Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Fra lift til tremmeseng
Forfatter: 
Dato:  05-12-2006 13:51

Hej alle HNér,

Nu har jeg brug for et godt råd til at få Victoria (3mdr) til at sove i sin tremmeseng... Lige nu sover hun i sin lift ved siden af min seng og det er også dér tremmesengen skal stå.

Vi prøvede her den anden nat at ligge hende i den. Hun faldt i søvn, men vågnede 1½ time senere og skreg som en stukket gris. Vi satte så liften op i tremmesengen og lagde hende i den. Så sov hun. i nat prøvede vi så at tage kalechen af liften, så hun kunne vænne sig til at der var "højt til loftet". Igen hun faldt i søvn, men vågende 1½ time senere og skreg. Kalechen blev sat på igen og hun sov.

Er hun bare ikke klar til at ligge i tremmesengen, eller gør vi det helt forkert??

Er der nogen som har lignene erfaring, hvad gjorde i? Al hjælp modtages...

Grunden til at vi gerne vil have hende til at ligge i tremmesengen er, at vi efterhånden dårligt kan få dynen ned om hende i liften... Det virker også som om hun slås med kalechen i liften.

Hilsen Ditte :-D
0
0
Svar på denne tråd

hej med dig
Forfatter: 
Dato:  05-12-2006 14:49

hej med dig.

jeg har hørt at de lille små ikke føler sig trygge hvis de ligger i noget der er for stort, det skal helst være som mors mave, min mor havde samme problem med mig da jeg var lille og hun satte også liften i tremmesengen. ellers kan du prøve med en vugge eller ligge hende i tremmesengen med en extra dyne bag hendes ryg.

hilsen ninna

0
0
Svar på denne tråd

Forslag.
Forfatter: 
Dato:  05-12-2006 15:25

Hejsa.

Nu havde jeg slet ingen problemer, da Marius gik fra lift til tremmeseng, han var også kun 2 måneder, så var liften for stor.

Men er det fordi din datter ikke kan lide at der er "højt til loftet" kunne du så ikke prøve at lave loft på tremmesengen. Altså spænde et eller andet hen over hoved enden, selvfølgelig noget der ikke kan ryge ned i hovedet på hende.

Og som Ninna skriver så prøve at formindske sengen med en ekstra dyne eller ligende. Og så stille og roligt gøre sengen større og loftet mere frit... Bare er forslag.

Min Marius nød bare at der var mere plads at gøre godt med når han skulle sove.

Mvh. Marlene Tandrup.

Mor til Marius 09-07-06
Ny graco babyalarm sælges for 400 kr.
Klik her for at se annoncen.
0
0
Svar på denne tråd

det var en god ide
Forfatter: 
Dato:  05-12-2006 15:40

at lave loft på sengen. Vi havde lagt en stor pude i enden og et tæppe i siden så den var lidt mindre... Men vi kan da prøve at hænge noget op så hun ikke kan se hvor stort det hele er...

Tak for det!

Andre der har flere forslag eller er det bare et spørgsmål om tid...

Hilsen Ditte :-D
0
0
Svar på denne tråd

Det er formentlig
Forfatter: 
Dato:  05-12-2006 20:07

trygheden hun mangler.

Man kan få sådan nogle lidt voldsomme sengerande, som nærmest virker som en dyne.

Det det handler om er nok, at hun skal "puttes" godt så hun føler nærheden når hun vågner, netop som Ninna skriver.

Jeg ville forsøge mig med det i hvert fald

Christel
(Nu, mor til to vidunderlige unger..:)
Hvil i fred kære Jenny (04/11-2006)

0
0
Svar på denne tråd

Fra lift til seng
Forfatter: 
Dato:  05-12-2006 21:55

Da vi skulle have Frederikke fra liften til tremmesengen (og samtidig fra soveværelse til eget værelse), brugte vi et par dage på at "træne".

De 2 første dage sov hun i sin seng i løbet af dagen og i liften om natten. Derefter troede jeg at der ville blive en kamp hver nat, men hun sov pænt igennem, lige som hun altid har gjort.

Hun fik også lov til at ligge lidt i sengen, når hun var helt frisk -Ja, jeg tænkte jo at hun lige så godt kunne se, at det var sjovt at være i sin egen store seng.

Der var ikke nogen der kunne fortælle mig, hvordan jeg skulle få hende "kørt over" fra lift til seng, så jeg tænkte, at der vel bare skulle trænes lidt i løbet af dagen, istedet for om natten og det virkede så.

Måske skal der bare hygges lidt omkring det at være i den nye seng, lidt snakken og sådan. Det var ihvertfald det der virkede her.

/Anette

Zeli Brentedal, det dejligste røde lyn

24.02.1990 - 05.04.2006

Elsket og savnet

-

Flicka -rød hoppe - søges

Se billeder på min præsentation

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider