Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Baby Søvn
Forfatter: 
Dato:  01-03-2007 19:31

Hej lige et par spørgsmål om søvn.

Jeg har en lile pige på 6 uger, om eftermiddagen tager hun sig en lang lur ca fra 16-20, hun er meget svær at få til at sove om aftenen og jeg overvejer om det skyldes den sene middagslur. Hvordan sover jeres babyer?. Hvor mange lure om dagen?, hvor længe sover de? og hvad tid putter i om aftenen?

0
0
Svar på denne tråd

Hejsa...
Forfatter: 
Dato:  01-03-2007 20:11
Hejsa

Hold da op, hun sover da rigtig længe hva?? :-)

Ja det er nok derfor at hun ikke kan sove om aftenen.
Vores datter er nu 8måneder,men fra hun var nyfødt til hun blev 5måneder sov hun slet ikke om dagen.Puha hvor var det hårdt.
Men jeg tror at det er normalt at mange børn sover om formiddagen og om eftermiddagen.
Måske skulle du overveje at prøve at vække hende når hun har sovet fx.3timer.
Vores datter sover nu både formiddag og eftermiddag og sover ca.2timer hver gang. Om aftenen kommer hun så i seng ca. kl.20.

VH Reginella

Mor til Lucia 20-06-06 og stor knabstrupper elsker :-)

0
0
Svar på denne tråd

Her er det således
Forfatter: 
Dato:  01-03-2007 22:06

kl. 7-7.30 er der gerne en lille pige der ligger og pludrer og vil op (hun er 6 mdr). Nogle gange tager hun en powernap om formiddagen på 10 min. Ellers sover hun ikke før hun bliver lagt til at sove til middag ca 11.30. Her sover hun gerne til kl 15. (Nogle gange endda længere). Herefter sover hun sjældent mere før vi går i seng ved 21-21.30-tiden.

M.v.h. Randi

(Ville gerne have hende tidligere i seng, men det passer mig jo fint hun sover de 3 timer til middag så jeg kan nå ud at ride).

Luksus sommerhus på Marielyst til 8 personer udlejes, se billeder på www.novasol.dk/nov/208...701&S=2006 .
Se også min hjemmeside: www.123hjemmeside.dk/melohn med billeder og info om os og vores gård.
0
0
Svar på denne tråd

Da Malin var nyfødt...
Forfatter: 
Dato:  02-03-2007 08:06

.. og frem til hun var omkring 10 uger, sov hun 100% igennem om natten ca. fra 22.00 og til kl. 07.00.

Så va hun til gengæld også vågen hele formiddagen, men sov så igen fra kl 12.00 til 17.00, og så vågen til hun skulle i seng kl. 22.00.

Det var en dejlig nem rytme.. tilpas vågen og tilpas med søvn.

Jeg tror din datter sover for sent eftermiddags-søvn... måske du kunne rykke hendes rytme lidt?

Hilsen Anima.
0
0
Svar på denne tråd

Hejsa !
Forfatter: 
Dato:  02-03-2007 14:30

Min søn Emil er også 6 uger, og jeg kan se at i forhold til jer andre, har han vist et godt sovehjerte.

Han vågner ved 7.30-tiden og falder igen i søvn 1-1½ time efter. Han vågner så igen ved 12.30-13 tiden og er igen vågen ca 2 timer. Herefter sover han igen ca. 4 timer. Efterfølgende er han

meget vågen og sover kun en halv times tid ind imellem. Han vil så - frem til han ammes sidste gang - gerne ha mad ca hver anden time, nogle gang oftere. Han spiser sidste gang ca kl. 00.30 og falder herefter i søvn for natten.

Det kan selvfølgelig svinge lidt og nogle gang vil han heller ikke rigtig sove til natten, men det er ikke så tit.

Tror det er en dårlig idé at vække hende, da det siges at det gir et mere uroligt barn, fordi det måske blir overtræt.

Jeg måtte en periode vække Emil om dagen for at amme ham, da han ikke tog nok på. Det resulterede i, at han var ret ked af det en stor del af aftenen og vi ku ikke rigtig få ham til at falde til ro.

Prøv at tale med din sundhedsplejerske, hun ka måske gi nogle gode råd.

Held og lykke med det.

Kærlig hilsen Marlene

Mor til Emil født den 16. januar 2007

0
0
Svar på denne tråd

Min Luker
Forfatter: 
Dato:  02-03-2007 15:10

Luker kan nemt sove 4 timer til middag. Han kommer i barnevognen mellem 12 og 13. Nogen gange vil han gerne sove 5 timer, men jeg vil ikke lade ham sove længere end til klokken 17 - af hensyn til hans nattesøvn.

Men da han var 6 uger havde han nu ikke nogen særlig rytme og fik egentlig bare lov til at sove, når han ville. Han sov nemlig ikke igennem natten alligevel. Han skulle gerne have mad et par gange.

Som regel vækkede jeg ham efter 3 timer, i dagtimerne og efter 5 timer om natten, for at han fik mad nok. Han tog nemlig ikke ret meget på.

Mvh Tina, desværre uden Turpin

Til Dick Turpin:
"When a loved one becomes a memory,
memory becomes a treasure."
0
0
Svar på denne tråd

Da Mads var
Forfatter: 
Dato:  03-03-2007 10:57

så lille havde han overhovedet heller ingen rytme. Han var ´bare så svær at få til at sove. Indtil vi læste at et barn på den alder max skal være vågen 2 timer ad gangen om dagen.

Han kunne dengang være vågen hele dagen, men vi fandt hurtigt ud af at han simpelthen var overtræt og ikke kunne falde i søvn af den grund.

Efter at vi begyndte at ligge ham til at sove igen når han havde været vågen i max 2 timer, begyndte der ligesom at komme lidt rytme over tingene.

Jeg kunne aldrig finde på at vække ham da han var så lille. Medmindre at han selvfølgelig sov 5-6 timer i streg om dagen, men så er spørgsmålet vist mere om der ikke er byttet om på nat og dag. Så jeg synes klart at du bare skal lade den lille sove.

Mor til verdens skønneste dreng Mads 13/7-06 ;-D

Ejer af Skot af Lilleris

Verdens dejligste oldenborger !

0
0
Svar på denne tråd

Hvis jeg må komme...
Forfatter: 
Dato:  04-03-2007 23:59

...med min mening, så er den her:

Babyer finder som regel ind i en søvnrytme, der dækker deres søvnbehov. Hvis baby er glad og veloplagt, når den er vågen, så er der ingen grund til at rode mere i det. Formålet med at have barsel er jo, at man har tid og mulighed for at følge babys rytme - hvilket ifølge min overbevisning - er det bedste. Når baby bliver omkring 4-6 måneder ændrer søvnmønsteret sig igen, og så kan man begynde at rode med sovetider og faste rytmer o.s.v. Det kan være meget svært at skabe en fast rytme med en lille-bitte ny én. :)

Når de er 6 måneder kan man begynde at forvente, at de sover igennem de fleste nætter. Især hvis man opmuntrer til det.:)

Men jeg har altid ladet mine små sove når de vil, og så har jeg sovet, når de sov - hvis jeg var træt. ;) Den yngste er 5 måneder nu og hun sover igennem fra ca. 20.30 - 5.30, så spiser hun lidt hos mig og så sover hun et par timer mere. I løbet af dagen sover hun to korte lure. Måske 3. Men hun er glad og veloplagt, så det er fint. :)

6 uger gammel kan man ikke forvente det helt store. Og at begynde at tvinge baby ind i en anden rytme kan give mere gråd end glæde. Så hvis det ikke er tvingende nødvendigt for dig, så vent med at rode med det til baby er lidt ældre. Ellers må du jo gøre et forsøg og tage den derfra. ;)

Men hendes søvnrytme er ikke unormal. ;)

Camilla

Festsange forfattes. 250,- pr sang. Fuld tilfredshed eller pengene tilbage. Ring/skriv for mere info. :-)

0
0
Svar på denne tråd

Træt mor
Forfatter: 
Dato:  07-03-2007 20:26

Tak for jeres svar.

Jeg har nu de seneste aftner accepteret at hun først er klar til at sove ved 23-02 tiden. I løbet af aftenen tager hun så bare et par power naps og spiser ofte. Man skal jo lige lære de små at kende og jeg forsøger ikke at tvinge hende ind i en rytme, ved godt det er for tideligt. Hilsen en træt mor

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider