Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

En dag i vuggestuen - fortæl!
Forfatter: 
Dato:  05-03-2007 15:51

Der er 4 mdr. til jeg skal starte på job, og vi håber meget på en vuggestueplads til Carl i den nærmeste landsby.

Vil i ikke være søde at fortælle lidt om, hvad der foregår i løbet af sådan en ganske almindelig vuggestuedag? Hvad skal de have med af ting, såsom bleer, mad, forskelligt tøj?

Carl kan vel ikke kravle på det tidspunkt hvor han skal starte (8 mdr. gammel) og så tænker jeg: Hvad "gør" de så med ham? Sætter ham i en kravlegård? Bærer rundt på ham? Leger med ham i stil med det, som hans forældre gør?

Det er sikkert tåbelige spørgsmål for jer der har haft børn i pasning længe, men jeg aner jo altså ikke en brik

Jeanette

Babybjörn bæresele SÆLGES

Skriv PB

0
0
Svar på denne tråd

Ikke forældre, men pædagog.
Forfatter: 
Dato:  05-03-2007 21:14

Jeg er pædagog i en vuggestue og jeg vil da godt fortælle hvordan vores hverdag er.

Vi åbner kl.6.45 og der er morgenmad til kl.8.00.

Kl.9.00 har vi frugt og efter der bliver børnene skiftet og vi går ud og leger. De små sover formiddagslur.

Kl.11 spiser vi frokost og efter der bliver børnene igen skiftet og kommer ud og sove.

kl.14 spiser vi frugt og boller og badefter bliver de skiftet og leger resten af eftermiddagen.

Sådan ser det ud i det store hele. Børnenes bleer bliver selvfølgelig checket flere gange om dagen, så ingen går rundt med noget i bleen.

Vi har børn med til 7 måneder og de sidder ofte sammen med os på gulvet og leger eller træner i at lære og kravle. Blever de kede når vi går så kommer de med os.

Hos os har de ikke bleer med og de får mad i vuggestuen, men de små har ofte flasker eller grød med som de får inden de skal sove eller hvis de ikke har spist særlig meget til frokost.

Af tøj, har de skiftetøj med, da tøjet jo kan blive beskidt.

Og så det udendørs tøj, som i plejer at bruge hjemme.

Nu ved jeg jo ikke hvordan det bliver der hvor din dreng skal gå, men har du flere spørgsmål, så kan du bare spørge.

Hilsen Carina

0
0
Svar på denne tråd

Dejligt
Forfatter: 
Dato:  06-03-2007 07:50

at høre fra en pædagog!

Ja, det lyder måske helt vanvittigt, men jeg er jo sådan lidt nervøs for MIN LILLE PUSSENUS (tåbeligt, men sandt). Når han ikke kan kravle og gå og er knap så selvstændig, så frygter jeg bare at de bliver sat i en kravlegård eller sådan... Frygtelig anklage, jeg ved det godt! Men det bunder nu også nok mest i, at jeg ikke aner hvordan det foregår sådan et sted.

Men det var rart at læse din beskrivelse.

Jeanette

Babybjörn bæresele SÆLGES

Skriv PB

0
0
Svar på denne tråd

privat...
Forfatter: 
Dato:  06-03-2007 20:57

dagpleje går sofie i. Dagene ligner dem som der tidligere er beskrevet. Dog arrangere dp legestue hver tirsdag hvor alle er velkomne og hun arrangere besøg hos en børnehave en gang hver måned.

De små børn sidder gerne på gulvet og deltager og ellers sidder de ved hende.

De synger sange, læser historier, samler pinde og leger i al almindelighed.

Vi skal have bleer og skiftetøj med. Barnevogn og mad sørger dp for.

Hilsen Rikke Buus Pedersen

r.i.p Fru Lotte Jensen d. 4. feb. 2007 (hils amadeus)

0
0
Svar på denne tråd

Jeber...
Forfatter: 
Dato:  06-03-2007 21:40

Og det er tilladt at være nervøs for sin lille pussenus.

Så du skal bare spørge til du får svar på alle dine spørgsmål.

Hilsen Carina

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider