Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Vil ikke spise, sove - hvad gør jeg galt
Forfatter: 
Dato:  27-12-2006 12:02

Hejsa

Dette må være lykkensgang - de sidste to gange er teksten pludselig forsvundet?!?

Ser I - som overskriften siger er den pt helt gal i mit lille hjem - min hverdag har udviklet sig til et rent helvede, rent ud sagt - føler jeg er midt i et mareridt jeg ikke kan slippe ud af...

Det er skrækkeligt at sige om sit elskede barn at han har udviklet sig til en tyran, men han er simpelthen så krævende pt, at jeg snart ikke ved hvad jeg skal stille op...

Efter en slem forkølelse er der vent op og ned på dag og nat, der er ikke længere nogen god dagsrytme, nogen struktur og nogle faste rutiner, det hele sejler i rent desperation om at få Andreas til at spise og sove, men det interesserer overhovedet ikke herren...

Da han var forkølet vågnede han konstant - dette er forståeligt, men det er fortsat og nu kan jeg ikke komme ud af den cirkel...

Andreas var ellers begyndt at spise nogle fine portioner grød, frugt og grønsagsmos - men ikke længere - han vil kun have MME og det mætter jo som sagt ikke særlig længe til en dreng på 9½ kg...

ER jeg HELDIG så sover han 2-3 timer adgangen i dagstimerne, så vågner han og så starter skrigeriet indtil han får en flaske, som han iøvrigt ikke drikker særlig meget af max. 150 ml...

Nætterne er næsten de værste - brude jeg ikke kunne forvente at et barn på knap 7 måneder sover mere end max 3 timer ad gangen???

Han kommer i seng kl 20, efter sin aftenflaske på 200 ml - han drikker ofte ikke det hele - og vælling gider han ikke...

Det er med skrig og skrål, men han falder dog i søvn og sover til omkring kl 23 - så vågner han igen og får en natflaske... Drikker max 160 ml - nægter at spise mere...

Kl 2 vågner han - kræver mad - har prøvet med vand, så bliver han rasende men som sagt så vil han max spise 150 ml

Sover derefter igen.

Kl 4/4.30 vågner han - kræver mad - har prøvet med vand, så bliver han rasende, men spiser således max 150 ml..

kl 5.30 vågner han - kræver mad - og bliver han nægtet så bliver han gal - kan derefter ikke sove - og kl 6 må jeg overgive mig og stå op - men så er Andreas træt, gnider øjne, pyller, gaber, men nægter at sove...

Efter en time er jeg heldig hvis jeg kan få ham til at sove en time...

Der er vendt op og ned på dag og nat, han sjat spiser - hvilket han egentlig altid har gjort - har aldrig spist store portioner ad gangen, max 200 ml hvis jeg er heldig.

Han skriger når han skal sove, bliver gal hvis han ikke får en flaske lige før han skal sove og helst i soveværelset...

Sover ikke bedre i sin barnevogn...

Vi har fået tjekket øre - intet at komme efter...

Tænderne driller stadig - men det har de gjort i mange mange måneder - de sidder lige nede under huden...

Dolodent til at smøregummerne fåes ikke længere, producenten har taget det af markedet, og man skal være heldig hvis man kan finde et apotek der ligger inde men noget - jeg har desværre ikke været heldig.

Jeg er sikker på at grunden til at han vågner er han er sulten da MME ikke længere holder ham mættet ret længe ad gangen, men hvad hjælper det når han jo ikke vil spise grød, alm. mad, mos hverken hjemmelavet eller købt...

Ej heller vælling - hverken hjemmelavet eller vælling, det er kun MME - blå allomin der duer...

Jeg har prøvet at få fat i min sundhedsplejerske, som jeg ikke føler jeg har det bedste forhold til, men de er på juleferie mellem jul og nytår...

Faktisk er jeg ved at være så desperat at jeg er villig til hvad som helst for at få lidt mere søvn og for at være ærlig så tror jeg heller ikke mit ægteskab holder hvis vi ikke finder en brugbar løsning..

Andreas adfærd og døgnrytme skal på en eller anden måde reguleres.

Jeg har faktisk ondt af lille manden, for det er jo heller ikke sjovt for ham - intet menneske har godt af ikke at få en længere sammenhængende søvn...

Er det for meget at forlange at et barn på 7 måneder at han ikke skal have noget at spise mellem 23 og 6???

I aften vil jeg bede manden om at sove på sofaen - og så må jeg tage min "kamp" med Andreas...

Der skal ihvertfald findes en løsning - især når vi jo får en lillebror/søster til august..

Så alle gode råd - Skriv endelig - og jeg vil være dybt taknemmelig..

Kh Stine, der ville ønske at livet af og til havde en pauseknap.

0
0
Svar på denne tråd

Pyha det
Forfatter: 
Dato:  27-12-2006 12:36
lyder ikke rart hvad i oplever i jeres hjem fortiden.

Vi har altid fået at vide af vores læge og ssp at et barn der vejer normalt og er normal udviklet fra 6 mdr ikke behøver at have noget at spise om natten. Vi havde nemlig problemet at Erik til tider heller ikke ville sove mere end 3 timer eller deromkring ad gangen for så at tage en lille tår af sutteflasken. Og vi kunne blive ved og kørte os selv trætte, ja og knægten blev også ked af det fordi han blev træt af at være vågen om natten.
Så det problem løste vi ved at vi gjorde det meget tydeligt for ham at nu vard et nat og nu sover vi, så vi stod op men han fik ikke nogen flaske, blev trøstet og lagt i seng.
Det endte selvføgelig med at knægten rejste sig i sengen og skreg og blev tosset og også ked af det. Men vi måtte jo sande at det var endnu mere syndt for ham med konsatnt udkørte forældre og at han selv var konstant udkørt. Så der gik et to nætter, så sagde han bare lige lidt men sov ellers vidre. Og nu sover han igennem inat. Det skal siges at det hele også startede fordi han fik forkølelse og deraf mellemørsbetændelse.

Hvad dagen angår har vi besluttet en dagsryhtme, som både jeg og min mand har det godt med og nu også DP, så han får en fast rutine.
OG DEN HOLDER VI FAST I! Ikke noget med at han bliver puttet til middagssøvn 1 time før så han vågner 1 time før, så han skal i seng en time før osv.

Hvad mad angår, så har vi fået det råd at vi skal finde nogle ting han meget godt kan lide og nemt kan spise, her i huset belv det banan. Det kan han altid spise. Så det får han hvis han pylrer sp vi er sikker på han bliver mæt. Så får han først rigtig mad og til dessert al den f.eks banan, nu er der også andre ting han er vild med, også får han lov til at spise meget af det.
Så spiser han et rigtigt måltid med dessert, så han også vender sig til det.

Men det korte i det lange er nok at jeg vil mene i bliver nødt til at tage hinanden i hænderne og se hinanden dybt i øjnene og beslutte hvordan i vil have at dagen ser ud. Også gennemfører i det. Så kan jeg love jer at Andreas bliver tosset de første dage, men hvis ikke der er noget galt med ham vil han efter de dage være lettet over at i giver ham en fast rutine, så han ved hvad der forventes af ham. Og det er vigtigt at i også giver ham en fornæmmelse af at det er det rigtige at gøre, så han har jer som en fast støtte. Han kan meget hurtigt gennemskue jer og bliver i udkørte og usikkre bliver han det også. Barnet spejler sig trodsalt i forældrene, vi er jo deres størets idoler og beundrer. Hele deres liv ligger i vores hænder og det ved de godt, så prøv at vende det om og sig til jer selv det her er ikk een kamp men en udfordring til at få hverdagen med den mest dyrebare i har til at fungere.

Held og lykke med det og jeg ved det er svært og hvor har jeg siddet og tuddet fordi Erik var ked af at skulle sove uden flaske, selvom han er verdens nemmeste dreng at have.

Hyggehejsa
Renana
0
0
Svar på denne tråd

et godt råd til
Forfatter: 
Dato:  27-12-2006 19:29

tænderne er snaps fra fryseren, det putter man på en vatpind og gnider gummerne med den.. ja det lyder lidt vildt, men det gav min søster sine og jonas har i en alder af 3 måneder bestemt sig for at få tænder og til de brød igennem gjode vi det et par gange om dage, det er sikkert ikke noget man skal fortælle SP men drengen fik fred og det fik vores øre også.

Tina

Med en ven deles
minderne fra i går,
glæden fra i dag,
og håbet for i morgen.

0
0
Svar på denne tråd

Hvordan går det
Forfatter: 
Dato:  01-01-2007 19:06
med den lille?

hyggehejsa
renana
0
0
Svar på denne tråd

har ingen børn
Forfatter: 
Dato:  01-01-2007 22:22

har ingen børn og kan godt forstå hvis du derfor måske ikke tager mit forslag alvorligt, for hvad ved jeg... Men har du overvejet om din baby har fundet ud af at det er lille "ham" som bestemmer... en ny mor kan hurtigt blive så bange for ikke at slå til at hun står på pinde for den lille, hvilket også er fint i starten men finder den lille gavtyv ud af at "skriger jeg længe nok så får jeg min vilje" ja så går det jo galt...

bare en tanke...

Alt over 165 er ikke en hest, men en Giraf :-)

...................................

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider