Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Hvordan med "ønskeseddel"
Forfatter: 
Dato:  21-03-2007 19:02

Ja, nu er det jo snart op over... Har 16 dage til termin, så begynder virkelig at tælle ned nu.

Jeg kom til at tænke på, hvordan man gør, med at få lavet en "ønskeseddel" til fødslen.

Er det noget man selv gør og lægger den ved jounalen eller sker det i samarbejde med ens jordemoder? Eller er det i det hele taget noget man gør???

Jeg ved jo intet om fødsel, så synes egentlig det er lidt svært. Noget jeg har overvejet er selvfølgelig smertelindring. Vil gerne have epiudral, hvis det bliver for voldsomt med smerterne, men eller er jeg lidt på bar bund. Min mor spurgte om jeg ville i badekar, men det har jeg heller ikke den fjerneste idé om?

Jeg vil jo også gerne, at farmand klipper navlestrengen, men det vil han ikke, fordi han er bange for at besvime ... mænd!

***Pejtersen***
Flere gode heste og ponyer til salg.
Se mere på min
hjemmeside

STOP RODEO I DK.... Skriv under her

0
0
Svar på denne tråd

jeg havde
Forfatter: 
Dato:  21-03-2007 19:16

ingen ønskeseddel. Det hele kom ret naturligt og ellers snakkede vi sammen om tingene i mellem veerne. Han skal nok klippe strengen når du har født. Det kommer nærmest helt naturligt for der har han rigtig levet sig ind i det hele. Badekaret kan kun anbefales. Jeg lagde i den under udvidelses veerne og det var bare super dejligt. Vil jeg i al fald næste gang igen.

Held og lykke når tiden kommer.

rds hoppe til salg se præsentation.

0
0
Svar på denne tråd

Heller ikke
Forfatter: 
Dato:  21-03-2007 22:39

Jeg havde heller ingen ønskeseddel. Vi snakkede også om det undervejs mellem veerne. Jeg havde ikke selv tænkt på, at komme i badekar, men de anbefalede det undervejs, så jeg kom i badekar og det var virkelig dejligt. Det kan også kun anbefales herfra.

Epiduralen fik jeg også, og den var min redning. Den virkede godt nok lidt for kraftigt på mig, så jeg ku slet ikke bevæge mine ben eller styre tarmsystemet. Men havde heldigvis fået lavement inden, så det var ikke så slemt. Den blev pillet fra, da jeg havde åbnet mig ca 9 cm, så jeg ku mærke presseveerne når de kom. Det fungerede rigtig fint for mig og uden bivirkninger, så det kan også klart anbefales herfra.

Held og lykke med fødslen

Kærlig hilsen Marlene

Mor til Emil født den 16. januar 2007

0
0
Svar på denne tråd

Ønskeseddel
Forfatter: 
Dato:  22-03-2007 08:13

Tilbyder de ikke noget fødselsforberedelse i din kommune?

Jeg har termin d. 19. april og har netop afsluttet 3 x fødselsforberedelse, hvor man blandt andet gennemgår smertelindring, mulighed for fødsel i vand - vand som smertelindring mv.

Det er meget rart at kende sine muligheder

Meget af det havde jeg luret mig til herinde, men det er da meget rart og betryggende alligevel at have deltaget. Må indrømme at jeg har sprunget ammeundervisningen over, som bliver tilbudt i Odense, da jeg synes det virker lidt "pjattet" - men det er nok bare mig.

Min mand er heldigvis "sej", så jeg er ikke så bange for at han skal dejse om - han har da også været med til et par folinger - det må da være lidt det samme... hi-hi. Nej - selvfølgelig ikke!

Har du været til rundvisning på sygehuset? Det synes jeg var meget rart lige at have været - så ved man da hvor man skal være og hvordan man skal forholde sig til man bliver "hentet".

Pøj-pøj med den forestående fødsel - der er jo ikke længe til.

Trine

www.paarupgaard.dk

0
0
Svar på denne tråd

ingen ønskeseddel
Forfatter: 
Dato:  22-03-2007 08:57

ved oliver ville jeg gerne føde i vand, men fødslen gik jo ikke lige som jeg havde forventet... 57 timers veer, han blev stresset hvergang jeg havde en ve, så de tog vandet og satte en sonde(?staves?) på hans hoved, og 2 timer efter startede 22 min´s presseveer og så var han ude... Jeg fik lagt en epiudral 25 min før han blev født.

ved daniella ville jeg lige i sideleje som jeg gjorde med oliver, da jeg kan huske at det føltes mest behageligt for mig... så det gjorde jeg... kan huske at JM sagde til mig at hun kedede sig og jo egentligt slet ikke behøves at være derinde, for jeg klarede jo det hele selv uden problemmer (havde en utrolig nem fødsel... reglmæssige veer i 3 timer presseveer i 10 min så var hun født... (MEGA SKØNT I FORHOLD TIL FØRSTE GANG). fik ingen form for bedøvelse, og sad i kantinen og spiste 30 min før hun blev født..(de gjorde meget grin med mig deroppe, jeg blev kaldt den gående sultne fødende, da jeg gik op på sygehuset (2 km, noget skulle jo starte veerne for alvor), og sad og spiste lige indtil presseveerne startede.)

Tonny klippede navlestrengen på oliver selvom han havde sagt at han ikke ville... og han klarede det SUPER...

Ved daniella ville han ikke klippe så det fik JM lov til (hvilket hun var glad for efter som hun ikke fik lov til så meget andet).

MVH.

Stella Jakobsen

mor til

Oliver 30/06-04

Daniella 24/11-05

kender du musse's fortid, hun er en pony på 33-36 år, ca. 142stg. Musse er desværre død, hun blev aflivet den. 17/8-06 pga. alderdom.

www.heste-n

0
0
Svar på denne tråd

Fødselsønsker
Forfatter: 
Dato:  22-03-2007 10:33

Begge gange ville jeg gerne føde i vand, men med Victor som jeg gik 14 dage over termin med måtte jeg ikke alligevel fordi fostervandet var grønt da de prak hul på hinden.

Var dog i karret og det var virkelig dejligt, men mine veer stoppede da jeg kom deri og derfor tog de vandet og gav mig vedrop.

Med Mille ville jeg også gerne have født i vand, men fik at vide, at fordi jeg blev sat i gang (17 dage over termin) måtte jeg det bare ikke??? ØV, det var jeg sgu noget skuffet over, må jeg sige...

Jeg var dog henne og få varme brusebade og dét var faktisk rigtig rart med det varme vand på ve-maven

Havde begge gange slet ikke overvejet at få nogen form for bedøvelse. Min smertetærskel er meget høj og måske det er derfor jeg ikke sådan havde tænkt på det.

Begge gange fødte jeg i sideleje, hvilket jeg synes var laaangt mere behageligt end at ligge på ryggen, som begge gange blev prøvet, men endte på siden igen.

He he he, da jeg skulle føde Mille og havde veer var jordemoderen ved at dø af grin over mig, fordi jeg det meste af tiden lå og rodede rundt på gulvet

- "Jamen vil du ikke op i sengen, Rikke??"

-"NEEEJ..."

GGG det var lidt morsomt og står også i min fødselsberetning

venlig hilsen
RikkeAnd

Victor 14. juli 2002

Mille 20. september 2006

Til minde om Krastrup´s Paddock Dancer, Skovgaards Zelle og Sonette
0
0
Svar på denne tråd

Jamen Rikke
Forfatter: 
Dato:  22-03-2007 11:44

hvad skulle du da også rode rundt på gulvet efter

Jeg var ved min 1. fødsel fuldstændig uforberedt. Men havde nok den ide at når jeg kom på sygehuset så vidste de jo hvad der skulle gøres.

Det gik også rigtig godt, da jeg blev indlagt ca. 1 time inden at Christine blev født. Så nåede faktisk ikke rigtig andet end at komme på briksen, og så var hun født.

Nummer 2 - Mads - var jeg på sygehuset 2 timer inden fødsel, og det gik også godt.

I mine fødsler har der ikke været tale om smertelindring eller noget i den stil. Jeg tror simpelthen det gik for hurtigt til at det kunne svare sig.

Men må også sige at jeg har en rimelig høj smertetærskel, og det kan sagtens have været grunden til at de ikke foreslog noget.

Min kæreste har heller ikke klippet navlestrengen ved nogle af dem, tror simpelthen ikke at han ville bryde sig om det.

mvh. Rikke

Avl af DV samt DSP.

Venter føl i 2007 efter Nobleman, Aquavit N samt Røgilds Kidogo.

Sortbroget vallak 155 cm. samt Welsh hoppe sec. A sælges.

0
0
Svar på denne tråd

Rikke...
Forfatter: 
Dato:  23-03-2007 11:02

GGG Jamen, det ved jeg heller ikke lige, hvorfor jeg gjorde??

Tror sengen var for blød

Det var da lidt komisk, det kan jeg da godt se her bagefter

Henrik har klippet navlestrengen begge gange. Han var ret cool omkring det.

venlig hilsen
RikkeAnd

Victor 14. juli 2002

Mille 20. september 2006

Til minde om Krastrup´s Paddock Dancer, Skovgaards Zelle og Sonette
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider