Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Stadig gravid (?)
Forfatter: 
Dato:  04-06-2007 09:20

Jeg har netop fået svar på blodprøverne og jeg ER gravid - det siger det stigende hcg tal i hvert fald (og ikke mindst mine meget ømme bryster, hihi)

Jeg kan desværre ikke komme til en scanning foreløbig, selvom den scanning jeg selv betalte for viste at jeg var helt op til 4 uger mindre henne end jeg burde være iflg. mens første dag.

Scanningen viste en fin blommesæk, men ikke "noget" inde i den - str. svarede til ca. 4-5 uger. Så nu aner jeg ikke om jeg er falsk gravid eller om der er noget der vokser inde i sækken... øv!

Så jeg har muligvis termin i januar, måske i februar og måske slet ikke...

TinaR

Mor til Filippa 060603 og Mikkeline 260205

0
0
Svar på denne tråd

A hva ba??
Forfatter: 
Dato:  04-06-2007 09:22

Hvorfor kan du ikke komme til en scanning med det samme?

Ej hvor er det altså syret - så er du jo ikke blevet en skid klogere i virkeligheden

Christel
(Nu, mor til to vidunderlige unger..:)
Og på hesteryg igen..

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  04-06-2007 09:39

Det er utroligt at vores system er opbygget som det er... Der er da ikke noget være end at gå i uvisheden så længe inden man kan komme til scanning..

Jeg krydser mine fingre for dig, og håber på at der stadig er en lille spirre inde i maven.

Knuser Annette

Drøm sødt min elskede Octavia
0
0
Svar på denne tråd

Ingen scanning
Forfatter: 
Dato:  04-06-2007 09:50

Systemet giver ikke scanninger "bare" fordi man er i tvivl og for at give den gravide ro i sindet - det er jo heller ikke spor vigtigt, nej nej.

Jeg må ærligt indrømmme, at jeg har holdt mig selv oppe men at jeg nu er ved at blive noget "nede". Godt nok svært at holde humøret, glæden og håbet oppe når man ikke aner noget som helst.

Jeg var måske så dum, ikke at lyve og sige at jeg har blødt i stride strømme - for så var der større mulighed for en scanning.

Øv - jeg må betale endnu en scanning, for at få ro.

TinaR

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har selv været
Forfatter: 
Dato:  04-06-2007 09:57

igennem det samme i Marts/April måneder.

Og jeg er stadigvæk gravid :-) For det første har jeg blødt rigtigt meget og det er så træls at bløde så meget. Så blev jeg scannet i en uge hvor jeg troede jeg var 7+3, men blev rykket tilbage til 5+3 (en scanning i Holland med noget meget avanceret udstyr og en dygtig overlæge). Vi fandt et lille bitte foster uden hjerteblink, men overlægen skulle dælme også lede meget længe efter det !

Ugen efter var vi til kontrol samme sted i Holland. Fosteret var lidt større så de fastholdt terminen til den 12. December.

Iflg. min egen beregning formodede jeg selv en termin den 3. December.

To uger efter scanning nr. 2 blødte jeg vildt og fik en akut scanning på Gentofte Sygehus. Der målte de et lille fosterspire med hjerteblink og fastholdt terminen den 12. December.

Sidste uge, den 29. April var jeg til nakkefoldsscanning. Der blev der målt et stort levende foster på 70 mm crl (hoved-numse længde) og pludselig blev min termin rykket tilbage til den 3. December :-)

Jeg skriver fordi jeg gerne vil berolige dig. Det var et helvede for mig at komme igennem de uger men nu kan jeg mærke den lille puffe/mosle rundt, ja det har jeg kunnet i 2 uger :-)

Op med humøret Tina, du ER gravid. Blodprøver lyver ikke og scanninger kan ikke altid vise det man gerne vil se.

Go on, du har sikkert termin den 03. Januar måneden efter mig :-)

Stort knus fra

Beagle, 14+0

0
0
Svar på denne tråd

Beagle
Forfatter: 
Dato:  04-06-2007 10:04

Tak for din historie - surt at du måtte igennem det, men dejligt at høre at det kan lade sig gøre.

I øvrigt var det gået min snude forbi, at du er gravid - så også lige et tillykke!

Jeg havde oprindeligt termin 11/1 - men hvis jeg er 3,4 eller 5 uger mindre henne så havner vi i februar.

Jeg har det virkelig underligt med den her situation - syntes det er virkelig mærkeligt, at skulle være omkring 4 uger mindre henne... lyder meget mærkeligt, men selvfølgelig har man hørt om det før.

TinaR

0
0
Svar på denne tråd

hejsa!!
Forfatter: 
Dato:  04-06-2007 10:08

Det er jo vildt spændende..

Da jeg for 5 1/2 år siden blev gravid med Julie blev jeg scannet ret tidligt(pga blødning samt at jeg havde haft 2 ufrivillig aborter) men lægen der scannede kunne også kun se "blommesækken" men ingen hjerteslag eller foster.. Så han mente enten blev det ikke til noget eller også sad det uden for livmoderen..

Så jeg fik også den besked at jeg skulle gå hjem og slappe af i 14 dage og så ville jeg blive scannet igen, hvis jeg fik mavesmerter skulle jeg ringe med det samme og fik direktenr..

De 14 dage var så... lange, men endelig skulle jeg scannes og sørme om der ikke var hjerteslag.. Og ja Julie bliver snart 5 år..

Så jeg vil bare ønske dig held og lykke og krydser finger for at alt skal gå godt..

Hilsen fra Bodil

Mor til Mathias på 6 år

Julie på 4 år

Signe fra den 11.02.06

0
0
Svar på denne tråd

desværre
Forfatter: 
Dato:  04-06-2007 13:35

kan du jo have en mola graviditet, hvor du danner fostersæk, den vokser men der er bare ikke noget foster i den, man vil stadig danne graviditets hormon men fostret mangler.

Det kunne tyde på at det måske er tilfældet ved dig, ïdet du jo er ret sikker på dagene...

jeg håber dog ikke det er tilfældet og at der gemmer sig et lille foster...

mette

Billeder af mine børn.

Et barn er en engel, hvis vinger krymper i takt med at benene vokser.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg forstår altså
Forfatter: 
Dato:  04-06-2007 15:13

ikke at du ikke kan få en scanning.

Da jeg var gravid med Viktor, tog jeg jo til læge, og da jeg ikke var 100% sikker på sidste mens første dag, så blev jeg sendt til en gynækolog med henblik på scanning med det samme - jeg kom til dagen efter.

Så - det ofrede de da bare for at få en terminsdato...

synes sgu det er strengt de ikke lige kan få dig tjekket.

Christel
Og på hesteryg igen..

0
0
Svar på denne tråd

hmm så må
Forfatter: 
Dato:  04-06-2007 15:58

... jeg på banen. Jeg er gravid - nu i 13. uge.

Da jeg først opdagede, at jeg var gravid regnede jeg egentlig med, at være så langt som 16. uge. Det er første gang for mig, så jeg har intet sammenligningsgrundlag.

Lægen gættede på ikke over 6. uger, at dømme efter livmoderens størrelse, men sendte mig til scanning på Skejby, for at få det endeligt tjekket af hensyn til terminsfastlæggelse.

Første scanning var et par dage efter. De fandt ingenting. Beskeden var - måske en blommesæk, hvilket kunne tyde på en tidlig graviditet eller en graviditet, der var gået i stå.

Der blev taget blodprøver med to dages mellemrum. De viste, at jeg var "meget gravid" :-P og jeg skulle scannes igen med det samme. Sider fosteret uden for livmoderen, var spørgsmålet.

Den nye scanning viste en tydelig blommesæk, men ikke noget foster. Konklusion: graviditet i livmoderen - hvis den er levende.

Ny scanning præcis en uge efter, viste efter lang tids søgen et foster. Gemt godt op af livmodervæggen, som en anden hemmelig agent.

Ny scanning ugen efter - uge 7 - viste et fint bankende hjerte, og nu er det så bare at vente.

Jeg fik alle de scanninger, der overhovedet kunne komme afsted med at give. Faktisk så mange, at det endte med at være lidt irriterende at rende på Skejby i tide og utide :-)

Jeg håber det går for dig, men mon ikke, at der er noget derinde. Endnu en lille hemmelig agent?

0
0
Svar på denne tråd

Mette...
Forfatter: 
Dato:  04-06-2007 19:14

Jeg har lige været inde og læse om mola - og som jeg forstår det, så vokser livmoder mv. bare uden at der dannes et foster.

Min livmoder var ikke vokset svarende til de 7+0 jeg burde være - men kun mlm 4 og 5.

Men du har ret - lige nu føler jeg også at der kan ske hvad som helst i maven på mig.

TinaR

0
0
Svar på denne tråd

mola...
Forfatter: 
Dato:  05-06-2007 10:33

en mola graviditet, er en moderkage som vokser som om der var et barn, fostret mangler bare..

det er heller ikke sikkert det er det, det håber jeg ikke, men det kunne lyde lidt som det.

min veninde har haft en, og hun voksede ikke som hun skulle,"barnet" som skulle have været der ved en scanning i uge 12 var væk, og der var kun moderkagen. Hvor langt er du henné, efter egne beregninger.

håber da snart at du kan få en scanning, det er da for uholdbart.

Mette

Billeder af mine børn.

0
0
Svar på denne tråd

Mette...
Forfatter: 
Dato:  05-06-2007 17:59

Jeg burde være ca. 9 uger henne - er iflg. scanningen omkring uge 6 nu.

Min cyklus har godt nok været meget svingende siden vi droppede p-pillerne, men ikke 3 ugers forskel.

Der er ikke andet at gøre, end at vente på lægebesøget mandag og så krydse fingre for en hurtig scanning - ellers betaler jeg selv en igen, det her holder jeg nemlig ikke ud.

TinaR

0
0
Svar på denne tråd

øv...
Forfatter: 
Dato:  06-06-2007 10:26

Hvor en træls situation at stå i! Håber at du snart kan få noget klarhed om, om der er en i maven.

Overhovedet ikke samme situation, men da jeg ventede Anna, blev min termin skubbet 2½ uge tilbage ved nf scanningen. Og jeg synes ellers at jeg var ret sikker på, hvornår hun var blevet lavet .

Krydser fingre for at du kan komme til scanning meget snart.

Mange hilsner Christel,

mor til Anna født d. 21. juli 2006

- og termin 29. oktober 2007

0
0
Svar på denne tråd

Til Tina R
Forfatter: 
Dato:  08-06-2007 21:56

Hej Tina

Du må da være godt frusteret lige nu. Jeg ville fanme sige at jeg havde blødt igen... Ja undskyld, men det ville jeg.

Jeg blødte også i min sidste graviditet, og ingen problemer, jeg blev skannet MANGE gange!! (Uden at lyve. *g*)

Håber og X-er fingre for dig.

Hej hej

Jette

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har ikke...
Forfatter: 
Dato:  08-06-2007 23:58

blødt på noget tidspunkt - som 3. gangs kunne jeg bare fornemme/mærke, at jeg ikke var så langt henne.

Men det kan bare ikke være rigtigt, at man skal lyve for at få noget hjælp - det er da mindst lige så psykisk hårdt at være i min situation som det er at bløde.

Men jeg har virkelig tænkt mig at smøre tykt på hos lægen mandag - det er en læge jeg ikke kender og som ikke er der næste gang jeg kommer, så jeg kan sagtens spille komedie og måske trille en lille tåre, hehe!

TinaR

0
0
Svar på denne tråd

Til Tina R
Forfatter: 
Dato:  09-06-2007 08:16

Hej igen

Ja jeg kan heller ikke se forskellen, men smør tykt på, det kan ikke være rigtigt at de ikke kan hjælpe. Købte du ikke selv den første skanning? Vil de ikke skanne igen til billige penge eller lign?

Ja jeg ville gå i panik, kan bare selv huske hvor psykisk hårdt det var.

Glæder mig til at læse at det hele vokser som det skal!!

Hilsen

Jette

0
0
Svar på denne tråd

Jette...
Forfatter: 
Dato:  09-06-2007 09:22

Jo, det første scanning betalte jeg selv i Odense - den kostede 600 kr, men jeg fik den for 300 kr da hun syntes det var en trist oplevelse for os.

Problemet med at blive scannet igen er at vi enten skal til Fyn (og dermed over broen) eller til Kbh og dermed køre 250 km t/r - og jeg syntes faktisk det er rigtig mange penge... selvom jeg snart er villig til at betale meget mere.

TinaR

0
0
Svar på denne tråd

tina...
Forfatter: 
Dato:  09-06-2007 10:50

Hej Tina,

Øv for en situation at stå i, vil bare sige at jeg har flere gange hørt om lignende, hvor der altså kom et barn ud af det. Krydser fingre for Jer! Synes virkeligt det er mærkeligt du ikke kan blive scannet, her i Ringkøbing amt bliver man nærmest scannet hvis man beder om det! Synes du skal slå i bordet hos lægen og KRÆVE en scanning.

Held og lykke på mandag...

--Katja--

Mor til Ea 030305 og Malthe 271006

Videnskab eller Gud - vigtigst af alt er kærligheden!

0
0
Svar på denne tråd

Til TinaR igen
Forfatter: 
Dato:  09-06-2007 21:13

Hvad med sydhavslægen? Mener det er cruella som har været hos ham. Han er vidst også rimelig i pris. Det ligger jo på Lolland, og så er Knudthenborg jo hyggelig at spise sin madpakke i. :D

Nå men håber ihvertfald du får en henvisning til en skanning på mandag!!

Hilsen

Jette

0
0
Svar på denne tråd

hejsa tina
Forfatter: 
Dato:  10-06-2007 21:44

i uge 4-5 er det ret umuligt at se om der virkelig er noget i blommesækken, jeg mener at det først er i uge 6 man ca kan se noget.

men igen jeg er ikke helt sikekrt men mener at det er for tidligt til at se nogen endnu

MVH
SANDRA82

venter mit 3 barn til december '07

0
0
Svar på denne tråd

Sandra...
Forfatter: 
Dato:  10-06-2007 22:52

Det har du ret i - problemet er "bare", at den dag jeg blev scannet var 7+0 iflg kalenderen - spørgsmålet er så, om jeg var/er flere uger mindre henne eller om der ikke er noget foster.

TinaR

0
0
Svar på denne tråd

tina...
Forfatter: 
Dato:  11-06-2007 15:42
Tina hvordan gik det idag, fik du en scanning?

--Katja--

0
0
Svar på denne tråd

Venter spændt
Forfatter: 
Dato:  11-06-2007 16:31

og fingerne er helt hvide af at X for dig. :D

Hilsen

Jette

0
0
Svar på denne tråd

Stadig i uvished
Forfatter: 
Dato:  11-06-2007 23:04

Den praktiserebde læge ville hverken lave gynækoligsk undersøgelse eller tage blodprøver idag - som hun sagde, så var det spild af tid???!!!

Men jeg var da så super heldig at få lov til at stå i kø og vente på en scanning - og her var hun igen så rar, at sige at jeg ikke skulle forvente noget snart, da jeg jo ikke er så langt henne...

Men vi brugte skam 45 min på at udfylde en masse papirer, svare på spørgsmål om de andre fødsler og om Bo har allergi mv - det er nemlig enormt vigtigt, når det andet er spild af tid!

Så nu kan jeg bare vente (igen) på at blive indkaldt til scanning.

For øvrigt, så var den "flinke" læge igen venlig og fortælle mig at alle graviditeter er forskellige og at jeg ikke kunne stole på min egen krop og fornemmelse - da jeg svarede, at det jo lige netop var det der skete til scanningen, så smilede hun bare og sagde tak for i dag!

Jo jo - jeg er enormt henrykt i dag - sagde direkte til hende, at hvis bare jeg var god til at lyve, så havde jeg sagt at jeg havde blødt flere gange - i tykke stråler ned af benene, for så havde jeg nemlig fået tilbuddet... uha, hun så snerpet ud!

TinaR

0
0
Svar på denne tråd

Møg læge
Forfatter: 
Dato:  12-06-2007 07:22

Jeg tror godt nok jeg havde fået hidset mig op, hvis jeg var blevet affærdiget sådan ... øv en dum læge .

Hvad med at kontakte din lokale jordemor og udtrykke bekymring, de kan også bestille scanninger?

Mange hilsener Ann-Rikka :-)

Termin d. 28/6-2007. Skal giftes d. 29/9-2007.

Mor til englebarnet Tika 18/3-2006, R.I.P.

Hestene Chico Dot DK og Lamells Sweet Jossie

0
0
Svar på denne tråd

Kubling
Forfatter: 
Dato:  12-06-2007 08:32

Det kunne jeg godt - men det er bare langt fra min natur at skulle tigge og kravle rundt på knæ, for at få de tilbud som jeg faktisk mener er rimeligt.

Jeg har kendskab til flere, der ikke har haft fornemmelser eller underlige oplevelser ved scanninger som alligevel får tilbudt (ja, undskyld mig) ekstra scanninger i hoved og røv!

Fredag er det 3 uger i uvished - det ene øjeblik tror jeg på, at der er liv, det næste øjeblik ser det hele sort ud... suk!

TinaR

0
0
Svar på denne tråd

Æv...
Forfatter: 
Dato:  12-06-2007 08:45

Hvor en træls læge. Det er da godt nok for dårligt, at de ikke kan opprioritere sådan "en sag" lidt mere. Forhåbentlig er alt som det skal være, og så er det da ikke særlig smart at gå i så lang tid med det stress og nervøsitet - hverken for dig (og Bo) eller den lille spire.

Krydser fingre for at du snart får nogle svar, som du kan bruge til noget.

Mange hilsner Christel,

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  12-06-2007 08:51

Øv din stakkel, det er da ikke til at gå rundt i uvished, til de får taget sig sammen til at gi dig en scanning :(

Ja jeg er altså en af dem, der havde samme tanker som dig da jeg ventede Patrik, og jeg fandt på en historie og fik derfor 2 scanninger i den tidlige graviditet og 1 senere og det viste sig jo at han ikke tog nok på.

Min læge dengang sagde at man skulle ALDRIG tvivle på en kvindes intuition når det gjaldt hendes børn...

Bank i bordet Tina og kræv din ret... Det kan jo ikke være rigtigt at du skal smide flere 100 kroner når du jo betaler over skatten for at få hjælp på sygehuset.

Ring til din jordemoder de plejer at være noget nemmere at tale med end læger, og kvindelige læger er nok dem der er sværest at tale med.

Hilsner Lisab.

Tobias 170402

Patrik 151203

Amalie 181206

0
0
Svar på denne tråd

Surt surt surt
Forfatter: 
Dato:  12-06-2007 09:17

Ja, et eller andet sted kan jeg da godt se, at det vil være spild, hvis man nu var sikker på, at der ikke var liv. Men når der er usikkerhed omkring det, så kan jeg ikke forstå man ikke vil afsætte den tid til det...

Jeg ville heller ikke tigge og bede om en ny scanning hos min jordemoder; men ikke desto mindre er det måske dét der skal til :-(

"Man skal vælge de krige, man vil tabe, med omhu"

citat Niels Hausgaard

0
0
Svar på denne tråd

Ja jeg fatter minus
Forfatter: 
Dato:  12-06-2007 09:21

Jeg fatter minus, hvad fanden skulle du så rende til lægen for??? Når ikke de gider en skid! Hvad er planen så nu? Du skal da have at vide om du er gravid eller ej! Det er da en rimelig ret at kræve!

Hilsen

Jette - som fatter minus i denne sag! ØV

0
0
Svar på denne tråd

Jette..
Forfatter: 
Dato:  12-06-2007 09:26

Jeg forstår heller ikke noget af det - føler mig temmelig meget til grin.

"Planen" er, at jeg venter på at Holbæk Sygehus kalder mig til scanning - tidshorisonten kender jeg ikke.

TinaR

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  12-06-2007 09:49

det er ski da typisk det danske sygehusvæsen :( ..

min egen læge ringede da jeg var i uge 30 og bedte skejby om at gi mig en akut scanning pga fastsættelse af termin og tvillinge-risikosskannig :P og at lægen var sikker på at jeg ville fole før tid..

det var om fredagen dn 11. august jeg var til læge, og skejby sagde at de var gået hjem for idag øhh.. nå men jeg regnede jo med at jeg så kunne komme til scanning om mandagen -da min læge jeg tydeligvis sys det var meget vigtigt.. hmm.. og hvornår fik jeg så min indkaldelse til scanning??

ja det gjorde jeg den 25 september (og terkel er født d. 31 august).. det er bare skide træls at de ikke fatter noget.. især dame sygeplejerskerne er tit sure snerper..

tilgændgæld.. da jeg var 16 år og fik en abort der SKULLE jeg scannes inden..

jeg er bare glad for at jeg får 18674 kr tilbage i skat i løbet af denne uge.. for sygehuset fortjener dem sku ikke.. hvertfald ikke de afdelinger jeg har været tilknyttet nogensinde..

1000000000 gange held og lykke.. jeg har fuldt lidt med på sidelinijen og krydset fingre for dig..

håber alt er iorden

kram tea

meget velholdt kieffer marzog at dressursadel 17" medium bom sælges.. 5500.- eller bud billeder på præs.
0
0
Svar på denne tråd

hmmm...
Forfatter: 
Dato:  12-06-2007 10:41

det er åbentbart forskelligt hvor i landet man bor, mht. til om man tilbydes scanning, de mener nok at i og med at mange tidlige graviditeter går til grunde, så er det nok det som sker eller er sket hos dig.. men glemmer de det følelsmæssige i det, at det aldrig er sjovt at gå og vente på om fostret er væk, eller om det stadig sidder fast derinde.

Jeg ville hvis jeg var dig, enten betale mig fra en privat scanning, så kan du i det mindste få lidt ro. Ellers må du lyve - eller tigge som du siger hos jdm. Men det er lige før jeg ikke tror det hjælper.

koster det ikke "kun" omkring 700 kr at få en privat, jeg ville gøre det. Det andet her er for umenneskeligt.

Mette

Billeder af mine børn.

0
0
Svar på denne tråd

når nu
Forfatter: 
Dato:  12-06-2007 10:54

Når nu tråden er ved at bevæge sig over i hvor fedtet sygehusvæsenet er med scanninger, så må jeg lige give mit besyv med.

Jeg fik selv et hav af scanninger, fx. efter lille blødning i 8-9 uge.(med 2 dages varsel), ekstra scanning på grund af moderkagens placering, scanning da Luker lå forkert, scanning for at anslå størrelse op mod termin. Derudover selvfølgelig nakkefold og scanning i 20. uge.

Hver gang mødte jeg venlige, interesserede og fortællelystne læger, sygeplejersker mm.

Da jeg mødte til scanning efter blødning, var det ved en sød sød ung læge, som hentede en sygeplejerske, der kunne holde mig i hånden, fordi det var så synd for mig.

Alt det her foregik i Kolding.

Mvh Tina, desværre uden Turpin

Til Dick Turpin:
"When a loved one becomes a memory,
memory becomes a treasure."
0
0
Svar på denne tråd

Scanninger
Forfatter: 
Dato:  12-06-2007 11:13

Ja som Tina får jeg også lige lyst til at fortælle om "det fedtede sygehusvæsen".

Jeg har i begge mine graviditeter også fået et utal af scanninger (vel en 9-10 stykker i begge graviditeter) da mit blodtryk var for højt, og det uden at have fortalt løgnehistorier eller grædt (tværtimod vil jeg nærmere sige).

Jeg har også kun mødt meget venlige læger og sygeplejersker, og fået det indtryk, at man hellere scannede én gang for meget end én gang for lidt.

Et lille eksempel der vist illustrerer meget godt: Jeg var i slutningen af graviditeten indlagt fra en fredag til en søndag, var blevet scannet fredag formiddag og havde en tid til scanning en uge senere igen. Da blev jeg scannet søndag eftermiddag (af en kvindelig læge ) lige inden jeg tog hjem, så vi var sikre på, at baby fortsat havde det fint og voksede.

0
0
Svar på denne tråd

Ring og få tid nu...
Forfatter: 
Dato:  12-06-2007 11:23

Hej Tina.

Jeg synes bestemt du bør ringe og bede om en scanning nu, det er ikke at tigge og kravle rundt. Har du en lille bebs i maven, skal der sendes massere af positiv energi, og kærlighed den vej. Bekymringer giver stress i kroppen, blodtryk mm., som stresser en lille baby. Så om ikke for egen vished, så for den lille babys velbefindende. Jeg synes det er uforsvarligt at sætte dig i den situation, helt umenneskeligt.

Jeg fik en hest over mig, samme uge som jeg havde konstateret jeg var gravid da jeg ventede nr. 2. På hospitalet kunne de ikke se noget, da jeg var så kort henne. Men 4 dage efter kom jeg op til en vaginal scanning, hvor de kunne se et hjerte banke Jeg var så bange inden, så det her er altså voldsomt meget at forlange af dig!!

Så ring og bed dem give dig en tid, helst nu... Du kan ringe til Holbæk selv, sige de har fået en henvisning, og at du bare rigtig gerne vil have et afbud, eller en hurtig tid. Igen, det er da ikke at tigge, du skal da bare vide hvordan det står til i din krop, og om du har en lille spire!!

De største håb for dig, Katia.

0
0
Svar på denne tråd

fedtet sygehusvæsen
Forfatter: 
Dato:  12-06-2007 11:23

nu har i nok været længere henne, grunden til de ikke vil scanne Tina er jo at de regner med at så og så mange graviditeter slet ikke bliver til noget og derved nok mener det er spild af recurcer, for hvis det er ved at gå til, kan de jo intet gøre.

dog vil jeg mene at man bør scanne, for at se om der er noget andet galt, f.eks mola da man så hurtigt skal have en udskrabning - eller bare for at give vished. jeg har ved alle mine også fået mange scanniner, men det var så af en hel andet årsag.. trygheds scanninger (og for at se om barnet voksede som det skulle i den sidste halvdel i grav). for at sikre så godt som muligt at barnet ikke gik til.

Mette

Billeder af mine børn.

0
0
Svar på denne tråd

Den scanning...
Forfatter: 
Dato:  12-06-2007 13:06

Den scanning jeg har fået lov til at få - er slet ikke en scanning jeg har fået, for at få ro og vished - det er en terminsscanning, da der jo er tvivl om terminen...

At der måske ikke er et levende foster, det er bare ikke vigtigt nok her i det område jeg er tilknyttet åbenbart.

I hvert fald ikke, hvis man ikke har tydelig tegn på en abort.

Og jeg er ved at få pip-gak-gak hver gan gjeg har ømme bryster, ligamentsmerter, eller når endnu et par bukser strammer lidt - forsøger at slå koldt vand i blodet og tør ikke tro på mig selv og min krop (selvom det var det, der fik mig til at opsøge den første scanning)

Mette - En scanning i fx. Odense koster 600kr, plus bro da vi bor på Sjælland - så inden vi er hjemme igen er det 1000 kr. Pengene er givet godt ud, men jeg syntes bare ikke at det er rimeligt at jeg skal hive flere tusinde kr op af lommen udover skat osv.

TinaR

0
0
Svar på denne tråd

Terminsscanning
Forfatter: 
Dato:  12-06-2007 13:11

får man ikke den til nakkefoldsscanningen ??? Jeg fik NF den 29. Maj og fik så rykket min termin 2 uger tilbage :-) Så det var lige på hængende hår at jeg lige med nød og næppe kunne få NF´en ellers var det trippeltesten.

Håber du får den scanning og at det er en ordentlig læge der scanner dig !

Beagle.

0
0
Svar på denne tråd

Beagle...
Forfatter: 
Dato:  12-06-2007 13:18

NF skal jo foregå ret præcist og derfor kommer man til scanning inden HVIS der er tvivl om terminen - det kom min søster, da hun ved første lægeundersøgelse var længere henne end forventet.

Men det svinger jo sikkert også fra sted til sted.

TinaR

0
0
Svar på denne tråd

TinaR...
Forfatter: 
Dato:  12-06-2007 13:19

Du kan køre ned til Sydhavslægen, der er jeg blevet scannet flere gange og det kostede mig 450 kr.

Derudover mener jeg at du kan blive scannet på ultralydsklinikken i KBH for lige omkring 1000 kr.

Som jeg har skrevet tidligere så forstår jeg heller ikke du ikke kan få en scanning, jeg blev altså også scannet flere gange da jeg var gravid med Viktor, og første gang var jeg kun i uge 7, anden gang i uge 10. Og jeg pressede ikke på med noget som helst - jeg troede bare ligesom du, at han ikke var derinde længere - men det var han jo

Christel
Og på hesteryg igen..

0
0
Svar på denne tråd

Christel
Forfatter: 
Dato:  12-06-2007 13:23

Det har du ret i - og som jeg også skriver, så er pengene godt givet ud og det ender nok også med det, hvis ikke jeg snart får en tid.

Men ærlig talt, så syntes jeg det er mange penge som vi skal ofre, når vi allerede betaler i skat.

Jeg er helt med på, at de ikke bare skal kaste scanninger efter os hvis alt forløber normalt - det er fair, men det her er ikke spor fair.

TinaR

0
0
Svar på denne tråd

Uvished...
Forfatter: 
Dato:  12-06-2007 14:16

Jeg betalte mig også fra en scanning i uge 9-10 stykker denne gang... jeg kunne bare ikke bære at gå i uvisheden om der var et lille blinkende hjerte... hvilket der heldigvis var...

Mange graviditeter går jo til grunde i uge 5-7 og det ville jeg ikke vente med at vide til NF scanningen, som jeg jo også var bekymret over, for her skulle vi se ydermere om hjertet var ok...

Det er så hårdt med al den ventetid og uvished. Jeg føler med dig og håber du snart får vished.

Nu har jeg mødt en del læger i mit forløb og det er bestemt ikke alle der har empati i overflod desværre, derfor bliver man nogen gange nød til at gå andre veje... f.eks. jordemor og jeg mener da ikke det burde være nødvendigt at tigge her... men fortælle hvad du føler.

0
0
Svar på denne tråd

jeg tror
Forfatter: 
Dato:  13-06-2007 16:48

... nu at grunden til, at de ikke vil scanne Tina er at de mener, at hun er gravid, men at hun ikke er langt nok til at man kan se noget alligevel.

For det er jo klart, at hvis graviditeten var gået i stå, så skulle de jo konstateres, så man kunne få gjort noget ved det.

Jeg tror ikke, at de vælger scanninger fra for at spare. Alt andet lige må det være en af de billigere ting ved sygehusvæsenet.Jeg havde da fornemmelsen af at de hev mig ind i tide og utide, for at kunne dokumentere, at der kom rigtigt mange gennem den dør hvert år = andel af skattekronerne ved næste års forhandling om budget.

0
0
Svar på denne tråd

Louise
Forfatter: 
Dato:  13-06-2007 19:12

Til den scanning jeg selv betalte var der en fin sæk men ikke noget foster - den dag burde jeg have været 7+0 og der burde derfor have været et fint lille foster med et blinkende hjerte.

Men de fandt ikke noget i sækken og konstanterede, at jeg MAKS var 5+0 og sikkert kun 4+0 - dvs. 3 uger mindre henne end jeg burde og det er meget, når jeg præcis ved hvornår jeg fik mens mv.

Hvis vi siger, at jeg var 4+0 til scanningen, så er jeg nu snart 7+0 igen - og derfor burde der være et blinkende hjerte at se nu.

Det der er problemet er, at ingen ved om det er fordi fosteret er gået til grunde eller om jeg virkelig er de der 3 uger mindre henne - og det er godt nok psykisk hårdt at vente på svar (snart 3 uger).

En graviditet kan gå til grunde uden at man begynder at bløde i mange uger efter og der kan være en mola graviditet - jeg forstår simpelthen ikke, at de (læger mv.) ser så let på min situation - går jeg rundt med en tom sæk, er der et foster osv...

Hvis det er dødt, så vil jeg da ikke have det i mig - det skal ud!!!

TinaR

0
0
Svar på denne tråd

Glemte lige...
Forfatter: 
Dato:  13-06-2007 19:14

at jeg ikke på noget tidspunkt er blevet undersøgt af lægerne for at se om min livmoder vokser mv.

Urinprøve, blodprøve og en scanning uden bevis er hvad jeg har. Og disse ting beviser ikke at der er et levende foster.

TinaR

0
0
Svar på denne tråd

jamen jeg
Forfatter: 
Dato:  13-06-2007 19:54

... kender skam godt sagens sammenhæng ;-) Men jeg tror bare stadig, at det er fordi lægerne tror at du er gravid, at de ikke vil scanne. Ud fra den tese, at hvis de troede det modsatte, så ville de scanne.

Så kan man mene aldrig så meget, at de er nogle hattenåle, og det gør jeg faktisk også. Der lader jo til at være milevid forskel i tilbuddene, men så ville jeg nok - hvis jeg var dig - gøre som foreslået og kontakte jordemoderen, vagtlægen, fødeafdelingen what ever. På et eller andet tidspunkt er der vel en, der lytter. Om ikke andet, så når de er trætte af at høre på dig

0
0
Svar på denne tråd

Louise
Forfatter: 
Dato:  14-06-2007 08:46

Ok, var ikke sikker på at du var helt med (beklager) hihi!

Men jeg mener bare ikke, at de kan vide om jeg rent faktisk er gravid.

Jeg giver dem til på mandag med at give mig en tid - og så kontakter jeg... hm, lægen igen tror jeg og hjælper det ikke, så må jeg lave scener alle vegne

TinaR

0
0
Svar på denne tråd

prøv jdm
Forfatter: 
Dato:  14-06-2007 20:19
Helt ærligt Tina, prøv da at kontakte din jdm og forklar hvor bekymret du er, de plejer da at kunne sætte sig ind i de følelser man har. Kan godt forstå du er ved at gå til i uvisheden! Synes bestemt ikke det er at tigge om det, det er vel at forlange det! Det kan ikke passe at bare fordi du bor hvor du bor så kan du ikke få den scanning..

--Katja--

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  15-06-2007 12:44

Det er godt nok surt. Jeg ville helt klart gøre som Katja og andre foreslår. Ring da til din jm. Det andet her er da ikke til at holde ud.

Mange hilsner Christel,

0
0
Svar på denne tråd

har jo ikke...
Forfatter: 
Dato:  15-06-2007 12:54

nogen jordemoder (endnu) - så jeg ved ikke hvor og til hvem jeg skal ringe.

Men er der ikke brev i eftermiddag, så ringer jeg til lægen mandag morgen.

TinaR

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  15-06-2007 13:08

Hmm. Kan godt se, at det jo gør det lidt sværere, men er der ikke et jm-center du kan ringe til?

Håber at der ligger brev, når du kommer hjem. Hvis ikke så ville jeg også helt klart ringe til lægen mandag, og hvis ikke det hjælper så ringe til en jm (også selvom det ikke er din jm).

Krydser fingre for, at der er brev.

Mange hilsner Christel,

0
0
Svar på denne tråd

Hvordan har du det?
Forfatter: 
Dato:  15-06-2007 13:33

Hej TinaR

Hvordan har du det? Føler du dig gravid? (Kvalme, træt og alt det der?)

Skulle du have taget flere blodprøver for at se om tallet stiger?

Følger med på sidelinien og X-er fingre.

Jette

0
0
Svar på denne tråd

Jette..
Forfatter: 
Dato:  15-06-2007 14:31

Tak fordi du spørger.

Jeg har ligamentsmerter, ømme bryster og kan kun passe et par bukser efterhånden... Men jeg skyder det hele tiden væk og bilder mig selv ind, at det er min krop der spiller mig et puds (tør jo ikke gå og tro, at alt er ok).

Kvalme har jeg ikke (har ikke haft det nogen af gangene), men kors hvor er jeg træt - lander i sofaen hver dag og snork sover i flere timer.

Jeg fik taget de 2 blodprøver og tallet steg fint.

Desværre heller ikke brev om scanning i dag - så jeg ringer til lægen igen mandag og smører tykt på... måske har jeg lige pludselig blødt flere gange, hvem ved

TinaR

0
0
Svar på denne tråd

årh tina..
Forfatter: 
Dato:  15-06-2007 17:59

jeg forstår din frustration - vi er i en anden situation hvor vi heller ikke føler vi bliver hørt, vores ene datter har voldsom hudkløe med udslæt, ingen læger kan finde ud af hvad det er, nu er hun så henvist til en hudlæge.. og tænk - der er over 9 ugers ventetid.. og hun er altså kun 9 år, hvordan skal man forklare at hun skal gå og klø sig til blods i 9 uger mere.

Vi er så kommet dertil hvor vi så må betale selv, men det er dælme 5000 kr vi skal af med for en konsultation + prøver.. det er mange penge, når vi i forvejen betaler skat til sundhedsvæsnet. Det kan bare ikke være rigtigt...

Rubg på mandag hvis der intet brev er, til dit jdm center og forklar sammenhænget, og jeg er næsten sikker på at de vil hjælpe dig med en scanning.

Mette

Billeder af mine børn.

0
0
Svar på denne tråd

Scanning
Forfatter: 
Dato:  18-06-2007 09:53
De har lige ringet tilbage fra lægehuset og jeg har fået en tid torsdag formiddag.

Lægen jeg talte med i morges var ellers (som sædvanlig) ikke særlig forstående, savner min egen læge som er på Grønland i flere mdr.
Hun sagde, at hun godt ville tjekke op på det, men at jeg ellers bare måtte vente på brev.

Hende der ringede fortalte, at der er gået kludder i mine papirer (noget er sendt som ikke skulle og nogen har ikke været opmærksomme på at læse alt hvad der stod) - så hvis ikke jeg havde ringet, så var der ikke sket mere før vi var nået til nf-scanningen.

Men puha, nu har jeg en tid og en deadline at se frem til - vil bare så gerne vide noget nu. Manden er også begyndt at få det dårligt og han plejer ellers ikke at være særlig påvirket af mine graviditeter (ikke negativt, men han kan bare ikke forholde sig til det)

TinaR

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  18-06-2007 10:30

Hej Tina

Jeg er ikke sikker på, om det er scanning eller lægebesøg du har fået tid til på torsdag? Men krydser fingre for at det er scanning.

Mange hilsner Christel,

0
0
Svar på denne tråd

Christel
Forfatter: 
Dato:  18-06-2007 11:10

Hov, næ det kunne godt være skrevet tydeligere ;-)

Scanning torsdag!

TinaR

0
0
Svar på denne tråd

Skønt!!
Forfatter: 
Dato:  18-06-2007 11:24

Hehe...det var også det jeg troede men ville lige være sikker inden jeg sagde: "tillykke, krydser fingre for at der ligger en sød lille mini og hygger sig inde i maven"

Mange hilsner Christel,

0
0
Svar på denne tråd

Super!!!
Forfatter: 
Dato:  18-06-2007 13:22

Dejligt at der endelig sker noget. X-er fingre for du stadig er gravid!!!

Hilsen

Jette

0
0
Svar på denne tråd

dejligt
Forfatter: 
Dato:  18-06-2007 14:52
Ej hvor dejligt, krydser fingre for Jer!

--Katja--

0
0
Svar på denne tråd

Iih altså
Forfatter: 
Dato:  19-06-2007 20:43

TinaR hvor er det nervepirende!

Krydser alle mine små pølsefingre for at der er blink og undercover agent gemt i maven :D

VH Malene !

Kig inden for på

Vitte's Blog

Familiens Blog

When the going get's tough - the tough goes shopping!

0
0
Svar på denne tråd

Hvad så TinaR
Forfatter: 
Dato:  21-06-2007 14:24

vi venter :-) Håber du kommer med godt nyt :-) ?

Beagle, 16+4

0
0
Svar på denne tråd

Tromme tromme
Forfatter: 
Dato:  21-06-2007 14:27

på bordet...

Er også spændt her ;)

VH Malene !

Kig inden for på

Vitte's Blog

Familiens Blog

0
0
Svar på denne tråd

Ih jeg er altså også
Forfatter: 
Dato:  21-06-2007 14:30

spændt på at høre fra dig, men det er jo nok mest fordi jeg tror du er lige så gravid som du skal være

Tromme tromme tromme også

Christel
Og på hesteryg igen..

0
0
Svar på denne tråd

Vidunderlig dag
Forfatter: 
Dato:  21-06-2007 14:58

I kan godt juble for os - jeg er nemlig gravid uden tvivl!

Så det skønneste lille hjerte banke derud af så snart scanneren blev tændt!

Jeg er ca. 8+0, men det kunne være plus minus 2 uger (minus 2 uger tror jeg ikke på, da jeg så kun havde været 2+0 (lig ikke noget at se) da jeg blev scannet første gang)

Termin 31/1 eller 1/2 indtil videre.

Det er virkelig ikke til at forstå og selvom vi er glade, så er det på en underlig måde - vi er lettede, men det er vist ikke helt feset ind at der faktisk er liv derinde.

Men nu er det endelig tilladt at se fed ud (har kun et par bukser jeg nogenlunde kan holde ud og har ikke villet krybe i ventebukserne), at være smadret og falde omkuld på sofaen, at have underlige madvaner (spiser pludselig leverpostej, hvilket jeg ikke har gjort i årevis) osv.

Jubiii

TinaR

0
0
Svar på denne tråd

tillykke
Forfatter: 
Dato:  21-06-2007 15:01
det var da en dejlig nyhed

MVH.

Stella Jakobsen

mor til

Oliver 30/06-04

Daniella 24/11-05

0
0
Svar på denne tråd

Stort tillykke...
Forfatter: 
Dato:  21-06-2007 15:02

-har fulgt med på sidelinjen og vil bare sige tillykke til jer.

Hvor må det være dejligt endelig at få vished om der er noget.

Vidunderligt.

Annemarie

(Laura & Emma - 20/7/06 - Snart 1 års fødselsdag)

If you can dream it, you can do it!!!

Pink følgrime sælges.

Fejlkøb, aldrig brugt.

Kontakt via HN

0
0
Svar på denne tråd

Tillykke!
Forfatter: 
Dato:  21-06-2007 15:06

Hvor dejligt at I endelig fik det afklaret, så du kan nyde at være gravid, istedet for nervøs.

Stort tillykke med graviditeten!

cilis

Med et lille liv i maven

Festina lente

0
0
Svar på denne tråd

tillykke!!
Forfatter: 
Dato:  21-06-2007 15:18
Yes yes god nyhed! Tillykke til Jer!

--Katja--

0
0
Svar på denne tråd

Ih hvor ER det dog
Forfatter: 
Dato:  21-06-2007 15:21
skønt Tina - jeg eeelsker bare når mine fornemmelser er rigtige HA HA HA - Kæmpe stort tillykke til jer - og ja, nyd du bare at være lidt "fed"

Christel
Og på hesteryg igen..

0
0
Svar på denne tråd

Stort tillykke
Forfatter: 
Dato:  21-06-2007 15:25

Hvor var det dejligt for jer endelig at få vished! Velkommen til de "fedes" verden igen . Puha, det går hurtigt 2. (og 3. gang), men det ved du jo alt om.

Endnu engang tillykke.

Mange hilsner Christel,

0
0
Svar på denne tråd

Tillykke
Forfatter: 
Dato:  21-06-2007 15:29
og held og lykke med spiren...

0
0
Svar på denne tråd

Pyha...
Forfatter: 
Dato:  21-06-2007 16:37
det var vel nok dejligt at høre - stort tillykke herfra også ;-)

"Man skal vælge de krige, man vil tabe, med omhu"

citat Niels Hausgaard

0
0
Svar på denne tråd

Stort tillykke
Forfatter: 
Dato:  21-06-2007 18:20

Har fulgt med på sidelinjen og man må sige det har været et barskt forløb indtil nu.

Tillykke med den lille spire. Findes der noget bedre end at høre hjertelyd og se hjertet banke?

Hilsen Tenna

Gallakjole sælges, se præsentation.

0
0
Svar på denne tråd

Tenna.
Forfatter: 
Dato:  21-06-2007 18:32

Nej, lige i dag var det det aller bedste i hele verden at se det lille hjerte slå derud af - tænk, at en lille klump på 1,6 cm kunne gøre os så glade

Puha, nu har vi i 4 uger slet ikke snakket om graviditeten eller det at vi skulle have et barn - vi har snakket om, at bare det nu var ok, men glade og spændte har vi ikke været.

Nu kan vi igen begynde at snakke om autostole, hvordan vi skal lave kontoret om så der bliver plads til puslebord, navne osv - herligt bare at kunne glæde sig!

TinaR

og lille blob i mavsen

0
0
Svar på denne tråd

Jubiii
Forfatter: 
Dato:  21-06-2007 18:43

Et kæmpe tillykke skal også lyde fra mig!! Dejligt det endte positivt!!

Hilsen

Jette

0
0
Svar på denne tråd

Også herfra
Forfatter: 
Dato:  21-06-2007 21:37
Stort Tillykke ;)

VH Malene !

Kig inden for på

Vitte's Blog

Familiens Blog

0
0
Svar på denne tråd

Stort stort
Forfatter: 
Dato:  21-06-2007 21:42

tillykke med spiren i maven, så var den jo der ! Den gemte sig vist før

Så er det bare med at hive ventetøjet frem og nyde maven :-)

Tillykke igen.

Beagle, 16+4

0
0
Svar på denne tråd

hejsa!!
Forfatter: 
Dato:  22-06-2007 09:06

Tillykke...

Det var lige det samme som sket, da jeg blev gravid.. Første scanning de kunne se blommen men intet foster...

14 dage efter til scanning igen og så var der et lille foster med hjerteslag..

Ja Julie bliver snart 5 år..

Så held og lykke

Hilsen fra Bodil

Mor til Mathias på 6 år

Julie på 4 år

Signe fra den 11.02.06

Oldenborghoppe med hingsteføl sælges se præsentation

0
0
Svar på denne tråd

Tak alle sammen
Forfatter: 
Dato:  22-06-2007 12:18

Hvad skulle jeg dog have gjort uden jer gennem forløbet - det har været rigtig dejligt at have nogen at læsse af på og som har gidet trøste og støtte. 100000000 tak!

Desværre har jeg siden igår oplevet, at jeg slet ikke kan forholde mig til at jeg faktisk er gravid med en levende spire.

Jeg er sikker på, at det er de 4 ugers uvished der sidder så dybt i mig, at jeg inderst inde ikke tror/ved at jeg er gravid.

Jeg vil ikke sige at jeg er bange eller nervøs, mere... øh, nej ligeglad kan man heller ikke sige... tom for følelser, vil jeg måske kalde det.

Øv, jeg håber at det snart vender - ville gerne bare være glad og glæde mig. Jeg har ikke engang fortalt min mor om scanningen, følte igår ikke at det var nødvendigt... hm, jeg må hellere få arbejdet med det her.

Dog faldt jeg i søvn med hænderne på maven igår - som jeg altid har gjort når jeg har været gravid.

TinaR

og lille blob i mavsen

0
0
Svar på denne tråd

TinaR...
Forfatter: 
Dato:  22-06-2007 12:57

Bare rolig... glæden skal nok snige sig ind igen, når det hele er kommer lidt på afstand

Om ikke andet vil du da være sikker på at du er gravid når du bliver bokset indefra om en 10 uger tid Det har da holdt mig oppe, af og til at få et stød i mavsen...

0
0
Svar på denne tråd

Kubling...
Forfatter: 
Dato:  22-06-2007 13:02

Uha, nu kigger lille baby-dreng snart ud - hvor bliver det spændende.

Mht. at blive sparket - så er jeg en af de meget heldige, der mærker liv tidligt pga. min livmoders form (uge 15 første gang, uge 11 anden gang) - så der er heldigvis ikke længe til når jeg er i uge 9 nu.

Men jeg er netop begyndt at rydde op alle vegne, det har jeg også gjort tidligt de to andre gange - gode tegn, hihi!

TinaR

og lille blob i mavsen

0
0
Svar på denne tråd

TinaR...
Forfatter: 
Dato:  23-06-2007 10:40

Ja det er uudholdeligt spændende efterhånden...

Vildt at du kan mærke det så tidligt, men husk ingen graviditeter er ens Dejligt med gode tegn :-)

0
0
Svar på denne tråd

dejligt at høre
Forfatter: 
Dato:  23-06-2007 16:04

hejsa

nu ha rjeg fulgt ret emget med i din historie og er virklig glad på jeres vejne så nu er det så bare at krydse finger for at den også bliver der hvor den skal men det skal nok skisme nok.

knus fra sandra 13+4

MVH
SANDRA82

venter mit 3 barn til december '07

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider