Jeg tilslutter mig det I skriver, til trods for, at det her hos os indimellem har været lidt "rodet" og Frederikke derfor er en del bekendt med at være alene med andre.
Da hun var 14 dage gammel, skulle vi til bryllup. Frederikke var med i kirken, blev hentet kl 16.30 og afleveret igen kl 23.30. Begrundelsen for dette var, at jeg ikke ønskede, at hun skulle "deltage" i bryllupsmiddagen. Altså for hendes skyld, ikke min.
Da hun var 3 mdr. gammel, gik min diskusprolabs helt amok. Jeg lå på køkkengulvet i lidt over 1 døgn, kunne ikke gå, stå eller rejse mig op pga. smerter. Lægevagten ville indlægge mig, men jeg nægtede, da kæresten ikke havde mulighed for at passe Frederikke 24/7 (skod arbejdsplads). Først da min svigerfar højt og helligt lovede, at han tog fri og passede hende, sagde jeg ok til at de måtte ringe efter ambulancen.
Jeg var indlagt i 5 dage, Frederikke var hos mine svigerforældre og jeg så hende en gang i løbet af de 5 dage. For pokker savnet var et helvede.
Efter ovenstående er hun blevet passet 2 gange hvor vi skulle til store fester og da hun alligevel sover hele aftenen, synes jeg det var synd at "slæbe hende med".
På lørdag skal hun passes igen. Vi skal til bryllup og barnedåb hos et vennepar. Frederikke var inviteret med, men jeg ved på forhånd, at hele hendes søndag vil være ødelagt og hun vil være ked af det. Derfor har farmor og farfar fået lov at få hende ned på en overnatning. Hun er meget glad for at komme hos dem, men det tror jo pokker -De er de eneste der har passet hende og de forguder hende.
Ovenstående har gjort, at enkelte personer har sagt nogle knap så pæne ting til mig og mere eller mindre kaldt mig en dårlig mor. Men jeg synes selv, at jeg tager mine beslutninger ud fra Frederikkes behov. Hvis maan altså ser bort fra den episode med de 5 knap så sjove dage på sygehuset, for der havde jeg ikke noget valg.
Jeg elsker min datter til hudløshed og ved at jeg får det skidt når hun skal starte i dagpleje. Det er jo ikke bare for en dag. Det er alle hverdage og jeg skal undvære hende i så mange timer. Ak det bliver svært at vende sig til.
/Anette