Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Test af mandens sæd, erfaringer
Forfatter: 
Dato:  01-11-2006 16:29

Min mand og jeg har været inde med en sædprøve på et lab i dag. Der stod på sedlen at man godt kunne risikere at skulle derind flere gange.

Nu kunne jeg godt tænke mig at høre jeres erfaringer. Hvor mange gange skulle i derind? Hvordan har resultatet været og hvilken indflydelse har det haft på jeres ønske om en graviditet og børn?

Hilsen, en som venter spændt på resultatet.

Anja

0
0
Svar på denne tråd

Forfærdeligt
Forfatter: 
Dato:  01-11-2006 21:24
som jeg læser din indlæg "TRÆT af... ) *ggg*

Mvh Gitte,

mor til Tera, f. 08-02-05

3-4 sorte sække pigetøj 70-80 kr 750,- sko, flyverdragter, trøjer, bodys, meget!

Skråstol og bæreslynge sælges

0
0
Svar på denne tråd

*LOL*..
Forfatter: 
Dato:  01-11-2006 21:37

Ja så bliver det pludseligt et meget sjovere indlæg... kunne måske tænkes, at jeg ville få nogle flere svar, hvis jeg ændrede overskriften!!!

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har arbejdet
Forfatter: 
Dato:  01-11-2006 21:38

med spermaprøver og kender en del til det.

Oftest skal man aflevere to eller tre prøver af hinanden efterfølgende med et par ugers mellemrum. Der er variation med prøverne så een er ikke eentydigt nok dels sæsonen kan spille ind. Sommerperioden giver en lidt dårligere sædkvalitet hvor vinterperioden giver en lidt bedre kvalitet. Hvad dette kan skyldes ved man ikke...

Udfra analysen, man tæller hvor mange A´ere der bevæger sig i prøven (A´erne er dem der bare svømmer vildt der ud af), B´erne der dem der svømmer men ikke sååå stærkt som A´erne, C´erne er dem som bevæger i "ring" og D´erne er dem som er livløse/døde.

Så får man en procentvis fornemmelse om prøven er god, ret god, nogenlunde og dårlig.

Derudover tæller man også hvormange spermatozoer der er i et givent areal og udfra dette kan man regne ud hvor mange mio spermatozoer der er i hele den afleverede prøve.

Tilsidst kigger man på en antistoftest, nogle mænd kan godt have antistoffer mod prøven så spermatozoerne har det elendigt.

Penetrationstest laver man også, det er en test hvor man tester spermatozoens evne til at bevæge sig i et "sejt medie", der måler man længden efter en 1 time.

Tilsidst laver man en morfologi, en test hvor man vurderer udseendet af spermatozoerne.

Jeg ved ikke hvor I har afleveret en sædprøve, har det været hos en speciallæge kan man godt komme ud for at blive "sendt videre i systemet". Jeg har lært de tests inde på Klinik for Vækst og Reproduktion, Rigshospitalet.

Jeg ved ikke om man udfører de samme test i andre laboratorier.

Men udfra de samlede prøver der bliver afleveret kan man sige om hans sædkvalitet er eller . Er den kan I blive indstillet til fertilitetsbehandling eller hvis den er er det dig der skal undersøges. Man undersøger manden først da det er nemmest og billigst ;-)

Skriv hvis der er noget du vil spørge om !

Beagle.

Rideudstyr tilsalg,

som

Pikeurridebukser str. 92,

lækre schabrack-underlag,

CATAGO vinterridejakke.

Alt billigt tilsalg.

Tjek min præsentation

eller

skriv for billeder !

0
0
Svar på denne tråd

Beagle- Vi afleverede
Forfatter: 
Dato:  01-11-2006 21:49

prøven hos de praktiserende lægers lab eller noget i den retning. Det ligger i Pilestrædet i Kbh. Ved ikke om det hjælper dig.

Tak for udredningen, vi blev meget klogere.

Hvis vi skal derind igen, får vi det vel først af vide, når vi har fået resultatet af testen? Vi fik ikke noget af vide på lab om at vi skulle aflevere flere prøver. Er grunden til en ringere kvalitetet om sommeren ikke at det er noget varmere i vejret?

Jeg har været gravid for 5 år siden (abort) og min læge mente ikke, at der skulle være sket noget med mig, så kunne forringe mulighederne for en graviditet. Jeg har ikke fejlet noget i underlivet i mellemtiden.

Hvor meget har mandens vægt eller rettere overvægt at sige i forbindelse med kvaliteten?

Hvis hans sædkvalitet er ok, og jeg så testes og findes ok, er der så ikke noget hjælp at hente?

Anja

0
0
Svar på denne tråd

jo det mener jeg der er
Forfatter: 
Dato:  02-11-2006 15:00
hjælp og hente selv i begge er test ok har en vendine hvor de har prøvet i flere går og det fik da hjælp og hun er nu gravid
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  03-11-2006 12:22

Vi har osse været inde med sædprøve på syghuset kun en prøve og den viste at der kun var 50% af dem som var gode..

bagefter kom vi ind og fik taget blodprøver.

og da lægen havde kigget på dem blev vi henvist til en gynokolo og her d.20 skal vi der ind for anden gang. første gang var jeg der inde selv og bleve scannet og alt var ok med mig..

næste gang skal min fyr med og der skal vi lave en plan om hvornår de vl prøve og sprøjte sæd ind. da de mener det er den bedste måde for os at blive gravide.. så jeg håber snart det sker smil...

Det er nu bedst og ride en dejlig travhest.
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  03-11-2006 12:24

skal lige siges at det er en langvarige processe man skal igemmen. Vi startet for første læge besøg i juni...

men så længe man holder modt oppe skal det nok gå..

held og lykke til jer...

Det er nu bedst og ride en dejlig travhest.
0
0
Svar på denne tråd

Tak for jeres
Forfatter: 
Dato:  06-11-2006 22:39

svar...

vi må se hvad tiden bringer.

Anja

0
0
Svar på denne tråd

Lidt udenfor emne
Forfatter: 
Dato:  06-11-2006 22:46

men jeg er altså nødt til at fortælle en sjov historie.

X og hendes mand Y skulle aflevere en sædprøve som skulle være frisk, og bedst som Y skal ud og "lave prøven" kommer Y's mor på besøg, så han måtte stå ude på toilettet og lave prøve mens hun var der, og blev ved med at ville have ham til at komme ud fra toilettet. Snak om at lave den prøve under pres !!

Kender ikke til processen i skal igennem, men vil krydse fingre for det kommer til at gå stærkt, så i snart kan stå med en positiv test i hånden. Håber du vil fortælle lidt henad vejen hvis du orker det.

Christina

0
0
Svar på denne tråd

*LOL*...
Forfatter: 
Dato:  09-11-2006 22:08

tihi...

Ja det må man sige, stakkels mand...

Jeg skal regne til lægen imorgen, så jeg er noget spændt på om der er kommet svar og hvad svaret er.

Anja

0
0
Svar på denne tråd

øv øv og mere øv
Forfatter: 
Dato:  13-11-2006 11:10

Vi har fået svaret for lab i dag og vi skal derind igen inden de kan give os et endeligt svar... Så vidt jeg har forstået er det først om tre måneder. Det er godt nok lang tid at skulle vente.

Der er ikke andet for end at vi må fortsætte med at forsøge og håbe på, at de tre streger pludselig kommer uden hjælp for andre end os selv.

Anja

0
0
Svar på denne tråd

mirakel
Forfatter: 
Dato:  14-11-2006 20:22

min eksmand skulle testes 1 gang da vi havde prøvet i to år at få børn det viste sig at der kun var 2% chance for børn . da jeg derefter havde fået tid til en kontrast scanning viste det sig at to dage inden at jeg var gravid. sikke et mirakkel. så blev manden skiftet ud, dog ikke derfor.. og med min nye mand gik der 3 dage så var jeg gravid. godt bytte kan man sige. ihvertfald lykkelig mor til to piger

livet starter voldsomt- og ender sørgeligt

det er det imellem der tæller.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider