Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Nicholine har mælkeallergi :o(
Forfatter: 
Dato:  26-10-2006 18:49
Så har vi været hos homeøpat, og han siger Nicholine har mælkeallergi, og skal holdes langt væk fra ALT med mælk.

Har altid haft fornemmelsen af hun ikke kunne tåle mælk, for da hun var helt lille gylpede/brækkede hun sig altid efter sine flasker, og hun er først i en alder af 1 år kunne spise yogurt og drikke mælk uden at kaste op.

Vi har snakket med lægen og Sp om det flere gange men de har altid slået det hen med at det havde hun ihverfald ikke.

Hun har så siden hun har været 1 år været kronisk snottet (MEGET snottet), og været syg (mat og feber) ca 1 gang om ugen, før hun blev 1 år har hun ALDRIG været syg eller snottet. Så derfor besluttede vi at prøve en homeøpat, for at se hvad han mente.

Jeg er bare så ked af at hun har haft det så skidt så længe, uden vi har gjort noget før :(

Og er i forresten klar over hvor MANGE ting som der er mælk i??? DEt er næsten i alt, og går under 25 forskellige navne. Det værste er næsten at finde på pålæg til frokosten, for: ost, leverpostej, og fiskeduserne er udelukket. Gode forslag modtages gerne.

Tænk når hun skal til fødselsdage osv, ingen boller (som der er mælk i), ingen lagkage, kakao osv. Når vi selv holder noget kan vi selvfølgelig lave det uden mælk, men det er svært når vi skal ud af huset.

Er der nogle som har børn med mælkeallergi hører jeg meget gerne fra jer, for jeg er bare så ked :(

Jeanne
Mor til Nicholine
født d. 18 maj 2005

Besøg Nicholines hjemmeside
0
0
Svar på denne tråd

hej jeanne...
Forfatter: 
Dato:  26-10-2006 19:20
vær du bare glad for det "kun" er mælkeallergi din lille pige har...jeg har en datter på snart 7 år,som lider af pku også kaldet føllingssyge...kort og godt går det ud på at hun ikke kan tåle proteiner,og det er der så at sige i ALT mad ...det er bestemt ikke altid en dans på roser.hendes krop kan ikke omsætte proteiner,det vil sige de ophobes i hjernen,hvorved de nedbryder hendes hjerne celler og medfører evnesvaghed og epilepsi hvis ikke hun resten af sit liv overholder en meget streng diæt...og en gang om ugen skal vi tage en blodprøve og sende ind til kontrol.men men men...man lærer og leve med det,og når din datter er så lille som hun er,vil hun heller ikke tænke ret meget over det når hun bliver større,og det vigtigste er jo trods alt at vi har nogle dejlige børn som vi elsker over alt på jorden ikke? held og lykke med lille pigen herfra.

***nu med isbuk,welsh og haflinger***

0
0
Svar på denne tråd

Ej hvor ER det bare ØV
Forfatter: 
Dato:  27-10-2006 10:24

Tror du ikke det kan hænge sammen med alt det bøvleri hun havde med maven da hun var mindre? Det var jo ret voldsomt ikke? og stod på i lang tid?

Jeg ved godt, HVOR mange ting der er mælk i - det er helt vildt.

Jeg er nemlig blevet rådet til at holde mig langt væk fra mælk i 2 uger, for at se, om det hjælper på Viktors maveproblemer (han er 5 uger, og jeg ammer 100%) - men, det er GODT nok svært at holde sig helt fra mælkeprodukter.

Kan dog glæde dig med, at mange børn vokser sig fra det, så det håber vi også i jeres tilfælde.

Christel
(Nu, mor til to vidunderlige unger..:)
Baby bære slynge købes (brugt) skriv besked.

0
0
Svar på denne tråd

J.J og andre.. =)
Forfatter: 
Dato:  27-10-2006 12:01

Nu kan jeg så se at mit helvede med mælke og hvedemels allergi i 17 år alligevel kommer mig til gode.. Jeg kan jo hjælpe andre i samme situation.. Jeg har lidt af det siden jeg var åbenbart nyfødt og så frem til jeg blev 17 år da jeg fandt hende der kunne "helbrede" mig.. Alternativ behandling hjalp på mig.. Ss

Af fødevare uden mælk mener jeg altså min mor fandt en hel del, også leverpostej, disse var dog hjemmelavet, hun købte spækket og det andet på slagteriet og så var det elles at prøve sig frem.. Nu siger du, JJ at hun ikke må få kakaomælk og is på hendes fødselsdag, ved du om hun må få soyamælk??? Dette kan nemlig fås med kakaosmag, og der er en is der hedder TOFU-LINE som føres i mange supermarkeder, der er lavet af soyamælk, og som enten smager af vanilie, kakao eller jordbær.. Ss Disse smager ganske godt faktisk..

Min mor lavede ris a'la mente til mig med vanilie tofuline som var smeltet.. Den er ganske god også som råcreme.. Mener hun bare kogte risengrøden på vand.. Ss

Af chokolade, hvis og når din datter skal til at spise dette, er den mørke fra marabou uden mælk, ihvertfald det mælke jeg ikke kunne tåle.. Kan ikk huske om den indeholder mælkesukker eller andet, men prøv at se på den. Der var også nogle kager købt i Super Best med kokos på toppen med cremet chokoladefyld i, som jeg også kunne tåle..

Af ost købte min mor engang en underlig ost, mener den var lavet på soyamælk, AD sir jeg dig.. Men hvad med gedeost??

Pålæg, der er jo så mange ting alligevel.. Makrel, torskerogn, hamburgerryg, sild, tomat, æg og jeg lover dig du lære hurtigt at finde mange flere ting.. Ss Dog nu tar det at handle ind ikke kun lige, for varerne skal studeres indtil du har fundet alle dem uden mælk..

mange venlige hilsner, Helene

Livet er en leg, man skal bare kunne reglerne..
0
0
Svar på denne tråd

Til Christel og Helene.
Forfatter: 
Dato:  27-10-2006 18:22

Christel: Jo jeg tror helt sikkert det har en sammenhæng, og den gang kastede hun også meget voldsomt op når hun fik mælk, yogurt osv. Så allerede den gang troede jeg at hun havde mælkeallergi, men det var der jo så ikke andre som troede på.

Helene: Jeg har fået af vide vi skal holde os væk fra ren soyamælk da det let kan fremkalde allergi hos børn, som iforvejen lider af mælkeallergi.

Vi har idag været ude og handle nyt ind til køleskabet, og fandt faktisk rimlig mange ting UDEN mælk (magarine, leverpostej osv), det er ret besværligt, men man vænner sig nok hurtigt til det.

Vi har også prøvet at købe isen Toufu-line.

Tak for jeres svar, på andre forummer hvor jeg har skrevet er jeg næsten blevet ædt, fordi jeg tør tro på en Homeøpat´s menning, MEN når nu jeg ALTID har haft på fornemmelsen at hun har mælkeallergi, kan jeg ikke se der sker noget ved at prøve at holde hende væk fra mælk i en periode.

Jeanne
Mor til Nicholine
født d. 18 maj 2005

Besøg Nicholines hjemmeside
0
0
Svar på denne tråd

Kender det kun alt for godt,...
Forfatter: 
Dato:  28-10-2006 02:23

da jeg selv har haft mælkesukkerallergi, men det var kun i en periode i forb. med andre maveproblemer, så det gik over efter et års tid.

Min søn Tobias har imidlertid både problemer med mælkesukker og mælkeprotein. Som du tog det lang tid før det gik op for os. Han havde kronisk tynd mave fra da han fik skemad til han var 3 år. Det gjorde det vanskeligt at tage bleen af ham... Vi fik ham testet og ændrede så drastisk diæt. Selv det mindste mælk gav ham problemer. Men det hjalp! Han var ikke længere konstant træt og han tog pænt på - han var hidtil lidt til den slanke side.

Jeanne: Du skal absolut ikke tage dig af, hvis "folk" er arrige over homeopati osv. Det skyldes som regel uvidenhed. Indtil jeg gik til alternativ behandling med Tobias, var lægerne fuldstændig uduelige i henhold til hans allergi og jeg blev betragtet som pylremor.

Vi spiser ret "normalt" hos os; erstatter blot komælken med soya-, ris- eller havremælk i det vi laver. Kager og brød er nu bedst med soyamælk. Som skrevet ovenfor, skal man være lidt forsigtig med soyamælk, dvs at man varierer. Jeg udviklede selv allergi overfor soya, da jeg ikke kunne klare komælk.

En go' nem kage: Maizena's Brownies! Ja, tro det eller ej, der er ikke mælkedele i og den kan laves på soyamælk. Jum jum.

Jeg håber I får hånd i hanke med det og at barnet vokser sig fra det - det er ikke ualmindeligt.

mvh

Carter

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider