Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Graviditet og Alkohol??
Forfatter: 
Dato:  05-02-2007 13:25

Hej alle jer herinde

Jeg er midt i at skrive min Større Skriftlige Opgave på HF. Opgaven skrives i psykologi og mit emne er omsorgssvigt. Nu er jeg kommet så langt, og efterhånden bliver opgaven drejet ind på den omsorgssvigt i forbindelse med alkoholiserede mødre, børnene kan være udsat for.

Det er så her jeg vil bede jer om lidt hjælp, eller råd (?)

Kender I nogle sider hvor jeg kan finde måske en statistik over hvor mange børn der hvert år ca bliver født med F.A.S - Føtalt Alkohol Syndrom . ?

Eller - "bare" - født af en mor med stort alkoholindtag. Som så absolut også er en form for omsorgssvigt!

Opgaven er yderst vigtig for mig, da jeg regner med den kan hæve mit gennemsnit til næste år, hvor jeg gerne vil søge ind på RUC og læse Psykologi.

På forhånd mange tak.

Camilla

Candyflosss forever - Medlem af AWR

0
0
Svar på denne tråd

hva med
Forfatter: 
Dato:  05-02-2007 14:33

hva med bogen : omsorgssvigt af Kari killen,, mon ikke hun har lavet nogle statistikker

Hilsen Sole - Nyuddannet pædagog!!

Intet er dog fuldkomment her i verden - selv en solsikke kaster skygge!

0
0
Svar på denne tråd

Sole...
Forfatter: 
Dato:  05-02-2007 14:43

Den har jeg allerede Og af samme forfatter: Sårbare børn.

Har psykologi håndbogen

Hånden på hjertet - Handler om Skodsborg observatonshjem.

Det jeg tænkte mere hen af, var nye tal omkring dette, for disse bøger har en del år på bagen

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  05-02-2007 15:02

www.sst.dk/Forebyggels...avide.aspx

Prøv at se her.. Hvis du søger på google kommer der rigtig meget godt materiale. Jeg søgte bare på føtalt alkohol syndrom.

Held og lykke med opgaven!

--Katja--

Mor til Ea 030305 og Malthe 271006

Videnskab eller Gud - vigtigst af alt er kærligheden!

0
0
Svar på denne tråd

Katja !
Forfatter: 
Dato:  05-02-2007 15:06

Tusind tak, ved ikke lige hvorfor jeg ikke fik den ide selv er flittig bruger af google.

Men tænkte at I herinde måske havde større viden og ideer end jeg - og det havde I så også

Tusind tak, det skal nok gå godt.

0
0
Svar på denne tråd

lille jørn??
Forfatter: 
Dato:  06-02-2007 16:52

har du set filmen "mors lille dreng" - handler om omsorgssvigtede børn - casper og jørn...

skriver også SSO i psyk pt. -skriver dog om psykoser

...
- Libero er ikke en ble, men en hest ;-D
8-) ridehjelm klær dig bedre end kraniebrud 8-)

Nu medlem af Århus Dyremishandlerklubben. Vi rider med sadel, bid, sko, gamacher, lammeskind, pisk, sporer.....
0
0
Svar på denne tråd

Pivpigen
Forfatter: 
Dato:  06-02-2007 17:59

Ja den har jeg set, en del gange, da jeg har den selv

Igår var det oppe og vende i tv-avisen omkring et nyt lovforslag der går ud på at kvinderne kan blive pålagt "frivillig tvang", under graviditeten.

Det er en stor diskussion, så den har jeg selvf også med i opgaven, da ikke alle mener det er en lige god ide, Bla. May Olofsson.

0
0
Svar på denne tråd

Søg endvidere
Forfatter: 
Dato:  06-02-2007 19:21

på May Olofsson der forsker lige netop indenfor dét område.

Ved der også findes 2 video'er om en lille pige født med F.A.S (skrev engang opgave om det og der så jeg båndene som jeg havde eljer på biblioteket) det første bånd handler om pigen fra fødslen og livet hos plejefamilien, bånd to er hun blevet noget ældre - begge rigtig spændende udsendelser.

Du kan også kontakte foldbjergcenteret (ved at F.C i Aalborg gør et stort stykke arbejde for gravide der drikker)

Mvh. Lise D

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider