Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Hvor lang tid mellem "babyerne"
Forfatter: 
Dato:  28-01-2007 21:35

Tja nu blev jeg lige lidt inspireret af en anden tråd.

Ville høre hvad i erfarne derude mener.

Hvor mange mdr./år synes i at er det beste imellem de børn man nu ønsker sig.

Og hvad ville i tro når jeg nu tog 1 år om at blive gravid første gang, tager det så lang tid aden gang osse eller er der bar hul igennem med det samme.

Løsdrift tilbydes til hingsteføl/plage
Skal din hingst beholde sin manddom!?
Så tilbyder vi løsdrift sammen med 2 andre hingste, DV føl fra 2006 og shetlands hingst på 2 år
0
0
Svar på denne tråd

Aldersforskel
Forfatter: 
Dato:  28-01-2007 21:56

Tja, de kloge mener at 3 år er perfekt for udviklingen af både den store og den lille. Mine er der dog kun 16 mdr. i mellem og det har været helt perfekt i vores tilfælde. Ville aldrig have gjort det om. De er hinandens bedste venner og gør alt sammen. Selvfølgelig har det været RET hårdt til tider, men i dag hvor de er 3 1/2 og 5, så er det "nemt" 95 % af tiden.

Jeg var i øvrigt et år om at blive gravid med den første og én gang med nummer to

Mange hilsner fra

Gry

Part søges til 3'er pony ved Kongelunden på Amager.

Se min annonce på markedspladsen.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  29-01-2007 09:59

Der gik ca. 1 måned efter jeg havde født første gang, før jeg blev gravid igen. Det var lidt hurtigt syntes jeg nok!

Jeg tror mere det er et spørgsmål om hvad man mentalt og fysisk kan klare. Der vil ihvertfald gå nogle år, før jeg prøver at få 3 barn.

Jeg tror ikke det behøver at tage længere tid!?

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  29-01-2007 16:20

Mine de 2 ældste er der 19 mdr imellem, og de kan aldrig enes, 80 % af tiden slåsser de, den store er efter den lille, den lille driller den store osv osv osv... Udover det så var det jo hårdt da de var små med 2 børn som krævede faktisk lige meget..

Så jeg ville sige 3-4 år imellem børnene,. Vi har jo 4 år mellem Mads og Mikkel, og det er efter min mening helt perfekt

Når det er sagt, så er børn jo ikke ens, så hvis du vælger og få børn tæt på hinanden, så kan det jo være dine bliver lige som Gry`s (heldige hende )

Hvor lang tid før du bliver gravid igen er svært og sige, men det behøver ikke vare så lang tid som første gang, for som du selv siger så er der jo "hul igennem" nu.

Anja

Mor til

Mick født 4-10-2000

Mikkel født 3-5-2002

Mads født 28-5-2006

0
0
Svar på denne tråd

Anja..
Forfatter: 
Dato:  29-01-2007 20:16
Puha, Anja, det lyder hårdt! Måske er forskellen på mine og dine, at jeg har en dreng og en pige. At pigen er ældst har uden tvivl også en betydning. Hun er meget fornuftig og hjælpsom. Det letter meget og lillebror ser op til hende og efterligner hendes fornuftige væsen (til tider!).

Mange hilsner fra

Gry

Part søges til 3'er pony ved Kongelunden på Amager.

Se min annonce på markedspladsen.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  30-01-2007 07:43

Ja, jeg tror bestemt osse det er en "fordel" med en af hver køn når de er så tæt på hinanden. Vores har på ingen måde lidt af omsorgs-svigt eller noget, da vi er selvstændige, og jeg kun ½ år af deres liv har været på arbejdsmarkedet i 25 timer om ugen, så de kom først i dag ins. da de var 15 mdr på halv tid, og det er de stadig ( fra 9-14 ... Så det har fået masser af opmærksomhed. Hva der helt præcis er gået galt er mig en gåde

Men alle siger det er fordi de er drenge.

Så jeg er jo en af dem som ikke anbefaler folk at få børn tæt på hinanden.

Anja

Mor til

Mick født 4-10-2000

Mikkel født 3-5-2002

Mads født 28-5-2006

0
0
Svar på denne tråd

der er 2 år og 7 måneder
Forfatter: 
Dato:  30-01-2007 14:24

imellem mine. Den yngste bliver 2 til april, og nu har jeg smidt pillerne igen, så vi kan få en 3. med ca. samme aldersforskel som imellem de 2 andre. Her går det helt fint. De har meget glæde af hinanden. Den ældste er en pige, og den yngste en dreng.

Synes 4 år er for lang tid imellem børnene, men det er nok også fordi der kun er 2 år og 3 måneder imellem min søster og jeg, og vi har altid, og har stadig, meget stor glæde af hinanden.

Så i mine øjne er mellem 2½ og 3 år det optimale.

Nu er jeg altid blevet hurtigt gravid, men hvis det var mig, der havde taget lang tid om det, så ville jeg også forvente/frygte, at der gik lang tid igen, og så ville jeg smide pillerne det stykke tid før. Går det så hurtigt anden gang, ja, så må man bare tage det med. Det er jo kun imens de er blebørn, det er lidt hårdere.

Kan ikke rigtigt forholde mig til det der "de kloge" siger med, at der minimun skal være 3 år imellem børn, så det enkelte individ har mulighed for at udvikle sit eget "jeg". HMMM hvad så med når nr. 2 kommer, så er der jo ligesom stadig den første til at præge nr. 2. Det vil jo altid kun være barn nummer 1, der har mulighed for at være enebarn i min. 3 år. Hvis I forstår hvad jeg mener!!!

Kan kun forstå det hvis man siger det på den baggrund, at det er lidt nemmere når storebror-/søster er noget større, så de bedre kan forstå, at der nu kommer en lille som tager en del af mors og fars tid.

Mvh. Betina

0
0
Svar på denne tråd

bum bum
Forfatter: 
Dato:  03-02-2007 21:04

vi har 3 børn - cecilie fra 20 august 2001 - mads fra 6 september 2002 - marcus fra 4 juni 2004

3 børn på 4 år

Venlig Hilsen

Tine

god begynder pony købes !

skal være stabil i alle forhold da det er til en 5 årig pige som er abselut begynder, vil komme til meget hestevenlig familie

max 130 i stg.

0
0
Svar på denne tråd

Forhåbentlig...
Forfatter: 
Dato:  03-02-2007 21:24

3 børn på 4½ år - forstået på den måde, at vi har Filippa fra juni 03 og Mikkeline fra februar 05 og netop har droppet pillerne og håber på en november/december baby ;-)

Jeg blev gravid i første hug med pigerne pg håber den går igen.

Der er 20 mdr og 20 dage mellem tøserne og det har været helt perfekt for os.

De er absolut hinandens bedste veninder og leger sammen 80% af tiden - de 10-15 % af tiden er de hver for sig og så er der lidt tid til at være uvenner i

Vi havde således 2 blebørn i 1½ års tid, men har aldrig set det som et større problem - og så sov de jo begge til middag i 2-4 indtil i sommers (hvor mange forældre kan blære sig med så mange timers frihed midt på dagen?)

Hvis ikke jeg havde været under udd så havde vi nok fået nr. 3 allerede - men det har ikke passet ind rent praktisk.

TinaR

Stolt mor til to piger

Filippa 06.06.2003

Mikkeline 26.02.2005

- og skruk!

www.123hjemmeside.dk/s...-rasmussen

0
0
Svar på denne tråd

pladder..
Forfatter: 
Dato:  05-02-2007 10:42

der skal være tid til MIG mellem alle de rollinger...sååå.. 10 år og knap 3 mdr. - helt perfekt :-)

Mange hilsner

Anne*der tror man bare må tage tingene som de kommer ind i mellem*

2 fantastiske 3ér ponyer til salg. Se præsentation.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider