Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Kan det hænge sammen?
Forfatter: 
Dato:  07-11-2006 16:03

Hvordan får du det til at hænge sammen med barn/børn og heste? Jeg er meget i tvivl, om jeg skal fravælge børn fremfor mine heste. Pt har jeg 2, som helst skulle rides hver dag, men kan det lade sig gøre? alternativt ville jeg kunne sælge den ene, så jeg kun havde 1 hest i en periode, men vil også gerne ride stævner som nu, et par gange om måneden. (jeg er selvfølgelig klar over at der er en kortere eller længere periode hvor det er fysisk umuligt ) Jeg vil på ingen måde sætte børn i verden, hvis man ikke kan gi' sine dyr den samme opmærksomhed som altid, det ville være synd...

Lad mig høre dine erfaringer. Fx, hvor tit får du redet/eller bare i stalden og hygge lidt om hesten, i hvor lang en periode kunne du ikke ride osv.

0
0
Svar på denne tråd

Tjah..
Forfatter: 
Dato:  07-11-2006 18:15

Jeg er nok ikke til meget hjælp ;-)

Jeg fik for ca. 8 år siden tvillinger og solgte hesten (puh, hvor jeg mangler ham!).. der var bare ikke timer nok i døgnet.

Mvh. Lotte_L

Rolf.. 13.01.99
Roar.. 13.01.99
Vigdis 20.09.06

"I don't make things difficult. That's the way they get, all by themselves."
Citat: Mel Gibson "Lethal weapon I"
0
0
Svar på denne tråd

prioritering
Forfatter: 
Dato:  07-11-2006 21:59

Hej

Når man får børn prioriterer man pludselig helt anderledes.

Før jeg fik børn havde jeg da en forestilling om at jeg ikke kunne undvære de mange timer hos hesten, med undervisning, stævner og hygge.

Men det går faktisk ganske glimrende.. Får redet ca 3-4 dage om ugen, resten er der part på.

Stævner er kun noget jeg når 1-2 gange om året, kører aldrig efter dem mere.

Har valgt at have hesten stående et sted med fuldpas og ridehus.

Kommer typisk og rider og ordner fra kl. 20-22.30 - Ja det er måske sent, men ellers går tiden fra ungerne og det går ikke 3 gange om ugen.

Mine unger gider ikke hesten andet end det kunne være spændende med en pony. Til gengæld har min mand truet med at flytte hvis der bliver indkøbt flere heste Så hvis jeg på et tidspunkt vil af med ham kender jeg måden at gøre det på

Hvis man har lyst til børn synes jeg ikke man skal fravælge dem for hesten, man kan altid købe en anden hest, men man kan fortryde at man ikke fik børnene mens tid var.

mvh

Anne

mvh

Anne

0
0
Svar på denne tråd

Hmm...
Forfatter: 
Dato:  08-11-2006 06:21

Jeg tror det er et spørgsmål om vilje.

Jeg er så så heldig at mine heste er opstaldet det bedste sted i landet, og jeg kan med god samvittighed blive hjemme en dag.

Da min kæreste studerer, og læser på sidste år, er han en del ophængt, og derfor er min hestetid blevet om aftenen,
når den lille er lagt i seng.

Enkelte dage når han så ikke har så mange lektier for smutter jeg umiddelbart efter aftensmaden.

Jeg nyder timerne med mine heste.

Nyder samværet, og har brug for det som luft i min hverdag.

Så lader jeg op og er klar til næste dags udfordringer.

Overskuelig landsdækkende salgsliste
Gratis oprettelse
OX-Arabere.dk
Kig forbi, måske venter din drømmehest der
* * *
Vi søger salgsheste.. adskillige købere på smslisten
0
0
Svar på denne tråd

Ja jeg ved det heller ik
Forfatter: 
Dato:  08-11-2006 07:37

men jeg ved at jeg ikke får tid.. Lige nu læser jeg til eksamen og der er der ikke tid til hesten. Hvad gør man så? og når jeg får barn?

Jeg har heldigvis en sød lillesøs der vil overtage min dreng. Hun rider ham ligeså godt og har tid til stævner osv. Så hun står for betaling efter nytår..

Derved får hun en hest for sig selv, og jeg får råd til at have børn og en hest jeg kan følge fra sidelinjen..

Når jeg så engang får tid og lyst til at ride igen, ´har jeg jo hesten..

Måske en halpart til din kunne hjælpe?

Hilsen Sole - Nu med baby i maven... Wow livet er dejlig ;)

Intet er dog fuldkomment her i verden - selv en solsikke kaster skygge!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider