Nu kan jeg så se at mit helvede med mælke og hvedemels allergi i 17 år alligevel kommer mig til gode.. Jeg kan jo hjælpe andre i samme situation.. Jeg har lidt af det siden jeg var åbenbart nyfødt og så frem til jeg blev 17 år da jeg fandt hende der kunne "helbrede" mig.. Alternativ behandling hjalp på mig.. Ss
Af fødevare uden mælk mener jeg altså min mor fandt en hel del, også leverpostej, disse var dog hjemmelavet, hun købte spækket og det andet på slagteriet og så var det elles at prøve sig frem.. Nu siger du, JJ at hun ikke må få kakaomælk og is på hendes fødselsdag, ved du om hun må få soyamælk??? Dette kan nemlig fås med kakaosmag, og der er en is der hedder TOFU-LINE som føres i mange supermarkeder, der er lavet af soyamælk, og som enten smager af vanilie, kakao eller jordbær.. Ss Disse smager ganske godt faktisk..
Min mor lavede ris a'la mente til mig med vanilie tofuline som var smeltet.. Den er ganske god også som råcreme.. Mener hun bare kogte risengrøden på vand.. Ss
Af chokolade, hvis og når din datter skal til at spise dette, er den mørke fra marabou uden mælk, ihvertfald det mælke jeg ikke kunne tåle.. Kan ikk huske om den indeholder mælkesukker eller andet, men prøv at se på den. Der var også nogle kager købt i Super Best med kokos på toppen med cremet chokoladefyld i, som jeg også kunne tåle..
Af ost købte min mor engang en underlig ost, mener den var lavet på soyamælk, AD sir jeg dig.. Men hvad med gedeost??
Pålæg, der er jo så mange ting alligevel.. Makrel, torskerogn, hamburgerryg, sild, tomat, æg og jeg lover dig du lære hurtigt at finde mange flere ting.. Ss Dog nu tar det at handle ind ikke kun lige, for varerne skal studeres indtil du har fundet alle dem uden mælk..
mange venlige hilsner, Helene