Først lidt baggrund for mit indlæg.
.
Jeg har arbejdet i en svømmehal som badeassisent i 4 år. Har været på div kursus ang badevandets kvalitet. Det var mig der stod for at holdet vandet i orden i den her svømmehal. Vi havde godt nok kun 7-900 gæster per dag, så det var kun et lille/mellem sted. Men baktusserne er der stadig.
.
Jeg er selv mor til en pige på 9 mdr.
.
Grunden til at vi sagde at gravide ikke måtte benytte vores spa (39c varmt vand og til 8 personer) var at barnet presser på blæren når man er tilstrækkelig gravid, og når man kommer i det varme vand slapper musklerne af, og risikoen for at tisse i vandet vil være større end ellers.
.
Og når der tisses ja så kommer bakterierne hurtigt, men det er så der vi har kloret for at bekæmpe dem, og når der pumpes mere klor i vandet stiger ph værdigen og der skal bruges saltsyre for at få ph'en på normal igen. Så i vores tilfælde var det rent og skær for ikke at bruge for mange kemikalier, da det er utroligt ubehageligt at sidde i så varmt vand når klor pumpen for alvor går igang, og fordi at svømmehallen var med i svanemærke ordningen.
.
Til de private spa bade der er i div luksus sommerhuse findes der klortabletter som man kan putte i, og det er da at foretrække hvis man er et par stykker der skal bade sammen.
.
Jeg vil ikke selv have et problem med at benytte et spabad som højgravid, skal dog bare være obs på at man måske hurtigere får det lidt skidt pga af varmen, og at når man rejser sig at man ikke tumler omkring.
.
Hvad angår barnet så tager det ikke skade af det. Barnet ligger trykt og godt i sin egen lille hule. Der er konstant den samme temperatur i fostervandet. Og hvis der skulle kunne komme bakterier op igennem dit underliv, så burde man heller ikke kunne have @!#$ under graviditeten.
.
Og så lige til sidst her. Hvad angår bakterier, så er et stort bassin med koldt vandt i ikke nødvendigvis bakterrie fri. Bare tænk på det når du fister ned af rutchebanen. Det er jo ikke alle som går i bad og VASKER SIG GRUNDIGT UDEN BADETØJ inden de går i svømmehallen. Og det første bassin de hopper i er gerne det med rutchebanen, det er så der alle baktusserne havner, og så er de rene når de hopper i spaen.
.
Hygge og god tur. Jeg vil ikke være bekymret på noget tidspunkt.