Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Hvornår må jeg ride?
Forfatter: 
Dato:  06-10-2006 17:11

Er gravid i 33. uge og og 3. gangs gravid. Det sidste år er min ældste begyndt til ridning og nu klør det mere og mere i mor for selv at komme i gang. (Det hjælper nok ikke at vi lister os over på rideskolen i tide og utide.)Desværre har jeg endda fået bækkenløsning, så det er totalt udelukket pt.

Men hvor lang tid efter fødslen må jeg begynde at ride?

0
0
Svar på denne tråd

Det kan...
Forfatter: 
Dato:  06-10-2006 17:57

...du nok bedst selv svare på. :-) Nå du ikke har ondt i bækkenet mere og når du ikke får nedsynkning af livmoderen af det. Nogen kan ride en uge efter fødslen, nogen må vente et par måneder. :-)

Jeg er selv begyndt efter 6 uger ved de andre fødsler, så det regner jeg med også at gøre denne gang. :-)

Men når du føler dig klar, så sæt dig op på en hest og mærk efter om du også føler dig klar i sadlen. :-)

Camilla

Festsange forfattes. 250,- pr sang. Fuld tilfredshed eller pengene tilbage. Ring/skriv for mere info. :-)

0
0
Svar på denne tråd

Ridning
Forfatter: 
Dato:  06-10-2006 22:16

Jeg fødte her i August ved ks, og fik i sidste uge lov til at ride igen. Dvs at jeg har ventet 2 mdr. før jeg kunne gå igang. Ikke fordi det var med min gode vilje, men fordi jeg blev frarådet det af lægen. Kroppen skal lige have lov til at falde på plads igen.

Men det er vel op til den individuelle.

Held og lykke.

Kh

Mette

Undervisning tilbydes; se min Præsentation

Mette Lodberg

V/TeamLodbergRidersCoaching

0
0
Svar på denne tråd

8 uger
Forfatter: 
Dato:  07-10-2006 14:13

8 uger Sagde de på barselsgangen til mig da jeg fik Katrine. Så er kroppen nogenlunde igen. Selvfølgelig tæller en skridtur ikke med her sagde de, men det er måske knap så sjovt.

-Randi

Luksus sommerhus på Marielyst til 8 personer udlejes, se billeder på www.novasol.dk/nov/208...701&S=2006 .
Se også min hjemmeside: www.123hjemmeside.dk/melohn med billeder og info om os og vores gård.
0
0
Svar på denne tråd

Pas alligevel på
Forfatter: 
Dato:  07-10-2006 17:04

Hej!

Jeg red første gang efter tre uger, da jeg ikke havde ondt! Det gik fint -faktisk rigtig fint!!

MEN så kom Joan der har sin hest til at stå hos os ud, hvor jeg straks skulle fortælle hende at jeg havde været til hest!

Hun er sygeplejerske og sagde at selv om jeg ikke havde ondt, skulle jeg vente de afbefalet 8 uger, da man kan få nedsunket livmoder af det (det kan i værste fald kræve en operation at få sat den på plads igen!)

Med den advarsel ventede jeg med at fortsætte og begyndte igen da Lærke var 9 uger!

Så hvis jeg var dig ville jeg vente med at ride, selvom jeg godt kan forstå det trækker i dig.

Hilsen Astrid

0
0
Svar på denne tråd

Jeg ville også anbefale
Forfatter: 
Dato:  07-10-2006 20:37

Jeg vil anbefale at du venter til du har være til 8. ugers undersøgelsen hos egen læge. Bare så du er sikker på alt er ok inden du går igang. Anbefaler også at du har en god BH - mælkebaren kan hoppe temlig meget!

Jeg gik selv igang efter 8 uger - uden problmer,

Anja

0
0
Svar på denne tråd

Jeg sad på hesten
Forfatter: 
Dato:  08-10-2006 12:07

præcis 12 dage efter fødslen, men min jordemoder rådede til at vente 6-8 uger efter fødslen. Jeg har dog INGEN problemer haft med det - din krop siger sandsynligvis selv fra og til, og jeg startede naturligvis med skridtture i skoven osv. Jeg har været meget hurtig til at få strammet bækkenbundsmuskler osv. op igen, men jeg fødte selvfølgelig også 2 mdr. for tidligt. Til gengæld mistede vi jo vores søn, så jeg har ikke haft "hjælp" af amningen.

Held og lykke med det, og lyt til din krop.

Rid jagt og distance - du og din hest vil elske det...

Tjek hjemmesiden: www.fynsrideforening.webbyen.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider