Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Dele børn - hvor lang transport
Forfatter: 
Dato:  12-11-2006 19:05

og hvem henter og bringer??

Selv har "jeg" Sebastian på Bellahøj. Det er en 65km køretur hver vej fredag for at hente og søndag for at aflevere...260 km hver 14. dag...

Hvad med dig der "deler barn/børn" hvordan foregår transporten til og fra??

Mvh Gitte,

mor til Tera, f. 08-02-05

Ejer Jack D, pinto hingst og Balder, nordbakke vallak

0
0
Svar på denne tråd

Tror du ikke
Forfatter: 
Dato:  12-11-2006 19:11

At du finder flest ligesindet på Vræl og strækmærker ?

;-)

Og nej jeg ved at Gitte ikke tager det som en antydning af at det ikke høre til her på Hyggen :-)

Illum, Djævlens Advokat.
.
Alle farver hjemme igen, ja næsten :-)
0
0
Svar på denne tråd

Jeg er heldig..
Forfatter: 
Dato:  12-11-2006 19:13
Min søns far ser ham jo ikke, men så har min dejlige kammerat som selv har 4 børn (!) sørme tilbudt at tage ham hver 2. weekend samtidig med hans egne børn , så nu har han 5 børn hver 2. weekend og han bor ca 20 min herfra i bus og gåturen til bussen.. Se, dét er nemt..

Livet er en leg, man skal bare kunne reglerne..
0
0
Svar på denne tråd

delebørn
Forfatter: 
Dato:  12-11-2006 19:14

Da jeg bor i norge og Christinas far i danmark, er der jo lidt for langt til at hun er der hver anden weekend, men før jeg fik nummer 2 var jeg faktisk i en periode afsted med hende hver 3.weekend det er en bådrejse på 6 timer hver vej, rejste hjemmefra torsdag aften og hjem igen søndag eller mandag formiddag... Det var ALTID mig der skulle ta turen, for han gad da virkelig ikke rejse så langt og bruge sine fridage på at hente sin datter (hans egne ord i statsamtet)

Dette blev dog slut da jeg åbenbart også skulle holde alle udgifter, det holder altså bare ikke. Og da jeg jo efterhånden viste at der kom en baby med tiden, sa jeg at der ikke blev flere weekend rejser på mig.

Så nu er hun såment desværre kun på besøg når hendes farmor kommer op og henter hende til en ferie eller når jeg så selv rejser på danmarksferie, og så er hun hver anden jul hos farmor og farfar, og derigennem også hos sin far. + hun er på ferie hos dem næsten hele sommerferien.

Nummer 2 har slet ikke kontakt med sin far... desværre.

Mvh. Pia

0
0
Svar på denne tråd

Illum...
Forfatter: 
Dato:  12-11-2006 19:32

Jeg syntes generelt din omgangs tone er lige strid nok... Hvorfor kommenteret du indlæg, bare for at bjæffe!!? Det er s... irriterende... Specielt da du ikke bidrager med noget i selve debatten..

Min datter har været en flittig bruger af børnetoget til Kbh. Det har fungeret rigtig fint.. Indtil hendes far trak stikket for ca et år siden.. Lidt øv at skulle forklare sin dejlige pige at hun ikke skal afsted mere.. hmmm

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  12-11-2006 19:33

ja det er ikke altid nemt med de lange transporter...

Da jeg var barn havde jeg 4-5 timer flyetur mellem mine forældre , og det var ikke inkl ventetider Dette gjorde selvfølgelig at jeg ikke så min far så ofte, men et par gange om året...idet det indebar at jeg/vi (min lillesøster) tog det første fly omk 11 om formiddagen og efter 2-3 flyskift blev mødt af vores far ved midnat tid. Denne tur tog jeg fra jeg var omkring 10 år gammel og min lillesøter fra hun var ca 7 år, så vi var meget glade for de flinke mennekser der hjalp os i de forskellige lufthavn rundt omkring

Nu med shetlænder -Lakrids- og stadig de to islændere -Mickey og Lagsi.
0
0
Svar på denne tråd

Skilsmissebarn
Forfatter: 
Dato:  12-11-2006 19:37

Jeg er selv skilsmissebarn.

Det var min far der valgte at forlade min mor. Dengang hadede jeg ham for det. Men i dag der elsker jeg ham for det.

Han bor 20 minutter fra mig på Cykel. men vi ses måske kun 2-3 gange om måneden, nogle gange kun 1 gang og andre 4. Det er meget forskelligt. Det kommer helt an på hvad jeg er i humør til og hvordan jeg har det. Og vi har haft en masse problemer mig og ham. Men på et tidspunkt, vil det måske blive til jeg ser ham hver anden weekend.

- Dog er vi hos hans kæreste på Fyn, i weekenderne, når vi ses. ( vi bor selv på Amager).

Og for os fungere det bedst sådan. Så bliver vi mindst uvenner og hygger os godt når vi er sammen.

Liil-Mal0uh
23o0 ii blodet <'3

0
0
Svar på denne tråd

min dreng
Forfatter: 
Dato:  12-11-2006 19:54
skal til sjælland det vil sige en halv time til tog her fra ca 2. 45 min i toget børnegeit hovedparten af ungerne i toget kender henanden... mikkel har kørt med i godt 5 år nu og så 3 kvater hjem til hans far fra tog så lidt af en tur er det da men han har nu aldrig været utilfreds med det

Hilsner Henriette

www.123hjemmeside.dk/knabstrupper
Den, der ler sidst, tænker langsomst
Hippo-Logisk Træning
0
0
Svar på denne tråd

Transport
Forfatter: 
Dato:  12-11-2006 20:02

Mine børn har 72 km til deres Far. Det er sóm regel ham der henter og bringer.

Min kærestes børn bor ca 11 km fra os. Det er altid ham der henter og bringer børnene.

Charlotte

0
0
Svar på denne tråd

da pigerne så
Forfatter: 
Dato:  12-11-2006 21:49

deres far, hentede og bragte han, det er en tur på ca 40 min hver vej.

Min mand søn hentede og bragte vi, det var en tur på 45 min hver vej, nu er knægten blevet så gammel han køre selv.

Normalt er det faderen der skal hente og bringe hver vej, samt afholde udgifterne, men der kan være flere grunde til, statamtet ændre på det forhold, så andre modeller findes også.

Medlem af klubben for manipulerende, hjernevaskende, talentløse ponymødre

Frisk bl. fuldfoder fra www.kirstinedal.dk leveret direkte til døren, vil du høre mere kontakt mig via besked el. 30 31 58 01

0
0
Svar på denne tråd

Eksmanden
Forfatter: 
Dato:  12-11-2006 21:53
Henter hos mig hver anden fredag.
Vi bor begge i stor København, så det er ikke det store problem.

Boede han længere væk, ville han komme selv til at stå for ud og hjembringing.
0
0
Svar på denne tråd

Tja...
Forfatter: 
Dato:  12-11-2006 22:06

Den tid er heldigvis slut for vores vedkommende - for mine store børns far bor på Lolland v. Maribo og jeg bor i Bagsværd v. Kbh., og for at vedligeholde bare et vist minimum af kontakt med den sløve lollandske roehakker ( meget lidt pænt skrevet - men MENT!!! ) - - har meget været afhængigt af min aktive transport og deltagelse - selvom han har haft bil hele tiden.

Nu er poderne voksne, og kan selv stå for transporten i egne eller min bil ( oftest min for at spare benzin ;-) ) ved deres sjældne besøg. Det er ikke så fedt at være dem, der aldrig har været velkonmmen, fordi den nye kone pudsigt nok fik migræne, når det var tid for at ungerne skulle se deres far - og billeder af dem aldrig kom på vægggene sammen med dusinvis af fotos af kusiner, nevøer og senere deres eget afkom. Men som de siger - er det da synd at deres halvbror, udelukkende skal vokse op med så egoistiske voksne - han har godt af at se at det kan lade sig gøre, at tænke på andre end sig selv ;-)

Nu er mit "delebarn" en dejlig vovse, der af og til er på weekend og ferie hos sin tidligere familie i Kokkedal - og det fungerer bare :-)

Hilsen May-Britt.

Healing, pædagogik, heste, hunde, oa......

www.123hjemmeside.dk/M...ng/4872941

0
0
Svar på denne tråd

Tjaaa...
Forfatter: 
Dato:  12-11-2006 22:26

Min søster og jeg er altid blevet kørt af vores mor. Det tager ca. ½ time at køre til Tjæreborg fra Sædding. Det var sjældent min far der kørte os.

Min søster blev godt sur på hans nye kæreste på et tidspunkt så hun holdt op med at tage på weekend hos ham, hvor jeg dog forsatte i en del år.

Desværre endte weekendturene på den måde at han kørte på den lokale tank for at hente snoller så vi kunne hygge os og se melodigrampriet. Han kom aldrig tilbage igen, så efter 3 timer ringede jeg til min mor som kom og hentede mig.

Det viste sig at han var stødt på en ven og hellere ville ind til byen og drikke, og lod mig (var nok 11-12år dengang) sidde hjemme i flere timer uden at høre fra ham. Siden den weekend har der aldrig været tale om at jeg skulle besøge ham igen, og jeg har heller ingen intentioner om at skulle det - man opdager flere grimme sider af folk som man holder af når man bliver ældre, nogen af dem så grimme at man ikke vil de personer længere...

Part søges i Esbjerg.
Jeg rider på LB/LA niveau og har redet i 8år.
Der skal være mulighed for undervisning.
0
0
Svar på denne tråd

min ældste søn
Forfatter: 
Dato:  12-11-2006 22:30

har en far 70 km her fra os, vi kørte den ene vej og faren den anden vej, vi delte - selv om det egentlig er faren der selv skal stå for transporten til og fra barnets faste bopæl.

mette

Billeder af mine børn.

Et barn er en engel, hvis vinger krymper i takt med at benene vokser.

0
0
Svar på denne tråd

Min mands børn
Forfatter: 
Dato:  13-11-2006 07:30

Min mand har to børn på 8 og 10 fra et tidligere forhold. Hans eks var så smart at snige i retten uden at have en sag for snart 3 år siden og ja... så har hun selvfølgelig forældremyndigheden. Som udgangspunkt siger statsamtet altid at det er den forældre der skal have samværet der skal hente og bringe - og det vænner man sig til. Mest af alt fordi det handler om børnenes trivsel. For vores vedkommende kører vi pendulæ fart melle tølløse og Solrød. Og min mands samvær starter onsdag. Dvs vi henter den yngste onsdag eftermiddag og den ældste onsdag aften i det han går til en fritidsaktivitet. og så skal de selvfølgelig i skole og hjem igen torsdag og fredag... jævnligt er der fødelsdage og andre arrangementer i weekenden... så tager vi nok et par ture:-) og så slutter samværet mandag morgen med at afleveret i skole. Mange synes det er vanvittigt vi knokler frem og tilbage - der ver vel omkring 40 km den ene vej så pr. tur i omegenen af 80 km. pr omgang. Det kan godt være det måske er lidt meget ... men som sagt før så gør vi det gerne i det den store havde utrolig store pproblemer med kun at se sin far i weekenden. Det er ikke nemt at være delebarn... så vi mener det er forøldrenes pligt (i det omfang det er muligt selvfølgelig) at gøre det så gnidninsløst som muligt.

Annika

0
0
Svar på denne tråd

Mandens datter
Forfatter: 
Dato:  13-11-2006 09:47

... på 12 år bor 43 km væk, så det er lige 2 x 86 km der tilbagelægges hver 14.dag, og 4 timer ialt i bilen.

Men nu er hun snart så stor at hun selv vil kunne begynde at tage toget tur/retur, fra Høje Tåstrup til Borup St. Tror og har lidt på fornemmelsen at der nok går 2 år endnu førend det sker... Vi vil ihvertfald gerne vide om hun er kommet godt frem - og er lidt nervøs for de mørke stationer osv.

De bedste hilsener

Tina

Slave af:

Radissen, HN og alle vores dyr

se os på

www.123hjemmeside.dk/kloevested

0
0
Svar på denne tråd

Tror vi nu
Forfatter: 
Dato:  13-11-2006 10:09

har ca. 15-20 km. til hhv. tvillingernes far og til stumpens mor... Bare i hver sin retning...

Vi plejer at aflevere tvillingerne hos deres far, fordi han er fodermester på et kvægbrug, og er ret sent færdig (er hjemme ca. 18.30)... Så vi synes jo alle, at det vil blive noget sent, mht. aftensmad osv., hvis han først skulle herud og hente drengene, for at køre hjem til sig selv (eller sine forældre), for at skulle i gang med madlavning osv... Han ville jo først være her mellem 18.45 og 19.00..

Han afleverer så igen søndag.

Stumpen er "selvhenter/bringer" for os, men ind i mellem bliver hun da afleveret eller hentet... Afhængig af om hendes mor keder sig, er på disse kanter (bor ca. 1 km. fra stumpens mormor og morfar, så det sker da, at de er i nærheden)... Men sådan som tommelfingerregel er det os der henter og bringer... Er så så heldige at stumpen og hendes mor er flyttet ca. 20. km. tættere på os...

Zamangah

Flot jumpe sælges.

Welsh Cob hingst, 18 mdr. u. papirer sælges, se præsentation.

Vi kører brudeparret i hestevogn.

0
0
Svar på denne tråd

Min datters far bor
Forfatter: 
Dato:  13-11-2006 12:27

70 -75 km væk han henter og bringe hver 14. dag med mindre jeg aligevel liiige skal et smut til eller igennem skive. så tager jeg hende med til ham

Jannie

0
0
Svar på denne tråd

Moderator
Forfatter: 
Dato:  13-11-2006 15:28
må gerne flytte det - tror faktisk Illum har "djævelsk" ret *ggg*

Mvh Gitte,

Stalden indenholder: Jack D pintohingst og

Balder nordbakkevallak

0
0
Svar på denne tråd

Lene ang. Illum
Forfatter: 
Dato:  13-11-2006 15:30

så har hun da vist ret om at dette indlæg burde være postet på Ble og veestøv *s*

Tak for din besvarelse - og i andres (y)

Mvh Gitte,

Balder nordbakkevallak

0
0
Svar på denne tråd

Hvorfor er det altid
Forfatter: 
Dato:  13-11-2006 15:35
faderen der skal stå for udgifterne til transporten til og fra? Jeg mener, det børnebidrag (forhøjet for vores vedkommende) dækker jo alle månedens dage, inkl. dem hvor barnet så er hos faderen.???

Mvh Gitte,

Balder nordbakkevallak

0
0
Svar på denne tråd

Annika...
Forfatter: 
Dato:  13-11-2006 15:37
.. hvis det er Solrød i nordsjælland, så må der da være noget længere end kun 40km hver vej??? Sikke en masse ture - hold da op mand..

Mvh Gitte,

Balder nordbakkevallak

0
0
Svar på denne tråd

Møglernes far er lige flyttet til
Forfatter: 
Dato:  13-11-2006 15:46

Ringsted. Han har tidligere boet på Amager, i Vanløse, Herlev og senest Gundsø.

Det har altid været ham som henter og bringer, medmindre jeg eller andre i familien alligevel skulle køre et ærinde i bare relativ nærhed af hans bopæl.

"Great spirits have always encountered violent opposition from mediocre minds"

*Albert Einstein*

Formand for Foreningen til Den Frie Mans Bevarelse

0
0
Svar på denne tråd

Reglerne
Forfatter: 
Dato:  13-11-2006 16:12

er sådan at den forælder der ikke har børnene boende, afholder udgifterne til transport ved samvær.

Og det uanset at det er den anden forælder der får børnechecken der dækker hele måneden, og uanset at weekendforælderen også betaler børnebidrag til den anden.

Sådan er det bare.

Dejligt er det jo når man i familierne kan finde ud af at skiftes som det nu passer bedst, og ikke hænge sig i hvad de stive regler siger.

De to af mine børn transporterer sig selv (far og jeg bor med 3 km afstand) den yngste køres af den der nu alligevel skal køre på det tidspunkt. Han burde også cykle, men han gider ikke

Mvh

-Helle

Hjælp os med at finde Blackies far Samson fra Thyregod/Brande området! Se efterlysningen her!

** der findes 10 slags mennesker - dem der forstår binært og dem der ikke gør **

0
0
Svar på denne tråd

min yngste datter..
Forfatter: 
Dato:  13-11-2006 16:14
bor hos sin far,og jeg har heldigvis kun godt 12 kilometer hver vej når jeg henter og bringer,det er tilgengæld også så langt så jeg lige kan nå at få ondt i maven inden jeg når frem

***nu med isbuk,welsh og haflinger***

0
0
Svar på denne tråd

hundegittemor...
Forfatter: 
Dato:  13-11-2006 16:46

Ja hun har ret.. Ingen tvivl.

Jeg vil nu bare sætte fingeren på den måde der bliver skrevet på i nogle vendinger der ikke er synderligt pæne vendinger.. og det syntes jeg er træls!!!

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  13-11-2006 17:07
min kærestes børn bor på fyn og vi på falster så der er lang vej men nu er moderen heldigvis blevet et lidt glader menneske så ungerne har fået lov til at sejle over med tårs-spodsbjerg færgen så det gør det hele meget lettere da vi før i tiden sejlede over med bilen eller kørte over storebældtsbroen for at hente dem det var temmeligt dyrt ..
0
0
Svar på denne tråd

hundegittemor
Forfatter: 
Dato:  13-11-2006 20:42

det ved jeg ikke, det er bare sådan reglerne er... men langt de fleste deles jo om udgifterne, ved at skiftes til at køre.

Mette

Billeder af mine børn.

0
0
Svar på denne tråd

Mette - langt de fleste?
Forfatter: 
Dato:  13-11-2006 21:48
Er det virkelig rigtigt??? her hos os er det på 10. år os der 100% står for de tids- og økonomiske omkostninger...

Mvh Gitte,

Balder nordbakkevallak

0
0
Svar på denne tråd

hundegittemor
Forfatter: 
Dato:  14-11-2006 07:15

ja ihvertfald hos dem jeg kender.. men der er jo tilfælde hvor det modsatte er tilfældet..

vi kører hver anden gang, faren har aldrig haft et stykke købt tøj hos ham, vi har altid haft alt med til vores dreng, vi blev skilt da han var 3,5 år - er 16 nu. Så det er begrænset hvor ofte han er der nu... men engang var det jo hver anden weekend.

Jeg ved ikke hvordan det er hos jer, men i og med at manden trækker bidraget fra i skat, er det jo ikke mange basøre han skal ud med, i forhold til hvad det egentlig koster at have et barn... så hos nogle er det nok ok at de selv står for transporten, især dem der intet andet gør for barnet..

Mette

Billeder af mine børn.

0
0
Svar på denne tråd

Da jeg var lille
Forfatter: 
Dato:  14-11-2006 07:18

var jeg delebarn.. de første par år boede vi (mig og min mor plus søskende og senere stedfar) i samme by som min far, så der skiftes de til at hente og bringe.. (oftes fra bagpleje, senere børnehave og igen senere skole/SFO

Så flyttede vi ca. 30 km væk, og skolen var endnu længere væk.. Der var det min mor der troligt aflevederede og hentede os..

senere flyttede vi så tilbage til samme by, og så var jeg stor nok til selv at transportere mig frem og tilbage :)

Nu er jeg så 20 og kommer ikke på weekend mere :)

Ratster Zoo - avler af Vinterhvide Dværghamstere og Tamrotter

Den som aldrig laver fejl, laver heller ikke meget mere.

Tamrotte ejer, og STOLT af det

Shetlands pony - en stor hest i en lille pakning

0
0
Svar på denne tråd

Hmmm.
Forfatter: 
Dato:  14-11-2006 16:11

det kommer jo sådan set an på hvem der har forældremyndigheden over barnet/børnene.

Ved fællesforældremyndighed gælder der INGEN regler for hvem der afholder udgifter til transport eller regler for hvem der henter og bringer, det er 100 % optil forældrene at aftale sig udaf det.

Har man derimod hele forældremyndigheden skal den anden dække udgifterne samt sørge for at hente og bringe.

mvh Jeanne

0
0
Svar på denne tråd

dele børn
Forfatter: 
Dato:  16-11-2006 21:27
Jeg har en søn på 5 år med min ex mand, vi bo 10 min fra hinanden og skifter hver Mandag og det er rigtig godt, vi aflever og henter i hans børnehavn..Men min nye kærste har 2 børn med hans éx kærste på 10 og 12 år, hun bo 5 min fra os og har ikke set dem i 3 1/2 år nu da hun ikke gider Det første halve år så hun pigen ca 10 gange og drengen 3 gange, men som hun sagde i retten, hun have ikke tid til at have dem, ikke mærkeligt at hun miste forældre myndighedn over begge to selvom hun have fulde forældremyndighed over begge børn fra de var født til drengen var 6 år og pigen var 7 år, mere til dum kælling skal man lede længe efter, men de er heldigvis meget glade for mig og om vendt, men de få gange hun har set dem har vi hentet hvis ikke lige hun smed dem af 2 timer efter hun have hentet dem i skolen fordi du skulle i byen

RIGTIG KVINDER RIDER FRIESER HVER DAG!!!!!

0
0
Svar på denne tråd

Hjallerup-Holbæk
Forfatter: 
Dato:  17-11-2006 17:44
Ja, det er hvad turen er ca. hver 3. week for min papdatter.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider