Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

jern... hård mave?
Forfatter: 
Dato:  30-01-2007 10:09

Hej

Jeg er allerede nu begyndt på jern tabletter, da jeg skal være på dupperne - nyt arbejde osv..

Men har i oplevet at få hård mave eller hvordan undgår det?

Jeg er "kun" i uge 7

Hilsen Sole - Nyuddannet pædagog!!

Intet er dog fuldkomment her i verden - selv en solsikke kaster skygge!

0
0
Svar på denne tråd

Hård mave
Forfatter: 
Dato:  30-01-2007 10:13

jeg fik at vide at det nok er tegn på at jeg ikke har behov for ekstra jern hvis "maven" bliver hård.

Det var først fra ca uge 25 at jeg kunne spise ekstra jern uden at få ekstrem hård mave ;-)

Bare husk din vitamin pille ;-)

Føl ventes efter Don Juan / Lauries Crusador i marts - tilsalg

0
0
Svar på denne tråd

Husk at drikke rigeligt...
Forfatter: 
Dato:  30-01-2007 10:25

-med vand, vand, vand.

Når du spiser jern skal du passe på med at drikke for meget mælk...

Annemarie

(Laura & Emma, 20/7-06)

IF YOU CAN DREAM IT, YOU CAN DO IT.

0
0
Svar på denne tråd

Du skal
Forfatter: 
Dato:  30-01-2007 10:33
købe hæmo-jern. De er specielt til gravide, og dem får man ikke hård mave af. Jeg gjorde i hvert fald ikke.

Mange hilsner

Marie M

Nu med Øffe-Mor
& pige-hesten Tøsen
0
0
Svar på denne tråd

Afrodite-B...
Forfatter: 
Dato:  30-01-2007 10:50

-jeg fik det...

Prøvede mange forskellige og fandt til sidst nogen naturjern piller gennem min veninde.

De gav mig ingen problemer...

Annemarie

(Laura & Emma, 20/7-06)

IF YOU CAN DREAM IT, YOU CAN DO IT.

0
0
Svar på denne tråd

jern osv
Forfatter: 
Dato:  30-01-2007 11:00

Når man tager jernpiller, er det vigtigt som en anden skriver, at drikke masser af vand. Samtidig er det vigtigt at tage dem sammen med et måltid mad, gerne aftensmaden. Man skal ikke tage dem sammen med mælk, the, kaffe og cacao, da disse hæmmer optagelsen af jernet. (og dermed skal det meste af det "retur" igen med mavekneb til følge). Det er vigtigt at få C-vitaminer sammen med jernet, da det letter optagelsen, så gerne et stort glas juice sammen med (der er så masser af sukker i, så det er måske heller ikke et hit ;)).

Hvis man har svært med det, med jernet, trods at man følger mine anvisninger, er muligheden kräuter blut. Det fåes på apoteket, og er dyrere end alm jernpiller, men det skulle være godt, og ikke genere maven på samme måde.

(og ja. Jeg har noget at have mine udsagn i, arbejder et sted hvor jeg hver dag udleverer jerntabletter, og vejleder folk i at tage dem korrekt :))

MoonQueen/Tina
:D
Min Hjemmeside www.moonqueen.dk absolut intet om heste
0
0
Svar på denne tråd

Jerntabletter
Forfatter: 
Dato:  30-01-2007 12:05

Jeg fik ved min sidste graviditet at vide at jeg ikke skulle spise jern, da min blodprocent var kæmpehøj, men denne gang er den normal og jeg skal snart starte op på de dersens tabletter.

jeg har fået at vide at jerntabletterne ikke skal tages samtidigt med kalktabletterne, da det modvirker virkningen (ligesom mælk ;-))

Jeg æder kalk, da jeg ikke får drukket nok mælk ;-)

Kærlig hilsen Ann-Rikka :-)

Termin d. 28/6-2007. Skal giftes d. 29. september 2007.

Mor til englebarnet Tika 18/03-2006, R.I.P.

Hestene Chico Dot DK og Lamells Sweet Jossie

0
0
Svar på denne tråd

Prøv apotekets
Forfatter: 
Dato:  30-01-2007 14:04

"Ferro duetter" (er ikke sikker på det er stavet korrekt, da jeg ikke har dåsen i nærheden). Dem brugte jeg også sidste gang og med dem har jeg aldrig oplevet hård mave (bruger dem p.t. igen, da jeg atter venter mig ). Jerntabletten skal tages inden sengetid med mindst ½ glas vand.

venlig hilsen

GitteN

0
0
Svar på denne tråd

kraüterblut
Forfatter: 
Dato:  30-01-2007 14:21

Er flydende jern, og virkelig godt.

Har taget det ved begge mine graviditeter, uden at få dårlig mave. Har ellers en meget sart mave.

EN RIGTIG HUND - ER EN SCHÆFERHUND
0
0
Svar på denne tråd

Er det...
Forfatter: 
Dato:  30-01-2007 16:36

...efter aftale med lægen? Da jeg var gravid fik jeg nemlig at vide, at jern før uge 20 var forbudt p.g.a. fare for jernforgiftning af fostret. Muligvis har viden og produkter ændret sig indenfor det sidste år, men måske er det en meget god idé lige at vende det med en læge, hvis du ikke har gjort det. :-)

Og tillykke med uddannelsen og velkommen til den fagre pædagogiske verden! ;-)

Camilla

Festsange forfattes. 250,- pr sang. Fuld tilfredshed eller pengene tilbage. Ring/skriv for mere info. :-)

0
0
Svar på denne tråd

jernmangel
Forfatter: 
Dato:  31-01-2007 11:00

jeg var ved JM i går - og hun anbefalede mig at starte med jerntilskud allerede nu, hvis jeg følte mig træt. Mht mælk skal der gå to timer fra indtagelse af jern til man drikker mælk og omvendt.

Man skal være meget opmærksom på om man får forstoppelse - Jm fortalte at de jævnligt har gravide der er halvvejs, som kommer med en grim forstoppelse og faktisk går i fødsel af det. Så det er vigtigt man er OBS - forsøg evt. med youghurt - men det er vel forskelligt hvad der virker.

Jeg skal i hvert fald på Apo og hente jern...

"Jeg og mine overbeviser ikke med argumenter, lignelser eller vers, vi overbeviser med vort væsen"

Walt Whitman 1885
;-D

Danmarks bedste Elvis-band

ELVIS ON MY MIND

Booking på www.elvisonmymind.dk

0
0
Svar på denne tråd

Kraüterblut
Forfatter: 
Dato:  31-01-2007 11:09

Fik også bøvl med fordøjelsen af alm. jernpiller. Da jeg startede med at tage Kraüterblut har der intet været med min mave siden, ud over at fordøjelsen jo er lidt træg, som de fleste gravide maver er.

Mvh.

AnjaR

0
0
Svar på denne tråd

Svesker...
Forfatter: 
Dato:  01-02-2007 11:00

Ifølge min læge virker det at spise svesker for at undgå hård mave/forstoppelse.

Og jeg kan da mærke at hvis jeg HUSKER at starte dagen med Gaio + svesker + müsli og ellers holder mig fra sukker & hvidt brød men til gengæld spiser sundt (masser af grønt, frugt og fibre) - ja så fungerer min mave.

Ellers får jeg forstoppelse og hæmorrider ...

//Chickflick 38+2

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider