Cille (min datter) har netop været syg, og min svigerinde var så hurtig som lynet til at ville have smittet sit barn, da der var mulighed for, at det var skoldkopper.
Jeg svarede hende, at de da gerne måtte komme forbi (Cille var ikke specielt dårlig, så det var til at overkomme for os alle), men at jeg langtfra var sikker på, at det var skoldkopper, da der jo ikke var ret klare symptomer.
Jeg synes det der med "smittegrupper" er noget fis, og så fandt jeg ud af, at jeg står helt af overfor, at de så målrettet skal sidde og bytte savl og spyt ("hvis Cille sutter på den dér nu, så skal Lærke have det at sutte på om lidt, så kan Cille få det, Lærke sidder med nu") - det er simpelthen bare for klamt! Hvorfor ikke bare bede om en klat snot, de kan blande i maden - det giver vel dybest set den bedste bakteriekoncentration? Fy for fan... 
Dét sker ikke igen!
Nå, men jeg synes jo engang, at jeg har læst noget om disse her "smittegrupper", og det kunne jeg godt tænke mig at læse noget mere om - er det noget, nogen kender noget til, hvor man kan finde???
Så har man måske også noget mere håndgribeligt at "slå svigerinden" oven i knolden med, hvis det skal diskuteres på et tidspunkt - eller så jeg kan selv blive klogere på, om jeg er en latterlig hystade (quite possible
)
Jeg kan i øvrigt tilføje, at jeg har været syg hele weekenden og i går med med ondt i knolden, ondt i halsen og snot i lange baner - det samme som Cille jo havde, og stjernerne siger, at min mand ligger der i morgen, så det var nok i virkeligheden ikke den klogeste beslutning, de har taget, de kære svigerfolk...