Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

hvornår i fremadvendt autostol.
Forfatter: 
Dato:  17-01-2007 20:00

Ja ja tiden går jo stærkt og ungerne bliver større og større og så er det lige jeg tænker hvornår satte i jeres over i en fremadvendt autostol???

Tina

Med en ven deles
minderne fra i går,
glæden fra i dag,
og håbet for i morgen.

0
0
Svar på denne tråd

6 måneder her.
Forfatter: 
Dato:  17-01-2007 20:20

Hejsa.

Marius er lige kommet over i en fremadvendt autostol.

Grunden til dette er at han.

1. Er så stor at han skulle skrues ned i sin babyautostol, hvis han havde lidt mere end en tynd jakke på.

2. Han var altid sur når jeg kørte med han, han syntes det var træls at kigge ind i bagsædet, så han ikke kunne se ud.

Han havde en Römer babysafe plus 1-13 kg. Og har nu en Römer king 9-18 kg. Jeg har så købt en ekstra hovedstøtte til den stol han sidder i nu. Men han sidder rigtig fint i den, og nyder at kunne kigge ud af vinduet.

Han vejer 9 kg og er 70 cm lang.

Han har altid været på bagsædet, og det bliver han ved med.

Mvh. Marlene Tandrup.
Mor til Marius 09-07-06
Ny graco babyalarm sælges for 300 kr.
Klik her for at se annoncen.

0
0
Svar på denne tråd

Så sent som muligt
Forfatter: 
Dato:  17-01-2007 22:12

Så sent som muligt siger de kloge hoveder. I følge div test siger de rent faktisk til børnene er 3 år gammel. For hellere sidde med bøjet ben end frem ad vendt.

.

Rent praktisk er det så en hel anden sag. Vi har lige købt en frem ad vendt stol til Katja. Hun er 9 mdr - 80 cm - 9 kg. Hun kunne ikke være i den anden stol hvis hun skulle have jakke på, og hun gider ikke sidde og kigge ind i stolen mere.

.

I butikken sagde de at det hele drejer sig om vægten på barnet. Så jeg kan jo kun sige at jeg er glad for at Katjas gamle stol kunne rejses/hæves i ryglænet efterhånden som hun er vokset, da hun ellers ville gro oven ud af den, hvilket de heller ikke må.

.

Vi har en 0-13 kg fra recaro, og har nu købt en 9-18 kg også fra recaro begge med isofix systemet. Har dog brug for en ekstra hoved/hofte støtte til Katja i den nye stol. Recaro laver også en stol der hedder 9-36 kg, hvilket så betyder man kun behøver at købe 2 stole i stedet for de normale 3 stole. Grunden til vi ikke købte den er at den ikke har isofix systemet.

Med venlig hilsen

Lena

Jo mere man ved

jo mere ved man at man ikke ved

www.minimule.dk

0
0
Svar på denne tråd

grunden til bagudvendt autostol...
Forfatter: 
Dato:  17-01-2007 22:23

...er jo at hvis man forulykker, ja så slår babys hoved med 200 kg! det er noget af et knæk at få...så derfor holder jeg mig osse til så længe så muligt at være bagudvendt

Knus Stine og Marcus

0
0
Svar på denne tråd

Katrine kommer snart i en
Forfatter: 
Dato:  18-01-2007 09:03

Jeg ved godt det er sikrere at sidde bagudvendt. Men Katrine på 5 måneder er snart for tung til sin babystol, og da vi ikke kendte til at det var bedre med en bagudvendt, havde vi allerede investeret i en fremadvendt maxi cosi priori fix eller hvad den nu hedder med iso fix. Og da vi nu har den, er det altså den hun kommer over i.

-Randi

Luksus sommerhus på Marielyst til 8 personer udlejes, se billeder på www.novasol.dk/nov/208...701&S=2006 .
Se også min hjemmeside: www.123hjemmeside.dk/melohn med billeder og info om os og vores gård.
0
0
Svar på denne tråd

ja med den
Forfatter: 
Dato:  18-01-2007 14:00

kæmpe vi har produceret så går der jo nok ikke så længe endnu... men det er sgu svært at vælge hvornår...

hvorfor er i så glade for det der iso-fix system???

Vi kikkede i går på den recardo der går fra 9-36 kg.. men besluttede at vete lidt endnu.. han må jo være i den anden til han vejer 13 kg.

Tina

Med en ven deles
minderne fra i går,
glæden fra i dag,
og håbet for i morgen.

0
0
Svar på denne tråd

Skal kunne sidde selv
Forfatter: 
Dato:  18-01-2007 18:07
Hej

Da vi skiftede fra Rømer Babysafe til Rømer king, fik vi at vide at barnet skal kunne sidde selv inden det må komme op i næste størrelse.
Vores tvillinger var også omking 9 mdr. da vi skiftede, fordi der var så lidt plads i de små autostole.

Mvh
Pernille

HESTEMASSØR
Uddannet v. Axelsons Institut
0
0
Svar på denne tråd

NU bliver jeg helt nervøs...
Forfatter: 
Dato:  18-01-2007 21:38

Laura på nu 8 1/2 mdr har siddet i hendes en måneds tid..

- Og ja, det er jo lidt for tidligt. Vejer 9 kilo pt.

Vi havde faktisk et "mindre" sammenstød den anden dag.

( Eller som Alexander siger: "Bum mors bil - av rød bil" ;-) )

Jeg kørte op i en holdende bil.. Kunne se det ville ske, og nåede at kigge på Laura som sad på forsædet. Jeg vil sige, at hun rykkede sig en smule i stolen.

VED jo godt, hvor vigtigt det er, at selerne sidder rigtigt, men må blankt indrømme her, at de nok sad for højt.

Er justeret nu, barnet er rykket om på bagsædet og tror ikke, hun har taget skade.. Sad da og smilede til mig, da jeg vekslede tlf nummer med den røde bils ejer...

Men havde faktisk ikke tænkt på hendes lille nakke før nu..

Sort samvittighed sort samvittighed..

Men syntes faktisk det er værre, hvor dårligt mine rømer stole står på sædet. De virker ustabile når de rykkes fra side til side. Gad vide hvordan de er ved sammenstød den vej??

Er jeres også det?

VH Anja.

Mor til Alexander 31.10.04 og Laura Josephine 29.04.06

Pigetøj str 80 /86 købes

0
0
Svar på denne tråd

Freja er nu
Forfatter: 
Dato:  19-01-2007 00:40

9 måneder og vejer næsten 10 kg - og hun skal til at over i en fremadvendt autostol, fordi hun ikke rigtigt kan være i den bagudvendte mere.

Linda.

Mor til Freja - født 20/4-06.
Mosegaards El Diablo - en stjerne i svøb.
Medlem af HGK, FHK og Pylreklubben.
0
0
Svar på denne tråd

britax
Forfatter: 
Dato:  19-01-2007 08:50

Den næste størrelse autostol vi har er en Britax...og den kan altså osse vende bagud...kan de fleste andre ikke osse det?

Hmm Tina...vi har desværre ikke til isofix i vores bil...det lyder ellers lækkert, let og simpelt

Knus Stine og Marcus

0
0
Svar på denne tråd

næh der er
Forfatter: 
Dato:  19-01-2007 12:50

faktisk ikke så mange der kan vende bagud.. kun gangske få modeller og Jonas vejer jo her 4 måneder gammel ´9,2 kg og er 69 lang og han vokser jo nok snart ud af den han har nu og med et tempo han vokser med, så er han jo nok også hurtigt ud af dem til 18 kg, men vi ser lige tiden lidt an endnu og lytter til de gode råd.

Tina

Med en ven deles
minderne fra i går,
glæden fra i dag,
og håbet for i morgen.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider