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  12-06-2007 10:00

jeg må altså lige indskyde noget..

jeg sys din dagplejemor er dybt godnat..

hvorfor ringer hun fordi carl skriger.. hun burde da have styr på sine børn.. i din tekst lyder det somom hun har 4 børn -hvor 2 af dem er store nok til at kunne sidde og spise selv..

du skal hendvende dig til dagplejepædagogen og klage din nød over det barn der skriger... det er tydeligvis som du selv skriver kun når han skriger at carl blier bange..

min dagplejemor ringer ikke fordi terkel lige savner sin mor.. det tager vi bagefter når jeg kommer og henter dem.. det er da også lang tid han skal køres ind over ?? plejer det ikke kun at være 2 dage?

for mig lyder det somom den dagplejemor ikke kan overskue at have de børn, hvis hun finder det nødvendigt at kalde efter hjælp fra forældrene fordi der opstår en konflik..og hvorfor faen fodrer hun ikke det skrigebarn før de andre??

er altså lidt uforstående overfor hvordan din degplejemor kan gør e det til dit problem alt det her..

måske lidt hårdt skrevet, men min tollerence er efterhånden lig nul mht dagpleje..

gry er nemlig meget allergiskt overfor hunde og katte (sidtegang hun var i gæstedagpleje hvor de havde ne kat klappede hendes lunger næsten sammen) dette kan de i århus dagplejerhalløjsa ikke se noget galt i.. så hvergang min egen dp er syg eller har fri -og der ikke er plads i ikke-dyre-hjem, så må jeg pænt stoppe hele verden, så gry kan være hjemme, og jeg ringer hver dag til dem for at klage.. sys de pisser lidt på en..

hvis jeg har overset noget eller mis-tolket dit indlæg undskylder jeg på forhånd..er nok bare lidt hidsig idag :P

meget velholdt kieffer marzog at dressursadel 17" medium bom sælges.. 5500.- eller bud billeder på præs.
0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  12-06-2007 10:14

Først- jeg går ud fra, at han er blevet rask igen? Godt!

Anna er startet i vuggestue pr. 1.6, men havde feber d. 1. , og kom så først derned mandag d. 4. Der var vi der 2 timer sammen. Tirsdag var der lukket. Onsdag og torsdag var hun der selv i 2 timer. Fredag var hun sløj=hjemme. Og i denne her uge bliver det også til 3-4 timer hun skal være der selv. I morgen skal hun godt nok være hjemme, da vuggeren skal på tur hele dagen.

Jeg synes, at candyman har ret i meget af det hun skriver, men kan dog ikke se, at der er noget galt i en længere indkøring. Anna ville godt nok have været ked, hvis hun skulle være der en hel dag efter kun 2 dage. Men der er selvfølgelig forskel på børn, og jeg går hjemme pt. så jeg har tiden til en lang indkøring.

Tror måske, at du bliver nødt til at snakke med dp om en mere holdbar løsning mht. "skrigebarnet". Og ellers så tage det stille og roligt indtil at Carl har vænnet sig lidt mere til det?!

Mange hilsner Christel,

mor til Anna født d. 21. juli 2006

- og termin 29. oktober 2007

0
0
Svar på denne tråd

Candymann
Forfatter: 
Dato:  12-06-2007 10:15

Jeg kan godt følge dig...er efterhånden også godt træt af dp-systemet.

Jeber: Jeg ville også kommentere at hun ringer til dig, når Carl er ked, det kan hun ikke være bekendt .

Men som Candymann siger, du må sige hun skal løse problemet med, at Carl bliver bange når den anden dreng skriger.

Dp må da kunne se vigtigheden i at prøve at berolige din dreng, så han kan lære at der ikke sker noget når et andet barn skriger.

Det er desværre den slags problemer man kan løbe ind i - syntes nogle af dem, ikke er så kompetente som man kunne ønske.

Hilsen Pia

Queen candyfloss - medlem af AWR

Man enten elsker eller hader det

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  12-06-2007 10:40

Hej Jeanette

Jeg synes det lyder som om både du og dp. gør det helt rigtige for din lille dreng.

Og jeg synes bestemt heller ikke, det lyder som om, du lader indkøringen tage for lang tid (kan den overhovedet det???).

Jeg brugte selv 14 dage på at køre min datter ind i vuggestue, og min søn er da også skrevet op til en plads i vuggestuen 14 dage førend jeg skal starte på arbejde. Det kan da godt være, at de små er klar til at være en hel dag i vuggestue/dp. tidligere, men for mig har det ihvertfald været rart, at der har været tid til at tage tingene stille og roligt dag for dag, og som i dit tilfælde tid til at hente tidligere end planlagt, hvis tingene ikke lige går, som man troede den dag.

Og jeg synes da det er fint, at dp. ringer, hvis/når Carl har været meget ked af det/bange. Der er da ingen grund til at putte et bundulykkeligt barn på et for ham stadig fremmed sted. Lad ham da endelig lige falde lidt mere til. Og det gik jo også fint med at sove den dag, hvor han ikke var blevet ked/bange - så det skal nok komme!!!

Jeg var også selv grædefærdig (og græd vist også ), da min pige startede i vuggestue, for jeg synes altså også, at det var meget meget hårdt. Men det bliver bedre. Og I er da bestemt på helt rette kurs, når Carl er tryg ved dp. og du synes hun er sød. Så bare giv det lidt tid.

Mht. rådet ovenfor med at klage til dagplejepædagogen over det barn, der skriger, så synes jeg altså lige, at du skal klappe hesten. Der kan jo være så mange grunde til, at det lille barn har skreget et par gange, mens Carl har været der. Og der skal jo være plads til dem alle.

0
0
Svar på denne tråd

Tak for svar...
Forfatter: 
Dato:  12-06-2007 11:05

Candymann:

Dybt godnat vil nu ikke sige... Jeg synes hun gør mange gode ting, og har mange gode holdninger til børnenes hverdag.

Generelt:

Jeg vil også meget gerne tage en længere indkøring, hvis det er det, Carl har brug for. Jeg skulle have vendt tilbage på job 2. juli, men da dp-mor går på 3 ugers ferie fra 3. juli, skal jeg først tilbage d. 16. juli, og så tager min mor den sidste uge, inden dp-mor starter op igen. Jeg blev tilbudt gæstepleje, men det vil jeg simpelthen ikke byde ham, lige efter en indkøring hos den faste... (hvorfor fik jeg dog ikke den vuggestueplads...!).

0
0
Svar på denne tråd

Jeber...
Forfatter: 
Dato:  12-06-2007 11:10

Det skal jo i sidste ende nok gå

Hilsen Pia

Queen candyfloss - medlem af AWR

Man enten elsker eller hader det

0
0
Svar på denne tråd

Jasper...
Forfatter: 
Dato:  12-06-2007 12:06

Du har jo fuldstændig ret

Jeg har lige hentet en rigtig glad og mæt dreng fra dagplejen, ååååh hvor er jeg dog lettet og glad. Det var bare gået SÅ godt, selvom han havde en enkelt episode mere inden frokost, hvor han blev ked af det... Men det gik hurtigt over, og dp-mor var rigtig glad og stolt af situationen. Så det er jeg i hvert fald også... Det var bare så fedt at se ham sidde på dp-mors lår og smile og charme. Og han var rigtig glad for at se mig...

0
0
Svar på denne tråd

Christel...
Forfatter: 
Dato:  12-06-2007 12:07

Ja, Carl er rask igen. Han hoster i hvert fald ikke mere, men skal køre videre på penicillin til torsdag.

Tak for dine svar, du er altid parat med nogle gode og brugbare kommentarer (ja, det er i andre da også )

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider