Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

DR2 Tema - fødsler
Forfatter: 
Dato:  25-03-2007 11:02
Var der nogen der så DR2 tema lørdag aften?

***Pejtersen***
Flere gode heste og ponyer til salg.
Se mere på min
hjemmeside

STOP RODEO I DK.... Skriv under her

0
0
Svar på denne tråd

Det gjorde jeg
Forfatter: 
Dato:  25-03-2007 11:09

Jeg så slutningen af det desværre, ville godt have set det hele.

Så der hvor hende der fødte sin 5. barn i badekaret derhjemme, det var en en helt utrolig oplevelse at se barnets hoved under vandet mens resten af kroppen stadig ikke var komme ud.

Hilsen Stine

0
0
Svar på denne tråd

Stine...
Forfatter: 
Dato:  25-03-2007 11:46
Ja det var et vildt godt afsnit. Sikke en ro der var omkring det... Det var jo en fornøjelse, at se en fødsel sådan.

***Pejtersen***
Se mere på min
hjemmeside

0
0
Svar på denne tråd

øv øv...
Forfatter: 
Dato:  25-03-2007 12:02

Øv øv ville så gerne have set det, men havde desværre gæster i går.

Men det bliver genudsendt den 1. april på dr2 kl. 13.35, så der må jeg se det..

Mvh Moni

Nu med sønnen Jesper, født den 31. august 2006.

Besøg vores hjemmeside, klik her

Staldvask kig her: www.a-staldrens.dk/

0
0
Svar på denne tråd

øv...
Forfatter: 
Dato:  25-03-2007 12:12

Hmmm øv at det bliver genudsendt d 1. april for der holder vi barnedåb for Bastian.

Kommer det ikke senere igen, nogen gange genudsender de jo flere gange?

Stine

0
0
Svar på denne tråd

Maria...
Forfatter: 
Dato:  25-03-2007 12:21

ja det var en dejlig rolig fødsel. Den burde alle gravide se, for da jeg var gravid var jeg dødbange for at føde.

Havde set de unge mødre i tv, hvor de skreg som vilde at de fødte. Og jeg blev simpelthen så bange at jeg næsten havde fortrudt at jeg var blev gravid, og jeg græd flere gange af frygt.

Men det er altså ikke så slemt. Min fødsel var næsten smertefri, og jeg fik ingen smertestillende midler.

Det der gør ondt, er veerne op til fødslen, og jeg sagde flere gange da jeg havde veer at jeg aldrig skulle have børn igen. Men da jeg havde født sagde jeg "var det det?", blev virkelig overrasket. Men havde jo også frygtet det værste.

Stine

0
0
Svar på denne tråd

Jeg får...
Forfatter: 
Dato:  25-03-2007 12:30

...af og til den tanke, at nogen "pynter" lidt på smerten da fødslen ellers er ret kedelig at fortælle om! ;-D

heldigvis går det jo nemt for flertallet - og selvfølgelig gør det ondt. Det er jo en fødsel og ikke et the-selskab! :D Men for mig var graviditeten også langt værre end fødslerne, som var meget nemme og meget dejlige. :) Ingen smertestillende, ingen sprækninger (jo en lillebitte smule med nummer to hvor jeg fik et par sting, men vor herre bevares.. ;) ) og sikke en fantastisk oplevelse at mærke sin krop arbejde sådan! Og så resultatet! jamen, der findes da bare ikke noget mere fantastisk. :)

Dejligt, at der endelig bliver vist en god fødsel. det plejer ellers altid at være skrækscenarierne , der bliver hevet frem. ;)

Camilla

Festsange forfattes. 250,- pr sang. Fuld tilfredshed eller pengene tilbage. Ring/skriv for mere info. :-)

0
0
Svar på denne tråd

Unge mødre
Forfatter: 
Dato:  25-03-2007 12:46

Ja, jeg er jo også trofast seer af "de unge mødre", men det sidste afsnit med Malous fødsel overskred både min og kærestens grænse... Der fortrød vi begge godt nok, at junior er på vej.

Men udsendelsen igår gav altså et helt andet indtryk. Især hende der ønskede at føde uden smertelindring (Kamma tror jeg hun hed). Kunne da godt se det var smertefuldt, men der var stadig ro og overblik og nu er jeg slet ikke så nervøs alligevel.

Det kan helt klart anbefales, at se genudsendelsen d.1/4

***Pejtersen***
Se mere på min
hjemmeside

0
0
Svar på denne tråd

nu skal i jo
Forfatter: 
Dato:  25-03-2007 13:13

også huske de damer at Malou fra de unge mødre ikke er særlig gammel. det er/var jo en kæmpe enorm opgave for en så ung pige. Hun panikkede en smule og jeg ville da jelt klart have gjort det samme hvis jeg ikke havde været ældre. Så sammenlign ikke jeres kommende fødsler med hende.

det skal nok gå. Held og lykke til jer alle.

rds hoppe til salg se præsentation.

0
0
Svar på denne tråd

Mig bekendt
Forfatter: 
Dato:  25-03-2007 13:19

har den udsendelse været sendt 6-8 gange nu og jeg kan den næsten udenad til bevidstløshed. DR skulle skamme sig, med alle de licenskroner vi betaler bliver vi ofte spist af med genudsendelser op til 10 gange...

Beagle.

Rengøringshjælp søges.

En gang om ugen,

3 timer.

Tæt på S-togs station

nord for København.

Skriv for mere.

0
0
Svar på denne tråd

jep hjemmefødsler
Forfatter: 
Dato:  25-03-2007 14:18

er bare sagen.. hvis jeg skulle have flere børn så gjorde jeg det gladeligt her hjemme igen..

Tina

Med en ven deles
minderne fra i går,
glæden fra i dag,
og håbet for i morgen.

0
0
Svar på denne tråd

Jamen...
Forfatter: 
Dato:  25-03-2007 14:18

...beagle, de licenskroner skal jo bruges til et stort, flot, nyt tv-hus...! ;-D

Camilla

Festsange forfattes. 250,- pr sang. Fuld tilfredshed eller pengene tilbage. Ring/skriv for mere info. :-)

0
0
Svar på denne tråd

Sendes på DR1...???
Forfatter: 
Dato:  25-03-2007 14:30

Nogen der ved, om det bliver sendt på DR1 ... jeg bor ude på landet, hvor vi kun har DR1 og TV2 (øv).

GitteN

0
0
Svar på denne tråd

GitteN...
Forfatter: 
Dato:  25-03-2007 18:52

...du kan se programmer fra DR2 på internettet. dr.dk. :)

camilla

0
0
Svar på denne tråd

fødsler
Forfatter: 
Dato:  26-03-2007 14:36

den udsendelse har vi set...vi skreg af grin da hun sked i vandet,hende der føder hjemme..

godt det ikke er mig...det ser ikke særlig sjovt ud med sådan nogle fødsler,bleer,blod og alt i den dur...

ja det er vist godt jeg ikke skal ha børn...puha..

SVEND 4 EVER!!!!!

www.heste-nettet.dk/fo...7/1279937/

Itchy and Scratchy

0
0
Svar på denne tråd

ja det
Forfatter: 
Dato:  26-03-2007 14:57

smukke-ped, ja det var da helt vildt morsomt??? Det flyttede jo helt fokus fra det det hele handlede om. Og da faderen græd til sidst - var det ikke også bare vildt sjovt?

Jeg havde ikke set udsendelsen før og da der kun var "håndboldlort" og "fodboldlort" (intern hus-jargon, beklager), så sad jeg og så det hele.

Før jeg fødte ville jeg ikke se sådan noget. Ville ikke skræmmes eller lignende. Nu virker det overhovedet ikke skræmmende.

Nu ved jeg godt at nogen vælger at få kejsersnit uden lægelig begrundelse, men det overrasker mig alligevel at blive konfronteret med én der vælger det på grund af frygten for smerter. For mig var fødslen langt nemmere end de sidste måneder af graviditeten. Jeg var da klar til at gøre det hele om blot få dage efter fødslen.

Mvh Tina, desværre uden Turpin

Til Dick Turpin:
"When a loved one becomes a memory,
memory becomes a treasure."
0
0
Svar på denne tråd

Smukke-ped
Forfatter: 
Dato:  26-03-2007 15:36

Du befinder dig da vist i det forkerte forum!

Indtil jeg så hendes fødsel i vand, synes jeg at fødsler har været vildt skræmmende. Men nu overvejer jeg, om jeg måske skal føde i vand.

Nogen der har erfaring med dette?

Er nu glad for, at DR genudsender. Ellers havde jeg ikke haft fornøjelsen af, at se udsendelsen.

***Pejtersen***
Se mere på min
hjemmeside

0
0
Svar på denne tråd

hej hej...
Forfatter: 
Dato:  26-03-2007 17:28

jeg optager det på søndag.. Så hvis der er en der vil have en kopi, så send mig en besked for at få min adresse, og hvis du sender en frankeret svarkuvert, så skal jeg nok sende en kopi af programmet til dig..

Mvh Moni

Nu med sønnen Jesper, født den 31. august 2006.

Besøg vores hjemmeside, klik her

Staldvask kig her: www.a-staldrens.dk/

0
0
Svar på denne tråd

hejsa!!
Forfatter: 
Dato:  26-03-2007 21:41

Jeg syntes bare af den hjemmefødsel var så smuk og jeg fik faktisk tårer i øjnene...

Selv har jeg alle 3 gange født på et sygehus, og havde ikke lyst til en hjemmefødsel. Men inden vi fik Signe for et år siden så jeg den hjemmefødsel og der var overvejede jeg faktisk selv en hjemmefødsel..

Men alt i alt syntes jeg bare en fødsel er en utrolig smuk og stærk oplevelse..

Og ja hvis jeg havde hjernen til at komme ind på jdmskolen ville jeg virklig gerne være jdm.. Men nå det har jeg så ikke...

Hilsen fra Bodil

Mor til Mathias på 6 år

Julie på 4 år

Signe fra den 11.02.06

0
0
Svar på denne tråd

smukke ped.
Forfatter: 
Dato:  27-03-2007 08:42

skreg af grin fordi hun lavede ivandet... gud fader. Sådan er det nu engang når man føder, det pres der er - resulterer ganske ofte i at der kommer afføring med ud.. og herregud.. hvad gør det, man får det bedste af alt, sin lille baby.

Underlig udtalese at du skreg af grin... finder det nærmest pinligt, at der er mennesker der finder det morsomt.

Mette

Billeder af mine børn.

Et barn er en engel, hvis vinger krymper i takt med at benene vokser.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider