Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Hvilken vælling...
Forfatter: 
Dato:  15-02-2007 11:47

-mætter mest...

Jeg tænker her på hirsevælling og majsvælling.

Mætter de lige meget eller er der forskel.

Kom bare lige til at tænke på det.

Annemarie

(Laura & Emma, 20/7-06)

IF YOU CAN DREAM IT, YOU CAN DO IT.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg tror...
Forfatter: 
Dato:  15-02-2007 14:47
at det er eet fedt. Søren har altid fået Beauvais majsvælling med pære/banan. Smagen er tilsat ved at der er små "gryn" af tørret frugt tilsat, der er ikke sukker i. Den er han rigtig glad for - og får faktisk stadig en flaske til sengetid selv om han for længst spiser sig mæt i rigtig mad om dagen... og egentlig er for stor til sutteflaske - men det er SÅÅÅ hyggeligt :-)

Jeg tror nok, at man siger hirse er det mest skånsomme til børn, der har tendens til forstoppelse. Ellers er det eet fedt, de er alle glutenfri og milde.

Hvis man vil kan man også lave det selv. Til een portion koges 200 ml vand i en gryde, tilsæt 2 tsk majs/ris/hirsemel og lad koge op, ganske kort mens man pisker. Tilsæt evt en smule sukker eller vanillesukker (vanillesukker smager af meget og søder godt uden at være særligt usundt), der kan også tilsættes en skefuld frugtmos uden klumper (så kan det ikke gå gennem flaskesutten :-)) . Lad det køle af til spisetempratur og tilsæt den mængde MME der passer til 200 ml vand. Sådan lavede jeg vælling til Søren, for han fik Nutramigen fordi vi har allergi i familien, og han kunne ikke bruge de færdige vællinger for de er jo lavet med almindelig MME. Han begyndte at få natvælling allerede da han var 2 mdr gammel for han var en STOR og SULTEN dreng.

Sidse -

Mor til to lækre drenge: Søren 18.03.05 & Morten 27.12.06

Jeg har ryddet op igen - kig ind og se gode tilbud og nyheder på "Strikkeriet". Der er link fra min præsentation.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider