Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Dyrt/billigt
Forfatter: 
Dato:  31-01-2007 15:39

Jeg følger med i terminsgruppe andetsteds her på nettet, og der har jeg åbenbart fået sat gang i de mavesure...!

Vi har diskuteret de forskellige soveposer til ungerne, og fordi jeg rådede en anden til at skifte SleeBee'en ud med en Voksi, så er jeg nu i et par andres øjne en kæmpe snob der nedgør SleeBee... Hvorfor skal det være sådan?! Det er dødirriterende, for jeg gav jo kun rådet videre, fordi det har virket for mig. Carl er nemlig sådan en der trives bedst i uld, som Voksien jo kan byde på. Min niece sov i SleeBee og var drivvåd af sved altid, indtil hendes forældre skiftede.

1000 kroners spørgsmålet: Hvorfor er det okay at spotte folk der køber dyrt? Hvorfor er det helt fint at hæfte prædikatet SNOB på en person, som har råd til at købe nogle dyre ting? Jeg køber jo ikke dyrt per definition eller fordi jeg skal "blære" mig med en Voksi - jeg købte den fordi Carl storsveder i alt andet!

Øv jeg er så led og ked af smålige mennesker... Jeg kunne da aldrig drømme om sige "øøøj din fattigrøv, du har kun råd til SleeBee, hva?!"

Men hvad synes i, skal man bare sidde musestille og skamme sig over man har en dyr Voksi, eller ?!?!

0
0
Svar på denne tråd

Dyr/billig
Forfatter: 
Dato:  31-01-2007 16:04

Næææ synes da ikke du skal skamme dig over at du har en dyr Voksi, lige som jeg heller ikke skammer mig over at jeg har en billig SleeBee...

Men det er lidt samme "diskution" eller kald det hvad du vil, der er omkring dyr/billig børnetøj. Det rager mig en høstblomst, hvilket mærke tøj mine børn går med, bare det altid er rent og uden huller. Jeg køber lige så gerne tøj i Bilka, som alle andre steder...og det er altså ikke fordi jeg ikke har råd. Men fordi jeg køber det tøj, jeg synes er pænt til mine børn uanset om det koster 50 kr eller 200 kr.

Lige som det heller ikke er fordi jeg ikke har råd til en Voksi, men for dælen jeg synes bare den er dyr, når jeg kan få en SleeBee til under halvdelen af prisen. Jeg har så ikke oplevet de gener ved den, som du åbenbart har.

Hvor vil jeg hen med det her...Jo, så længe ting fungere for mig og for andre, så er jeg altså fuldstænig ligeglad med hvad det koster, fungere det ikke - ja så bliver man nok nødt til at prøve noget andet, hvilket nogen gange medfører at det bliver et dyrer alternativ. Det jeg tror man skal passe på med er, at sige at noget er bedre bare fordi det er dyrer, det er dér folk farer i flint. Eller at sige at billige ting - f.eks Bilkatøj eller SleeBee - pr. definition er dårligt, f.eks. med tøjet, at det mister farven, det bliver skævt osv osv. Det er det der sårer folk, som ikke har råd til at købe dyrer, for har deres børn det så mindre godt fordi de ikke går i dyrt mærketøj??? Der er ikke noget der er så dumt som at træde på mødrer...de bliver sku kede og såret over sådanne bemærkninger. Deres børn er jo lige så meget guldklumper, som dem der er vokset op i en Voksi eller i Katvig tøj...

Undskyld at jeg lige sammenlignede det med Bilka-tøj, men det er jo samme "problem".

Vær du glad for det du har, og så er vi andre glade for det vi har...det er jeg altså - købt i Bilka eller ej. Om du er en snob eller ej, fordi du har en Voksi, synes jeg måske nok er overdrevet. Men nu kender jeg dig jo ikke, men vil sige, at hvis man hver gang der er en diskution omkring ovenstående emner, og man hver gang bare MÅ frem og fortælle om alt det dyrer man har, tjaaa så snerber man sku nok derhenad...Men ikke sagt at du er sådan en...

Karina
(tidligere KarinaKnudsen)

Smart 3 års oldenborg vallak sælges. Kig på min præsentation.

0
0
Svar på denne tråd

Helt enig
Forfatter: 
Dato:  31-01-2007 16:09

Hvis det virker for folk - så fred være med det! Og det må jo gælde begge veje, både for de som køber dyrt og de som køber billigt.

Jeg bliver bare trist over at blive stemplet som snob, fordi jeg ejer en Voksi. Jeg kørte goddammit helt til Nyk. F fra midtsjælland af, for at få den til 1299-, ... UUPS er jeg så en fattigrøv?!

0
0
Svar på denne tråd

Nej...
Forfatter: 
Dato:  31-01-2007 16:22

...så længe man husker, at der faktisk er mange, der ikke har råd til at købe de dyre ting. derfor kan man godt sige tingene med respekt for det. :-) (Hvilket jeg også er sikker på, du har gjort.)

Nu ved jeg jo ikke, hvordan du har sagt det og hvordan du er blevet svaret, men hvis man bare sidder med r*ven i vandskorpen og knap ved hvor man skal finde til en pakke bléer, så kan det være rigtig surt at få stukket i hovedet at "det er fordi du har købt den billige efterligning. Køb en voksi - det er meget bedre." for det ville man jo sikkert gerne, hvis man havde råd. Og så svarer man sikkert lidt hårdt fordi man er ked af det.

Det er så nemt at hakke på hinanden. Men måske er der en grund til tingene, og hvis man prøver at forstå den, så er det måske ikke så uforståeligt alligevel. :-)

Jeg synes ikke man er en snob, når man køber dyre ting. Jeg synes man er en snob, når man intet har tilovers for de mennesker, der ikke har samme muligheder eller som prioriterer anderledes. :-)

Camilla - fattigrøv, der hverken bruger voksi eller sleebee! ;-)

Festsange forfattes. 250,- pr sang. Fuld tilfredshed eller pengene tilbage. Ring/skriv for mere info. :-)

0
0
Svar på denne tråd

SNOP...
Forfatter: 
Dato:  31-01-2007 18:16

Jeg tror næppe du bliver betegnet som snop pga an voksi, som nærmest er allemands eje :-)

Måske hende i gruppen bare havde en dårlig dag, siden hun siger sådan.-

Mette

Billeder af mine børn.

Et barn er en engel, hvis vinger krymper i takt med at benene vokser.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider