Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Ridning og graviditet
Forfatter: 
Dato:  11-01-2007 19:54

Ja så er jeg altså på banen igen

Jeg har jo denne her dejlige gadedreng til araber på 4 år og nogle måneder. Jeg skal have undervisning på ham for første gang på torsdag...men men men...burde jeg vente til jeg er længere henne i min graviditet (er omkring 3 uger henne nu)

Skal man være mere forsigtig de første 5-7 (?) uger eller gør det ingen forskel?

Jeg rider uden sadel og tænkte bare at det må skvulpe noget rundt derinde

Måske et dumt spørgsmål : Er der så et tidspunkt hvor "den" sidder bedre fast end nu eller??

Hilsen en som nok kommer på MAAANGE flere spørgsmål

0
0
Svar på denne tråd

Tjaa...
Forfatter: 
Dato:  11-01-2007 20:33
Jeg ville personligt gøre som jeg plejer, men de kloge (?) siger at det er de første 12 uger der er de "farligste" - men jeg tror nu at hvis man aborterer så er det ikke pga noget man har gjort, men pga en fejl på/i fostret...

Føl ventes efter Don Juan / Lauries Crusador i marts - tilsalg

0
0
Svar på denne tråd

amirglory
Forfatter: 
Dato:  11-01-2007 21:46
Uha jeg synes den er svære...ville jo gerne ride, men ved jo også godt hvad jeg ville gøre hvis der er nogen tvivl. Men så er spørgsmålet bare hvad der er farligt i den farlige periode...Åh hvor er det svært
0
0
Svar på denne tråd

Jeg synes
Forfatter: 
Dato:  11-01-2007 23:11

da du skal ride som du plejer. Der er ingen risiko ved bare at ride, men derimod hvis du falder af, men så er risikoen der jo under hele graviditeten. Vil dog mene at risikoen er mindst først i graviditeten. Du kan jo også falde på gaden i glat vejr!!

Jeg tror også på, at abortere man så er der noget galt med barnet eller graviditeten.

I de første måneder af min graviditet, galoperede jeg da tit en tur i skoven eller på stranden. Senere foregik det kun i skridt og trav og til sidst kun skridt, indtil jeg fik ondt af at ride.

Søger rytter til min hest "Gratis"

www.heste-nettet.dk/ma...s/51996/2/

0
0
Svar på denne tråd

amirglory
Forfatter: 
Dato:  12-01-2007 07:54

Ok...indtil videre holder jeg mig til planen og får undervisning på torsdag så

Jeg tænkte bare at når jeg rider dressur med en masse trav osv må der da være en masse rumsteren og hoppen rundt i ens underliv...

0
0
Svar på denne tråd

Op på hesten
Forfatter: 
Dato:  12-01-2007 08:16

Jeg spurgte min læge om det samme, da jeg lige havde konstateret, at jeg var gravid. Hun smilede bare og sagde, at mange sportsudøvere op eliteplan jo bliver ved med deres sport langt ind i graviditeten, og jeg kan heller ikke lade være med at tænke på, hvad kvinder før i tiden gjorde. De kunne jo ikke bare lade stå til i frygt for at abortere. Historierne med at folk aborterer, hvis de galopperer eller springer, er skræmmehistorier. Så har der helt sikkert været noget galt. Hvis den lille, der spræller bag dit skind, ikke kan tåle en ridetur, og du aborterer, ville du helt sikkert have gjort det på et andet tidspunkt. Så er det fordi det ikke har været et levedygtigt foster. Jeg har redet på livet løs, muget ud og båret vand ud til hestene uden de mindste problemer. Så rid bare alt det, du vil, men lad være med at falde af! - og nyd at være gravid :O)

Det allervigstigste er at have det godt og være glad

God fornøjelse på tordag

0
0
Svar på denne tråd

amirglory
Forfatter: 
Dato:  12-01-2007 08:19
Uha, ja så vil jeg da bare se at komme afsted. Det er vores første ridetime, så det er jo ikke sikkert at det bliver det helt vilde, men sommerfuglene melder sig allerede, så nu vil jeg bare NYDE det i fulde drag
0
0
Svar på denne tråd

faktisk..
Forfatter: 
Dato:  12-01-2007 10:26

er det godt for deres fremtidige motorik, at de har skvulpet lidt rundt inde i maven

har jeg fået fortalt af en pædagog i børnehaven.

Søger rytter til min hest "Gratis"

www.heste-nettet.dk/ma...s/51996/2/

0
0
Svar på denne tråd

jeg faldt
Forfatter: 
Dato:  12-01-2007 12:28

af en hest da jeg var 7 uger henne.. jeg røg godt nok af lige på ryggen og havnede i sengen i 2 dage... min læge har så pænt bedt mig om ikke at falde af igen.. jeg har så ikke redet hesten siden.. det var en unghest der blev forskrækket..

har så redet den mere stabile hest.. men pga vejret og mørket er det kun blevt til weekendridning.. men det har så resulteret i at den "stabile" hest er blevet meget mere vågen.. så omkring 22. uge valgte jeg at blive på jorden.. selvom kroppen ikke har sagt fra... men ridningen blev altså lidt for "spændende" når man jo ikke må falde af..

jeg vil nok mene at du skal bare ride så længe som muligt.. men vælg en stabil hest at ride på...

0
0
Svar på denne tråd

amirglory
Forfatter: 
Dato:  12-01-2007 16:47
Lene : Jeg har kun 1 hest at vælge imellem
0
0
Svar på denne tråd

Skvulpe
Forfatter: 
Dato:  12-01-2007 20:45

Min datter har skvulpet rigeligt, for jeg fik undervisning to gange om ugen de første tre måneder af min graviditet. Da jeg blev for fed til at sidde ned i sadlen, red jeg i skoven tre dage om ugen til jeg var 6 måneder henne. Så holdt jeg op, men kun fordi det var for mudret til at jeg turde springe det dige, jeg skulle over, for at komme i skoven.

Nu er krapylet snart to år, og hun er faktisk ret velkoordineret. Måske har det noget at gøre med at hun skvulpede dressur som foster :)

Tillykke med graviditeten.

Mvh

Julie

0
0
Svar på denne tråd

amirglory
Forfatter: 
Dato:  12-01-2007 21:04

Julie : Tak

Jamen så meget desto mere grund til undervisning.

Hvornår begynder man at kunne se bule på maven (er så sent som i dag gået ind i vores seng fordi jeg lige skulle se mig i spejlet da jeg gik forbi Var heldigvis alene hjemme, men grinede da godt af mig selv.

0
0
Svar på denne tråd

stine P
Forfatter: 
Dato:  12-01-2007 22:13

Det kommer an på din egen kropsform, samt hvor meget din mave vokser ...

Selv har jeg en mave der vokser MEGET og har lige fra 1. JM besøg haft et symfyse mål der sagde at "babyen" min ville veje 4 kg ved fødsel - jeg mindes at den rigtig begyndte at bule ca ved uge 18 ...

0
0
Svar på denne tråd

amirgloy
Forfatter: 
Dato:  12-01-2007 22:19

Jeg har (normalt)flad mave. Men nu synes jeg allerede at jeg aller nederst på maven (dernede hvor blæren sidder) ser at min mave buler en meget lille smule og jeg føler mig helt ret oppustet Er der noget der er hævet grundet en forandring af et eller andet?

0
0
Svar på denne tråd

hmmm..
Forfatter: 
Dato:  13-01-2007 00:17
Tror det er hvad man er til, og vil udlukken give de andre ret i at hvis man er påpasselig, så rid du bare løs.. Jeg er i uge 16+5 og rider så godt som hverdag.. det gjorde jeg også med mine to andre tøser, den første endda helt op til 9 dage før termin og den anden indtil 20 dage før, men også kun i skridt den sidste tid.. den første sprang jeg også med (undervisning) og nu også ifm. undervisning.. pøj pøj med den lille.. det med hvornår det kan ses, er vist også meget forskelligt.. med min den første gik der laaang tid, med nr. 2 var jeg dårligt gravid før man kunne se det, og nu kan man faktisk stadig ikke se det til trods for jeg er næsten 17 uger henne.. men endnu engang PØJ PØJ..

Tænk før du taler, og husk med ærligheden kommer du længst

2007 bliver et godt år..

0
0
Svar på denne tråd

Rid løs
Forfatter: 
Dato:  13-01-2007 01:02

Ja jeg vil også sige at du skal ride så længe du selv mener du kan holde til det. Selv red jeg gennem næsten hele min graviditet. Stoppede omkring uge 35 pga at jeg ikke kunne blive ved med at holde til staldarbejdet, og Verona skal helst holdes i gang.

Linda.

Mor til Freja - født 20/4-06.
Mosegaards El Diablo - en stjerne i svøb.
Medlem af HGK, FHK og Pylreklubben.
0
0
Svar på denne tråd

amirglory
Forfatter: 
Dato:  13-01-2007 06:56
Tak tak Så vil jeg arbejde det jeg nu kan med den lille bassedreng.
0
0
Svar på denne tråd

Maven ...
Forfatter: 
Dato:  13-01-2007 10:31
Jeg kan huske at jeg allerede før jeg fandt ud af at jeg var gravid (ca uge 5) havde problemer med nogle af min bukser og især nogle shorts med elastikkant, men jeg har så også en meget sart mave på nogle områder...

0
0
Svar på denne tråd

amirglory
Forfatter: 
Dato:  13-01-2007 10:53
metjen : Ok, så behøver det ikke bare være mig der er skør. Jeg har altid haft helt flad mave om morgenen, men bare jeg spise morgenmad så "popper" den ud. Nu er det nederste af den bare en lille smule "bulende" hele tiden.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider