Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

amme med små bryster
Forfatter: 
Dato:  11-01-2007 18:10

hej alle i børene kender hehe

Har sådan gået og tænkt en smule.. vil gerne snart have en bette en. men har sådan tænkt når jeg nu ikke har særlig store bryster kan jeg så godt amme mit barn??

Håber i kan give et svar på mit lidt underlige spørgsmål :)

Shetlandsponyer er da for dejlige !!

0
0
Svar på denne tråd

også små
Forfatter: 
Dato:  11-01-2007 18:14

bryster kan amme :-) det skal du ikke være bekymret for :-)

Mette

Billeder af mine børn.

Et barn er en engel, hvis vinger krymper i takt med at benene vokser.

0
0
Svar på denne tråd

Se'følig kan du det...
Forfatter: 
Dato:  11-01-2007 18:32

Det kan du sagtens...

Så det skal du ik tænke på.

Annemarie

(Laura & Emma, 20/7-06)

IF YOU CAN DREAM IT, YOU CAN DO IT.

0
0
Svar på denne tråd

ja jeg er da
Forfatter: 
Dato:  11-01-2007 18:33

pænt veludrustet hvis jeg selv skal sige det og jeg kunne desværre ikke, så det er sgu ike størrelsen det kommer an på.

Tina

Med en ven deles
minderne fra i går,
glæden fra i dag,
og håbet for i morgen.

0
0
Svar på denne tråd

hihi.. bryster
Forfatter: 
Dato:  11-01-2007 19:12

hehe... hvis det er størrelsen det kom an' på så har jeg gået i klasse med en der ville være løsningen på hungersnøden i afrika...

har aldrig set så store bryster ever!...

-og det er selvfølgelig kun ment i sjov, bare så jeg ikke fornærmer nogen...

har selv en C skål, så det er vel meget midt imellem...

Alt over 165 er ikke en hest, men en Giraf :-)

...................................

West highland white terrier...

0
0
Svar på denne tråd

bum bum bum
Forfatter: 
Dato:  11-01-2007 20:07
Hellere små bryster end bryster barnet ikke kan gabe over. Selvom man har små bryster, kan man snildt amme. Desuden så vokser brysterne også i ammeperioden. ( skrumper dog ofte ind igen). Det vigtigste ved amning er brystvorterne. alm. eller indvendte er ligemeget. Men brystvorten og det røde omkring skal helst være tilpas stor/lille, til at bebsen kan have den i munden, og få et ordentlig greb. Har set kvinder med kææææmpe bryster, og kæææææmpe brystvorter + det omrking, hvor barnet man har tænkt, at barnet ender med at kløjes i det, fordi der ikke kan få ordentligt fat. ( min mor hjælper til på ammestuen, så har fået en del info af hend)
0
0
Svar på denne tråd

skrøne..
Forfatter: 
Dato:  11-01-2007 20:32

Det er en skrøne at store bryster er bedre til amning end små...

..og jeg tror den er startet af en mand !

Kilden.
0
0
Svar på denne tråd

bryster ...
Forfatter: 
Dato:  11-01-2007 20:40

ingen tvivl om at alle kan amme.

Og lige en lille kommentar - jeg er pt i uge 29/30 og mine bryster er indtil videre vokset 3 skål størrelser og 5 cm i omkreds - så bryster vokser også under graviditet + de vokser jo nok ogse når der kommer mælk til (efter fødsel)

Føl ventes efter Don Juan / Lauries Crusador i marts - tilsalg

0
0
Svar på denne tråd

Små bryster...
Forfatter: 
Dato:  11-01-2007 20:53

...eller store bryster - der er det samme i dem. :-D Hvis du har barm i en A-størrelse, så kan du godt regne med at de vokser til en C mod slutningen af graviditeten og under amningen. :-)Men selv om de ikke voksede, så ville du stadig kunne amme. :-)

Jeg er normalt en str. 80B (lille barm til sådan et højt skur ;-D ) og min søster er en 70A. Jeg er nu igang med at amme barn nummer 3, og min søster er i gang med at vænne sin førstefødte fra brystmælk. Så små eller store - det spiller ingen rolle. :-)

Camilla

Festsange forfattes. 250,- pr sang. Fuld tilfredshed eller pengene tilbage. Ring/skriv for mere info. :-)

0
0
Svar på denne tråd

1000 tak
Forfatter: 
Dato:  11-01-2007 21:16
1000 tak for jeres svar... så behøves jeg ikke tænke på det mere...

Shetlandsponyer er da for dejlige !!

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  12-01-2007 14:17

Jeg er en bh str. A (desværre også efter at have ammet ) og det var intet problem med amningen...

Bare glæd dig, dine bryster er store og flotte mens det varer... HIHI...

Men til kæresten - knap så sexet når der kommer mælk ud af dem så snart indlægene bliver fjernet

Blev mor til den dejligste lille prinsesse d. 1.1.06.

0
0
Svar på denne tråd

Ja...
Forfatter: 
Dato:  12-01-2007 14:51

...det er ærgeligt, at de skrumper til normal størrelse igen. ;-)

Men hva'...de tjener jo deres formål. :-D

Camilla

Festsange forfattes. 250,- pr sang. Fuld tilfredshed eller pengene tilbage. Ring/skriv for mere info. :-)

0
0
Svar på denne tråd

Mælken
Forfatter: 
Dato:  12-01-2007 16:14

bliver vel produceret i mælkekirtlerne ikke

og nogle store bryster har MEGET mere kirtelvæv end en med meget små bryster... ? eller ? (der er jo forskel på at have en stor barm(kirtelvæv) og så have "fedtpatter" som fks en 200 kg dame højst sandsygligt har ?)

ikke at man med en A skål ikke kan amme, men hvis man målte hvad der kunne komme ud af brystet i ML på fks 1 time, så må der vel være plads til mere i store bryster ?

har selv en stor barm som består af "fast" væv, hvad det så end er, den plastikkirurg jeg har snakket med angående en brystreduktion siger også at jeg har meget kirtelvæv, og kom med en sjov bemærkning om at jeg måtte have nogle sunde børn

så jeg må vel kunne rumme flere ML ad ad gangen en en med en lille A skål ??? eller ?

ikke at barnet kan kan spise alt det alligevel, men det lyder bare som om at i er helt sikre på at det er 100% det samme ?

kender en med en små bryster, hendes baby spiste fra begge bryster til de var "tomme" og så var han mæt.

modsat min spiste ikke engang halvdelen fra det ene så var han mæt. (så kunne jeg lige malke en hel flaske ud for at tage trykket, og for ikke at være gennemblødt af mælk 5 min efter)

så jeg mener størrelsen gør en forskel, men tror at alle uanset størrelse kan mætte deres børn.

hilsen sjanna

0
0
Svar på denne tråd

Bryster / yver
Forfatter: 
Dato:  12-01-2007 17:21

producere det mælk der er behov for...

Jo, store bryster kan måske indeholde mere, men hvis der ikke er behov for den mængde så holder de hurtigt op med at producere så meget (hvis man begynder at malke ud over at amme vil brysterne producere det der forlanges - så at sige)...

Føl ventes efter Don Juan / Lauries Crusador i marts - tilsalg

0
0
Svar på denne tråd

Næh...
Forfatter: 
Dato:  13-01-2007 17:35

...det tror jeg egentlig ikke...eller jo sikkert...men jeg tror, der er så meget andet, der spiller ind også. :-)

Silje tager også kun det ene bryst hos mig, så er hun mæt. og barmfager er nok det sidste man kan kalde mig! ;-D Til gengæld har jeg en veninde, som er oppe i en skålstr. F (når hun ikke ammer!) og hun kunne ikke producere mælk nok til sit barn, som måtte på flaskekost efter 2½ måned. Så logisk nok kan der jo være mere i en stor beholder end i en lille...men der kan også være lidt i en stor beholder...så jeg tror du har ret i, at uanset størrelsen, så kan man mætte sit barn. kroppen producerer jo efter behov - heldigvis. Så hvis der bliver tømt hurtigt ud, så arbejder kroppen jo dét hurtigere for at fylde op igen. :-)

Og efter 1½-2 timer har kroppen jo alligevel lavet en ny portion mælk. :-)

Camilla

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider