Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Spabad og gravid
Forfatter: 
Dato:  16-01-2007 10:04

Vi skal på miniferie, og har lejet et lækkert hus med spa

Men hvordan er det nu lige med sådan noget spa når man er højgravid?

jeg ved at det anbefales, at man som gravid ikke bader i de store "fælles" spa'er der er i svømmehaller.

Men er det samme "regel" med en alm spa? Og hvad med vandet, der skal vidstnok klortabletter i.

Vi kommer også til at bo lige ved at gigantisk vandland, og hvis bare jeg kan komme ned i vandrutchebanen, så skal den i hvert fald prøves

Venligst Lone

0
0
Svar på denne tråd

Jeg havde holdt mig fra
Forfatter: 
Dato:  16-01-2007 10:10

det - for en sikkerheds skyld.

Du aner ikke hvor mange bakterier der kan være i det spa - og hvordan det holdes rent osv.

Jeg kan også levende forestille mig hvad der kan foregå i sådan et spa Og den risiko for bakterier ville jeg ikke udsætte mig selv for som højgravid.

Men ih hvor dejligt med miniferie - bare det var mig

Christel
(Nu, mor til to vidunderlige unger..:)
Hvil i fred kære Jenny (04/11-2006)

0
0
Svar på denne tråd

hejsa!!
Forfatter: 
Dato:  16-01-2007 10:10

Mener uden at vide det 100% at de "bobler" der er i en spa ikke er godt fordi de kan gå ind og "trykke" på nogle punkter så du kan risikere at fødslen går i gang.

Håber du fattet noget af min prøven på at forklare hvordan det hænger sammen.

Hilsen fra Bodil

Mor til Mathias på 6 år

Julie på 4 år

Signe fra den 11.02.06

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  16-01-2007 10:31

Du må GERNE benytte spa´en.

Da jeg var høj gravid var vi også i sommerhus med pool og spa. Inden vi tog afsted kontaktede jeg min læge og jordmor for at høre om jeg måtte benytte spaen, og det måtte jeg gerne. De< sagde også at når nu det var en "privat" spa var der slet ingen grund til at være nervøs.

Jeanne
Mor til Nicholine
født d. 18 maj 2005

Besøg Nicholines hjemmeside
0
0
Svar på denne tråd

spa spa
Forfatter: 
Dato:  16-01-2007 10:43

Uha-uha, det lyder nu lidt farligt

Og ja, jeg havde faktisk ikke lige spekuleret over hvad der foregår i sådan en tingest

Når vi skal afsted, er det så tæt på termin, at jeg ikke er videre nervøs for at boblerne skulle sætte skub i sagerne. Men når jeg nu tænker på det hygiejniske, så tror jeg ikke jeg hopper i.

Holder mig vidst til vandrutchebanerne selvom det nok bliver et syn for guderne

Og ja, det bliver SÅ fedt at komme på ferie. Vi kommer ellers "aldrig" nogen steder. Så tænkte vi at det også ville være fedt for Aleksander med en badeferie, inden han bliver storebror.

Venligst Lone

0
0
Svar på denne tråd

spa...
Forfatter: 
Dato:  16-01-2007 11:13

Under alle mine graviditeter, har vi osse været på ferie med spa, og jeg har aldrig tøvet et sekund med og hoppe i

Og jeg har aldrig fået bakterier eller født før tiden, pga bobler

Så jeg ville nyde ferien i fulde drag inkl spa-bad..

Anja

Mor til

Mick født 4-10-2000

Mikkel født 3-5-2002

Mads født 28-5-2006

0
0
Svar på denne tråd

Spa...
Forfatter: 
Dato:  16-01-2007 21:12

Så vidt jeg ved bliver vandet skiftet, inden der kommer nye gæster i sommerhuset, så jeg er ikke så nærvøs for bakterier.

Venlig hilsen

Gitte.

"Mennesket er et guddommeligt eksperiment" Grundtvig :-P

0
0
Svar på denne tråd

Bliver nød til at blande mig her
Forfatter: 
Dato:  17-01-2007 22:41

Først lidt baggrund for mit indlæg.

.

Jeg har arbejdet i en svømmehal som badeassisent i 4 år. Har været på div kursus ang badevandets kvalitet. Det var mig der stod for at holdet vandet i orden i den her svømmehal. Vi havde godt nok kun 7-900 gæster per dag, så det var kun et lille/mellem sted. Men baktusserne er der stadig.

.

Jeg er selv mor til en pige på 9 mdr.

.

Grunden til at vi sagde at gravide ikke måtte benytte vores spa (39c varmt vand og til 8 personer) var at barnet presser på blæren når man er tilstrækkelig gravid, og når man kommer i det varme vand slapper musklerne af, og risikoen for at tisse i vandet vil være større end ellers.

.

Og når der tisses ja så kommer bakterierne hurtigt, men det er så der vi har kloret for at bekæmpe dem, og når der pumpes mere klor i vandet stiger ph værdigen og der skal bruges saltsyre for at få ph'en på normal igen. Så i vores tilfælde var det rent og skær for ikke at bruge for mange kemikalier, da det er utroligt ubehageligt at sidde i så varmt vand når klor pumpen for alvor går igang, og fordi at svømmehallen var med i svanemærke ordningen.

.

Til de private spa bade der er i div luksus sommerhuse findes der klortabletter som man kan putte i, og det er da at foretrække hvis man er et par stykker der skal bade sammen.

.

Jeg vil ikke selv have et problem med at benytte et spabad som højgravid, skal dog bare være obs på at man måske hurtigere får det lidt skidt pga af varmen, og at når man rejser sig at man ikke tumler omkring.

.

Hvad angår barnet så tager det ikke skade af det. Barnet ligger trykt og godt i sin egen lille hule. Der er konstant den samme temperatur i fostervandet. Og hvis der skulle kunne komme bakterier op igennem dit underliv, så burde man heller ikke kunne have @!#$ under graviditeten.

.

Og så lige til sidst her. Hvad angår bakterier, så er et stort bassin med koldt vandt i ikke nødvendigvis bakterrie fri. Bare tænk på det når du fister ned af rutchebanen. Det er jo ikke alle som går i bad og VASKER SIG GRUNDIGT UDEN BADETØJ inden de går i svømmehallen. Og det første bassin de hopper i er gerne det med rutchebanen, det er så der alle baktusserne havner, og så er de rene når de hopper i spaen.

.

Hygge og god tur. Jeg vil ikke være bekymret på noget tidspunkt.

Med venlig hilsen

Lena

Jo mere man ved

jo mere ved man at man ikke ved

www.minimule.dk

0
0
Svar på denne tråd

Hhhmmm
Forfatter: 
Dato:  18-01-2007 06:06

Har lige et spørgsmål... presser baby virkelig stadig på blære under vand? Jeg troede at det hele blev sådan vægtløst når man er under vand, inkl. baby...

Mia

0
0
Svar på denne tråd

Mia Nielsen
Forfatter: 
Dato:  18-01-2007 08:57
kunne forestille mig at det er fordi der simpelthen ikke er plads til både den bette og blæren uanset vægt - maven bliver jo ikke større fordi man bliver "vægtløs" ;-)

Føl ventes efter Don Juan / Lauries Crusador i marts - tilsalg

0
0
Svar på denne tråd

Mia Nielsen
Forfatter: 
Dato:  18-01-2007 16:22

Det er ganske korrekt at ens vægt inkl babys vægt bliver lettere i vand, men som metjen skriver så kommer det mere an på hvor meget babyen fylder.

.

Jeg husker tydeligt hvor tit jeg måtte forbi toilettet under min graviditet, og det var allerede i den tidlige periode af graviditeten.

Med venlig hilsen

Lena

Jo mere man ved

jo mere ved man at man ikke ved

www.minimule.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider