Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

utilpas+1 lægebesøg
Forfatter: 
Dato:  18-05-2007 09:00

hejsa

ja sp fik jeg mit 1 lægebesøg overstået i onsdags alt så fint ud min termin hold stik i hvert fald endnu så må vi jo se ved scaningen,men mit blodtryk var alt alt for høj 155/95 han tjekkde den 3 gange med samme resultat så skal til kontrol igen den 1/6.

jeg er stoppet med at ryge har overhovedet ikke trang til en smøg så jeg er jo bare stolt har røget i over 10år nu og er bare stoppet fra den ene dag til den anden smøgerne er smidt ud så der er ingen jeg kan ryge i smug.

men jeg er så utrolig utilpas har hovedepine kvalme ingen energi og kan sove hele tiden.

jeg spiser ingen fed mad spiser masser af frugt gørnt og tager gravitamin hver dag så jeg for jo jern nok.

kan det evt være pga mit blodtryk??

knus fra sandra 9+1

MVH
SANDRA82

venter mit 3 barn til december '07

0
0
Svar på denne tråd

normalt
Forfatter: 
Dato:  18-05-2007 09:06

TRÆT var ikke ordet der kunne dække mit træthedsniveau i de første 3-4 mdr. Jeg var helt mast, og fik ikke lavet andet end arbejde og sove... Og det er mit første barn - kan se at det er din 3. guldklump, så du kan nok ikke bare smide dig på sofaen når du har fri - så tror ikke det har noget med blodtrykket at gøre, men simpelthen bare fordi du er gravid...

Kvalmen er jo også med til at gøre en minde oplagt.

Jeg håber for dig at det bliver bedre om nogle uger, og at blodtrykket er faldet til næste lægebesøg.

- Og så lige et kæmpe rygklap for rygestoppet - det er godt nok flot bare at kunne stoppe!

Maria

(venter en pige d. 2. juni)

0
0
Svar på denne tråd

der kan
Forfatter: 
Dato:  18-05-2007 09:14

.. godt være en sammenhæng. Symptomer på forhøjet blodtryk er nemlig hovedpine og træthed.

www.novartis.dk/sygdomme/az/ forhojet_blodtryk.shtml

Oveni er du jo træt, fordi du er gravid.

0
0
Svar på denne tråd

Hvad med
Forfatter: 
Dato:  18-05-2007 13:33

...urinprvøen - var den blank, eller var der protein i urinen? Hvordan ligger dit blodtryk normalt, og hvordan har det ligget under de andre graviditeter?

Lea

Hvor voldelig handling ta'r fat,

der standser kunsten brat!

0
0
Svar på denne tråd

hej lea
Forfatter: 
Dato:  18-05-2007 14:01

mit blodtryk ligger normalt helt fint har aldrig haft problemer med det før heller under de andre graviditeter den har altid været fin urinen så også fin ud der stå i hvert fald - der på papirene og han sage heller inden ting.

mit blodtryk ligger jo ligenu på 155/95 var lige ind eog låne min mors blodtryks maskine da hun har en fra apoteket af og den sage det samme 155/95 så den har ikke ændret sig siden i går desværre

men jeg den ikke er faldt på mandag og jeg stadig har det sådan prøver jeg lige at ringen til lægen for kan slet ikke klare at skulle tage mig af de andre børn lige nu når de kommer hjem og da slet ikke skal køre bil for hvis jeg lige pluslig bliver dårlig er det ikke smart at køre og da slet ikke med børnene det tør jeg ikke så har mien forældr til at hende og bringe dem og mig hver dag lige nu dog har jeg fri i dag og begge børn er over ved mine svigermor og svoger til manden har fri.

knus fra sandra 9+1

MVH
SANDRA82

0
0
Svar på denne tråd

Højt blodtryk
Forfatter: 
Dato:  18-05-2007 14:50

allerede i 1. trimester er ikke godt. Men godt du har skoddet smøgerne. Der går et stykke tid (op til et helt år) før man kan se på blodtrykket at man har kvittet cigaretterne.

Jeg kan huske at du også er meget overvægtig, det har også en pæn indflydelse på blodtrykket. Plus at man har røget og konditionen nok er helt i bund !

Mit blodtryk er det modsatte, det er 95/50, altfor lavt og jeg skal derfor også passe på. Bil kører jeg slet ikke og kan også godt undvære den. Tager en taxa hvis der ikke går en bus.

Jeg har aldrig nogensinde røget og min vægt er helt normal (på 4. år efter at haft en BMI på 37 i mange år).

Håber lægerne kan hjælpe dig med det høje blodtryk, det kan gå meget ud over nyrerne, da væsken presses ud af blodkarrene i nyrerne som er meget følsomme for højt blodtryk.

Beagle, 10+4

Rengøringshjælp søges.

En gang om ugen,

3 timer.

Tæt på S-togs station

nord for København.

Skriv for mere.

0
0
Svar på denne tråd

Sandra:
Forfatter: 
Dato:  18-05-2007 17:14

Det er trods alt et godt tegn, at der ikke er noget i uringen, men jeg synes bestemt, du skal ringe til lægen på mandag. Der bør holdes øje med det blodtryk, og jeg synes godt nok d. 1/6 er længe ud i fremtiden.

God bedring :-)

Lea

Hvor voldelig handling ta'r fat,

der standser kunsten brat!

0
0
Svar på denne tråd

hejsa alle
Forfatter: 
Dato:  19-05-2007 18:44

ja jeg er overvægtig men det har jeg altså også været ved de andre 2 og der har mit blodtryk været helt normal hele vejen igennem, min kondi er bestemt bedre end ved de andre da jeg cykler og gå utrolig meget og laver en masse øvelser pga mit knæ men som også giver en masse kondi og muskler andre steder hihi.

ja 1/6 er lang tid til men lægen må da vide hvad han laver sid jeg skal vente så lang tid mon ikke?? men ringer lige på mandag til ham for er virkelig skidt og mega sløg er aller højst nogen lunde kvick i 20min og så er jeg nød til at sove mindst 1 time.

og så sveder jeg også meget hurtigere hvis jeg laver noget.

knus fra sandra 9+2

MVH
SANDRA82

0
0
Svar på denne tråd

Hvordan gik det
Forfatter: 
Dato:  01-06-2007 21:07

idag ? Er blodtrykket faldet eller hvad sker der nu ??

Jeg besvimede idag på arbejdet pga mit lave blodtryk, skal vi bytte :-)

Beagle, 13+4

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider