Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Ridning=svær fødsel?
Forfatter: 
Dato:  23-02-2007 14:46

Nu har jeg snart mange gange hørt folk sige, at piger, der rider langt ind i deres graviditet grundet de stramme bækkenbundsmuskler har tendens til sværere fødsler... er der noget om snakken? Derimod skulle den stramme bækkenbund hjælpe til at man hurtigt var 'oppe på hesten' igen.

Er det en myte, eller er der noget om sagen?

Camilla

0
0
Svar på denne tråd

He he..
Forfatter: 
Dato:  23-02-2007 15:29
Jeg har hørt at det er ryttere der har nemmere fødsler...

Annemarie

(Laura & Emma, 20/7-06)

IF YOU CAN DREAM IT, YOU CAN DO IT.

0
0
Svar på denne tråd

tja altså...
Forfatter: 
Dato:  23-02-2007 15:50

Hvis ridning skulle give en sværere fødsel, så er jeg glad for at jeg red til ca 2 uger før for ellers var jeg da ikke nået ned på sygehuset...

Jeg red min vallak til ca 2 uger før fødsel (Katrine kom 2 uger for tidligt men var normalvægtig så måske var terminen bare forkert). Og jeg red næsten ganske som jeg plejede. Lidt flere skridtpauser, men ellers samme øvelser bare kun letridning i trav ellers var maven lidt tung at have med.

Fødslen tog 1½ time og ingen smerter før 45 min før. Jeg troede ikke engang jeg var ved at føde, bare jeg skulle checkes da vi kørte på sygehuset, og gik ind med et stort smil på og hilste pænt. 45 min efter var Katrine født. Der var vist en jordemoder der blev lidt overrasket. (Og jeg også).

-Randi

Luksus sommerhus på Marielyst til 8 personer udlejes, se billeder på www.novasol.dk/nov/208...701&S=2006 .
Se også min hjemmeside: www.123hjemmeside.dk/melohn med billeder og info om os og vores gård.
0
0
Svar på denne tråd

OK-teori
Forfatter: 
Dato:  23-02-2007 17:21

Jeg har en meget meget meget doven fjordhest, som pga, mit stædige temperamt, går ganske udemækret dressur, Men han skal bæres rundt på banen. Så ja, mine bækkenmuskler var lavet af beton. Så da jeg skulle føde min datter, tog det 17 timer, og jeg revnede totalt. Og en af grundende til det, var at mit bækkenbund ikke havde givet sig ordentlig pga, det var for stærkt, en anden grund var, at hun havde armenen med ud sammen med hovedet.

Men det ved jeg mere om næste gang jeg skal føde, har nemlig kun redet lidt hygge på ham siden. (han er ved at være for gammel), og derfor er mit bækkenbund ikke så stærkt som før.

Så Ja, jeg tror at et meget kraftift bækkenbund kan give problemer ved fødslen. At ride en hest, er jo ikke bare at ride en hest. Der er jo også en himmel tilforskel at ride en hest, som fra naturenside gerne vil fremad, eller en som ikke vil bevæge sig overhovedet hvis den kunne slippe. Den sidste nævnte hest, vil alt andet lige give sin rytter et meget stærkere bænkkenbund, end den først nævnte. Pga. at vedkommene skal drive betydelig mere med sit sæde, istedet for bare at følge med.

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  23-02-2007 18:16

Tja ved første graviditet red jeg slet ikke og der var jeg i aktiv fødsel i ca 11 timer (fra vandet gik) og revnede sådan middelt.

Denne her gang red jeg indtil uge 26 og måtte stoppe pga plukveer, her var jeg i aktiv fødsel i 2 ½ time. Også her revnede jeg middelt

Søger rytter til min hest "Gratis"

www.heste-nettet.dk/ma...s/51996/2/

0
0
Svar på denne tråd

Bækkenbund
Forfatter: 
Dato:  25-02-2007 12:20

Nu laver man jo ikke knibeøvelser når man rider, så en rytters bækkenbund behøver ikke at være stærkere end andres.

Til gengæld har de fleste ryttere et stærkt "korset" og det kan hjælpe til at præsse barnet ud under fødslen. Hvis man bliver ved med at ride langt ind i graviditeten, så holder man sig i form, og så har man mere energi og overskud til at klare en fødsel. Efter fødslen er det også lettere at få kræfterne igen og komme i form.

Det er min teori, og det har holdt for mig. Jeg stoppede dog med at ride i 6. måned, da Chillibønnen var temmelig livlig, men jeg holdte mig i form med svømning og cykelture.

Maja

0
0
Svar på denne tråd

Jeg red indtil ganske kort tid
Forfatter: 
Dato:  25-02-2007 15:20

før fødslen. Nedsidning og øvelser helt op på GP-niveau så længe dét var behageligt - og det kræver da noget muskelarbejde.

Jeg havde en nem og hurtig fødsel, fordi jeg jo havde nogle muskler at gøre godt med, da jeg fik presseveer. Også selv om jeg faktisk ikke havde spist i næsten 2 døgn pga. "ve-kvalme" og jeg dermed burde være lidt afkræftet.

Da turen kom til moderkagen var min JM ligefrem helt benovet over mine mavemuskler. Kan ikke lige forklare, hvorfor det først gik op for hende på dét tidspunkt ;-)

0
0
Svar på denne tråd

red også
Forfatter: 
Dato:  25-02-2007 16:13

til jeg var i 8 mdr... selve fødslen varede 3-4 min. uden problemer og uden at revne.

bonny... de fleste revner vel hvis baby også har en arm med ud samtidig med hovedet, uanset om man rider eller ej ?

min jordemoder sagde at hendes erfaring var at ryttere havde nemme fødsler (vi skulle vist være lidt mere bevidst om hvordan vores muskler i hele den region virker )

hilsen sjanna

0
0
Svar på denne tråd

Nem fødsel
Forfatter: 
Dato:  26-02-2007 00:56

Min fødsel kan vist også gå ind under kategorien nem, på trods af at den varede 26 timer. Havde presseveer i 25 min og så var Freja født. Jeg red frem til ca uge 35, dog mest skridt.

Linda.

Mor til Freja - født 20/4-06.
Mosegaards El Diablo - en stjerne i svøb.
Medlem af HGK, FHK og Pylreklubben.
0
0
Svar på denne tråd

min fødsel
Forfatter: 
Dato:  26-02-2007 10:14

jeg red op til tre uger før fødsel

vandet gik kl. 3 om natten..

veerne startede kl. 4

kl. 6.18 blev Oliver født...

dog måtte jeg syes godt og grundigt bagefter pga. den hurtige fødsel...

senere på dagen snakkede sygeplerskerne om at det var dog utrolig så frisk jeg var.. så om det var den gode kondi.. cykling, ridning osv. eller bare fordi jeg havde en hurtig fødsel ved jeg ikke.. men til mit temperament passede det fint med at det gik så hurtigt ha ha

0
0
Svar på denne tråd

Ridning
Forfatter: 
Dato:  26-02-2007 23:34
Jeg red til knap en måned før jeg fødte. Fra veerne startede og til Denniz var født, gik der 10 timer. Selve fødslen varede kun 11 minutter, så det vil jeg bestemt ikke kalde for svært.

Mvh Maria (Tidl. Maria *TeamTrav*)

Kvinden blev skabt uden humoristisk sans,

så hun kunne elske manden i stedet for at grine af ham...

Mor til Denniz på 22 mdr. og sponsor for katten Chanell

0
0
Svar på denne tråd

Min jordemoder...
Forfatter: 
Dato:  27-02-2007 12:53

... fortalte mig, at hun havde redet middelsvær dressur, til hun var i 9. måned Hun havde nær aldrig fået født sig barn, så næste gang valgte hun bare at ride et par gange om ugen i skoven stille og roligt, så hun fik en nemmere fødsel.

Jeg red selv, til jeg var 6 måneder henne - så måtte jeg stoppe, fordi jeg ikke havde nogen ridebane, og det blev for farligt at springe digerne for at komme ind i skoven Ellers var jeg blevet ved.

Denne gang har jeg i sinde at ride så længe som muligt - mit ridehus er næsten færdigt

Mvh

Julie

0
0
Svar på denne tråd

Min erfaring er...
Forfatter: 
Dato:  27-02-2007 19:44

at jeg sidste gang red til starten af 6. måned - og havde en supernem fødsel.

Præcis 13 dage efter fødslen var jeg i sadlen igen og på vej i skoven.

Denne gang har jeg ikke kunne ride så meget grundet en skadet hest, så nu må vi se, hvordan denne fødsel går.

Rid jagt og distance - du og din hest vil elske det...

Tjek hjemmesiden: www.fynsrideforening.webbyen.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider