Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Dårlig læge - eller hvad?
Forfatter: 
Dato:  27-02-2007 08:57

Jeg arbejder som lægesekretær og har altid holdt mig fra at dømme min læge eller andre læger jeg hører om, fordi man lissom er indenfor faget, og jo kender til at de ofte har skidetravlt osv. osv.

Men nu er jeg godt nok tæt på at skifte læge...

Var til 5 mdr. undersøgelse med Carl, og han blev vejet og målt og undersøgt og det hele. Igen fandt min læge ham for stor... Carl vejede 4800 gram og målte 57 cm ved fødslen, både jeg og hans far er store, høje mennesker. Han vejer nu 9400 gram og måler 70 cm. Alle siger han ser fin ud, ligner ikke en michellinbaby, har ikke kæmpekinder og megalår eller noget. Han er bare en stor knægt.

Mit problem er, at min læge snakker om at jeg skal give ham sukkervand i stedet for 1-2 måltider... Jeg synes bare det er så skrigende forkert? En baby på 5 mdr. skal da ikke slankes?! Desuden mente han også, at jeg skulle fortynde hans MME... Jeg var målløs, men dette sagde han nu også ved 3 mdr. undersøgelsen og min SP blev rasende.

Han roste dog Carl for hans meget fremmelige udvikling.

Til sidst skulle han så til at stikke ham og jeg sagde sådan lidt henkastet, nærmest for mig selv, at så ville jeg da ikke håbe at han reagerede lige så kraftigt som sidst (vi var indlagt til obs. for feberkrampe på børneafd.). Dette fik min læge til at spærre øjnene op og pakke vaccinen væk. "Jamen så skal i jo indlægges for at blive stukket, jeg vil ikke tage ansvaret".

Øhh... Den læge der tilså Carl på børneafd. sagde, at der ingen grund var til at ændre i hans vaccine eller noget, det var "bare" en lidt kraftigere reaktion end man normalt ser på vaccinen.

Man kan jo undre sig over, at lægen ikke læser de udskrivningsbreve der kommer til ham fra afdelingen - "det havde jeg ikke lige tid til".

Så nu skal Carl indlægges d. 13 marts, stikkes om morgenen og så skal vi være der i minimum 12 timer. SUK!

Hvordan har i det med jeres læge?

0
0
Svar på denne tråd

hmmm
Forfatter: 
Dato:  27-02-2007 09:25

Han er da noget gammeldags den læge..

Dengang for mange mange år siden da min ældste bror blev født mente de også han voksede for meget og skulle have sukkervand. Dette medførte et skrigende barn, som var ved at drive mine forældre til vanvid. De valgte så heldigvis ikke at følge lægens råd og gav ham den mad han havde behov for, uden at han blev tyk af den grund.

Nu er mine forældre ikke så store selv, men største bror blev ca. 1.92, mellemste 1.90 og "lille" mig 1.85. tænk hvis vi var blevet forundt mad... så havde vi måske været normale .

Kærlig hilsen Ann-Rikka :-)

Termin d. 28/6-2007. Skal giftes d. 29. september 2007.

Mor til englebarnet Tika 18/03-2006, R.I.P.

Hestene Chico Dot DK og Lamells Sweet Jossie

0
0
Svar på denne tråd

Noah...
Forfatter: 
Dato:  27-02-2007 09:33
... var til hans 5 mdr. undersøgelse 74 cm lang og vejede 10,1 kg (ved fødsel var han 57cm og 4140g) og jeg har da aldrig nogensinde fået afvide at jeg skulle give ham sukkervand. Jeg vil da bare mene at du skal forsætte med at give ham mad, som hidtil. Det udligner sig da på et tidspunkt, til sammenligning kan jeg fortælle dig at da Noah var et år vejede han 11,7kg og var 82 cm, jeg ville altså slet ikke bekymre mig... Hvad er det for en undskyld mig men klaphat til læge.

Knus Lene

- Mor til Noah 170106

"Det er altid godt at vide hvor man har sin familie -

uanset om man behøver dem eller ej".

Peter Plys

0
0
Svar på denne tråd

Jeg syntes
Forfatter: 
Dato:  27-02-2007 11:24

Jeg syntes da han lyder meget normal - altså Carl :-)

Mikkel vejede 8,4 og var 71 cm da han var til 5 mdr. undersøgelse. Han vejede 3560 fra fødsel og var 52 cm.

Nicolai vejede 7,9 og var 67 cm da han var 6 mdr. Han vejede fra fødsel 2850 og målte 48 cm så han var lille fra start af.

Hvis du og din SP ikke syntes der er noget at være nervøs for, så slå koldt vand i blodet. Lige så snart de begynder at kravle osv. så rasler fedtet af dem, så hvis han ellers er normal aktiv, så hul i hovedet med lægen.

Mht. vaccination, så kan jeg måske godt forstå ham, men da jeg ikke har erfaring på det område, undlader jeg at gøre mig klog på lægens reaktion.

Helena

0
0
Svar på denne tråd

De forbandede læger
Forfatter: 
Dato:  27-02-2007 11:48

Hej

Jamen sådan en skod læge har jeg også været ved. Michelle vejede ca. 7,2 kg ved 3 mdrs stikket, og her var hun også for tyk i følge lægen. Hun får bryst, 6 gange i dagtimerne, ingen om natten!! Han ville have jeg skulle slanke hende. HALLO!! Nå men nu er det mit 3. barn, og jeg har fået den besked med alle mine børn, og den dag i dag, er de to drenge slanke og aldrig syge.

Nu er hun 4 mdr, vejer 8 kg og er 68 cm, og min SP-er siger hun er flot!! Lægen skal ikke blande sig, hun var rasende.

De er sgu efterhånden blevet en tand for fedt-forskrækket!!!

Op med humøret, og få så det stik overstået, du har med garanti en rigtig sund og frisk dreng!!

Jette

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  27-02-2007 11:51

Nu høre min Anna jo heller ikke til de mindste. Hun vejede som 5½ mdr omkring 9 kg og var 72 cm lang (4400g og 57 cm v. fødsel). Vi har aldrig fået at vide, fra hverken læge eller sp, at hun skulle "slankes". Og nu er hun 7 mdr og vægten er begyndt at stilne lidt af, synes jeg.

Jeg ville i hvert fald ikke følge lægens råd, men det synes jeg at huske, at du heller ikke ville sidst?! Og ja, kan måske godt følge dig i, at du måske er lidt træt af lægen. Det er meget vigtigt for mig, at jeg stoler på vores læge.

Mange hilsner Christel,

mor til Anna født d. 21. juli 2006

0
0
Svar på denne tråd

lukas var
Forfatter: 
Dato:  27-02-2007 11:56
Lukas var jo en stor dreng, 5290 gr. og 56 cm ved fødsel. Ved 3. mdr.s besøget ved lægen, talte vi om at han på det tidspunkt var "kommet ned" og ligge inden for normalkurven - hvilket var sket helt af sig selv. Min læge sagde i den forbindelse, at man selvfølgelig ikke skal tænke i slankekure med så små bebser.

Mvh Tina, desværre uden Turpin

Til Dick Turpin:
"When a loved one becomes a memory,
memory becomes a treasure."
0
0
Svar på denne tråd

Det virker jo helt vanvittigt?!?
Forfatter: 
Dato:  27-02-2007 12:40

Jeg har da godt nok aldrig hørt om, at man skal gå på slankekur med så små børn?!?

-I grunden kan sukkervand da aldrig erstatte et rigtigt måltid, hvad enten det så er modermælk/mme eller mad. (Altså rent ernæringsmæssigt).

Den læge du bruger til dit barn, er det den samme som du arbejder for?

Hilsen Anima.
0
0
Svar på denne tråd

Aldrig!!
Forfatter: 
Dato:  28-02-2007 09:57

ville jeg slanke en baby!

Min tykke er også 5 mdr. Men hun vejer 10,1 kg

Hun spiser 5 gange i døgnet, men store mængder. Prøvede en dag ikke at tilbyde hende så meget mælk ved siden af hendes grød.

Resultat: Hun skreg af sult en time senere.

Så længe Carl er sund,rask, glad udvikler sig så ville jeg fortsætte.

Jeg tror du vil få store problemer, hvis du begyndte at snyde ham med sukkervand. (Er det også smart for blodsukkert!)

Jeg har også fået nogle kommentare til min "lille" pige. Men hun er altså ikke fed, bare tung!

Carl lyder meget lig hende.

Forresten så hvis Carl evt. måske. skulle slankes, så ville jeg aldrig gøre det, uden der var en børnlæge inde over.

De der praktiserende læger er jo ikke altid opdateret omkring børn. Og det er da slet ikke deres speciale! Hvis han synes Carl er så stor, så burde han rådføre sig med en børnelæge først inden han udtaler sig og evt. ødelægger Carls udvikling.

Jeg kan udemærkede godt forstå at du overvejer at skifte læge.

Mvh

Kille

0
0
Svar på denne tråd

Lille Carl
Forfatter: 
Dato:  28-02-2007 11:32

er da helt normal

Giv ham mad når han er sulten...slankekur til en baby NO WAY

Mille er lige blevet 5 mdr den 20/2 og hun vejer 8700 gram og måler 69 cm så må hun da også være stor og fed og skal på slankekur??

Lyt til dit barn og gør som du plejer

venlig hilsen
RikkeAnd

Victor 14. juli 2002

Mille 20. september 2006

Til minde om Krastrup´s Paddock Dancer, Skovgaards Zelle og Sonette
0
0
Svar på denne tråd

Hvad i hede hule...
Forfatter: 
Dato:  01-03-2007 10:28

Jeg er altså enig med de andre! Sikke en klaphat af en læge???

Har du overvejet at tage en snak med ham om din oplevelse af ham eller hvordan?

Christel
(Nu, mor til to vidunderlige unger..:)
Hvil i fred kære Jenny (04/11-2006)

0
0
Svar på denne tråd

Tak for kommentarer
Forfatter: 
Dato:  02-03-2007 09:00

Nej, det er ikke den læge jeg arbejder for, til den af jer der spurgte om det. Jeg arb. på et sygehus, nemlig.

Jeg gav egentlig udtryk for min undren til ham, flere gange. Og når han sådan så at jeg så lidt underlig ud i hovedet, sagde han: "Men nu skal du jo ikke få søvnløse nætter over det, altså"...

Sådan noget tvetydigt bavl, kan jeg ikke rigtig bruge til noget.

SP kommer i dag og vi skal se på hans kalorieindtag (suk altså) for jeg har skrevet alt hans mad ned i en uge. Desuden vil hun veje ham meget ofte i den nærmeste tid, for at følge udviklingen.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider