Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Hvilke rettigheder har denne mor
Forfatter: 
Dato:  30-09-2006 17:47

Hej

for at gøre en historie kort: Lad os kalder moderen for X.

X opdager da hun er 3 mdr henne at hun er gravid med hendes xkæreste, med det samme hun fik det afvide fortalte hun ham om det og han valgte at slå hånden af hende og starte rygter ude i byen om at det passede ikke selvom x vidste at hun havde ikke været sammen med andre.

Efter som xkæresten afslog faderskabet til drengen så blev der kørt en faderksabssag og han har nu fået svar om at han er faderen.

Under hele X´s graviditet har xkæresten og hans nye kæreste truet hende samt hendes søn, da hun var højgravid stødte hun ind i dem og xkærestens nye kæreste skubber så til X og siger PAS PÅ DU IKKE FALDER.

Nu hvor der er parpir på at han er faderen vil han nu gerne se barnet, men X er noget bekymret, hvilke rettigheder har hun?

VH Rikke

0
0
Svar på denne tråd

Hmm--ss
Forfatter: 
Dato:  30-09-2006 18:13

HUn har INGEN rettigheder..

Men barnet har ret til at se sin far, og faderen har ret til at se sit barn.

Længere er den vist ikke?

SÅ længe barnet er meget lille, er det dog op til statsamtet hvor meget faderen får ret til. Det kan være fra nogle timer hver søndag, til langsom optrapning.

Flere små ponyer sælges.

SKøn DV hoppe sælges/byttes

0
0
Svar på denne tråd

12345667
Forfatter: 
Dato:  30-09-2006 18:27

Jeg er så uenig i Staldcha... Hvis hun kan bevise, at han har haft truende og voldig adfærd, så kan hun bruge det som påskud for at ingen samkvem.

Så længe barnet er under 4mdr, har han en far ingen ret til at se barnet, medmindre de har boet sammen alle 3, da barnet skal opbygge et forhold til moderen, og oftest bliver ammet. Når barnet er under 2 1/2, kan man ikke forlange at barnet kommer med hjem på overnatning. ( iflg. reglerne).

HVIS der bliver godkendt samvær, kan hun forlange at det bliver under opsyn pga hans adfærd, det første lange stykke tid. Hvis du vil vide mere, så send bare en pm.:O)

0
0
Svar på denne tråd

Ingen..
Forfatter: 
Dato:  30-09-2006 22:53

Hun har så absolut ingen rettigheder..

Far vil til hver tid få samvær med deres barn.

Moderen kan komme med alle de forklarningen hun vil,men det vil ikke hjælpe hende.

Det er korrekt at samvær med mindre børn,generalt bliver startet langsomt op,men der er ingen far der bliver nægtet samvær fordi barnet er lille.

Chulek:

Der findes ingen regler for, at en far ikke må få samvær med sit barn de første 4 måneder,med mindre de har boet sammen..

Den part der ikke bor sammen med barnet,har som udgangspunkt altid ret til at se sit barn.

Og der skal altså MEGET til,før statsamtet afviser en ansøgning om samvær..

Selv børn hvor der er mistanke om incest bliver udleveret til samvær.

0
0
Svar på denne tråd

Men hvorfor
Forfatter: 
Dato:  30-09-2006 23:35

skulle han ikke også se barnet ?

hvis hun ligefrem har kørt faderskabssag for at bevise det er hans barn, er der vel ikke nogen galt i at han vil se det ?

at X'er hinanden imellem kan være nogle fjolser og gøre dumme ting gør dem jo ikke automatisk til dårlige forældre der skal forbydes at se deres børn

fatter ikke mødre der ikke ønsker der børn skal se faren medmindre der er nogle lidt bedre grunde end dem du beskriver.

hilsen sjanna

0
0
Svar på denne tråd

Tja...
Forfatter: 
Dato:  01-10-2006 00:11

Hvis hun selvfølgelig har anmeldt de ovenstående trusler til Politiet er hun bedre stillet, af hensy til barnets tarv.

Ikke fordi politiet har kunnet gøre noget, men fordi hun som Mor kunne frygte for xkærestens kærestes omgang med barnet, grundet den omtalte handling da hun var højgracid.

Har hun ikke anmeldt noget, så vil hun virke som en forsmået pige, som bare vil ramme x en fordi denne har fået en ny kæreste.

Har hun evt. troværdige vidner kan sagen stadig politianmeldes idet hun selvfølgelig har været hæmmet af graviditeten og nu barnet, samt at komme til kræfter igen efter fødslen.

Men hun kunne jo som den large, for sit barns skyld tilbyde faderen at han kan komme i hendes hjem og besøge barnet, og senere når han kender barnet kan kæresten komme med.. det vil også virke som et plus for hende i en evt retssag.

Da hun har været samarbejdsvillig for sit barn.

Overskuelig landsdækkende salgsliste
Gratis oprettelse
OX-Arabere.dk
Kig forbi, måske venter din drømmehest der
* * *
Bil byttes til ox hoppe, 4-9 år, stg. 148 - 155.cm
0
0
Svar på denne tråd

glamur:
Forfatter: 
Dato:  01-10-2006 08:44

Det er så forkert. Dette er sakset fra statsamtets hjemmeside:

Har faderen ikke boet sammen med barnet, vil det i almindelighed være bedst for barnet, at der ikke fastsættes samvær i de første 4 måneder af barnets liv. Baggrunden herfor er, at moderen og barnet skal have ro til at opbygge deres forhold, og at barnet i den spæde alder normalt vil have bedst af ikke at blive overladt til en person, som moderen ikke ønsker at betro det til.
Særlige omstændigheder kan imidlertid efter en konkret vurdering føre til, at der først fastsættes samvær på et endnu senere tidspunkt.

Desuden så er JEG igennem det samme lige nu, så jeg kender reglerne.

desuden så vil jeg anbefale denne side:hjem.get2net.dk/far/hj...r.htm#fast

0
0
Svar på denne tråd

Chulek..
Forfatter: 
Dato:  01-10-2006 12:51

Det er ikke en lovgivning..

Det er et udgangspunkt det pågældende statsamt tager..

Jeg har også været igennem en samværssag,så jeg kender også lovgivningen omkring sammenvær..

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  01-10-2006 13:04
Sjovt nok, så fik JEG at vide, at sådan var loven, da jeg var til møde i sidste uge.
0
0
Svar på denne tråd

der er en ting
Forfatter: 
Dato:  02-10-2006 11:38

der undrer mig i denne sag... det er at der er kørt faderskabssag og faderen nu ikke må se barnet... Det er typisk at fædre gerne vil se deres barn når den nu er der... og inden er ligeglade.. helt kolde er mænd dog trods alt ikke...

medmindre hun kan bevise han er psykisk ustabil tror jeg faderen har gode kort til samkvemsret... han skal jo sikkert også betale faderbidrag...

Skimmel 4 års tilredet allround hoppe på 164cm i stg sælges

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider