imellem mine. Den yngste bliver 2 til april, og nu har jeg smidt pillerne igen, så vi kan få en 3. med ca. samme aldersforskel som imellem de 2 andre. Her går det helt fint. De har meget glæde af hinanden. Den ældste er en pige, og den yngste en dreng.
Synes 4 år er for lang tid imellem børnene, men det er nok også fordi der kun er 2 år og 3 måneder imellem min søster og jeg, og vi har altid, og har stadig, meget stor glæde af hinanden.
Så i mine øjne er mellem 2½ og 3 år det optimale.
Nu er jeg altid blevet hurtigt gravid, men hvis det var mig, der havde taget lang tid om det, så ville jeg også forvente/frygte, at der gik lang tid igen, og så ville jeg smide pillerne det stykke tid før. Går det så hurtigt anden gang, ja, så må man bare tage det med. Det er jo kun imens de er blebørn, det er lidt hårdere.
Kan ikke rigtigt forholde mig til det der "de kloge" siger med, at der minimun skal være 3 år imellem børn, så det enkelte individ har mulighed for at udvikle sit eget "jeg". HMMM hvad så med når nr. 2 kommer, så er der jo ligesom stadig den første til at præge nr. 2. Det vil jo altid kun være barn nummer 1, der har mulighed for at være enebarn i min. 3 år. Hvis I forstår hvad jeg mener!!!
Kan kun forstå det hvis man siger det på den baggrund, at det er lidt nemmere når storebror-/søster er noget større, så de bedre kan forstå, at der nu kommer en lille som tager en del af mors og fars tid.
Mvh. Betina