Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Småbørn og rygning...
Forfatter: 
Dato:  26-01-2007 11:44

Hvordan har I det med, at folk ryger i nærheden af jeres børn?? Jeg har det meget dårligt.. Hverken min kæreste eller mig ryger, og vores hjem er mere eller mindre et ikke-ryger hjem (dvs at hvis vi får gæster der ryger, må de ikke ryge i stuen, de skal gå ud i gangen og lukke døren).

Vi er så nede og besøge min kærestes mormor engang imellem.. Og jeg har det simpelthen så skidt med det. Man kan lugte at der er blevet røget i mange år, lige så snart man kommer ind af døren. Og hun tager ikke rigtig hensyn til at Jesper er der, når hun skal ryge. Hun ved godt, at vi ikke er glad for, at hun ryger, når Jesper er der, men vi kan jo ikke ligefrem bede hende holde op med at ryge i hendes eget hjem. Og hun er af den gammeldags type, der mener, at børn absolut godt kan tåle lidt røg.

Det er lidt kaotisk med hende, for min kæreste har ikke meget familie, og han har ikke snakket med hans mormor i 8 år (de er først begyndt at snakke sammen for 3 måneder siden).

Jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal gøre.. Vil jo gerne på en måde med ned til hende... Og kan jo ikke være bekendt at blive hjemme med Jesper (for det er jo ham hun bl.a. vil se)..

Har I nogle gode råd?

Mvh Moni

Nu med sønnen Jesper, født den 31. august 2006.

Besøg vores hjemmeside, klik her

0
0
Svar på denne tråd

Vi har...
Forfatter: 
Dato:  26-01-2007 12:04

...samme problem med svigerfar. Han ryger som en skorsten. Jeg har vedtaget med mig selv, at børnene ikke tager skade af at besøge ham. Jeg kan ikke skåne dem for alt. de bliver jo også udsat for forurening o.s.v. når vi bevæger os udenfor. Jeg kan ikke skåne dem for alt, men jeg kan sørge for at begrænse det. Og jeg synes, at det er vigtigt, at de ser deres bedstefar (han er invalid og sengeliggende, så han kommer aldrig her), selvom det betyder, at de bliver udsat for røg. Og jeg tror heller ikke de tager skade af det. Det var værre, hvis det var på daglig basis at de befandt sig i omgivelser, hvor røgen konstant hang i luften. :-)

Camilla

Festsange forfattes. 250,- pr sang. Fuld tilfredshed eller pengene tilbage. Ring/skriv for mere info. :-)

0
0
Svar på denne tråd

kan godt følge dig...
Forfatter: 
Dato:  26-01-2007 12:09
Røgpartiklerne er i luften i et rygerhjem hele tiden. Om der lige nu bliver røget eller ej gør ikke særlig stor forskel for den mængde "gift" man indånder. Min mand er allergisk overfor katte. Min veninde havde kat. Når vi kom uanmeldt lå katten i stuen og Dennis kunne så være i stuen en times tid før øjnene løb i vand osv. Til nytår vidste hun jo, han skulle komme - katten var sendt ud til hendes søster (for at slippe for fyrværkeriet i midtbyen ikke pga dennis) og alt var støvsuget vildt og inderligt. Selv om Dennis havde taget en pille på forhånd var han hundesyg i løbet af den første halve time. Alle "kattepartiklerne" var blevet rystet op ved støvsugningen og pudebankningen osv - ...

Pointen er at I kan da godt bede mormor lufte ud og undlade at ryge mens I er der, men det vil ikke gøre nogen forskel - det er ikke den synlige røg der er farlig - det er de allergener der er ophobet gennem tiden og sidder i alt i rummet. Det man så kan gøre er at have fornuftige vaner hjemme og der hvor barnet kommer meget... og så gøre sådan nogle besøg korte - eller gå en tur ud med ham nu og da hvis i skal være der i flere timer. Det er det som barnet udsættes for hver dag der betyder noget for alvor - heldigvis, for det er man jo selv herre over.

Mor til to lækre drenge: Søren 18.03.05 & Morten 27.12.06

Jeg har ryddet op igen - kig ind og se gode tilbud og nyheder på "Strikkeriet". Der er link fra min præsentation.
0
0
Svar på denne tråd

Josephs far
Forfatter: 
Dato:  26-01-2007 12:14

ryger KUN uden for..

Når Joseph besøger bedste som også ryger ringer jeg en 20 min før jeg kommer og så smækker hun alle vinduer op i 20min så røgen er væk og hun ryger ALDRIG men han er der hvis hun skal er det uden for for hun går meget op i han skal skånes så meget vi kan for røg.

Mor til verdens smukkeste barn Joseph Alexander.

Støttemedlem i Piratavlernes klub!!

0
0
Svar på denne tråd

Vi har samme problem...
Forfatter: 
Dato:  26-01-2007 12:28

...Men med min egen far.

Jeg har ellers jordens dejligste forældre, som virkelig elsker og forguder os og vores lille datter på knap to år.

Vi bor godt og vel 2 timers kørsel fra dem, så når vi besøger dem er det som regel i en hel weekend med overnatning og det hele.

Og min far han ryger altså som en skorsten... også selv om Malin står lige ved siden af og leger med ham.

I starten(Da hun var helt lille) bad vi ham pænt tage lidt hensyn, og det gjorde han også.

Med tiden er der bare blevet "slækket" ligeså stille på det hensyn, som nu slet findes mere.

Jeg synes bare heller ikke jeg kan bede ham lade være, for vi kommer trods alt en hel familie og invardere deres hjem med os selv og vores hund, og hele weekenden bliver vi rigtig kræset for med de lækreste retter og en evig opmærksomhed.

-Og Malin er evig og altid i centrum for sine bedsteforældre, som kan være væk en hel formiddag med hende, hvor de har hygget sig på legepladsen.

-Kort sagt, de åbner virkelig deres hjem og hjerter for os, så jeg synes ikke rigtig jeg kan "tillade" mig at nedlægge rygeforbud i deres hjem også.

-Men det genere mig grænseløst at han ryger mens hun er i samme rum.

Både Søren og jeg trøster os med, at det kun er i disse weekender (maks 1 gang pr mdr.) Malin er udsat for røg og rygerhjem.

-Vores hverdag er nemlig fuldstændig røgfri, og det nyder vi virkelig.

Hilsen Anima.
0
0
Svar på denne tråd

Ryger ude
Forfatter: 
Dato:  26-01-2007 14:10

Vi er begge rygere, og vi ryger udenfor. Mine svigerforældre samt mine forældre ryger også, og når vi er der går vi også udenfor.

Som Himmelfjer skriver kan man ikke beskytte dem mod alt, men man kan sørge for at det er bedst muligt der hvor de er mest.

Linda.

Mor til Freja - født 20/4-06.
Mosegaards El Diablo - en stjerne i svøb.
Medlem af HGK, FHK og Pylreklubben.
0
0
Svar på denne tråd

Jeg ville ikke bekymre mig..
Forfatter: 
Dato:  26-01-2007 14:22

Et forhold til, og det at kende sin oldemor, må være vigtigere, end at blive udsat for lidt røg. Kan godt forstå, det ikke er rart, at du har det dårligt med det osv.. Men ja..

Nogle gange må man bare gå på kompromis - Også selvom, det er med ens barns helbred - Ja, det mener jeg ihvertfald..

Selvfølgelig skal vi beskytte vores børn mod røg og div andre farer.. Men det komiske er jo lidt, at når de bliver eks 15 - Kan de vælge at ryge, drikke, spise usundt, blive overvægtige osv, resten af livet.

VH Anja.

Mor til Alexander 31.10.04 og Laura Josephine 29.04.06

Pigetøj str 80 /86 købes

0
0
Svar på denne tråd

hehe klart
Forfatter: 
Dato:  26-01-2007 14:36

I virkeligheden er det jo kun et spørgsmål om tid(12-14 år) før de selv prøver at ryge... Er helt enig med Anja.

Med Venlig Hilsen Helene- Nu mor til karoline-pigen(0906-2006)
www.123hjemmeside.dk/fam-fhd
1979 Dynamit 2006
Altid elsket og savnet
0
0
Svar på denne tråd

sikke noget fis
Forfatter: 
Dato:  26-01-2007 16:37

anja og helene

så i mener at nå ungen nu srlv kan vælge det til og fra engang så er det lige meget om man skåner dem?

det kan jeg da slet ikke tilslutte mig. som mor er det da min største opgave at vise mine unger vejen og skåne dem mest mulig for ting der kan belaste deres helbred.

at de så en dag måske vælger at ryge er selvfølgeligt surt men så har man som forældre gjort hvad man kunne.

jjeg ser da tit de rygende forældre der mens derer spæde barn er under den alder hvor det kan dø vugge døden går ud og ryger, men når den tid er overstået kan de ikke fortsætte med det samme hensyn til barnets lunger. min egen bror praktiserer det og de har netop fået en lille til, og går altid ud. jeg spurgte også dem om deres større børn ikke var lige så meget værd siden de ikke ville tage det samme hensyn.

at nogen vælger at ryge er deres sag men jeg syntes det er dybt uansvarlig at udsætte sine unger og andre ikke rygende medmennesker for det. derfor klapper jeg i mine hænder over den nye regel der træder i kraft pr 1. april om rygning i rresturationer m.m.

ja jeg er anti røg og må ekende at det frastøder mig.

jeg ved selvflgelig godt at ikke alle rygere er uansvarlige. kender jo selv folk der ryger som jeg har gode forhold til. men det er også den gruppe der viser mig det hensyn som ikke ryger

mvh hilsen
SUNFLOWER

0
0
Svar på denne tråd

Sunflower...!
Forfatter: 
Dato:  26-01-2007 17:25

Var det det jeg skrev??

At det var ligemeget med at beskytte dem? Nej...!!

Skrev jo netop, at vi skulle passe på vores børn - Tænk, vidste nogen ville vende den om.

Skrev bare, at det var "komisk.."

Og holder stadig fast i, at det må være vigtigere at kende sin oldemor og så blive udsat for lidt røg - End ikke ar se hende ( For det lyder jo lidt til, at være alternativet her ).

Men det skal folk - folældrene - jo så selvfølgelig selv bedømme.

Pigetøj str 80 /86 købes

0
0
Svar på denne tråd

Rygning
Forfatter: 
Dato:  28-01-2007 09:34

Jeg ville ikke bekymre mig om det, når det ikke er et sted I kommer hver eneste dag... Og sålænge jeres eget hjem er røgfrit går det nok, at Jesper nogle gange om året bliver udsat for passiv rygning Som Anja helt rigtigt er inde på er det meget vigtigere at Jesper får et forhold til sin bestemor...

Med fare for at blive ernormt upopulær må jeg sige, at forældre i dag er blevet lidt for hysteriske Selvfølgelig skal man skåne sine børn for alt det "farlige" men man skal ikke glemme sin sunde fornuft.

Mor til Jasmin den 8. juni 2006

...og med termin den 27. juli 2007

0
0
Svar på denne tråd

anja1420
Forfatter: 
Dato:  28-01-2007 10:08

man kunne jo også vende dem om og så sige at det var vigtigt for oldemor at se sit oldebarn, så i den tid de var der kunne hun lade være med at ryge.

Konsekvent så tager vi aldrig nogle stder hvis de ikke vil undlade at ryge mens vi er der - til fester kan vi så ikke kræve dette, og tager så af sted med mindre at ale ryger for så takker vi nej.

jeg synes det er utroligt vigtigt at beskytte børn mod røg, det er nok heller ikke for sjov at der efterhånden bliver rygeforbud overalt.

når jeg er inde på private hjemmesider, ja så krymper jeg tæer når jeg ser et billede af en mor eller far med en cigaret i hånden eller munden og så med et barn på skøddet - adr. og stakkels barn.

Mette

Billeder af mine børn.

Et barn er en engel, hvis vinger krymper i takt med at benene vokser.

0
0
Svar på denne tråd

Røg...
Forfatter: 
Dato:  28-01-2007 21:23

Vi skal helt bestemt beskytte vores børn, men jeg mener nu også at der er grænser for galskab

Set for et barns perspektiv ville jeg nok hellere udsættes for røg nogle gange om året -end at blive udelukket fra sjove sammenkomster

Iøvrigt er det ikke sikkert det er helt nemt, at forklare en ældre dame der ikke har været vant til al det hysteri omkring rygning, at hun altså ikke MÅ ryge hvis hun vil se sit oldebarn

Til orientering kan det oplyses at min mand og jeg ikke ryger, men aldrig kunne drømme om, at udelukke vores børn fra steder pga. af røg!

0
0
Svar på denne tråd

Svært emne...
Forfatter: 
Dato:  28-01-2007 21:40

Og vi bliver jo nok aldrig enige..

Men hørt henjas :-)

Pigetøj str 80 /86 købes

0
0
Svar på denne tråd

Røg...
Forfatter: 
Dato:  28-01-2007 21:52

Det er helt bestemt et svært emne og jeg tror nu heller ikke man kan blive enige, da man nok altid vil være delt i 2 lejre...

Og fred være med det

0
0
Svar på denne tråd

Rygning.
Forfatter: 
Dato:  29-01-2007 10:51

Jeg har selv røget i mange år, man da jeg blev gravid med barn nr.2 kvittede jeg og kæresten smøgerne.

Stortset hele min familie er ikke-rygere udover min storebror.

Han må gå udenfor når han skal ryge, det er vi alle enige om.

ZARAH !

0
0
Svar på denne tråd

Må ikke ryge
Forfatter: 
Dato:  29-01-2007 11:47

Min svigerfar ryger, og det er cigarer. Og de stinker skrækkeligt. Vi vil simpenhen ikke have at han ryger når vores barn er i nærheden. Så såre simpent er det!!!

Det havde nær kostet juleaften. Da vi kom sad han og røg, og ville ikke slukke den. For det tog vi ingen skade af!!! Hvorefter jeg meddelte min mand, at enten fik han sin far til at slukke cigaren, ellers også kørte vi igen. Svigerfar var godt nok lidt muggent i et par timer, men livede op igen.

Ja, jeg kan ikke bestemme om han skal ryge i sit eget hjem, men jeg kan bestemme om jeg vil besøge ham eller ej! (min mand er heldigvis enig)

Kald mig bare hysterisk, det kan mine skuldre sagnes bære.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider