Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Hvor ondt skal det gøre??
Forfatter: 
Dato:  19-02-2007 11:45

Gode råd søges efterhånden temmelig desperat...

Jeg er i 20. uge og har det sidste stykke tid haft temmelig "ondt i skroget".

Om natten vågner jeg hver gang, jeg skal vende mig om, fordi jeg har ondt i lænden og "sådan nedenfor" - nærmest omkring halebenet. Jeg kan indimellem ikke så godt bevæge mit højre ben - ved ikke om det er fordi, jeg har ligget forkert eller hvad det er... Når jeg har gået/humpet lidt, bliver det bedre. Jeg kan heller ikke rigtig balancere på højre ben; fx for at tage bukser og strømper på.

Hvis jeg hoster eller nyser, giver det også et jag gennem lænden og længere ned bagpå.

Hvis jeg til gengæld har gået en længere tur med hunden, eller når jeg tisser (især hvis jeg har holdt mig) så gør det ondt foran (sådan omkring blæren og ud til siderne).

Altså jeg ved godt, at det er en meget mærkelig beskrivelse, men er der nogen, der har oplevet noget lignende?? Er det bare almindelig "graviditetsømhed" eller hvad hulen sker der?? Kunne selvfølgelig bare gå til læge, men vil gerne lige høre lidt meninger fra jer først, da jeg altid føler mig sådan lidt hypokonder-agtig, hvis jeg går til lægen og der ikke flyder noget blod eller mangler et ben eller to...

0
0
Svar på denne tråd

bækkenløsning?
Forfatter: 
Dato:  19-02-2007 11:48
hvis jeg var dig ville jeg ringe til lægen og høre, det lyder lidt som bækkenløsning... jeg havde som lægen sagde "ikke direkte bækkenløsning, men noget lignende" og det gør H***s ondt... jeg gik til fys. med det og det hjalp en del... derudover så få en anden til at tage støvsugeren, tømme opvaskeren, hænge tøj op osv. for det gør bare smerterne værre...

MVH.

Stella Jakobsen

mor til

Oliver 30/06-04

Daniella 24/11-05

kender du musse's fortid, hun er en pony på 33-36 år, ca. 142stg. Musse er desværre død, hun blev aflivet den. 17/8-06 pga. alderdom.

www.heste-n

0
0
Svar på denne tråd

ligamentsmerter
Forfatter: 
Dato:  19-02-2007 12:47

Avs ved haleben og neden for maven er ligament-smerter sagde min jordemor. Jeg beskrev også mine smerter med at jeg dårligt kunne koble ud, når jeg skulle skifte gear i bilen = det højre ben.

Hun sagde at det var fordi at ligamenterne lige skal strækkes og blive mere elastiske og at smerterne vil aftage med tiden.

Jeg får også mere ondt af at gå meget, så er der ikke andet for en benene opad og afslapning .

Kærlig hilsen Ann-Rikka :-)

Termin d. 28/6-2007. Skal giftes d. 29. september 2007.

Mor til englebarnet Tika 18/03-2006, R.I.P.

Hestene Chico Dot DK og Lamells Sweet Jossie

0
0
Svar på denne tråd

kender det
Forfatter: 
Dato:  20-02-2007 22:38

Jeg kan nikke genkendende til alt i din beskrivelse og har det på samme måde. Har lige været til lægetjek og fik spurgt til generne. Hun mener også at det er ligament smerter og helt almindeligt. Jegfik at vide at jeg skulle lytte til kroppen og skåne bækkenet i mine bevægelser. ellers var det kun hvile der kan lindre!

Kender godt den der følelse med ikke at ville virke som en hypokonder for man er jo ik syg bare fordi man er gravid. har nu efterhånden fundet ud af at det ikke nytter noget at være super woman for det kan kun gå ud over en selv og barnet/ børnene. Hilsen Dorthe

0
0
Svar på denne tråd

Noget lignende
Forfatter: 
Dato:  22-02-2007 02:07

Jeg havde noget lignende, hvor mit venstre ben ind imellem "forsvandt" under mig, når jeg lagde al vægt på det ben. Det var en nerve der var irriteret, så jeg skulle holde det varm og holde mig i ro.

Hvis jeg var dig ville jeg for en sikkerheds skyld gå til lægen - det kan være flere forskellige ting jo, og det er ikke sikekrt at det skal "behandles" ens.

Linda.

Mor til Freja - født 20/4-06.
Mosegaards El Diablo - en stjerne i svøb.
Medlem af HGK, FHK og Pylreklubben.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider