Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Morgen mad, giver I det selv.
Forfatter: 
Dato:  15-11-2006 12:11

Giver I jeres børn morgenmad inden I aflevere dem i dagpleje/børnehave?

Jeg giver altid Laura mad, selv om hun kan få noget i dagplejen, så har jeg det bedst med selv at give hende det. Også er det også hyggeligt at spise sammen der om morgen. Så kan jeg også lære hende, hvad jeg synes er ok morgenmad.

grunden til at jeg skriver dette indlæg er at min dagpleje mor, siger af dem som i hendes gruppe (5 dagpleje mødre), der aflevere deres børn "affodret" er til at over se. Hvilket kom meget bag på mig.

Men det kom også bag på mig, at vi er så få der laver alt mad selv, når ungerne går fra bryst/flaske til normalt mad (altså div. mos) (oplysninger fra min sundhedsplejerske)

(jeg er opvokset i en familie, hvor vi laver mange ting selv, og har taget det som en selvfølgelighed, at det gør man! Men jeg er da ved at blive klogere)

Er jeg bare fanatisk heller hvad? Hvad mener I?

0
0
Svar på denne tråd

bum bum bum
Forfatter: 
Dato:  15-11-2006 12:20
Jeg giver altid mine børn morgenmad, uanset om vi har travlt fordi vi kommer for sent op, eller om vi har god tid. Det har jeg det bedst med, og tror også at mine børn har det bedst med at få noget ned i maven efter en lang nat. Min store pige spiser dog også morgenmad nede i børnehaven bagefter, hvis vi er der til den tid. Det synes hun er så hyggeligt.
0
0
Svar på denne tråd

Kan slet ikke forestille mig..
Forfatter: 
Dato:  15-11-2006 12:21

Ikke selv, at skulle give dem morgenmad. Men jeg er også på barsel med lillesøster, så afleverer først i vuggestue kl 9.30.

Kan godt se, at skulle jeg møde kl 7.00 - Ville tingene se noget anderledes ud ( Jeg får et gevaldigt chok, den dag jeg vender tilbage ).

Men hvad er morgenritualet så? OP før ungerne vågner, gøre sig selv klar, barnet ren ble og tøj - Og så bare ud af døren?

Min dreng er MEGET sulten når han vågner, tror han ville blive ret så usamarbejdsvillig uden morgenmad. Ved godt, de så får det senere? Men.. ØV.

Og nej.. Er en af dem, som ( desværre ) sværger til købemad til bebs. Men som enlig mor, der ofte er et par dage på landet hos familie, et smut hos min mor om aftenen etc.. Så er det praktisk.

Og simpelthen en priortering, at jeg fravælger at kokkerere (Selv om jeg godt ved, det ikke tager lang tid, kan nedfryses osv ).

Kan godt lide at lave mad - Men må vente til børnene bliver større.

VH Anja.

Mor til Alexander 31.10.04 og Laura Josephine 29.04.06

0
0
Svar på denne tråd

12345678
Forfatter: 
Dato:  15-11-2006 12:29
Jeg står op før børnene, og gør mig selv færdig, og madpakkerne klares. Og så laves der havregrød til begge to, som de er helt vilde med. Og så kan den også få en tilpas temp. så det er lige til at gå til, når de vågner op:O)
0
0
Svar på denne tråd

det er nok
Forfatter: 
Dato:  15-11-2006 17:37

meget forskelligt, nogle har tiden om morgenen til at spise sammen, andre må afsted så tidligt at barnet slet ikke har appetit, og derfor spiser i ro og mag i dagplejen.

mon ikke man gør det som passer bedst ind i ens familie . og i den grad ens barn.

Mette

Billeder af mine børn.

Et barn er en engel, hvis vinger krymper i takt med at benene vokser.

0
0
Svar på denne tråd

Ja da ... hver
Forfatter: 
Dato:  15-11-2006 19:44

eneste morgen.. Heldigvis er jeg selvstændig, så jeg afleverer ikke til en "haste-ud-af-dørennogg...årbejde" tid som så mange andre..

Ret dejligt, at den del af dagen starter i "fred og ro" *ss*

Mvh Gitte,

mor til Tera, f. 08-02-05

Ejer af: den smukkeste hingstebasse Jack D og

den dovneste nordbakkevallak Balder :-)

0
0
Svar på denne tråd

Morgenmad
Forfatter: 
Dato:  15-11-2006 19:53

Katharina får morgenmad herhjemme inden hun skal i DP. Men i vores DP skal de have fået morgenmad inden de kommer, så det giver jo sig selv

Kunne nu ikke forestille mig den der "haste-ud-af-døren", synes det er hyggeligt at vi spiser sammen om morgenen.

Hilsen Stine

Mor til Katharina *Født 11/6 -2005*

0
0
Svar på denne tråd

øv.. heldige jer..
Forfatter: 
Dato:  15-11-2006 20:35
Jeg ville også ønske at jeg kunne give mine unger morgenmad, inden børnehave.. men jeg møder kl.6.45, og de har absolut ikke lyst til mad kl. 6 om morgenen.. de får så til gengæld hyggelig morgenmad i børnehaven, for der er ikke kommet så mange børn endnu...camilla..

halm sælges på nordøstfyn 5 kr/stk. byghalm. god kvalitet.

0
0
Svar på denne tråd

min datter f¨r
Forfatter: 
Dato:  15-11-2006 21:37

morgen maden i sin dagpleje de dage hvor hun kommer kl 7 da jeg synes det osse er vitigt hun sover lidt længer om morgen ind at komme op en halv tilme før.. da hun ellers ville blive alt for træt om aften...

men nu er hun så osse den type der lige skal vånge og lege lidt inde hun over hvodet har lyst til mad og sådan var det osse da jeg gik hjemme med hende...

0
0
Svar på denne tråd

Min datter
Forfatter: 
Dato:  15-11-2006 21:46

får morgenmad herhjemme. Men hun bliver så også først afleveret i børnehaven omkring kl 9.

Da vi skulle ud af døren kl 6:20, spiste hun i børnehaven. Men der var nogle ting, som ikke rigtig fungerede (hun begyndte at tisse i bukserne) , da hun havde brug for mere end en halv time med far og mor om morgenen.

Så vi stod op lidt før end vi plejede og spiste tidlig morgenmad sammen. Og hun holdte op med at tisse i bukserne - tænk så nemt problemer kan løses

0
0
Svar på denne tråd

mine spiser morgenmad i DP
Forfatter: 
Dato:  15-11-2006 22:03

grunden til at de gør det er at oliver ikke vil spise før ca. 1 time efter at han er kommet op... og det er så først vidre til daniella... så når de bliver afleveret kl. 7 har de ikke spist...

det sker så at jeg ind imellem aflevere efter 8, og der skal de have spist hjemme fra, men oliver spiser bare intet, så han plejer at få lidt alligevel når han bliver afleveret...

i weekenderne står han op 7-8 og spiser først ved 10 tiden, før vil han ikke have noget, DP kan også kun få ham til at spise pga. at de alle sidder ved bordet og det synes han er hyggeligt... herhjemme er mor, far og søster bare ikke nok...

MVH.

Stella Jakobsen

mor til

Oliver 30/06-04

Daniella 24/11-05

kender du musse's fortid, hun er en pony på 33-36 år, ca. 142stg. Musse er desværre død, hun blev aflivet den. 17/8-06 pga. alderdom.

www.heste-n

0
0
Svar på denne tråd

Børnehaven
Forfatter: 
Dato:  16-11-2006 07:07

Ja jeg er altså også en af dem der må sende drengene i børnehaven uden morgenmad, engang i mellem får de en hapser med i bilen, de kører hver morgen 6.30 - og de er dårligt vågne, og derfor heller ikke sultne :(

Jeg tror nu også de hygger sig når de spiser morgenmad med de andre børn i børnehaven, og det er jo ikke fordi de får nutella madder deroppe.

Der er boller, corn flakes og havregryn, og der kan laves havregrød, men det har aldrig været et hit her hjemme.

Når jeg starter på barsel den 1 december, så får de mad inden de skal ud af døren :)

Hilsner
Lisab

Købt hus i Ørum :)

0
0
Svar på denne tråd

Morgenmad
Forfatter: 
Dato:  16-11-2006 08:01
Vores dreng bliver afleveret kl 07.30 og han får morgenmad herhjemme, de må gerne få når de kommer i dagplejen, men som mange andre har jeg det bedst med at han har fået hvad han skal have inden han kommer afsted. Ang "babymad" så lavede jeg det også selv og kom det så i fryseren.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider