Hvor langt er du henne? 23. uge (22+3-4 stykker)
Termin ? 17/6-07 (selvom de siger 16/6-07 skriver de 17/6 - men en dag fra eller til - hva' f...)
Mavestørrelse? sidste weekend 100 cm
(kender ikke før-størrelsen - har jeg ikke turdet finde ud af). Jeg har ikke kunnet passe alm. bukser siden 8-9 uge. Jeg bruger ventebukser, ventebluser og herreskjorter. Jeg kan dog stadig skjule det lidt i tøjet (har ikke fået bemærkninger fra ikke-indviede endnu), men jeg føler mig enorm! Jeg har ikke været på vægten længe (den bider!) men sidst - tror det er en måned siden - vejede jeg +2 1/4 i forhold til min normalvægt.
Lægebesøg? Jeg var til et ekstra på hospitalet i torsdags, hvor vi hørte hjertelyd og der blev mærket på min mave - der var en stud. med. med, som også fik lov til at mærke (også ham, der fandt hjertelyden) og han var MEGET forsigtig
. Grunden til det ekstra lægebesøg er bare, at de gerne vil give mig lidt mere tryghed ovenpå sidste forårs oplevelser (og det siger man jo ikke nej til).
Jeg skal til 2. ordinære lægeundersøgelse på torsdag i næste uge
Scanning? NF gik fint - 1:7711. MD gik også fint - alt så pænt ud. Jeg er blevet bevilliget en ekstra scanning (samme grund som ekstra lægebesøg) 12/4. Desuden har min mor tilbudt at hun betaler en 3D-scanning (vi vil dog ikke vide hvilket køn det er), og det siger vi ja tak til - skal bare lige have fundet ud af hvor!
Jordemoder? Jeg har været der en gang, og skal først igen 23/3, men får muligvis klemt et ekstra besøg ind (ovenstående grund). Hun er super sød!!! og meget ung 
Hvordan det går? Rigtig godt! Jeg får masser af "tæsk" hver dag, og i går mærkede Michael også bevægelserne for første gang
Dog bliver jeg ind imellem lidt træt af alle de "tæsk" da det allerede kan være ret ubehageligt, når den sætter af, eller hvad der nu sker der inde. Jeg har stort set ikke haft kvalme - max ½ time ad gangen 4-6 gange i løbet af hele graviditeten. Jeg er dog død træt, men det har også noget at gøre med, at jeg lige er startet på at arbejde efter jeg har været studerende i ½ år, og holdt ferie/læseferie 1½ måned inden jeg startede. Det er et 2-mdr vikariat på kontor, så ikke så belastende. Der er mulighed for at jeg kan blive forlænget, og også mulighed for at jeg kan komme i lære. Jeg forventer at fortælle dem, at jeg er gravid i næste uge eller sådan noget - jeg har ikke fortalt noget, da det i første omgang ikke kommer til at gå ud over dem, ud over lægebesøg.
Motion? Tja - øh - hvad er det
Jeg går en smule. Ridningen stoppede i uge 6-7 stykker tror jeg det var, da hesten lavede en uheldig vending i skoven (der var pludselig mennesker på den sti, hvor vi galoperede - de var på en anden sti, da jeg red den anden vej lige inden - hesten kunne ikke nå at stoppe, så han lavede en skarp volte tilbage - jeg faldt IKKE af, men fik rykket noget gele i rygraden=diskosprolaps - øv!). Jeg har så gået til fysioterapeut, for at få ryggen på rette køl igen, og i går mente han, at vi nu kan nøjes med at se hinanden hver 14. dag, da det går meget bedre nu - der er håb for skridteture resten af graviditeten
(når jeg ikke får smerter af at sidde på min megabold mere). Jeg har fået masser af massage og han har også hevet og flået i ryggen, hvilket virkelig har hjulpet! Desuden får jeg øvelser, der hjælper både på ryggen og graviditeten på samme tid.
Bedsteforældre? De glæder sig! Min mor, der var fraværende sidst jeg var gravid (hun var sygemeldt med stress) er virkelig interesseret, og snakker børn, barsel osv. hver gang jeg snakker med hende
Hun har lige lovet mig, at hun gerne vil give barnevognen (så skal der shoppes
) hun har også givet mig det meste af mit tøj i str. hval!!! (skønt) Min mors mand er også meget interesseret, da det jo er MANGE år siden, han havde gravide og småbørn så tæt inde på livet. Min halvsøster (hans ex' datter, som ser ham som sin far) delte ikke så meget med ham, da hun var gravid. Så begge spørger og vil se billeder og er i det hele taget meget interesserede.
Svigerforældrene er også meget interesserede. Jeg har dog ikke set dem siden jul (jeg har ikke den store lyst til at tage hjem til dem, da de er storrygere, der ikke tager hensyn, og jeg får det meget ildebefindende af røgen). Vi skulle have besøgt dem i mandags, men de er begge syge, så det blev ikke til noget. Det er mest Michael, der snakker med dem.
Mavebillede? Uh - jeg er allergisk overfor kameraer (især med mig på den forkerte side af linsen) - men I kan da få scanningsbilleder fra MD - de er super gode! (skal lige scannes ind først)
Andet? Jeg er begyndt at kunne lide sodavand igen - har jeg ikke kunnet med siden starten af første graviditet! Jeg er vild med smagen, men har ikke haft det godt med al den brus. Ellers spiser jeg helt normalt - ingen sære vaner eller cravings. Faktisk er det lige som før jeg blev gravid første gang (jeg fik mange ting, jeg bestemt ikke kunne med sidst). Dog er jeg stadig ikke god til stærk mad, men tror det er psykisk, da jeg sidst jeg fik det fik meget meget ondt (også i sidste graviditet).
Vi har allerede bestemt gudmor og gudfar - gudfar er den samme som vi havde besluttet sidst, og gudmor er min halvsøster, som virkelig har hjulpet os igennem vores tab sidst både på det praktiske plan (er uddannet sygeplejerske og bedemand) og på det personlige plan (er bare så sød og hjælpsom). Vi gav hende et kort til jul med scanningsbillede med taleboble, hvor der stod "vil du være min gudmor?" - hun var ved at tude af glæde 
Jeg har stadig holdt mig i skindet mht. udstyr - jeg har ikke købt noget som helst! Vi købte dog et sengesæt sidste gang (der var egern på, så det kunne jeg ikke stå for), hvilket ligger og venter.
Min halvsøster og niece har købt en body, hvor der står "Hvis du synes jeg er sød, skulle du bare se min mor". Andet har vi ikke (endnu).
Puh - det blev langt! (ja jeg snakker lige så meget IRL
) Jeg er imponeret, hvis du er nået helt her til!