Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Indlagt på børneafd.
Forfatter: 
Dato:  08-02-2007 16:27

Ja, det var lige dét vi blev, Mille og jeg

Hun har været snottet og hostet siden onsdag/torsdag i sidste uge og det blev værre og være i weekenden og det lille skind fik feber også og var oppe at vende på 39,4 og vejrtrækningen blev hvæsende.

Mandag morgen var jeg ved lægen, som sagde vi skulle tage hjem igen og bare holde øje med, at hun ikke fik det værre.

Så skulle vi ringe igen tirsdag eller til vaglægen, hvis hun fik det værre om aftenen/natten.

Og det blév værre...Tirsdag morgen var vejrtrækningen utrolig hvæsende og stødende og temperaturen lå støt på 38,5 og vi tog til lægen igen om eftermiddagen.

Der blev vi sendt ud på børneafd i Aalborg som indlagde hende med det samme...Astmatisk bronkitis

Vi prøvede først med Airomir på Nes-spacer, men det havde hun slet slet ikke kræfter til at inhalere.

Hun fik istedet for Ventoline på iltmaske hver time til at starte med og hele natten var det hver 2. time.

Jeg sov derude sammen med hende.

Næste formiddag kunne hun bruge spaceren og det gik så fint i løbet af dagen at vi i nat kunne tage hjem at sove.

Her hjemme fik hun medicinen hver 4. time.

Hun har desuden fået Panodil hver 6. time fordi hun havde ondt når hun hostede, men det får hun ikke mere.

Skal selvfølgelig give hende det, hvis jeg kan fornemme at det gør ondt på hende igen.

Mødte ind igen kl 09 i morges til stuegang for at se om alt var som det skulle være og vi kunne få hende udskrevet.

Vi er nu hjemme og hun skal fortsat have Airomir i spaceren 6 x dagligt til der er bedring og så skal jeg trappe ud af det igen.

Hun behøver ikke få det om natten med mindre hun vågner pga hoste.

Det er godt nok grimt at høre på sådan en lille hvæsende pige og jeg er glad for hun så hurtigt er i bedring

Det er noget af en forskrækkelse at få...

Troede jo bare det var en voldsom forkølelse hun havde...

Hun er bare super dygtig til at tage sin medicin og hun behøver faktisk slet ikke at blive holdt. Det er som om hun bare ved at det er noget vi altså skal og så kan hun selvfølgelig nok mærke at det virker lige med det samme.

Så nu kan vi kun fortsætte behandlingen og vente på, at vores lille Mille bliver helt fresh igen

venlig hilsen
RikkeAnd

Victor 14. juli 2002

Mille 20. september 2006

Til minde om Krastrup´s Paddock Dancer, Skovgaards Zelle og Sonette
0
0
Svar på denne tråd

Puha..
Forfatter: 
Dato:  08-02-2007 19:00

Sikke en omgang!

Min første tanke var RS virus - den er nemlig i "omløb" her i Holmegaard

Godt at i fik hurtig hjælp - håber hun kommer sig det lille skind

Christel
(Nu, mor til to vidunderlige unger..:)
Hvil i fred kære Jenny (04/11-2006)

0
0
Svar på denne tråd

Åh nej - hvor voldsomt
Forfatter: 
Dato:  08-02-2007 19:13

for den lille mus...

Godt i er hjemme igen.

Mvh Gitte,

mor til Tera, f. 08-02-05

Naturlig bedækning tilbydes af broget hingst på 161stg.

0
0
Svar på denne tråd

God bedring
Forfatter: 
Dato:  08-02-2007 20:43

Vi var noget lignende igennem for 2½ år siden med den ældste.

Hun blev sendt afsted med galoperende lungebetændelse og astmatiske symptomer. Vi fik at vide bagefter at der ikke var gået længe før hun var blevet kvalt. Det gik simpelthen så stærkt.

En uge efter var hun frisk og blev storesøster, men det tog mig lang tid før jeg kunne tale om det uden at græde...

Siden har vi holdt lungebetændelserne fra døren med Bricanyl, og nu er hun på anden vinter i stand til at klare forkølelserne selv. :-)

/minski

Har nogen set min gamle musegrå/dunfarvede hoppe?
0
0
Svar på denne tråd

bummelum...
Forfatter: 
Dato:  08-02-2007 22:07

Ja, det er godt nok ikke rart at stå der med en lille pige der hvæser efter vejret.

Hun har spist ok her i aften, men langt fra det hun plejer endnu.

Det skal nok komme og vejrtrækningen bliver bedre og bedre og jeg er spændt på, om hun vågner i nat og vil have noget til hosten.

Sidste nat vækkede jeg hende kun og gav det fordi jeg havde fået instrukser om det for hun snorksov bare og opdagede knap nok jeg gav hende masken for munden...

Tak for de søde ord

Cruelle76: Det viste sig faktisk at de i dag havde proppet en dreng ind på Milles 5-sengsstue der havde RS-virus

Hvor smart er dét lige???

Det var min veninde Pepzine der overhørte en sygeplejerske sige til rengøringsdamen om at vaske ekstra godt overfor Milles seng pga at der lå en dreng med RS...

Godt jeg kun lige var der inde til stuegang da lægen var på afd, ellers var jeg bare i spisestuen fra kl 9 da jeg mødte op derinde igen.

venlig hilsen
RikkeAnd

Victor 14. juli 2002

Mille 20. september 2006

Til minde om Krastrup´s Paddock Dancer, Skovgaards Zelle og Sonette
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider