Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Svære at få piger end drenge?
Forfatter: 
Dato:  09-11-2006 21:44

Eller er det bare en "myte"???

Mvh Gitte,

mor til Tera, f. 08-02-05

Ejer Jack D, pinto hingst og Balder, nordbakke vallak

0
0
Svar på denne tråd

Ha ha ha..
Forfatter: 
Dato:  09-11-2006 21:50

Hvordan sværere???

Fødsel, opdragelse, procent?

VH Anja - Som er et stort spørgsmålstegn.

Mor til Alexander 31.10.04 og Laura Josephine 29.04.06

0
0
Svar på denne tråd

Altså...
Forfatter: 
Dato:  09-11-2006 21:56

Jeg har tre drenge og én pige, og jeg har hver gang forsøgt at få en pige, så det kan man vist godt sige...

Ej, jeg har også hørt det, men vist mere som end myte end noget der en videnskabeligt dokumenteret.

Vh Lena - med tre prinser og en prinsesse.

Vh Lena

Man bliver ikke større af at gøre andre mindre!!
0
0
Svar på denne tråd

Hvordan..
Forfatter: 
Dato:  09-11-2006 22:02

Kan det være sværere ? Er det ikke fordelt sådan ca 51 / 49 % .

Kan så ikke huske til hvilket køn!

Men så melder næste spørgsmål sig..

Hvordan pokker kan naturen klare det? At der fødes ca 1/2 af hver. Og er det samme % satser i u-lande / østen etc..

Vh Anja..

Mor til Alexander 31.10.04 og Laura Josephine 29.04.06

0
0
Svar på denne tråd

Når jeg nu tænker lidt...
Forfatter: 
Dato:  09-11-2006 22:20

Der er vist alligevel et eller andet med nogle kromosomer, der gør at det ikke er så ligetil at få en pige.

Skulle måske have været lidt mere opmærksom i biologitimerne..

Lena

Man bliver ikke større af at gøre andre mindre!!
0
0
Svar på denne tråd

Tror det er en myte
Forfatter: 
Dato:  09-11-2006 22:35

selvom det rent statistisk er korrekt at der fødes omkring 51% drenge mod 49% piger, men denne "skævhed" i antal har allerede rettet sig... mener det er omkring de små 30 år? idet drengene/mændene har en større dødelighedsprocent. Når man så kommer op i 50'erne er kvinderne klart i overtal..

Men altså.. Tror det er meget forskelligt, nogle får begge dele, mens andre har svært ved at få andet end piger eller drenge.

Vi har ikke anstrengt os synderligt ved hverken Patrick eller Lianna såååå..

Men hvorfor så mange hellere vil have piger forstår jeg ikke? Jeg vil ikke bytte NOGEN af mine børn for noget.

Christina

0
0
Svar på denne tråd

Dreng/pige.
Forfatter: 
Dato:  09-11-2006 22:44

Jeg menes at have læst et sted,at det faktisk forholder sig modsat,da sædcellen med Y kromosomet (dreng),lever i kortere tid end sædcellen med X kromosomet (pige).

Så det burde jo faktisk være omvendt,hvis der skulle være noget om det.

0
0
Svar på denne tråd

Næh...
Forfatter: 
Dato:  10-11-2006 00:54

...jeg ville gerne have en pige. det fik jeg så. Så ville jeg gerne have en dreng. Så fik jeg det. Og så ville jeg gerne have en pige mere og det fik jeg. Så jeg synes det har været nemt nok...! ;-D

Camilla

Festsange forfattes. 250,- pr sang. Fuld tilfredshed eller pengene tilbage. Ring/skriv for mere info. :-)

0
0
Svar på denne tråd

Det er rigtig nok
Forfatter: 
Dato:  10-11-2006 03:29
At det er sædcellerne, det kommer an på. Y-bærende sædceller er lidt hurtigere end dem med X-kromosomet, da Y-kromosomet faktisk er meget lille. Til gengæld lever sædceller med X-kromosomet længere.

Så teoretisk set kan man time befrugtningen i forhold til ægløsningen for at få hhv drenge eller piger. Har man haft xes et par dage før er chancen for piger større, mens xes på selve ægløsningstidspunktet (eller tæt på det) giver større chance for drenge.

Drengebørn fødes der lidt flere af, men drenge er lidt mere sarte end piger, og er mere udsatte for arvelige skader (formentlig fordi piger med to X-kromosomer har lettere ved at kompensere for dårlige gener på det ene X-kromosom med gode fra det "raske" X-kromosom).

Mvh xtiny
---

WYGIWYGAINGW
"What You Get Is What You´re Given And It´s No Good Whining"

The Science of Discworld

0
0
Svar på denne tråd

Piger...
Forfatter: 
Dato:  10-11-2006 08:15
Jeg har to piger, tvillinger fra juli...

Annemarie

(Laura & Emma, 20/7-06)

IF YOU CAN DREAM IT, YOU CAN DO IT.

0
0
Svar på denne tråd

Wauw...
Forfatter: 
Dato:  10-11-2006 08:25

Så må jeg være dygtig Jeg har to piger og venter den tredje...

Fik det råd at hvis man vil have piger så skal man være lidt afholdende med xes, netop fordi de celler som bære drengegenet så vil forgå og dem med pigerne vil leve længere.

Dvs i realiteten er det manden som skal være afholdende hvis man vil lave piger...

Hmm gad vide hvad det egnetlig siger om mit xesliv

Muntre hilsner fra Gitte

Så starter nedtællingen !

01.12.06. overtager vi vores drømmegård

og

25.01.07 er jeg sat til at skulle føde mit 3. barn

0
0
Svar på denne tråd

Svært .
Forfatter: 
Dato:  10-11-2006 08:46

Jeg ville gerne ha en dreng og fik det, så ville jeg gerne ha en pige men fik en dreng denne gang ville jeg så ha en pige, og det ser ud som om det lykkes :)

Så ja det er ikke lige til. Mine forældre har 3 piger, så de synes nok ikke det var spor svært

Hilsner
Lisab

Købt hus i Ørum :)

0
0
Svar på denne tråd

Det skal lige siges...
Forfatter: 
Dato:  10-11-2006 09:22
-at mine piger ik er en-æggede...

Annemarie

(Laura & Emma, 20/7-06)

IF YOU CAN DREAM IT, YOU CAN DO IT.

0
0
Svar på denne tråd

Aner det ikke
Forfatter: 
Dato:  10-11-2006 10:13

Men, i vores omgangskreds kom vi op på 9 børn i 2005.

Ud af dem var kun 2 piger - så, der kom da en del flere drenge til i hvert fald

Og vi fik naturligvis den ene pige

Christel
(Nu, mor til to vidunderlige unger..:)
Hvil i fred kære Jenny (04/11-2006)

0
0
Svar på denne tråd

jeg har hørt
Forfatter: 
Dato:  10-11-2006 10:14

Det siges at jagerpiloter kun kan få piger...Skørt ik´?

Men det er noget med de G de trækker i luften. Det skulle vist gå ind og påvirke sæden.

Så er der nogen, som stiller en jagerpilot til rådighed? Jeg vil nemlig gerne have en pige, som den første i min familie(6 drenge).

0
0
Svar på denne tråd

Israelske jagerpiloter kan ikke kun
Forfatter: 
Dato:  10-11-2006 19:56
Få piger, det er faktisk en myte. Undersøgelsen er baseret på et fænomen, som man undersøgte, da det allerede var så synligt. Det vil sige materialet allerede dér ikke er tilfældigt udvalgt.

Desuden er mængden af piloter lille= igen store problemer, når det kommer til statistik. Usikkerheden bliver stor, dvs resultatet ikke er så signifikant.

Hvis man nu tog- 50 buschauffører, der kører bybus i Odense, så ville man sikkert kunne påvise statistisk, at de har flere sorthårede børn end normalt for befolkningen.

Statistik kan bruges til meget- også forkert! ;-)

(Læs mere om statistik og de israelske jagerpiloter i "The Science of Discworld I" "The Globe"" af Terry Pratchett mfl. Der er det godt forklaret).

Mvh xtiny
---

WYGIWYGAINGW
"What You Get Is What You´re Given And It´s No Good Whining"

The Science of Discworld

0
0
Svar på denne tråd

dnfkdf
Forfatter: 
Dato:  11-11-2006 11:26

vi har 3 piger - min mand siger "hvorfor holde op med at lave noget man er god til..."

0
0
Svar på denne tråd

det tror jeg
Forfatter: 
Dato:  11-11-2006 14:15
Vi har 4 drenge, og vil gerne have opskriften på en pige.Vi har en vennerpar der har 4 pige.
0
0
Svar på denne tråd

jeg mener
Forfatter: 
Dato:  11-11-2006 16:19

Jeg mener at have læst noget med at hvis man får org**me er der større chance for at det bliver en dreng, end hvis man ikke får det.

Det skulle være noget med den ph-værdi der kommer i Sk*d*n når man får org**me, gav drenge-kromosonet bedre vilkår.

Hvor imod ph-værdien var anderledes hvis man ikke fik org**me og derved styrkede chancen for en pige...

Om det er rigtig skal jeg ikke kunne sige, da jeg ikke har nogle børn :-P ;-)

Farvel min Du Da
Vent på mig ved Regnbuebroen, til vi ses igen
0
0
Svar på denne tråd

Der findes...
Forfatter: 
Dato:  11-11-2006 19:59

en Kinesisk eller Japansk tabel, hvor man skulle kunne se om det bliver dreng eller pige eller hvornår der er størst sansynlighed for det ene eller det andet køn.

Så kan man jo tro på det eller la´vær...

- Den virkede da jeg ventede min datter og ja, jeg ved godt det her med de 50% , men jeg afprøvede på ca. 10-15 andre og den passede på alle, pånær een!

Hvis der er en af jer der ligger inde med den, kunne det være sjovt at ligge den ind her. Jeg har desværre mistet min..

0
0
Svar på denne tråd

Den teori
Forfatter: 
Dato:  11-11-2006 20:21
vil jeg så gerne tilbagevise *ggg*

Mvh Gitte,

0
0
Svar på denne tråd

ja,ja...
Forfatter: 
Dato:  11-11-2006 20:38

Hundegittemor, det ville jeg også have sagt...

-men kender du den?

0
0
Svar på denne tråd

Mette, Roksi
Forfatter: 
Dato:  11-11-2006 22:06

Nej - lige den havde jeg så ikke hørt før... *s*

Mvh Gitte,

0
0
Svar på denne tråd

213546
Forfatter: 
Dato:  11-11-2006 22:12

Det er altså helt rigtigt som Xtiny forklarer det - drenge kromosonet smømmer hurtigere en pige-kromosonet, til gengæld lever pige x et længere, så s.x tæt på ægløsnings tidspunktet burde give en dreng, og s.x et par dage før burde give en pige.

jeg kan huske at dengang vi forsøgte at "lave" barn nummer to, tog min mand afsted på skiferie i den uge hvor jeg vidste jeg ville have ægløsning. Vi havde s.x aftenen inden og jeg tænkte da ved mig selv, "denne gang lykkedes det nok ikke når han er væk en uge, men hvis det gør, så må det da ihvertfald blive en pige"

og ganske rigtigt, jeg blev gravid og fødte den skønneste pige som nu snart bliver 16 !

Så, tror der er noget om snakken

vh Miriam

Frieserstald Birkely

www.123hjemmeside.dk/f...ld-bi

0
0
Svar på denne tråd

Ved det ikke
Forfatter: 
Dato:  12-11-2006 16:05

I vores famile (på min fars side) er det tradition, at den første er en pige. Det er endnu kun den ene af mine kusiner, der har fået en dreng først (og så en pige som nr. 2).

Vi er blevet skudt til, at få en dreng... Ligner også min kusine meget så nu må vi se :)

***Pejtersen***
Flere gode heste og ponyer til salg.
Se mere på min
hjemmeside

0
0
Svar på denne tråd

sådan er det
Forfatter: 
Dato:  13-11-2006 22:09

Han kromosomerne er hurtigst og levet kortest, de trives bedst i et basisk miljø, derfor har de bedst chance efter en org**me, da miljøet i underlivet bliver basisk.

Hun kromosomerne levet lang tid men er også langsommest, de levet bedst i et lidt surt miljø, der for minus org**me.

Dvs vil du have drenge så ram på ægløsningstispunktet, ret præsist, og få org**me. Og hvis du vil have piger så dyrk s*x et nogle dage før ægløsning, da de små banditter kan leve op til 5 dage, og lad være med at få org**me...

Det er den videnskabelige forklaring... Tror det er udfra den metode man kønssortere sæd, men ved det ikke, det er også en helt anden snak

Doodie

Et dyr er et dyr
Og det skal man ikke lave om på
0
0
Svar på denne tråd

Ingen regl uden undtagelse
Forfatter: 
Dato:  14-11-2006 11:36
Vi var sammen om aften, hvor jeg havde ægløsing om dagen, om jeg fik orgasma, kan jeg ikke huske, Men 9 måneder senere fik vi en pige.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider