...med min mening, så er den her:
Babyer finder som regel ind i en søvnrytme, der dækker deres søvnbehov. Hvis baby er glad og veloplagt, når den er vågen, så er der ingen grund til at rode mere i det. Formålet med at have barsel er jo, at man har tid og mulighed for at følge babys rytme - hvilket ifølge min overbevisning - er det bedste. Når baby bliver omkring 4-6 måneder ændrer søvnmønsteret sig igen, og så kan man begynde at rode med sovetider og faste rytmer o.s.v. Det kan være meget svært at skabe en fast rytme med en lille-bitte ny én. 
Når de er 6 måneder kan man begynde at forvente, at de sover igennem de fleste nætter. Især hvis man opmuntrer til det.:)
Men jeg har altid ladet mine små sove når de vil, og så har jeg sovet, når de sov - hvis jeg var træt.
Den yngste er 5 måneder nu og hun sover igennem fra ca. 20.30 - 5.30, så spiser hun lidt hos mig og så sover hun et par timer mere. I løbet af dagen sover hun to korte lure. Måske 3. Men hun er glad og veloplagt, så det er fint. 
6 uger gammel kan man ikke forvente det helt store. Og at begynde at tvinge baby ind i en anden rytme kan give mere gråd end glæde. Så hvis det ikke er tvingende nødvendigt for dig, så vent med at rode med det til baby er lidt ældre. Ellers må du jo gøre et forsøg og tage den derfra. 
Men hendes søvnrytme er ikke unormal. 
Camilla