Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Fødselsforberedelse - hvor i Klb. - Slg?
Forfatter: 
Dato:  21-11-2006 21:13

Hej alle sammen.

Jeg er forundret over hvor svært det er at finde fødselsforberedelse her i Vestsjællands amt!

Jeg troede man kunne blive vejledt at jordemødrene, men det viser sig bare, at der slet ikke er nogle tilbud i det offentlige rum.

Så man skal til at finde motionscentre der kan tilbyde hold til gravide, men det er heller ikke nemt.

Der er nogle hold i Slagelse, er der nogle der har erfaringer med dem?

Jeg kan ikke finde noget i nærheden af Kalundborg...

Har I andre gået til fødselsforberedelse, og hvor?

Mvh. Rikke.

0
0
Svar på denne tråd

Sorø...
Forfatter: 
Dato:  22-11-2006 13:39

Kroppens hus i sorø tilbyder det... Men din JM må da vide hvem der tilbyder hvad og hvor... Har du JM i slagelse...??

Ellers kan du prøve en fødselscoach :-)

Men hvad forventer DU at fødselsforberedelse er? Jeg havde nemlig forventninger om at det var noget andet end det viste sig at være da jeg for et år siden rendte (læs: vraltede) rundt med kæmpe mave, og jeg blev meget skuffet...

Knus

Bettina

Dejlig vallak udlånes på ubestemt tid!!!
0
0
Svar på denne tråd

Dytten78
Forfatter: 
Dato:  22-11-2006 16:31

Hej Bettina.

Jeg har ikke mødt min jordemoder endnu, skal først på onsdag.

Men jeg har snakket med dem om det da jeg var til NS i Holbæk, og de sagde at det amtslige tilbud er nedlagt, så man skal selv ud og finde alternativer.

Jeg ved ikke hvad jeg skal forvente... nok lige så meget en vejledning i det at blive forældre, som info om selve fødslen.

Og selvfølgelig at faren også bliver informeret om hans rolle før, under og efter fødslen.

Jeg er bare interesseret i hvor I andre har fået denne vejledning - hvis I har fået den.

Mvh Rikke.

0
0
Svar på denne tråd

Gik da i Slagelse
Forfatter: 
Dato:  22-11-2006 17:05

Jeg gik til fødselsforberedelse (ff) i Slagelse hos jordemødrene, men det er snart 3 år siden - det må være blevet afskaffet siden.

Jeg kender desværre ikke andre muligheder.

De fleste fødegange (også Slagelse) holder åbent hus af og til, hvor man kan komme og se fødegangen mv. Det var vi også med den første og det var rart at vide hvor man skulle føde, så alt ikke var nyt.

TinaR

0
0
Svar på denne tråd

Slagelse
Forfatter: 
Dato:  22-11-2006 22:13

Hej

Jeg går til jm i Slagelse og der bliver man tilbudt at deltage i "gruppeundervisning". Jeg har ikke været med til det første møde men de næste to skal omhandle amning og senere selve fødslen.

Jeg mener altså også at der stadig er åbent hus på de forskellige fødegange.

Vh Anne

0
0
Svar på denne tråd

forberedelse
Forfatter: 
Dato:  22-11-2006 22:25

Hej Rikke

Går ud fra du skal gå til JM i Kalundborg?? Det gjorde jeg også. (Fødte for 5 uger siden) Sidder lige og tænker, syntes der hang noget omkring fødselsforberedelse i venteværelset... Er ikke sikker, for havde ikke selv brug for det.

Den fødselsforberedelse jeg gik til da vi ventede vores første barn, som nu er 5, gik ud på at få noget at vide omkring amningen og så så man en film. Det omkring amningen var ok, men det andet var ikke en skid værd. Jeg fik mere ud af at snakke med min JM omkring hvad jeg havde på hjertet.

Hvem har du fået som JM?

Hej hej

Jette

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider