Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Litteratur til 1. gangs mor?
Forfatter: 
Dato:  23-03-2007 14:04

Jeg er kommende 1. gangs mor og har ikke meget forstand på babyer . Så jeg kunne godt tænke mig at få anbefalet nogle gode bøger hvor man kan læse lidt om den første tid med baby. Pasning, pleje, hvad skal man være opmærksom på, osv. osv.

Så hvis I har læst en god "Babies for dummies" eller lignende, så anbefal den her.

Forfærdeligt så meget jeg ved om små føllebassers pleje, ve og vel- og så lidt jeg ved om små menneskebørn .

Håber på nogle konstruktive svar

0
0
Svar på denne tråd

hej...
Forfatter: 
Dato:  23-03-2007 14:12
Jamen da jeg lige havde fået min dreng da tog jeg simpelthen på biblioteket. Gik op til skranken og sagde at jeg skulle låne bøger der handlede om babyer. De anvidste mig så pladsen og jeg fandt dem som jeg synes var relevante. Kan ikke huske havd de hed men der var mange gode. Så en tur til bøgernes hjem er at anbefale.

rds hoppe til salg se præsentation.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har...
Forfatter: 
Dato:  23-03-2007 16:07

...været rigtig glad for Gyldendal's Bog om Barnet. Den svarer på langt de fleste ting - ligefra at bleen ikke må strammes for meget og til hvad de mærkelige røde knopper er. ;)

Men det allerbedste sted...det er inde i dig selv. :)

Da jeg fik barn havde jeg aldrig nogensinde stået med en baby i armene før. Det mindste barn jeg havde haft med at gøre EVER var 3 år. Så jeg følte mig ret "lost" og en del benovet over den her lillebitte skabning som så ud til at kunne gå i stykker ved den mindste berøring.

men mærkeligt nok, så VED man de fleste ting. Og man kan jo altid bruge udelukkelsesmetoden: ren ble? nej. Sulten? nej. Så er den nok træt! :D

Man finder ud af det, men det kan være rart at have en bog man lige kan slå op i når der er et eller andet mærkeligt...og det er der jo af og til. ;)

Den grundlæggende pasning, rengøring og pleje viser de dig sikkert på sygehuset. Og de gør helt sikkert, hvis du spørger. Uden at dømme. :)

Camilla

Festsange forfattes. 250,- pr sang. Fuld tilfredshed eller pengene tilbage. Ring/skriv for mere info. :-)

0
0
Svar på denne tråd

Babies for dummies
Forfatter: 
Dato:  23-03-2007 19:47

HA HA HA - årh du skal se, du klarer det fint når den først er ude

Jeg selv har været mægtig glad for Politikens: Bogen om barnet & bogen om mor og barn (tror jeg den hedder) - begge bliver stadig flittigt brugt selvom det snart er 2 år siden jeg blev mor første gang. Synes de har svar på stort set alt

Ellers har vi også været glade for bøgerne: Svøb dit barn & Godnat og sov godt.

Men ja, en god idé er da at gå på biblioteket.

Forresten har jeg også hørt rigtig meget godt om den bog der hedder: Et spædbarns dagbog.

Christel
(Nu, mor til to vidunderlige unger..:)

0
0
Svar på denne tråd

Takker...
Forfatter: 
Dato:  26-03-2007 16:03

Takker- bibilioteket må invaderes

Så er der da et par titler at kigge efter :-D

0
0
Svar på denne tråd

Jeg købte
Forfatter: 
Dato:  26-03-2007 16:30

den dag jeg stod med en positiv test Politiks Graviditetsbog - og den havde jeg stor glæde af. Det var ikke mange aftener at jeg ikke faldt i søvn til den

Der kunne man følge hvad der skete fra uge til uge, hvad blev dannet, hvor lang var den lille nu, hvad vejede den ca. Og der er nogle øvelser i man kan gøre, og hvad hvis der er tvillinger.

Jeg syn's den kom ret godt omkring de ting jeg havde behov, og omkring mange andre emner også. Og der er også en del om fødslen og tiden efter fødslen.

Så herfra. Nu er den lånt ud til naboen, og en veninde der satser på snarlig graviditet har reserveret den allerede

Generelt er jeg meget glad for Politikens bøger - har stort set kun dem udover gode gys og krimier. Har lige i Netto købt Politikens Bogen om Barnet på tilbud til 100 kr. og den bliver også nærstuderet :)

/Eva

Mor til Mikkel 030406

Tarok sengehimmel og sengerand til 60x120 cm seng - brugt 1 mdr.

Basson Baby bæresele - aldrig brugt.

Skriv PB hvis det har interesse eller for billeder :)

0
0
Svar på denne tråd

Bøger...
Forfatter: 
Dato:  27-03-2007 14:39

Tillykke med de lykkelige omstændigheder :) Jeg var glad for "Politikens bog om det lille barn", når der var snot eller knopper eller noget andet i den dur. Den beskriver også barnets udvikling, og det er sjovt at "bladre frem" og glæde sig til at ens unge begynder at trille eller klukle eller gribe.

Jeg fandt også, at jeg havde brug for at blive lidt klogere på min egen barndom, de ting jeg var opdraget med (eller ikke opdraget med) og hvad, hvordan og hvor meget, jeg selv ville bruge i min rolle som mor. På et tidligt tidspunkt læste jeg Jesper Juuls "Dit Kompetente Barn", som hjalp mig til at forstå mig selv, min far, min mor, mormor o.s.v., og til at luge ud i nogle af de uhensigtsmæssige ting, jeg selv har oplevet som barn, og som har gjort mig ked af det eller usikker... og samtidig har jeg fået styr på præcis hvad jeg var glad for ved min opvækst, hvad der gjorde mig stærkere, og hvad jeg helt sikkert vil kultivere og give videre til min datter.

Her fornylig læste jeg "Kunsten at sige nej" af samme forfatter, og den er også rigtigt god, når afkommet er blevet et par år, og man skal til at lære at omgås det på en mere personlig og mindre service-betonet måde :P Man får øje på en masse ting, man ubevidst gør, der er virkelig åndssvage og forvirrende (såsom at omtale sig selv i 3. person overfor barnet), men som er forholdsvis lette at lægge om, hvis man vil (y)

God fornøjelse... hvornår skal det være?

Mvh

Julie

0
0
Svar på denne tråd

Ingen bog
Forfatter: 
Dato:  27-03-2007 18:00

kan fortælle dig det, du har allermest brug for - som flere andre skriver, så er det inde i dig selv. Men derfor er det da selvfølgelig rart nok at have et sted at slå op...

Bare pas på, at du ikke ender med at føle, at du er nødt til at læse alting før du gør det...

Jeg har selv en lidt hysterisk holdning til den slags bøger, fordi jeg for let føler mig som slave af dem (og fordi jeg har set andre tæt på blive slave af dem, og det har ikke været godt for de berørte børn...).

Jeg vil meget hellere føle min intuition, fordi den som regel er rigtig; og fordi bøgerne ikke kender hele den situation man står i.

Men derfor forstår jeg stadig godt din trang til at vide noget :-)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider