Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Mødregruppe?
Forfatter: 
Dato:  28-03-2007 15:31

Hejsa,

Jeg har brug for at høre lidt erfaringer omkr. mødregrupper. Har I fået meget ud af dem, eller?

I min kommune er man i jordemoder gruppe - og kan efter fødslen vælge at fortsætte i mødre gruppe. Vi har så været samlet i dag til jordmodergruppe - og jøsses en blandet flok ;o)

Vi er 8 - hvilket jeg personlig syntes er en stor flok, men jeg ved ikk hvad der er "normalt". Men egentlig er jeg også meget i tvivl omkr. hvad gavn / hjælp jeg vil få af at være i en mødregruppe. Vi er 4 i min omgangskreds som skal gå op barsel samtidig - og jeg er sikker på vi kommer til at ses og hjælpe hinanden meget. Og spørgsmålet er jo så, om jeg har brug for andre også. Ved godt at det nok skal have en chance - men hvordan havde I andre det??

Mvh Lene

(uge29)

0
0
Svar på denne tråd

jeg synes
Forfatter: 
Dato:  28-03-2007 17:12

Jeg synes det lyder heldigt, at der er flere i din omgangskreds, der skal gå på barsel på samme tid. Det får I da nok gavn og sjov ud af. Det ville jeg til en hver tid bytte mødregruppe ud med.

Mødregruppe siger ikke mig noget. Jeg var stærkt i tvivl om jeg skulle sige ja. Så prøvede jeg det og det har sådan cirka været lige så kedeligt, som jeg forestillede mig. Jeg synes ikke jeg har en hulens masse til fælles med de andre, udover vores børns ankomsttid. Og så er det sådan lidt en blæremåsklub, hvor man viser sit velklædte dyyygtige barn frem, mens man taler om sin boligindretning mm.

Jeg har fået en pænt antal fornærmelser hældt ned over hovedet - pænt forklædt i bedrevidende sprog. De sidste 4 ud af 5 gange har jeg været forhindret på grund af Lukers skoldkopper og undersøgelser. Men jeg er stadig med, endnu da. Jeg er gået lidt i "trods-mode" - når jeg har fået en træls kommentar, så bider jeg fra mig. De synes ski nok jeg er en harpe, hvis de ellers fatter det.

I øvrigt er vi 5 i alt. 8 lyder noget voldsomt. Så mange ville der ikke være plads i mit hus.

Mvh Tina, desværre uden Turpin

Til Dick Turpin:
"When a loved one becomes a memory,
memory becomes a treasure."
0
0
Svar på denne tråd

gode venner
Forfatter: 
Dato:  28-03-2007 18:36

jeg har fået et par gode venskaber ud af det. herude på landet er det jo meget normalt at børnene havner i samme institution og skole. Jeg har ikke oplevet noget snobberi men hvis ikke man passer ind, kan man jo vælge at melde fra. Jeg ses stadig med alle 3 mødregrupper.

tanja

Kloge Frode maj 2001

charmerende Alfred februar 2004

lynet Gorm juli 2006

0
0
Svar på denne tråd

mødregruppe
Forfatter: 
Dato:  28-03-2007 19:48

jeg er kommet i en gruppe hvor vi alle er fra vores lille landsby, så det er jo nærliggende at børnene kommer til at gå sammen - dog er jeg den eneste med en pige.

Vi er 5 i gruppen pt (der kommer måske én mere) og det er passende, der må bestemt ikke være flere hvis jeg bliver spurgt...

Føl ventes efter Don Juan / Lauries Crusador i marts - tilsalg

0
0
Svar på denne tråd

jeg vil ikke kunne undvære min
Forfatter: 
Dato:  28-03-2007 20:39

mødregruppe er bare super. vi er 8 og det syntes jeg ikk er for mange da det er sjældent alle kan komme hver gang. vi mødes en gang om ugen (hver 2 gang til babysvøm og hver 2 gang hos hinanden)

alle er 1 gangs, kommer fra samme område og alle bebserne er født i nov/dec.

her er plads til alle nogle bor i en lille lejlighed andre i store huse men ingen snobberi hverken med tøj eller bolig mode.

nu har jeg selvfølgelig ikke nogen jeg kender som skal/er på barsel og jeg snakker da også bedre mmed nogen frem for andre i gruppen men sådan er det vel altid.

jeg ville give det en chance måske der kom et nyt venskab ud af det (om ikke andet nogle gode timer sammen) og hvis det ikke er dig kan du jo altid melde fra...

hilsen mette og frederik 15 uger

Nu med verdens lækreste baby i armene

0
0
Svar på denne tråd

jeg vil heller ikke undvære...
Forfatter: 
Dato:  28-03-2007 20:57

min mødregruppe...

Jeg er førstegangsfødende og det er der 2 andre der er, vi er i alt 5 og der er så to der er andengangsfødende.

det er rart at vi er blandet lidt syntes jeg.

vi er alle fra samme landsby, har børn i sammme aldre, ellers er vi faktisk en del forskellige, men vi går bare super godt i spænd sammen, det er helt utroligt, her er intet snobberi og ingen er bedre end andre, her er plads til alle.

jeg ved ikke om 8 er for mange, men vi kunne nok ikke være 8 hos mig, jeg bor i en lejlighed nemlig, men 5 er her plads til.

vi ses en del til daglig også, altså ved siden af "gruppe dagene" hehe.. det er dejligt.

jeg har intet ondt at sige..

jeg har også en del i min omgangskreds der er på barsel og snakker også meget med dem, men det er kun dejligt at snakke med forskellige og de går jo også i deres mødre gruppe, så kan vi snakke om det eller vi kan hygge os på en anden måde, jeg syntes bare det er rart med så mange mennesker at snakke med som muligt, men det kommer jo selvfølgelig an på hvad du selv syntes, men forsøg dog, så kan du altid droppe gruppen hvis du ikke gider den. det er nemmere end at komme ind i en hvis man fortryder..

god fornøjelse..

stine

- ammatørfotografering tilbydes, privat undervisning til og med La niveau tilbydes på fyn, dommer til elevstævner eller lign. tilbydes ligeså kontakt mig endelig -

50731996

0
0
Svar på denne tråd

De to første gange...
Forfatter: 
Dato:  29-03-2007 11:01

...kunne jeg ikke bruge mødregruppen til noget...eller det vil sige første gang bestod "gruppen" af 3. Mig og et par veninder, som desuden var naboer. Tiden gik med at sladre om naboer og fælles venner og det gad jeg ikke bruge tid på at høre på. ;)

Så med nummer to valgte jeg at sige nejtak til mødregruppe.

Men her med nummer 3 har jeg sagt jatak til mødregruppen - vi er flyttet og jeg tænkte at det var en god måde at lære nogen at kende. :)

Vi var 6 til at starte med, men 1 er faldet fra. Så nu er vi 5 og det er eb rigtig god gruppe, som jeg er glad for at være i. Vi har rigtig meget gavn af hinanden. :)

Så hvis du har overskud til det, så sig jatak. Og siger gruppen dig så intet, så kan du melde fra. Men det kunne jo også være, at der lå et venskab eller to og lurede. ;)

Camilla

Festsange forfattes. 250,- pr sang. Fuld tilfredshed eller pengene tilbage. Ring/skriv for mere info. :-)

0
0
Svar på denne tråd

I starten
Forfatter: 
Dato:  29-03-2007 11:17

af min graviditet var jeg også tilknyttet sådan en fælles jordmodergruppe hvor vi var 6 i alt. Hu ha det var dog ikke mig, mest fordi jeg intet havde tilfælles med de andre i gruppen. Så jeg hoppede fra.

Nu her hvor jeg så har født er jeg så blevet tilbudt at komme i mødregruppe, hvor man så er op til seks personer som så vist skal mødes en gang i ugen i hjemmene på skift.

Er da en smule skeptisk og håber nu ikke det er de samme som jeg var i jordemodergruppe med

Men det vil tiden jo vise. Kunne jo også være det bare blev en super gruppe.

Stolt mor til en lille pige.

Født d. 19/3 kl. 13.42, vejede 3140 gram og målte 51 cm.

0
0
Svar på denne tråd

Mødregruppe
Forfatter: 
Dato:  30-03-2007 00:00

Jeg valgte at prøve om mødregruppe var noget for mig - og det var det så ikke. Havde intet til fælles med dem jeg kom i gruppe med, og synes ikke jeg havde noget at snakke med dem om. Det hele gik op i hvad 2 af de andre havde lavet sammen siden sidst gruppen mødtes, og hvis barn der nu kunne mest... Så for mig var det spild af tid.

Linda.

Mor til Freja - født 20/4-06.
Mosegaards El Diablo - en stjerne i svøb.
Medlem af HGK, FHK og Pylreklubben.
0
0
Svar på denne tråd

Pudsigt...
Forfatter: 
Dato:  31-03-2007 09:25

Jeg er bare SÅÅÅÅ glad for min mødregruppe

Det er fantastisk at komme ud og møde nogen i samme situation som mig, det er skønt at vi spiser frokost og snakker og griner, og ungerne sover (måske) og ellers så hygger vi bare.

Jeg elsker det.

Og Ida´s mødregruppe, hvor ungerne nu er knap to år, ja, der har jeg altså fået nogle veninder for livet!

Sidste lørdag, var vi ude og spise og få en lille en i byen, kun os mødre, ingen unger og ingen mænd, og jeg kan love dig for at der blev grinet og storhygget til en guldmedalje.

Så ja, jeg har virkelig haft godt af mine mødregrupper, ville faktisk ikke undvære det for noget.

Den mødregruppe jeg er i nu, vi har kun mødtes 7 gange, og vi ses hver 14 dag, hos en af os. Jeg har kunne dele med dem at jeg ikke havde det så godt, men vi snakker også om meget andet end baby, bleer, gylp og efter fødselsreaktioner.

Så - jeg synes du skal give det en chance, men gå ind i det med åbent sind

Jeg har ofte nemt ved at snakke med alle, og jeg har også et stort behov for det, så måske det er derfor jeg har fået så gode oplevelser

Christel
(Nu, mor til to vidunderlige unger..:)
Klapvogn sælges billigt - se præsentation

0
0
Svar på denne tråd

Hmm...
Forfatter: 
Dato:  31-03-2007 15:51

Jeg har samme overvejelser omkring mødregruppe, som du, Lene, men jeg tror nu nok, at jeg melder pas.

Jeg har det lidt sådan, at jeg SAGTENS kan få tiden til at gå, og at skulle mødes med en mødregruppe EN GANG UGENTLIGT ville jeg slet ikke kunne afse tid til... Jeg har en del gode venninder, som netop har født - eller i al fald indenfor det sidste år, og dem tror jeg nok, at jeg trækker lidt på i stedet, hvis jeg bliver i tvivl om noget...

Jeg tror dog, at det er smag og behag, og man skal gøre, hvad man hver i sær føler rigtigt...

Held og lykke med det.

Rid jagt og distance - du og din hest vil elske det...

Tjek hjemmesiden: www.fynsrideforening.webbyen.dk

0
0
Svar på denne tråd

jeg har
Forfatter: 
Dato:  01-04-2007 15:40

Været i en mødre gruppe da jeg fik min ældste søn og det var ikke lige mig... vi havde da noget til fælles det var ikke det men det er nok bare ikke mig at sidde i større/mindre grupper og knevre :-) eller? Jeg ved det faktisk ikke.

Jeg ikke været i mødre grupper de andre 3 gange men har brugt mine veninder i omgangs kredsen der også har fået børn samtidig.

Jeg vil dog indrømme at denne gang savner jeg nogle at sludre lidt med.

Og dog for tiden er bare presset med heste og 4 børn :-)

Prøv om du synes om det og man har jo altid lov til at hoppe fra igen.

Venlige hilsener

fra

Maria C`armeur

&

Frk Escobar

Nu mor til tre Prinser og en lille Prinsesse

Samt Pony mor in spe...

0
0
Svar på denne tråd

Mødregruppe...
Forfatter: 
Dato:  05-04-2007 23:39

Jeg valgte det fra... Primært af den årsag at 4 af mine veninder blev mor for første gang i 2006 -så jeg havde lidt min egen mødregruppe

Der er meget delte meninger omkring mødregrupper, men jeg tror det er en god ting af prøve af hvis man er i tvivl om hvorvidt det vil være noget for en -man kan jo til hver en tid vælge det fra igen

Mor til Jasmin den 8. juni 2006

...og med termin den 29. juli 2007

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider