Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

må man det nå man amer ??
Forfatter: 
Dato:  22-05-2007 09:38

hejsa alle kære HNer..

jeg fik jo zenia den 26 marts - og vil lige høre jer om man må farve hår nå man ammer - måske dumt spørgsmål, men er lidt usikker på det..

Knus her fra en glad ny mor

Hilsen her fra Minna

Tøsen søger part..
Gulløvs Gaya DV 845
Fundet er i ENGLAND!! Sælg aldrig til en heste-handler !!

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  22-05-2007 09:44

Altså jeg har fået farvet hår mens jeg ammer Nicholai og det er der ikke sket noget ved. Skulle holde barnedåb så ville gerne friskes lidt op.

Jeg spurgte også min frisør mht hårfarvning/amning hun sagde at det skulle der ikke være nogen problemer i.

Louise

Mor til Nicholai 12/1-07

0
0
Svar på denne tråd

farvning af hår
Forfatter: 
Dato:  22-05-2007 09:46
Jeg var hos frisøren i sidste uge, og der spurgte jeg om man måtte når man ammede og der sagde de nej, med mindre det er henna. De snakkede om at der hele tiden kom nye regler osv, ved ikke om man måtte før, men de ville ikke farve mit når jeg havde født.

Venter en dejlig dreng d. 17 juni

0
0
Svar på denne tråd

må og må
Forfatter: 
Dato:  22-05-2007 09:56

nu bestemmer man jo selv hvad man vil høre efter - og der er ikke direkte forbud om hårfarvning, graviditet og amning.

Det anbefales at man IKKE farver hår når man er gravid eller ammer - af hensyn til evt. kommende allergi og hormonforstyrelser hos barnet.

Jeg oplever dog at mange frisøre siger at det sker der ikke noget ved, det er det de får at vide derfra hvor de køber deres produkter - men produkterne indeholder altså en stor del af de stoffer som man anbefaler at gravide og ammende holder sig fra.

Så frisøre er altså sælgere af et produkt - og ikke læger der skal sørge for et sundt barn...

Jeg overvejer selv at blive "frisket op" efter jeg har født, har tænkt på at malke ud op til, og bebs så kan få flaske det første døgn efter jeg er blevet farvet - og så malke den "forurenede" mælk ud og smide væk...

Men det er jo op til den enkelte hvad man vælger...

Maria

(venter en pige d. 2. juni)

0
0
Svar på denne tråd

Opfriskning
Forfatter: 
Dato:  22-05-2007 10:17

"De" anbefaler at man ikke farver hår under graviditet og amning, men hvis jeg ville friskes op ville jeg nok nøjes med striber samt ikke at blive farvet helt i bund...

Mange hilsener Ann-Rikka :-)

Termin d. 28/6-2007. Skal giftes d. 29/9-2007.

Mor til englebarnet Tika 18/3-2006, R.I.P.

Hestene Chico Dot DK og Lamells Sweet Jossie

0
0
Svar på denne tråd

mmm...
Forfatter: 
Dato:  22-05-2007 10:32
Jeg spurgte også min frisør, og fik samme savr som kubling giver.. Det er op til en selv, men de anbefaler at IKKE farver hår under gravilitet og amningen... Så det er op til hvad man selv "tør"

Mor til "snart" 3 Dejlige piger.

Frederikke feb. 1998

Benedicte Jan. 2003

Astrid termin 24-06-07

0
0
Svar på denne tråd

Ja...
Forfatter: 
Dato:  22-05-2007 10:39
Striber som ikke når helt ned i hovedbunden, var også min frisørs svar. Og så er der jo forskel på hårfarve. Kan man ikke efterhånden finde frisører, som har noget mere "økologisk" noget ? :-)

Mor til Alexander 31.10.04 og Laura Josephine 29.04.06

0
0
Svar på denne tråd

Selv de
Forfatter: 
Dato:  22-05-2007 14:24

..."økologiske" hårfarver er skadelige - også henna. Her er er link om bl.a. hårfarvning og amning: www.babykemi.dk/Default.aspx?id=149

Lea

Hvor voldelig handling ta'r fat,

der standser kunsten brat!

0
0
Svar på denne tråd

hej igen
Forfatter: 
Dato:  22-05-2007 14:42

nu har jeg snakket med stender de siger at det sker der ikke en dyt med og at deres egne børn er sunde og raske...

betino siger dog at man ikke burde gøre det som gravid, men lysestriber sker der ikke noget ved.. da de ikke går i hovedebunden...

syntes godt nok det er lidt indviklet - ville gerne friskes lidt op til zenias barnedåb og har ikke farvet hår siden jeg blev gravid...

nu får zenia supelerende med mme, fordi jeg ikke har nok til hende, så kunne man jo bare give hende det den dag eller netop som Maria G siger - men ja det er nok op til en selv om man vil eller ej...

Hilsen her fra Minna

Besøg min hjemmeside her

0
0
Svar på denne tråd

Æhm, jeg
Forfatter: 
Dato:  22-05-2007 16:55

...er ikke lige klar over, hvem Stender og Betino er Men prøv at læse mit link, så kan du jo selv tage stilling til, om du mener, at der "ikke sker en dyt ved det". At en kvinde har sunde og raske børn, selv om hun farvede hår, da hun ammede, beviser jo ikke, at det er uskadeligt. Fx ved hun ikke, om hendes børn får fertilitetsproblemer som voksne, hvilket er en af risiciene ved at have en mor, der ikke undgår hormonforstyrrende stoffer...

Lea

0
0
Svar på denne tråd

hmmm...
Forfatter: 
Dato:  22-05-2007 18:59

Jeg ville personligt ikke gøre det, da der altid vil være en risiko ved det.. Nej nej, altså det stykke tid man nu ammer (eller er gravid), mener jeg godt, at man kan holde sig væk fra sådan noget! Jeg ville have frygtelig dårlig samvittighed, også hvis jeg malkede ud bagefter, da jeg desværre tror det sidder i mange dage efter..

Så hellere være på den sikre side, og have god samvittighed bagefter!

Mvh Moni

Nu med sønnen Jesper, født den 31. august 2006.

Besøg vores hjemmeside, klik her

Staldvask kig her: www.a-staldrens.dk/

0
0
Svar på denne tråd

Lad være...
Forfatter: 
Dato:  22-05-2007 22:20

NEJ! Ganske enkelt: lad være. Få håret klippet smart, køb noget fint tøj og så ser du da dejlig ud.

Hvis dit barn nogensinde kommer til at fejle noget vil du vende hver lille ting du har gjort under graviditet og amning. Dit barns sundhed er dit ansvar, det kan ikke selv sige fra, der er absolut ingen fornuftig grund til at udsætte barnet for noget man ved er farligt.

Nanna.

Støt børnecancerfonden
www.boernecancerfonden.dk

DEN SOM KUN.

Den som kun tar spøg for spøg og alvor alvorligt.

Han og hun har faktisk fattet begge dele dårligt.

- Piet Hein

0
0
Svar på denne tråd

lea tasha
Forfatter: 
Dato:  23-05-2007 09:18

jeg har læst linket, syntes godt nok det er lidt voldsomt, der er jo ingen der følger det, man må jo ingenting..

men self er det fair med hårfarve - der er jo en masse negativt i det er jo derfor jeg oprettede indlægget herinde..

men kan se på det at det er bedst at jeg venter med det..

Hilsen her fra Minna

Besøg min hjemmeside her

0
0
Svar på denne tråd

Minna:
Forfatter: 
Dato:  23-05-2007 13:19

Hvad mener du med, at det er voldsomt? At ingen følger det tager du fejl i. Jeg gør, og det er der rigtig mange andre, der også gør. Du skriver, at "man må jo ingenting". Du må jo lige hvad det passer dig. Personligt er jeg taknemmelig for, at der findes sådanne informationer, så man har mulighed for at træffe et reelt valg på sine børns vegne. Det er som om du føler, at rådene truer din personlige frihed? Hvis det er fair med hårfarve, hvorfor er de andre råd så ikke fair? Hvad er forskellen?

Jeg forstår ikke, at man ikke vil gøre alt hvad det er muligt for at sikre, at ens børn forbliver sunde og raske...

Lea

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  23-05-2007 13:22
Jeg har farvet hår både under graviditet (begge unger) + under amning. Og de er friske og raske og fejler intet. Jeg vil derimod ikke ANBEFALE noget, blot dele ud af mine erfaringer.

Mvh Bonnie

**Don't be sad that the world lost Steve Irwin. Be sad that the animals did**

NY HJEMMESIDE: www.bjfoto.ridesiden.dk

0
0
Svar på denne tråd

Bonnie
Forfatter: 
Dato:  23-05-2007 13:24

Som jeg skriver længere oppe: At en kvinde har sunde og raske børn, selv om hun farvede hår, da hun ammede, beviser jo ikke, at det er uskadeligt. Fx ved hun ikke, om hendes børn får fertilitetsproblemer som voksne, hvilket er en af risiciene ved at have en mor, der ikke undgår hormonforstyrrende stoffer...

Dermed selvfølgelig ikke sagt, at dine børn ikke er sunde og raske :-) Men de risici, der kan være ved hårfarvning under graviditet og amning, er altså ikke noget, der nødvendigvis kan ses, før børnene er voksne.

Lea

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  23-05-2007 16:56
wow -jeg fik maxpoint i den der test :D

meget velholdt kieffer marzog at dressursadel 17" medium bom sælges.. 5500.- eller bud billeder på præs.
0
0
Svar på denne tråd

Jeg har lavet
Forfatter: 
Dato:  23-05-2007 22:13

mange forsøg med rotter omkring hormonforstyrrende stoffer; plastblødgørere, farvestoffer, kemikalier og i den dur. Og det har ikke været sjovt at lave disse forsøg. Rotterne fik unger under forsøgene da man ville undersøge om deres afkom fik samme skader som rottemødrene fik. Mødrene fik skader på forplantningsorganerne, blære og tarme i form som cancer. Afkommene fik hovedsagligt skader som misdannede organer og leukæmiske former for kræft.

En typisk frisør er 25-30 år når hun får børn. De børn skal vokse op før man kan se egentlige skader på forplantningsorganerne som nedsat sædkvalitet eller sterilitet hos pigebarnet. De er så med nutidens gennemsnitsalder næsten 33 år før de selv får børn (tallet er for kvinder, den er højere for mænd). Dermed er frisør-"mor" næsten 60 og har forladt arbejdsmarkedet. Derfor hører vi ikke så meget om skaderne. De fleste frisører stopper omkring 50 års alderen pga slidgigt og eksem.

Min frisørsalon vil slet ikke farve hår på gravide og de får slet ikke lov til at være i samme lokale som dem der får farvet hår !

De fleste saloner er helt ligeglade fordi de vil gerne sælge en farvning som skæpper godt i kassen.

Jeg har selv kigget på en "hjemme-farve-boks" og var ved at gå bag over pga alle de kemikalier. Og den handske der følger med beskytter slet ikke mod kemikalierne. Flere af kemikalierne i hjemmefarven er i mit laboratoriet listet som skadelige stoffer og man skal arbejde med dem under stærkt sug. Grunden til de kan sælges til hjemmebrug er fordi koncentrationen af stofferne formentlig er under grænseværdierne for skader.

Derfor: lad være med at farve håret under en graviditet og mens du ammer. En god klip kan gøre underværker ! Striber er også "farver" og skal det farves skal det være med mindst 5 cms afstand ned til bunden og med meget ekstra stærkt sug. Der skal smøres vaseline langs hårgrænsen og i bunden.

Beagle.

0
0
Svar på denne tråd

puha..
Forfatter: 
Dato:  24-05-2007 08:51

jeg har også lige læst leas link, jeg følger også alle de råd, jeg mener ikke at jeg så ikke kan nogen ting, eller må nogle ting, jeg kan jo det samme, skal bare tænke mig om.

Jeg bruger maskare med svanemærket og det er det eneste makeup jeg bruger, jeg bruger en aloevera stick til mine arme så jeg ikke stinker, jeg får klippet mit hår smart i stedet for at farve det, jeg bader ikke mit barn hver dag, og der er ikke altid sæbe i vandet, engang imellem og så er det både med astma allergi mærket, svanemærket og blomsten på pakken.

jeg syntes selv jeg tager mine forholdsregler og det gør kæresten også. men vi har også et barn der er modtagelig for allaergi, men hvorfor udsætte ham for en masse fra starten af, han skal tidsnok få det hele puttet på sig på en elelr anden måde.

men det jeg vil sige er at jeg føler mig ikke hindret, syntes stadig jeg ser godt ud (mangler dog at tabe lidt kilo), kan stadig det samme.

// stine

- mor til dejlige Rasmus 17-10-06. børnetøj, skråstol, sko, legetøj osv sælges/bortgives. skriv for mere info -

undervisning til og med la niveau 50731996

0
0
Svar på denne tråd

hold da fast
Forfatter: 
Dato:  24-05-2007 11:28

puha - jeg tror bare jeg venter med at farve hår til jeg er færdig med at amme..

lille zenia skal ikke udsættes for alt det..

så jeg klipper spisser i stedet

Hilsen her fra Minna

Besøg min hjemmeside her

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider