Jeg arbejder som lægesekretær og har altid holdt mig fra at dømme min læge eller andre læger jeg hører om, fordi man lissom er indenfor faget, og jo kender til at de ofte har skidetravlt osv. osv.
Men nu er jeg godt nok tæt på at skifte læge...
Var til 5 mdr. undersøgelse med Carl, og han blev vejet og målt og undersøgt og det hele. Igen fandt min læge ham for stor... Carl vejede 4800 gram og målte 57 cm ved fødslen, både jeg og hans far er store, høje mennesker. Han vejer nu 9400 gram og måler 70 cm. Alle siger han ser fin ud, ligner ikke en michellinbaby, har ikke kæmpekinder og megalår eller noget. Han er bare en stor knægt.
Mit problem er, at min læge snakker om at jeg skal give ham sukkervand i stedet for 1-2 måltider... Jeg synes bare det er så skrigende forkert? En baby på 5 mdr. skal da ikke slankes?! Desuden mente han også, at jeg skulle fortynde hans MME... Jeg var målløs, men dette sagde han nu også ved 3 mdr. undersøgelsen og min SP blev rasende.
Han roste dog Carl for hans meget fremmelige udvikling.
Til sidst skulle han så til at stikke ham og jeg sagde sådan lidt henkastet, nærmest for mig selv, at så ville jeg da ikke håbe at han reagerede lige så kraftigt som sidst (vi var indlagt til obs. for feberkrampe på børneafd.). Dette fik min læge til at spærre øjnene op og pakke vaccinen væk. "Jamen så skal i jo indlægges for at blive stukket, jeg vil ikke tage ansvaret".
Øhh... Den læge der tilså Carl på børneafd. sagde, at der ingen grund var til at ændre i hans vaccine eller noget, det var "bare" en lidt kraftigere reaktion end man normalt ser på vaccinen.
Man kan jo undre sig over, at lægen ikke læser de udskrivningsbreve der kommer til ham fra afdelingen - "det havde jeg ikke lige tid til".
Så nu skal Carl indlægges d. 13 marts, stikkes om morgenen og så skal vi være der i minimum 12 timer. SUK!
Hvordan har i det med jeres læge?