Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Tanker om scanning idag
Forfatter: 
Dato:  06-12-2006 09:29

Uha, det er ikke til at holde ud at vente på. Grundet uregelmæssig menstruation er vi lidt i tvivl om, hvor langt jeg egentlig er henne (formodentlig omkring 7.-9.uge), så vi har besluttet os for at betale os fra en scanning, der kan hjælpe os. Vi fik en tid til i eftermiddag 17.30, og tiden bare snegler sig afsted. Tankerne hvirvler rundt i hovedet, hvad hvis der nu bare er helt tomt derinde og ikke skyggen af en baby? Hvad hvis der er to? Hvad hvis ikke alt er, som det skal være... og som Jacob gnæggede: Hvad nu, hvis det er et føl?

Hvad kan jeg forvente mig af så tidlig en scanning? Jeg håber virkelig, at den ligger rigtigt, så den kan blive målt rigtigt. Glæder mig sådan til at få vished for, hvor langt jeg er henne!

Vi skal til det første rigtige lægetjek fredag morgen, så fredag middag skulle der være meget mere styr på det hele. Håber bare sådan, at det går godt i eftermiddag, det er alt for spændende. Godt jeg skal til undervisning, så tankerne kan komme lidt på gled...

Camilla

0
0
Svar på denne tråd

Du skal nok bare
Forfatter: 
Dato:  06-12-2006 09:32

bruge din energi på at glæde dig

Hvis du er mellem uge 7-9, så er det begrænset hvad man kan se, andet end en nærmest uformelig plet, og så det lille hjerteblink Men det kan så sandelig også være nok - det er en meget speciel oplevelse at blive scannet første gang.

Når man når uge ca. 10-12, så ser man tydeligt også arme og ben tage form.

Du skal nok forberede dig på at blive scannet indefra (altså vaginalt) når du ikke er længere henne.

God fornøjelse

Christel
(Nu, mor til to vidunderlige unger..:)
Hvil i fred kære Jenny (04/11-2006)

0
0
Svar på denne tråd

Glæder mig glæder mig
Forfatter: 
Dato:  06-12-2006 09:39

Tak for tippet, troede faktisk at selv tidlige scanninger blev foretaget udefra. Tak tak. Jeg kan slet ikke forestille mig, hvor stort det må være at se, at der rent faktisk er liv derinde. Får helt tårer i øjnene bare ved tanken.

Nu hopper jeg op på min Kalle-hest og lader ham om tankeafledningen, det er nu engang den allerbedste terapi for manglende tålmodighed og andre dårligdomme

Camilla

0
0
Svar på denne tråd

Tidlige scanninger
Forfatter: 
Dato:  06-12-2006 10:19

bliver foretaget med en p*enis-attrap med et kondom henover (så er man fri for at desinficere den bagefter) og derefter scanner man.

Du kan forvente at se et foster, en lille sæk ialt 10-16 mm formentlig et lille blinkende hjerte. Den bevæger sig ikke ret meget fordi lemmerne er ikke er så lange endnu, så det kan bakse med dem.

Er overrasket over I skal betale. Kan I ikke få en henvisning fra egen læge med begrundelse på uregelmæssig menstruation ?

Faktisk fastlægger man først terminen omkring uge 20. Så tidligt kan det godt være lidt usikkert.

Men held og lykke med scanningen. Jeg har lige kigget på alle de billeder vi fik af vores baby for 3 år siden. Og det blev til rigtig mange når man blev scannet hver anden uge fra uge 7.

Beagle.

Rengøringshjælp søges.

En gang om ugen,

3 timer.

Tæt på S-togs station

nord for København.

Skriv for mere.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg fik
Forfatter: 
Dato:  06-12-2006 17:18

en terminsscanning, da terminen jo skal være nogenlunde på plads for at kunne måle nakkefold.

Det er vist kun muligt at måle nakkefolden fra uge 11-13, tror jeg

Min terminsscanning var ganske gratis og sat i værk af doktoren, da jeg havde sprunget en mens over.

Jeg mener jeg var 9+2, da jeg blev scannet første gang og kunne sagtens se formen af baby og et hjerte, der blinkede. Men jeg havde også lidt inde i hovedet, at det nok bare viste helt sort og at jeg måske slet ikke var gravid - der var jo intet at se - og slet ikke forhold til de øvrige jeg sad med i venteværelse

Men sådan havde jeg det nu også i sidste uge, hvor jeg fik min sidste scanning, hvor jeg var 19+3 (20+1).

Pøj-pøj med scanningen.

Trine

www.paarupgaard.dk

0
0
Svar på denne tråd

For sent
Forfatter: 
Dato:  06-12-2006 18:01

Jeg ved godt jeg skriver for sent til at du kan få glæde af det inden din scanning, men jeg vil alligevel dele mine erfaringer.

Jeg blev scannet i 6+1 bga blødninger. Der kunne man se en sort plet der var fostersækken.

Jeg blev scannet i 7+5 for at se om det udviklede sig, og der var megen usikkerhed om den scanning. Men kunne måske evt se et foster, men det var svært, og det var ikke helt så stort som forventet. Man kunne måske se hjerteblink, men det kunne også være min puls man kunne se. Så alt i alt ikke nogen fed oplevelse.

Jeg mangler så en scanning i 9+4 (på mandag) og hvis ikke tingene ser rigtige ud der, må jeg vist belave mig på at ikke være gravid alligevel.

Så hvis du er 7-9 uger henne er det altså meget usikkert hvad du får at se.

Held og lykke med det, jeg glæder mig til at høre hvordan det gik.

Mvh
Linda
Jack, Pascall, Thor
:-) :-) :-)

Medlem af: Discount Heste og Pony Vanrøgternes klub: DHPV

Rapport afgivet af Justitsministeriet ang hold af heste

0
0
Svar på denne tråd

Hjemvendt fra scanning
Forfatter: 
Dato:  06-12-2006 20:28

Så er jeg hjemme efter scanningen. Det har været en uendelig lang dag! Men det gik bare så fint. Vi kunne tydeligt se et lille væsen, der lå trygt og godt derinde. Vi så også hjerteblink, og da jordemoderen skruede volumen helt op, kunne vi faktisk også høre hjertelyden. Det kan slet ikke beskrives. Især Jacob var helt ved siden af sig selv. Men stor var den sørme ikke, den lille pommesfrite med sine 1.58 cm. - på størrelse med en finsk lakrids, som jordemoderen malende beskrev

Men den var der, der var kun én, og det var ikke et føl, så alle mine løbske tanker kunne jeg godt have sparet mig.

Forresten fandt jeg ud af, at jeg er 8+3 uger henne og er foreløbigt sat til d. 17.07.2007, så vores egen fornemmelse holdt ret godt stik. Det er helt uvirkeligt at få sat en dato, om end den ikke er endegyldig. Man kan jo intet se på maven endnu, men det begynder vel snart, eller hvad? Hvornår begyndte I at bule ud??

Iøvrigt scannede hun udefra, og der var slet ingen problemer med at se fosteret, så det var alt i alt bare endnu en rigtig god dag! Nå, ja - og så for at det ikke skal være lyv, så var jordemoderen selv hestepige, så vi fik en laaang snak om ridning og graviditet - hvor heldig har man lige lov at være.

Camilla

0
0
Svar på denne tråd

gid det var mig
Forfatter: 
Dato:  06-12-2006 22:32

jeg venter bare på at bli gravid efter SA.. og så tror jeg osse at jeg vil betale mig fra scaningerne indtil uge 12..

Pøj pøj til dig ;)

Hilsen Sole - Fuld igang med livet- hvad det end byder af glæder og hårde tider.. KOM AN

Intet er dog fuldkomment her i verden - selv en solsikke kaster skygge!

0
0
Svar på denne tråd

Dejligt Camilla
Forfatter: 
Dato:  07-12-2006 05:23

Det er dejligt at høre Camilla.

Så er vi næsten lige langt. Jeg håber vi får lov til at følges ad. Men jeg må lige vente på min scanning på Mandag inden jeg kan slappe helt af og nyde situationen.

Mvh
Linda
Jack, Pascall, Thor

0
0
Svar på denne tråd

Jeg krydser fingre Jackpot
Forfatter: 
Dato:  07-12-2006 08:43

og håber, at tingene også for dig ser ud som de skal på mandag. Det må være svært at gå rundt og vente på. Ja, hvis du på mandag er 9+4 er vi jo næsten lige langt henne - du fører med tre dage Håber det bedste for dig! Det er vidunderligt med sådan en sød lille hemmelighed i maven, men hold da op, hvor er den altså også allerede årsag til en masse små bekymringer. Jeg vil nu lægge mine på hylden for denne omgang og glæde mig over scanningen igår - og så drikke kaffe med Jacobs mor, der insisterede på at komme i eftermiddag og se første billeder af pommesfritten.

Er spændt på at høre om resultatet på mandag

Camilla

0
0
Svar på denne tråd

Bekymringer...
Forfatter: 
Dato:  07-12-2006 17:46

Ja bekymringer... kors hvor var livet noget mere simpelt for 5 uger siden...

Der findes et ordsprog, med "små børn små problemer, store børn store problemer"... puha så bliver det ikke sjovt at blive forældre når jeg tænker på hvor meget energi der lægges i 1,5 cm blyp...

Mvh
Linda
Jack, Pascall, Thor

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider