Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

str tøj på baby der er født for tidlig
Forfatter: 
Dato:  10-12-2006 10:12

hej ALLESSAMMEN

Da min lille prinsesse desværre kun vejer mellem 1900 og 2000 g og mor er i uge 37, kan det være at fødslen skal sættes i gang .

så er der nogen af jer herinde der ved hvad str tøj hun skal bruge og hvor man kan købe det henne?. Nu har vi købt alt hendes tøj i str 50 og 56. fik først afvide for tre dage siden at hun vejede for lidt til trods for min jordermor sagde hun vejede hvad hun skulle, men hun var ikke sikker på at min livmoder vokset som den skulle så jeg skulle lige til en snanning , ved scanningen siger de hun kun vejer 2000 g så jeg skulle lige snakke med en læge om hvornår jeg skulle have næste scanning , da jeg kommer ind til lægen siger han at hun er 1900 g og jeg skulle føde nu WHAT der ligger jeg og får afvide at jeg skulle til og føde, lægen mærker så må mig og siger jeg godt kunne gå til i næste uge hvis min kurve var fin og det var den heldigvis men hold da op min jordemor havde jo sagt alt var fint og hende der scannede mig ssagde jeg bare skulle have en ny scanning, må indrømme jeg var helt fra mig selv da jeg kom hjem , men har nu snakket lidt med kæresten og familien og tager en dag af gangen skal på sygehuset igen i dag og så må vi jo se om det i dag lille pigen skal se verden .

mange julehilsner ninna

0
0
Svar på denne tråd

Hej Ninna
Forfatter: 
Dato:  10-12-2006 10:32

Hej Ninna

Jeg aner ikke hvilken str. din lille pige får brug for. Det mindste man lige nemt kan købe, er vel str. 50?

Lukas lå på neonatal, da han blev syg og her er de fleste børn jo små og tidligt fødte. Jeg kan huske at der lå en mappe med billeder og kontaktoplysninger, samt nogle vareprøver på tøj i str. mindre end 50. Kan ikke huske hvad firmaet hed, da det ikke liiige var aktuelt for Lukas.

Men hvis man spørger sig for i fx "Babysam" og "Kære børn" og lign. steder, mon så ikke de ved hvor man kan få tøj i ekstra små størrelser.

Mvh Tina, desværre uden Turpin

Til Dick Turpin:
"When a loved one becomes a memory,
memory becomes a treasure."
0
0
Svar på denne tråd

Ninna..
Forfatter: 
Dato:  10-12-2006 10:34

I H&M har jeg flere gange set tøj i str. 44. og så str. 50. Du kan jo bare få byttemærker på - det er jo juletid - og så gå op og bytte det hvis det er for småt.

/Eva

Mor til Mikkel 030406

0
0
Svar på denne tråd

Str. 40
Forfatter: 
Dato:  10-12-2006 12:02
Det kan fåes i størrelse 40 også har jeg set, kan bare ik huske hvor henne...

Annemarie

(Laura & Emma, 20/7-06)

IF YOU CAN DREAM IT, YOU CAN DO IT.

0
0
Svar på denne tråd

født for tidligt
Forfatter: 
Dato:  10-12-2006 12:22
mine piger vejede 1590 og 1780. De kunne i et godt stykke tid passe str.40-44.

hilsen stine.

Mor til Anne og Freya.
0
0
Svar på denne tråd

Thorild
Forfatter: 
Dato:  10-12-2006 13:01

startede ud i str. 40... :) :) :)

Den første ble han brugte, var MINDRE end den man kan købe til bla. babyborn dukken... :) :) :)

Jeg har en liggende, skal se om ikke jeg kan få taget et billede af den en dag... Kunne ikke lade være med at snuppe en med hjem.. Det er altid den der kommer frem, når vi skal fortælle hvor lille han var... :) :) :)

Mkh.
Else.

Man lugter ikke af hest, man dufter.. :) :) :)

HUSK: Altid kontrakt, ALTID, andet er for dumt.. !!

HELT kulsort hankilling søges.. Har du en sådan, så kender jeg en aftager af den.. Ring: 23324987

0
0
Svar på denne tråd

præmatur
Forfatter: 
Dato:  10-12-2006 13:15

hejsa

min datter som er født i uge 29+5 vejede 1744... da hun kom ud af kuvøsen vejede hun omkring 1900 og vi købte tøj i str 40 og 44..

der er flere steder, jalsøe, dabydan, warming, kære børn...Ellers søg på nettet der er helt sikkert muligheder...

Men en baby som vejer 1900 i 37, er helt i orden den skal nok få det godt.. Min første EMil var rettidig født, men med utilstrækkelig næring på det sidste han vejede uge 39+6 2350 Min næste Nicolai uge 35 vejede 3880 så det er meget forskelligt..

Men husk at dem som er til for at have med jer at gøre er virkelig dygtige både menneskeligt og fagligt..

Lige et råd fra en som har prøvet det

0
0
Svar på denne tråd

Prøv at google
Forfatter: 
Dato:  10-12-2006 13:38

Fandt et link til

www.praematur.dk

Og flere links til andre sider på samme hjemmeside med bla tøj

www.praematur.dk/links5.html

Beagle.

Rengøringshjælp søges.

En gang om ugen,

3 timer.

Tæt på S-togs station

nord for København.

Skriv for mere.

0
0
Svar på denne tråd

i babysam
Forfatter: 
Dato:  10-12-2006 14:35
babysam har tøj i str. 40. Holbæk butikken har i hvert fald
0
0
Svar på denne tråd

netbutik...
Forfatter: 
Dato:  10-12-2006 22:49

www.unik-kids.dk

Held og lykke med den lille, det skal nok gå.

/bluebell

0
0
Svar på denne tråd

De fleste
Forfatter: 
Dato:  12-12-2006 07:24

babytøjs butikker sælger tøj til "små" babyer. Men feks. på Herning sygehus, hvor der er børneafd. /afd. for for tidligt fødte, er der et helt skab med tøj til de allermindste. Det er tøj, som frit kan lånes mens man er på sygehuset. Så skal man heller ikke tænke på at få tøjet hjem og vaske, mens man er indlagt. Tøjet kommer fra forældre, som har været på afd. og ladet tøjet blive der, så andre kan have glæde af det. Dejligt, når de er født tidligt, og skal være på sygehuset, at få dem i noget "rigtigt" tøj med lidt farver på fremfor alt det hvide. Held og lykke med den lille, jeg er sikker på at det nok skal gå godt, selvom det kan være en svær omgang for jer.

Mange juletanker herfra

Mange hilsner
Marianne Frandsen
Gratis sommergræsning 2007 tilbydes omgængelig 3ér pony hingst
Avlshoppe/selskabshoppe købes : www.heste-nettet.dk/ma...leid=10866
0
0
Svar på denne tråd

Små babyer
Forfatter: 
Dato:  12-12-2006 08:19

Da jeg fødte Rasmus vejede han 2171 g., født to uger før termin. Jeg blev sat i gang, fordi de havde fundet ud af at han var for lille. Så det er helt samme situation som dig. Han var helt som han skulle være selvom han var lille, alt fungerede som det skulle...

Vi brugte str. 40 den første måned og lidt til. Vi købte det bl.a. i Babysam og i Kære Børn. De har ikke det store udvalg, men en smule har de da. Vi var også indlagt på Neonatal den første uge, og der har de netop masser af "rigtig" tøj, altså i farver og sådan, så man ikke skal bruge det der kedelige hospitalstøj. Vi fik dog lov at blive udskrevet allerede efter en uge, da Rasmus jo var fuldt udviklet og sund og rask.

Hvis du har nogen spørgsmål omkring det at få en meget lille baby født stort set til tiden, eller omkring det at blive sat i gang, så skriv endelig. Jeg var også frygtelig nervøs op til fødslen og havde det rigtig skidt med at han var så lille, så jeg ved lige hvordan du har det. Så skriv endelig, hvis det er...

Karina
(tidligere KarinaKnudsen)

Smart 2 års oldenborg vallak sælges. Kig på min præsentation.

0
0
Svar på denne tråd

Bleerne...
Forfatter: 
Dato:  12-12-2006 13:53

Bleer kan du købe i Matas.

De er fra Libero og hedder premature.

Fåes ikke i de almindelige supermarkeder.

Dem brugte vi til den ene af vores tvillinger da hun var lidt mindre... (Hun vejede 2570 da hun blev født og tabte sig til omkring 2300 ca...)

Annemarie

(Laura & Emma, 20/7-06)

IF YOU CAN DREAM IT, YOU CAN DO IT.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  13-12-2006 00:47

Da Cecilie blev født vejede hun kun 2475 g. og str 50 kunne hun både svømme og sejle i. Jeg købte et par sæt i early-born mærket, som forhandles i nogle børnetøjsbutikker. Men der gik ikke mere end 2 uger, så passede hun en str. 50. Så køb ikke for meget

HUSK at købe SMÅ bleer - man kan få PREMATURE på apoteket, som passer de helt små pus... Hvor bor du i landet, for har vidst stadig nogle pakker jeg ikke fik brugt...

Blev mor til den dejligste lille prinsesse d. 1.1.06.

Se min hjemmeside:
www.123hjemmeside.dk/vickiebjensen
0
0
Svar på denne tråd

tak for jeres svar
Forfatter: 
Dato:  13-12-2006 09:38

hej allesammen

tusind tak for alle jeres svar. Har stadig lille pigen i maven og hun har det godt skal følgges op på hver 3 dag , de ville ikke gøre noget endnu da min kurve er fin og der er massa af foster vand så det bar dejligt, nu håber jeg bare på hun vokser sig større og alt går som det skal .

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider