Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Vi har fået skæld ud af DP.
Forfatter: 
Dato:  30-01-2007 10:20

Igår da jeg hentede Malin på 21 mdr hos DP, spurgte hun (DP) om hvad min mand og jeg brugte for ord, når vi omtalte det at skulle på toilettet (Altså lave stort).

"Joh altså, hvis det gælder Malin, så spørger vi om hun har lavet pølser, pubser, propper eller hvad nu vi finder på", svarede jeg pligtopfyldende .

-"Hvad så hvis det gælder jer selv?"

Tænke tænke... UPS... "Der bruger vi jo så nok ordet "skide"" svarede jeg, men denne gang uden at pudse glorie .

Tænk engang, den lille pige havde de sidste dage over hos DP sagt "Mig skide" hver gang hun havde lavet i bukserne ... forfærdeligt pinligt for os forældre, som nu virkelig skal til at tænke over hvad vi siger.

-Nu er vi jo ikke sådan nogle "uciviliserede" mennesker, der ikke føre et ordentligt sprog, men vi er begge hestefolk, så ord som "skide" bliver ikke betræktet som et grimt ord, snarre som et ganske alm.ord... men ikke længere, nu skal vi nemlig til at tale pænt .

-Andre som har måtte ligge nogle vaner/ord på hylden, når de små poder begynder at kopiere mor og far?

Hilsen Anima.
0
0
Svar på denne tråd

sprog...
Forfatter: 
Dato:  30-01-2007 10:34

Hehe ja de lærer hurtigt de små! Vi siger da også skide, men det skal vi måske passe på med (ja hvorfor egentligt, det hedder det jo) Ea (23 mdr)er også kvik i replikken, hun fortæller nemlig alle at hendes far har en tissemand og så laver hun tisselyd :-) Når hun spørger hvad det er når de er i bad, kan han jo ikke lyve vel..

;-)

--Katja--

Mor til Ea 030305 og Malthe 271006

Videnskab eller Gud - vigtigst af alt er kærligheden!

0
0
Svar på denne tråd

Har ofte ...
Forfatter: 
Dato:  30-01-2007 10:49

tenkt på at dere ikke har et riktig ord for det her i danmark .

synes det er vanskelig å vide hvad man skal si til børnene.

Lave pølser synes jeg ikke noe om...Mad og toalett har jo en logisk sammenheng men at man kaller det som kommer ud det samme som mad...

I norge sier vi at man skal bæsje.

det er det ordet for at lave stort, ikke andre.(vil ikke klage på det danske språk men synes det er lidt svært,i har så mange ord for alting)

Ine(novak way)

Ønsker at sælge noe utstyr, se min præs.

Ønsker du et rideteppe som ingen andre har?Jeg syr rideteppe, ingen er like.

0
0
Svar på denne tråd

Altså...
Forfatter: 
Dato:  30-01-2007 11:20

..måske er det DP der er lidt "nærtagende"?

Man må vel kalde det hvad man lyster :-)

Skal hun heller sige at hun har lavet l*rt?

Mvh. Lotte_L

Rolf.. 13.01.99
Roar.. 13.01.99
Vigdis 20.09.06

"I don't make things difficult. That's the way they get, all by themselves."
Citat: Mel Gibson "Lethal weapon I"
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  30-01-2007 11:29

HA HA HA HA...

Ja jeg kan ikke lade være med og grine!!!

Det beviser da bare hvor hurtigt hun lære, en frisk pige.

Hos os har vi vist samme sprog, dog er det kun mikkel der har taget det "grimme" sprog til sig, han råber i ny og næ " mor jeg går ud og skider", og hva så, det er jo det han gør...

Ellers bruger vi vist mest, ska du lave adder, pølser osv.. Dog jo heller ikk om os selv, hvor det kan smutte, ellers har vi vændt os til at sige, jeg går lige på toilet.

anja

Mor til

Mick født 4-10-2000

Mikkel født 3-5-2002

Mads født 28-5-2006

0
0
Svar på denne tråd

Bare vent...
Forfatter: 
Dato:  30-01-2007 11:30

He he, bare vent, det bliver meget værre i børnehaven. Jeg siger Jer, vi fik et chok første gang vi var i børnehaven og se den. De sad og spiste og en pige råber jeg skal lave L0RT!!! Hold da op, hos os er det bare pølser eller pu-bad, men vi kunne nok godt se at nu var det slut med det pæne sprog...

Der er nu gået ca 2 år og Mikkel er nu kommet på stuen hos "De store børn" og så er det ikke L0RT mere, næææ, den anden dag kommer min mand og henter Mikkel, han kan ikke finde ham, men der var nogle unger som vidste hvor han var. Han sad på lokum!!! Godt så! Henrik gå mod toilettet, og så råber min SØDE og VELOPDRAGNE SØN : Far jeg sidder på lokummet og skider og der er ikke mere lokumspapir...

Hmmm, det var godt nok en smøre... Og det var ikke en hjemmefra, ikke det hele ihvertfald, jo måske, men ikke den smøre sat sammen. (Vaske vaske hænder, og pudser glorien)

Hilsen

Jette - som skal prøve at tale pænere!!!

0
0
Svar på denne tråd

herhjemme
Forfatter: 
Dato:  30-01-2007 11:32

holder vi fast i det svenske bajse :) Det er der ikke mange der forstår, så det er ikke så pinligt når Patrik råber at han har bajset.

Vi siger heller ikke pølser, Tobias har dog hørt det et sted for han siger mor jeg har lavet pølser, det er ligesom maden

Ja jeg synes altså det er lidt morsomt, at hun siger skide hihi. Og jeg ville ikke tage det så tungt :)

Hilsner Lisab.

Tobias 170402

Patrik 151203

Amalie 181206

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  30-01-2007 11:52

Her kommer vi sikkert til at sige "bummelum" . Det siger Sebastians halvsøster nemlig (hun er hos os hver anden weekend).Ej, jeg tror nu nok, at vi vil spørge vores DP på et tidspunkt om, hvad det hedder hos hende - og så overtage det (hvis det altså er "pænt" nok) for ikke at forvirre Sebastian.

Jeg vil i hvert fald under ingen omstændigheder acceptere, at han siger skide og @!#$ - jeg synes, at det lyder SÅ "værtshus-agtigt". Jeg er pædagog i en folkeskole, og der tolerer vi det bestemt heller ikke.

Jeg læste faktisk en artikel, hvor forældrebestyrelsen i en børnehave vedtog, at børnehavens ord for det skulle være "jeg skal lave @!#$" . Det ville jeg som forælder ikke have fundet mig i.

Nu med baby Sebastian i armene

- men uden Athene hest

Se Sebastians hjemmeside på www.123hjemmeside.dk/SebastianFBR

0
0
Svar på denne tråd

her hos
Forfatter: 
Dato:  30-01-2007 12:09

her hos os, hedder det overfor scott puba, eller lave stort...

når vi indbyrdes skal sige noget, så går vi altså bare på toilettet, om der laves stort eller småt, vedkommer jo ingen andre...

så er det højst pinligt, hvis der står en i kø, og man har lavet en "grim fætter" der stinker...

gudskelov for vinduer der kan åbnes og lidt deoderant...

Birgit (Gipsy&Molly)

Ringridning det er noget der rykker

Mor til Scott

Snart mor til en lille "Djævel"

Og Molly snart mor for første gang

0
0
Svar på denne tråd

Min niece
Forfatter: 
Dato:  30-01-2007 14:56
siger "jeg skal lave @!#$!". Jeg kiggede godtnok også lidt da jeg hørte det første gang, og ifølge min søster er jeg ikke den første.

Det er simpelthen det ord min søster har lært sine børn at bruge og det er helt i orden derhjemme. Personligt bryder jeg mig så ikke så meget om det
0
0
Svar på denne tråd

Her siger...
Forfatter: 
Dato:  30-01-2007 15:25

...Birka bare, at hun skal på toilettet. :-) Og når hun så er færdig råber hun "Jeg er færdig! Jeg har lavet pølser!" - hvis hun altså har det. ;-D

Da hun gik med ble sagde hun, at hun havde lavet @!#$. Tjah...vi har ikke noget imod at kalde en skovl for en skovl og jeg synes også, at udtrykket "pølser" er åndsvagt. :-D

Camilla

Festsange forfattes. 250,- pr sang. Fuld tilfredshed eller pengene tilbage. Ring/skriv for mere info. :-)

0
0
Svar på denne tråd

altså gry
Forfatter: 
Dato:  30-01-2007 17:07

siger godt nok at hun skal lave @!#$..

Hankatten Mia
0
0
Svar på denne tråd

Toilettet
Forfatter: 
Dato:  30-01-2007 17:57

Altså jeg synes bare det lyder så åndsvagt at kalde det for "pølser", mener slet ikke det har noget med det at gå på toilettet. Her kalder vi altså også en skovl for en skovl. Ikke om jeg vil lære mine børn at det hedder "pølser". Men ellers kalder vi det "pu-bad", hvis vi snakker til Rasmus.

Karina
(tidligere KarinaKnudsen)

Smart 3 års oldenborg vallak sælges. Kig på min præsentation.

0
0
Svar på denne tråd

Latrinært
Forfatter: 
Dato:  30-01-2007 20:30

Som stine76, synes jeg også at visse ord simpelthen er for meget.

Vores ældste datter opfandt dog selv ordet "plop-plop".

Jeg synes at det fungerer fint (jeg siger ikke at et lydmalende ord skulle være bedre, men det er i det mindste knapt så belastet i mine ører, som "skide" og @!#$).

Min kæreste og jeg giver aldrig detaljerede beskrivelser af hvad vi skal når vi går på toilettet, så derfor tror jeg egentlig ikke at nogle af børnene ved hvad "skide" betyder...

/minski

Har nogen set min gamle musegrå/dunfarvede hoppe?
0
0
Svar på denne tråd

stine 76..
Forfatter: 
Dato:  30-01-2007 20:41

Den artikel har jeg også læst... Kunne dog ikke lade være med at grine da jeg læste den, for det var noget med, at de ikke kunne kalde det "lave pølser" da een af børnenes far var pølsemand.

Meeen tænkte dog også, om ikke de trods alt kunne have kommet frem til en lidt mere "stueren" løsning

Faktisk er der ikke rigtig noget ordentlig ord synes jeg (som Ine også er inde på)... men vores søn er kun 8 mdr, så jeg har jo lidt tid at tænke i

mvh Trine - mor til Mads 200506

Don´t let a fool kiss you
....or a kiss fool you

:-PKun den der forsøger det latterlige, kan opnå det umulige

0
0
Svar på denne tråd

He he he
Forfatter: 
Dato:  30-01-2007 21:28
Herhjemme hedder det også bummelum - eller når vi spørger Ida er det: "har du tryllet i bleen?"

Christel
(Nu, mor til to vidunderlige unger..:)
Hvil i fred kære Jenny (04/11-2006)

0
0
Svar på denne tråd

nu er jeg jo
Forfatter: 
Dato:  31-01-2007 17:11

pædagog i en børnehave og det er virkelig svært at finde ud af hvad en lille 3 års purk skal med alle de betegnelser for at gå på wc og lave stort:

at lave stort

at lave @!#$

at skide

at bummelumme

at bage en kage

at lave pølser

at dutte lutte

at plop plop

at lave adder

at lave pubæ

at lave bæ

at lave badder

at lave puha

lad os håbe den voksne forstår alle afskygninger af ord der omhandler det at gå på wc ,at aflevere fækalier, ekskementer, at udskille affaldstoffer gennem endetarmen ellers når ungen jo at gøre det i bukserne inden

0
0
Svar på denne tråd

At lave L'O'R'T -
Forfatter: 
Dato:  31-01-2007 17:19

- det må da være okay at sige?

Kender i ikke bogen "Muldvarpen, der ville vide hvem der havde lavet @!#$ på dens hoved"?

0
0
Svar på denne tråd

Sjov fortælling
Forfatter: 
Dato:  31-01-2007 18:43

Jeg hørte en lille dreng sige meget overbevisende til hans mor for et par år siden. - Tror han har været omkring 3-4 år:

"Moar, jeg skal følge Bruno til svømning nu". I en ret høj tone, så det ikke kunne undgåes at op til flere hørte det. (Vi stod i en kø i Føtex).

Jeg sir' jer, vi gloede noget på drengen og smilede til ham så kinderne næsten var ved at falde af,! han, som jo ikke kunne gøre for det blev ret genert og gemte sig hurtigt bag sin moar !

Camilla

Candyflosss forever - Medlem af AWR

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  31-01-2007 19:11

Jeber: Det er da også en sjov og ret sød bog - men et eller andet sted synes jeg også, at det er lidt sært, at den findes i langt de fleste daginstitutioner, når børnene så samtidig ikke må bruge udtrykket l*o*r*t - det er for mig meget dobbelt moralsk...

Behøver jeg at nævne, at vi ikke har den i min SFO

Nu med baby Sebastian i armene

- men uden Athene hest

Se Sebastians hjemmeside på www.123hjemmeside.dk/SebastianFBR

0
0
Svar på denne tråd

hhhmm
Forfatter: 
Dato:  31-01-2007 22:19

måske kunne det være en idé at overtage Ines norske ord "bæsje" det lyder da ret uskyldigt - men det kræver selvfølgelig at pædagogerne kan norsk HaHaha haha

Men med alle de forskellige muligheder Trilsens mor nævner, kan der vel godt være plads til een til!

Den med Bruno og svømning er da også bare hylemorsom

mvh Trine - mor til Mads 200506

Don´t let a fool kiss you
....or a kiss fool you

:-PKun den der forsøger det latterlige, kan opnå det umulige

0
0
Svar på denne tråd

Skide...
Forfatter: 
Dato:  01-02-2007 22:44

Nu er Denniz godt nok ikke nået til selv at give besked endnu - i hvert fald ikke til før EFTER han har klaret det :-)

Derefter siger han så: "aaaddd" og peger på bleen.

Jeg spørger ham så om han har skidt i bleen og så svarer han ja eller nej.

Vi har aldrig haft brugt begrebet "lave pølser" i min familie. Netop for ikke at blande mad og wc-besøg.

Tror bare at Denniz skal lære at han skal "på toilettet". Det er jo det jeg selv siger til ham, hvis jeg skal gå...

Mvh Maria

Kvinden blev skabt uden humoristisk sans,

så hun kunne elske manden i stedet for at grine af ham...

Mor til Denniz på 22 mdr. og sponsor for katten Chanell

0
0
Svar på denne tråd

Der er da...
Forfatter: 
Dato:  02-02-2007 02:22

...rigtig mange, gode forslag til hvad man kan kalde det. :-D Men jeg tror vi fortsætter med bare at spørge: "Skal du på toilet?" Hvad de så gør derude finder de jo selv ud af - og bekendtgør det vidt og bredt! ;-D Jeg kan nu ikke blive stødt af sådan nogle ord fra små børn. Og når de bliver 4-5 år kan man jo sagtens forklare dem, at det lyder pænest bare at sige "jeg skal på toilet" - og at det ikke er sikkert at alle omkring dem har lyst til at vide, hvad de så skal lave på toilettet. ;-)

Camilla

Festsange forfattes. 250,- pr sang. Fuld tilfredshed eller pengene tilbage. Ring/skriv for mere info. :-)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider