Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

I har en bror!
Forfatter: 
Dato:  10-06-2007 23:36

Jeg har to teenagepiger. Jeg har været alene med dem i 8 år.

Da jeg i sin tid mødte deres far havde han lige afsluttet et forhold som "desværre" endte med et barn. Jeg var på det tidspunkt 17 og deres far 18.

Han ville på ingen måde have noget med barnet at gøre, men batalte børnebidrag som han har skullet. Jeg har flere gange opfordret ham til i det mindste at fortælle pigerne at de har en bror men han har hele tiden ville vente.

Nu har han så pludseligt, selv fået kontakt til hans søn som nærmer sig de 20 år. Pludselig er alt fryd og gammen og de ses hele tiden. Nu synes han jo så at pigerne skal vide noget om det.

Pigernes forhold til deres far er ikke særligt godt pga. en del svigt og druk. Han har spurgt mig om jeg vil fortælle dem det og jeg har sagt ja. Kun fordi jeg tror han vil sige det på en meget kikset måde.Han overvejede faktisk at ringe og sige det til dem.

Nu er det så bare det. Hvordan og hvornår gør jeg det bedst?

Der vil jo selvfølgelig opstå en masse tanker og følelser inde i dem. Og hvilken kan ingen forudse.

Håber der er nogle der kan give mig et godt råd med på vejen.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har slet..
Forfatter: 
Dato:  11-06-2007 08:02

ingen erfaring på det område, men jeg tror de fleste teenage piger, vil blive glad for en storebror i 20 års alderen.

Jeg kan da tage fejl, det kommer nok an på hvordan dine piger ser på tingene og hvordan storebroderen er.

Læg kortene på bordet og få skeletterne ud af skabet, så de får HELE historien, så de ikke igen føler at der er blevet løjet eller gemt noget for dem.

Det må være mit råd, held og lykke...

Pigetøj str.50-62 sælges

se præsentation

0
0
Svar på denne tråd

Det tror jeg de tager ret
Forfatter: 
Dato:  11-06-2007 09:30

afslappet. Jeg har været der selv, hvor det var min mor, der fortalte mig det. Det var uden min fars vidende; det har aldrig været meningen at vi skulle vide, at han havde en søn et andet sted, som min far ikke havde kontakt med, og som den dag i dag (så vidt jeg da ved) tror hans stedfar er hans rigtige far.

Det var måske nok lidt ufint af min mor at fortælle mig det, men det gjorde hun altså...

Da jeg fik det at vide, blev jeg MEGET nysgerrig efter hvem han var. Jeg ville se min storebror og vide alt om ham og lære ham at kende, og så havde jeg brug for at fortælle alle mine venner og veninder om det.

Det var lidt svært da jeg jo var blevet bedt om at tie stille med det, men nogle få blev indviet i sagen.

Siden da er det ikke noget, der har fyldt meget i mit liv, men det er jo så også fordi jeg ikke skulle kende ham. Jeg er faktisk ikke engang sikker på, at jeg har fortalt min mand om det...

"Man skal vælge de krige, man vil tabe, med omhu"

citat Niels Hausgaard

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider