Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

 Bo med børn i Horsens?
Forfatter: 
Dato:  16-10-2006 12:35
Min mand og jeg overvejer at flytte fra Sjælland til Jylland i forbindelse med at min barsel udløber.
Han kan flytte til hans nuværende firmas kontor i Århus, og jeg vil under alle omstændigheder finde noget andet at lave.

Vi har overvejet Horsens, ud fra at der er bedsteforældre i Ålborg, Vejle og Vejen. Rimelige huspriser. Men ellers kender vi ikke meget til området. Jeg regner med at kunne finde arbejde i Århus/Vejle/Kolding/Horsens området.

Såe - nu er der så mange fornuftige mennesker samlet fra hele landet på HN...
Hvordan er det at bo i Horsens (Vi har kigget lidt på huse i Torsted på nettet?)
- Hvordan er daginstitutioner/skole...ordninger?
- Indenfor hvilken radius er det realistisk at arbejde, med 2 biler?

Håber I kan hjælpe,
//Chickflick
0
0
Svar på denne tråd
 
 bo i Horsens
Forfatter: 
Dato:  16-10-2006 13:47

Horsens er en dejlig by, der sker rigtig mange ting.Der er rigligt med mulighed for pasning med hensyn til børnrhaver og daginstudition, skoler er der også nok af-der ligger jo også en god skole i torsted. Jeg bor der ikke mere, men 16 km fra Horsens, jeg har familie og venner i Horsens, og de har nu aldrig brokket sig over mulighederne i Horsens..Men hensyn til job bliver det nemt at finde, da alle søger her i tiden.

Med hernsyn til 2 biler-en kan vel også gøre det...jeg mener når men nu bor inde i byen kan man vel bruge de 2 ben man har, når man skal handle

Så held og lykke.



Halvpart søges til dejlig vallak

8740 Brædstrup

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  16-10-2006 15:39

Horsens er en skøn by. Begge mine forældre er fra Horsens, og jeg er vokset op 13 km derfra og er altid kommet meget i byen, da mine forældre stadig er der mindst 1 gang om ugen.

Min ene brors børn går i skole/børnehave i byen, og det er super godt. Dog er der nogle skoler med et meget dårligt ry - kan desværre ikke lige huske hvilke, men sådanne "hårde" skoler er der vel altid i større byer...

Horsens er også en skøn og hyggelig by at shoppe i, hvis det har interesse.

Der er desuden nogle rigtigt gode rideskoler (min fætter ejer Horsens Rideskole ), smuk natur (fx golfbanen), mange koncerter, kæmpe dyrskue m.m.






Nu med baby Sebastian i armene

- men uden Athene hest



Se Sebastians hjemmeside på www.123hjemmeside.dk/SebastianFBR

0
0
Svar på denne tråd
 
 torsted
Forfatter: 
Dato:  16-10-2006 23:13

hejsa


jeg er selv tilflytter til Horsens for 14 år siden og er rigtig glad for det. Min mand og jeg købte hus i Torsted for 3 år siden efter at have boet i lejlighed inde i midtbyen. Vi er rigtig glad for at bo i torsted. Vi har to børn og her er gode muligheder for børn. Der er flere børnehaver og en vuggestue. Der er skole og sportshal. Vi har en dejlig dagplejemor og jeg kender flere af dagplejemødrene og de er dejlige alle sammen. Der er legestue m.m Skolen kender jeg ikke så meget til men min mand der er opvokset i torsted har været rigtig glad for aat gå der og det er ikke en af de såkaldte hårde skoler. Der er rig mulighed for at have hest i området, og der ligger en rideskole ca en km fra selve torsted. Der er indkøbsmuligheder i form af en købmand,bager,pitza mand m.m og der er ikke langt til større supermarkeder. Men du er velkommen til at skrive hvis der er noget du gerne vil høre om evt også hvor i torsted i har kik på hus.

hilsen stine

0
0
Svar på denne tråd
 
 Horsens
Forfatter: 
Dato:  17-10-2006 10:12

Jeg bor selv i Horsens, og er rigtig glad for det. Vi er netop tilbage, efter en 3-års "smuttur" på landet. Købte hus i Torsted for 1 år siden. Min datter har gået i børnehaven Sirius og er netop startet i børnehaveklassen på Torsted skole.


Sirius er en udemærket børnehave, godt nok med mange børn, men jeg syntes de forsøger at kompensere for det, idet de har stuer med ca. 20 børn på hver. Desuden har de gjort meget for at gøre de børn klar, som skulle i skole. Besøgt skolen og lavet aktiviteter for de større børn, som relaterede til skolen.


Torstedskolen har et godt ry, men som alle andre kommunale skoler bæger den præg af underbemanding, især for de mindste. Men næste år skal 0 - 3 klasse flyttes over i en helt nybygget skole, så jeg håber forholdende bliver bedre.


Jeg har selv gået på privatskolen Sct. Ibs Skole - den kan helt klart anbefales. Super god undervisning, små klasser osv. Jeg har valgt at sende min datter i kommunal skole, så hun kunne have kammerater i området hvor vi bor.


Da hun gik i dagpleje, havde jeg en dagplejemor ude i nordbyen, hun var guld værd.


Jeg arbejder selv hos en ejendomsmægler, godt nok i en lille by der hedder Tørring ca 18 km. fra Horsens. Men har et godt kendskab til markedet i det meste af Vejle Amt, hvis det skulle være.


Håber du kan bruge ovennævnte til noget, skriv endeligt, hvis du har flere spørgsmål.


Jeg kan helt klart anbefale Horsens




Louise



ET LIV UDEN DYR ER IKKE ET LIV...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mange tak!
Forfatter: 
Dato:  18-10-2006 08:50

Tusind tak for hjælpen - det lyder jo som en bedre og bedre ide :)

Det bliver nok først aktuelt om et års tid, jeg skal liiige have født til februar først. Og når jeg nu HAR en arbejdsgiver, der giver delvis løn under barsel kan jeg jo lige så godt tage det med inden jeg fytter & siger op .

Vi skal faktisk til Jylland i weekenden og regner med at køre en tur forbi Horsens/Torsted for lige at se området selv.


//Chickflick



0
0
Svar på denne tråd
 
 Horsens
Forfatter: 
Dato:  18-10-2006 14:03

Nu bor jeg godt nok ca. 8 km udenfor Horsens, men det tæller vel alligevel ;-)


Torsted er et meget godt område af Horsens.

- Havde en lillesøster som gik på Torsted skolen og den virker rigtig god og med nogle gode lærer, gode lokaler m.v.


Af skoler man skal undgå er det klart Langmarksskolen, Stensballeskolen og mener det er Midtbyskolen også.

- Sct. Ib og Torsted skulle tilgengæld være rigtig gode.


Mine to søskende går i børnehave i Stensballe, og den er super god. Gik der selv *G*


Så har vi jo Forum Horsens med alle vores berømtheder, vi har Middelalder Festivalen hvert år og en god gågade men mange gode butikker.

- Der er mange gode rideskoler og mindre ridesteder, og så er der en lækker rideudstyrsbutik - Steens Rideudstyr.


Alt i alt synes jeg Horsens er en god by, som har fået løftet op på vores ry en del.

- Hjælper også endnu mere nu hvor fængslet er ved at flytte ud på Enner mark.


Det er også rimelig nemt at komme til mht. busser og toge, hvis man nu ikke har bil selv en dag.


Og mht. stor indkøb har vi både Bilka, Føtex, Kvickly Ekstra og intet ringere end 4 Fakta'er og mange flere butikker :-)



Rollo


Alme'ti Z, Eln La Fame, Rollo, Marie, Chanell & Uffe
- I er savnet og elsket !


[RolloPigen.dk] [HorseLand.com]

0
0
Svar på denne tråd
 
 torsted
Forfatter: 
Dato:  19-10-2006 06:25

hejse

Jeg har boet det meste af min barndom i torsted, fra jeg var ca. 4 et halvt til ca. 21 år og jeg har gået på torstedskolen. Der var ikke ballade da jeg gik der ud over de sædvanlige knallert bøller som vel fandtes på alle skoler. Jeg var rigtig glad for den skole og der var gode forhold og dejlige lærere, sådan som jeg husker det. Jeg kan kun huske at jeg har haft en god barndom med at bo der så det kan varmt anbefales. Ved at flere af mine gamle skolekammerater har bosat sig i de nybyggede huse i torsted området ud mod Hatting. Er vinden i den rigtige retning dufter der af morgenbrød ude fra det tidligere Hatting bageri- vist paaske brød i dag. Men der er bygget rigtig meget nyt derude i dag. Mine forældre bor der stadig, og det er ikke til at kende i dag. Men et godt sted til børn. Og der sker altid noget i Horsens.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider