Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Eneste hvis bar ikke sover i barnevogn?
Forfatter: 
Dato:  26-01-2007 10:45

Hejsa

Uha, nu kryber jeg til korset og tilstår at jeg ikke er så god til at lade Andreas sove udenfor i sin barnevogn...

Men jeg tænker om jeg er den eneste der har det sådan?

Jeg ved at det er sundt med frisk luft - føler bare at Andreas sover enormt dårligt om natten når han har sovet udenfor...

Nu skal han jo inden så længe starte i vuggestue - der sover de udenfor i barnevogn, men han har jo ikke lært det - og jeg er bange for at det måske kommer til at gå op i hat og briller...

Jeg synes det er så besværligt at lade ham stå ude - føler jeg skal holde ekstra øje og bruger så meget energi unødigt på at være på vagt.

Så er der det med tøjet - jeg har ingen erfaring i hvor meget og lidt tøj - og synes igen det stresser mig at skulle tage stilling til det med en træt unge på armen.

Ville ønske jeg bare var god til det med at sove ude, men her blæser det næsten altid, vejret har været dårligt, det er koldt, varmt, det regner, der er insekter/okseklæg - ja undskyldningerne har været mange...

Ved ikke hvad jeg vil med dette - føler mig bare lidt som en dårlig mor fordi jeg ikke er god til at lade ham stå ude - hvilket mit hjem også bærer præg af - for der kan jo ikke larmes helt vildt når den lille sover...

Åh havde jeg dog bare været god til at bruge barnevognen udenfor...

Kærlig Hilsen

Stine, mor til Andreas 020606 og med en spirrevip i maven 080807...

Brugt billig barnevogn købes - skal bruges i vuggestuen.

Kontakt via PB eller Email.

0
0
Svar på denne tråd

Du er ikke alene:)
Forfatter: 
Dato:  26-01-2007 11:34

www.heste-nettet.dk/fo...933/36933/

Ida har dog nu lært at sove i barnevogn i dagplejen, og Viktor er også ude og sove i barnevogn hver dag (at han så kun sover 30 minutter er en anden sag )

Christel
(Nu, mor til to vidunderlige unger..:)
Hvil i fred kære Jenny (04/11-2006)

0
0
Svar på denne tråd

Hmmm
Forfatter: 
Dato:  26-01-2007 11:39
Du skal ikke være bekymret for at han skal sove ude når han starter i vuggestue.
Og du skal bestemt heller ikke føle dig dårlig fordi han ikke sover ude!

Når han starter i vuggestue vil det jo være noget helt nyt og de har så meget erfaring, så det siger svup også ved han at det er sovetid når han bliver lagt ud. Vi kunne ikke få Erik til at sove i barnevogene medmindre vi gik med ham de timer han så skulle have. Så startede han i DP og hun lagde ham ud og han sov såmænd uden et kvæk, nu er vi nået såvidt at jeg også bare kan lægge ham ud her i weekeden og han sover inden jeg når at putte regnslag osv på.
Mht. til tøj syntes jeg også det kan være svært, men prøv dig frem med lidt sund fornuft og spørg evt i vuggestuen hvad de giver ham på, de har jo prøvet det så tit.

Så bare rolig tag det indtil han skal starte i vuggestue, så skal det nok gå eller giv dig selv et løfte om at nu skal han lære det og så sørg for at du har insektnet og regnslag og det hele iorden, så har du heller intet at være bekymret for.

Held og lykke med det hele.

Hyggehejsa
Renana

PS jeg har en brugt barnevogn stående, som skal have en ny madrass ellers vil jeg mene at den kan bruges i vuggestue hvis ikke man er kræsen. Det er en 18 år gammel Brio men den er fin i stand. Kan gerne sende billeder til dig...Skal heller ikke have noget for den.

Schleich heste og udstyr søges.
Ligger du inde med noget du vil af med, så skriv eller mail til mig!
0
0
Svar på denne tråd

mine sov
Forfatter: 
Dato:  26-01-2007 13:09
inde i dagplejen.dagpleje moren spurte om de skulle sove ude eller inde.Mine sov heller ikke ude så mye her hjemme, fordi som du sier må man hele tiden holde et ekstra øye med dem og man blir egentlig bare gående til og fra vinduet heletiden.vi har også så mange katte i nabolaget plus våre egene så jeg turde ikke.Kan du ikke spørre om han kan sove inde i dagplejen???

Ine(novak way)

Ønsker at sælge noe utstyr, se min præs.

Ønsker du et rideteppe som ingen andre har?Jeg syr rideteppe, ingen er like.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg kan
Forfatter: 
Dato:  26-01-2007 13:25

ikke forstå hvorfor I siger at man skal holde bedre øje med dem når de sover ude??

Jeg bruger babyalarm og hvis jeg hører noget går jeg selvfølgelig ud og kigger ellers ikke. Mads sover gerne 2 timer af gangen når jeg putter ham ude, men hvis jeg ligger ham inde om dagen kan han slet ikke finde ud af det. Så tager der evigheder før han falder i søvn og han sover så kun tre kvarter ca.

Så man kan også have det omvendte problem

Mor til verdens skønneste dreng Mads 13/7-06 ;-D

Ejer af Skot af Lilleris

Verdens dejligste oldenborger !

0
0
Svar på denne tråd

sovetiden
Forfatter: 
Dato:  27-01-2007 22:48

lillemand kan snildt sove 3-4 timer i sin barnevogn, men indenfor højest en time ad gangen.

jeg må nok tilstå at sommetider når jeg kigger ud af vinduet og ser det er lortevejr, tænker jeg koldt, vådt, blæst, det kan jeg ikke byde ham, men hånden på hjertet, det er mig der ikke orker at skulle slæbe barnevognen frem, og så alt det tøj på. Men når jeg så får taget mig sammen nyder jeg alligevel den våde kolde blæst og chancen for at se andre mennesker.

en flyverdragt, hue og vanter, en dyne på. Gerne et lammeskind til bunden af barnevognen , så er der ingen kold baby..

hvis man havde kunnet spinde uld af en mands hjerne-- så var det lige akkurat lige nok til et par g-strengs trusser til en undulat

0
0
Svar på denne tråd

Sove indenfor el. udenfor
Forfatter: 
Dato:  27-01-2007 22:56

Hej Stine

Du er bestemt ingen dårlig mor!

Kan godt huske i starten med vores datter - jeg syntes også det var frygteligt besværligt at finde ud af passende tøj i forhold til vejret og så det at man konstant føler man skal være "på nåle" og holde øje med den lille i barnevognen. For at sige det ligeud, så havde jeg bare ikke overskud til at tage stilling til hvilket tøj hun skulle have på ud at sove og at skulle bruge al den ekstra energi på at holde øje, og så fik jeg hende ikke lagt ud at sove. Det gjorde min bedre halvdel derimod, og havde han ikke været der var vores datter også kommet til at sove inde. Det med at lægge ud at sove gik hen at blive en vane, selv for mig . For mig havde det noget med det at komme ind i vanen at gøre - da jeg havde knap så meget overskud orkede jeg bare ikke at komme igennem den overgang hvor jeg var i tvivl om påklædning osv. Men det blev pludselig noget jeg ikke tænkte så meget over. En babyalarm fungerer også rigtig godt for mig, og det med at holde øje har selvfølgelig også noget med barnets alder at gøre synes jeg. Dermed ikke sagt, at jeg ikke holder øje med vores datter, der snart bliver to, men hun er altså bedre til at sige til hvis der er et eller andet end en på under et år.

Synes bestemt ikke du skal have dårlig samvittighed over at din søn ikke har sovet ude, og det skal sagtens gå når han kommer i vuggestue - han vender sig såmænd hurtigt til at komme ud i barnevognen med mindre du selvfølgelig aftaler indendørs middagslur.

Held og lykke med det hele!

Mvh.

AnjaR

0
0
Svar på denne tråd

Sove i barnevogn
Forfatter: 
Dato:  28-01-2007 10:09

Tak for Jeres svar:-)

I starten sov Andreas i sin barnevogn, dog inde i stuen, da det var det eneste der kunne få ham til at falde i søvn, men efterhånden blev det til at han kom i tremmeseng i sin lift og så blev liften afløst af at sove i tremmeseng...

I en periode var han ikke glad for sin seng og det er nok derfor jeg glemte barnevognen lidt - dog har han aldrig rigtig sovet ude uden opsyn - det kan ihvertfald tælles på to hænder...

Nå men det korte af det lange er at beslutningen er taget - jeg vil at han skal sove ude i sin barnevogn.

De seneste dage er han blevet lagt til formiddags og eftermiddagslur i sin barnevogn, dog stående ude i vores entre - der er meget kold og luftig - nærmest som et udhus eller garage...

Det har fungeret fint nok og enda uden alarm, der godt kan stresse mig lidt da min babyalarm er meget lydfølsom...

Nu mangle jeg bare det sidste skridt - helt udenfor - men det skal nok komme - om end så når han om 3 uger starter i vuggestuen...

Den næste skal lære at sove i barnevogn - Håber jeg da;-)

Men jeg føler jeg har overvundet en sejr og allerede er godt på vej - så det er jo dejligt...

Man er vel bare en førstegangspyllermor- hmmm...

Så tak for hjælpen endnu engang - skal nok fortælle om det lykkedes...

Kærlig Hilsen

Stine, mor til Andreas 020606 og med en spirrevip i maven 080807...

Brugt billig barnevogn købes - skal bruges i vuggestuen.

Kontakt via PB eller Email.

0
0
Svar på denne tråd

Dårlig mor
Forfatter: 
Dato:  28-01-2007 14:06

ja, for sulen da ;-)

Nej, pjat. Jeg kan sagtens følge dig, men vi har så brugt barnevognen og ladet datteren sove ude, og i løbet af det første år er vi blevet mindre og mindre hysteriske og har faktisk ikke længere babyalarmen ude ved hende. Hvis ikke vi kommer, det øjeblik hun vågner, ligger hun alligevel bare og snakker og hygger, indtil vi kommer - og hvis det varer for lang tid, så kan vi også godt høre det UDEN alarmen ;-)

Men man bliver mere afslappet med tiden, synes jeg - og når du nu ikke er vant til barnevognen, så er det jo meget naturligt, at du ikke er helt afslappet endnu - det kommer nok.

Min datter kan kun sove inde, hvis der er mørkt, og hun skal sove til natten - ellers vil hun bare ikke! Og det kan jeg godt forestille mig bliver et større problem end dit (suk).

Held med projektet! Det skal nok gå.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider