Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Test! En tydelig en utydelig... Hjælp!
Forfatter: 
Dato:  15-04-2007 09:49

Hej med jer.

Det her er min debut her på dette forum.

Jeg går og prøver at blive gravid sammen med min mand, og har brug for svar, hjælp.

Siden påske har jeg taget et par test, ville gerne lige vide om der er noget, afventer en ellers ueblivende mens (dette kan jo så sagtens være psykisk), men...

Når jeg tager en test (har købt stave og strimmel fra billig-teste.dk) sker det. Der kommer en tydelig, den der tetstreg, og den anden bliver også farvet, knap så tydeligt.

Der står så, at man skal tage en ny efter 48 timer, hvis dette sker.

Hvis jeg dagen efter (kan jo ikke vente) tager en ny, kan den godt vise en streg.
Nå tænker jeg, så er der nok ikke noget alligevel.

Men efter de 48 timer er gået, tager jeg en ny, ud fra beskrivelsen i vejledningen, og den viser gudhjælpeme 2, hvoraf den sidste igen er lidt utydelig...

Og sådan fortsætter mønstret sig.

Nu er minespørgsmål så, om mine test er FOR billige, er jeg gravid eller ej, skal jeg købe en anden model, og hivs ja hvilken?

Er det ikke korrekt opfattet, at man når man er gravid kan se to meget tydelige streger, og at de er lige tydelige?

Jeg mener bare, man kan jo ikke være MÅSKE gravid, det er jo enten eller...

Jeg tænker måske at jeg danner lidt af det hormon fordi jeg "gerne vil" være gravid, og derfor forvirrer stregerne...

Jeg synes det er svært og har da også overvejer at gå til lægen, men vi er jo kun ved den første måned i vores forsøg på at få børn, så siger også til mig selv, at jeg må slappe af og tage det roligt... ;-)

Nå men gode råd er virkelig det jeg mangler, så jeg håber nogen kan og vil hjælpe :-)

På forhånd tak.

Heidi Bombejdi

0
0
Svar på denne tråd

graviditet
Forfatter: 
Dato:  15-04-2007 10:00

Jeg tror at du er gravid for ellers ville der ikke komme 2 streger. Sregen i kontrolvinduet skal altid komme frem for ellers er testen ikke gyldig. Min erfaring er at da vi prövede pä at blive gravide testede jeg ogsä det förste lange stykke tid positiv men med streger noget utydligere end teststregen. Jo längere du när frem jo tydligere vil stregen ogsä blive.

Det bedste ville väre at teste först en uge efter udebleven mens da du godt kan have et äg som er blevet befrugtet men som ikke sätter sig fast..det har jeg ogsä prövet og blev bare sä skuffet.

Held og lykke med babyprojektet.

Mvh Birgitte

0
0
Svar på denne tråd

Tjah...
Forfatter: 
Dato:  15-04-2007 10:39

Efter hvad jeg har erfaret, kan en test ikke vise "falsk positiv" - men kun "falsk negativ".. så kan man SE to streger er der gevinst.

Mvh. Lotte_L

Rolf.. 13.01.99
Roar.. 13.01.99
Vigdis 20.09.06

"I don't make things difficult. That's the way they get, all by themselves."
Citat: Mel Gibson "Lethal weapon I"
0
0
Svar på denne tråd

2 streger
Forfatter: 
Dato:  15-04-2007 11:42
2 streger er = gravid

Knuss fra Pernille ( nu med lille bebs i maven)

Ægteskabet er som ethvert andet job.....det hjælper, hvis man kan li' chefen....
0
0
Svar på denne tråd

Tillykke...
Forfatter: 
Dato:  15-04-2007 13:49

...du venter dig. :)

testen kan ikke vise falsk positiv, da den tester efter et hormon, der udelukkende dannes ved graviditet. (hedder det mon HCG?...noget i den stil. ;) ).

Hvis koncentrationen af det hormon ikke er så stærk, så bliver stregen ikke så tydelig. Derfor er det bedst at teste om morgenen, når man har holdt på vandet en hel nat - så er indholdet af hormonet mest koncentreret. Og fordi der skal være en hvis koncentration af hormonet kan testen godt vise falsk negativ.

Men eftersom testen ikke kan vise positiv uden at det hormon er til stede uanset hvor svagt det er, så...ja...så skal du nok være mor om en 8 måneders tid! ;)

Så tillykke med det. :)

Camilla

Festsange forfattes. 250,- pr sang. Fuld tilfredshed eller pengene tilbage. Ring/skriv for mere info. :-)

0
0
Svar på denne tråd

VILDT...
Forfatter: 
Dato:  16-04-2007 13:41

Ej hvor er det vildt... Kan slet ikke forholde mig til det :-) Det er stort...

Nå men tager lige til lægen i morgen til en endelig test, så det kan blive slået fast med 7" søm :-D Og Jeg endelig tør tro på det...

Det er virkelig vildt, at efter så kort en prøvetid, er der allerede gevinst... :-P

Nå men jeg må vist hellere vænne tilbage, efter lægens test i morgen.

Tak for jeres svar, ellers havde jeg ikke ringet til lægen i dag... Ville jo gerne, men at tro på det, er noget andet... ;-) ;-)

Glade smil fra Bombejdi her... :-)

(Jubiii... Jeg skal være MOR.)

0
0
Svar på denne tråd

vil ik tage
Forfatter: 
Dato:  17-04-2007 06:30

glæden fra dig men jeg testede også svag positiv. faktisk utallige.. (9 test med dages mellemrum) men det var psykisk og var ik gravid. så tag til lægen og få taget en test og være helt sikker inden du sætter forventningerne for højt op..

håber ik jeg ødelagde din dag...

Mvh.

Anita og Lulle :-P

Mor til prinsessen Anna 18-04-06

se www.anna.dyndns.dk for billeder af hende og vores dyr

Opstaldning tilbydes grindsted. se præs for nærmere info.....

0
0
Svar på denne tråd

Så har jeg været forbi lægen...
Forfatter: 
Dato:  17-04-2007 10:37

Og...

2 MEGET TYDELIGE STREGER KOM FREM... :-D :-D

Jeg havde fra samme urinprøve endnu lige taget en af mine egne test, som igen havde vist, en tydelig og en utydelig streg...

Men nu skal jeg altså til 1. graviditetsundersøgelse i næste uge.

Det er simpelthen alt for ufatteligt, jeg er jublende glad, har lyst til at tude, og samtidig lurer i baghovedet alle de bekymringer der kan komme. Og måske allerede er kommet lidt ;-)

Men vælger at lade glæden vinde, og nyde det der snart skal forvandle min krop :-) Og fremtid... :-)

Bombejdi

0
0
Svar på denne tråd

Hva så Bombejdi
Forfatter: 
Dato:  17-04-2007 10:38
Er du gravid :)

***Pejtersen***
Flere gode heste og ponyer til salg.
Se mere på min
hjemmeside

STOP RODEO I DK.... Skriv under her

0
0
Svar på denne tråd

Ja Maria Pejtersen
Forfatter: 
Dato:  17-04-2007 10:41

Jeg er GRAVID... ;-)

Bombejdi

0
0
Svar på denne tråd

Og Tak til jer alle...
Forfatter: 
Dato:  17-04-2007 10:44

For svar osv. jeg har jo valgt at være lidt anonym og diskret, så jeg har ikke haft så mange at dele dette med.

Mest fordi min familie og omgangskreds ikke behøves at vide noget i nu... :-)

Så tak fordi i lige var der, altid kom trofaste Hn'er mig igen til undsætning... Skønt.

Bombejdi

0
0
Svar på denne tråd

Tillykke!!!
Forfatter: 
Dato:  17-04-2007 12:20

Godt det ikke er mig, men et stort tilykke til dig!!

Puha så kommer tiden med

Det er vidst ´godt jeg ikke er skruk. *LOL*

Hilsen

Jette

0
0
Svar på denne tråd

Takker...
Forfatter: 
Dato:  17-04-2007 12:35

Jette, men lige nu, der kan det hele bare komme an... ;-)

Jeg er parat... :-D

Tja, hvis det kommer, følger det jo bare med.

Men har inde i mit hoved bestemt mig for at få en god, sund og positiv graviditet... :-P Så må vi se om tankens kraft er nok :-D

Bombejdi

0
0
Svar på denne tråd

Det er jo...
Forfatter: 
Dato:  17-04-2007 13:14

...også ligemeget med de gener, der følger med. Resultatet er det hele værd. :)

Kæmpe tillykke til dig. :) Og bekymringerne? Gem du bare dem langt væk. Det kan ikke betale sig at bekymre sig på forhånd og der vil hele tiden komme flere bekymringer til. Så hvis man ikke slipper dem og nyder det, så går man glip af alt det vigtigste. :)

Camilla

Festsange forfattes. 250,- pr sang. Fuld tilfredshed eller pengene tilbage. Ring/skriv for mere info. :-)

0
0
Svar på denne tråd

Tak Camilla
Forfatter: 
Dato:  17-04-2007 13:26

Det er nemlig rigtigt... :-) ;-) Jeg vil prøve at nyde det hele i fulde drag.

Og bare være der, hvor alting er og sker. :-D

Mine tanker lige nu er på indretning af hjem, med puslepude, lille seng og ... ;-) Der tror jeg lige jeg lader mine tanker være... Og nå ja, så på scanningen... Har hørt fra andre, at det er virkelig stort :-D Suk...

Det hele er bare så spændende

0
0
Svar på denne tråd

Tillykke
Forfatter: 
Dato:  17-04-2007 13:27

Næææ tillykke med den forestående "event" :) :P

Og aldrig tage sorgerne på forskud, det kommer der intet godt ud af.

Og der er absolut ingen der siger man skal have kvalme og andet ubehag.

Jeg selv har ikke døjet med det vilde - 3-4x kvalme med "resultat" ellers INTET udover periodevis træthed og så er der pt. begyndt at komme lidt plukveer el.lign.

Alt i alt en perfekt "smertefri" graviditet.

Er fødslen lige så nem er det jo ingen sag at få børn ;D :P

Endnu engang tillykke

... Har termin den 28. juli - muligvis en bette pige :o)

Søger derfor med lys og lygte en part/rytter til Amigo.

se præs! Postnr. 8362/8660

0
0
Svar på denne tråd

AmigoCjn
Forfatter: 
Dato:  17-04-2007 13:41

Det er præcis sådan jeg vil have det... ;-)

Hvor langt er du henne?

Og tak... Jeg er også virkelig glad... Helt ubeskriveligt :-D

Men mon ikke alle jer gravide eller tidligere gravide ved hvor det kommer fra :-D

0
0
Svar på denne tråd

bombejdi
Forfatter: 
Dato:  17-04-2007 14:38

Jeg er 25 uger og 3 dage henne nu, helt præcist :o)

Går på barsel den 1. juni og så skal der bare HYGGES indtil den bette melder sin ankomst :)

Og ja, jeg kan overhovedet ikke klage.

Jeg har haft det fortrinligt...

Tror folk vil kalde mig underlig hvis jeg brokkede mig over mine 3-4 "gevinster" min bette træthed, og/eller min manglende motion.

Man hører jo om dem der ligger vandret med konstant kvalme og opkast, bækkenløsning osv. alle 9 mdr!

... Har termin den 28. juli - muligvis en bette pige :o)

Søger derfor med lys og lygte en part/rytter til Amigo.

se præs! Postnr. 8362/8660

0
0
Svar på denne tråd

AmigoCjn
Forfatter: 
Dato:  17-04-2007 15:56

Det er altså spændende... Lad mig lige følge med i din procces.

Bombejdi :-D

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider