Jeg har en meget meget meget doven fjordhest, som pga, mit stædige temperamt, går ganske udemækret dressur, Men han skal bæres rundt på banen. Så ja, mine bækkenmuskler var lavet af beton. Så da jeg skulle føde min datter, tog det 17 timer, og jeg revnede totalt. Og en af grundende til det, var at mit bækkenbund ikke havde givet sig ordentlig pga, det var for stærkt, en anden grund var, at hun havde armenen med ud sammen med hovedet.
Men det ved jeg mere om næste gang jeg skal føde, har nemlig kun redet lidt hygge på ham siden. (han er ved at være for gammel), og derfor er mit bækkenbund ikke så stærkt som før.
Så Ja, jeg tror at et meget kraftift bækkenbund kan give problemer ved fødslen. At ride en hest, er jo ikke bare at ride en hest. Der er jo også en himmel tilforskel at ride en hest, som fra naturenside gerne vil fremad, eller en som ikke vil bevæge sig overhovedet hvis den kunne slippe. Den sidste nævnte hest, vil alt andet lige give sin rytter et meget stærkere bænkkenbund, end den først nævnte. Pga. at vedkommene skal drive betydelig mere med sit sæde, istedet for bare at følge med.