Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

vil hænge hos mor hele tiden
Forfatter: 
Dato:  29-09-2006 15:03

Hvad er jeres erfaringer med babyer på 5 uger... Vores datter vil helst hænge på armen hele dagen hvilket jo gør at huset ligner et bombekrater snart. Hun kan ligge der og sove og hvis vi så lægger hende ned siger det bare BLING og øjnene er åbne og hun vil op igen. Men er en så lille baby overhovedet istand til at regne ud at hvis man hyler kommer mor nok og tager mig op??? Jeg kan ikke finde ud af om jeg bør prøve at lade hende ligge og hyle lidt engang imellem så hun kan lære ikkke at blive taget op hele tiden, eller om jeg bare skal fortsætte med at fare hen og hive hende op og trøste hende.

-Randi

Luksus sommerhus på Marielyst til 8 personer udlejes, se billeder på www.novasol.dk/nov/208...701&S=2006 .
Se også min hjemmeside: www.123hjemmeside.dk/melohn med billeder og info om os og vores gård.
0
0
Svar på denne tråd

det er da dejligt
Forfatter: 
Dato:  29-09-2006 16:53

Er det ikk bare fantastisk, at hun føler sig tryk og sikker i dine arme

Men kan sagtens følge dig i, at det er "belastende".. Vores Mads gjorde det samme, og nu er han 4 måneder, og gider bestemt ikke lulles i søvn på min arm. De første 2 måneder kunne han hænge og sove på armen, mens jeg tømte opvasker osv..

Men til sagen. Vi gjorde det, at vi fik ham rimelig hurtig ind i en "rytme".. Når vi syntes, at han var træt, blev han lagt i barnevognen, og kørt lidt med, nogen gange sov han ikk ret længe, men nåede da lige og få ordnet en vask. Når han så var vågen så var han 100% ved os, altså ikk noget med og ligge selv. På den måde fik han "nok" af os, og vores snakken med ham

Da han var ca 2 måneder ville han gerne sidde, et lille stykke tid, alene i skråstolen (som kan ligges helt ned), vi satte så et farvestrålende, aktivitets-stativ over ham, og det blev mere og mere spændende. Og nu er han lidt ved os, og lidt på gulvet / skråstol med aktivitets stativet over sig..

Her ved os ligner det hele osse til tider, noget der er løgn, tøj, legesager, sko, og altmulig andet i et stort rod (vi har jo 3 unger) Men de dage Mads så enten tager en ordentlig lur eller er indstillet på og "lege" lidt mere selv, så nikker jeg oprydningen en skalle der, og får noget fra hånden.

Jeg syntes bestemt ikke hun skal ligge alene og være ked af det.. Nyd hende så længe hun syntes det er dejligt og trygt og være ved dig

Det var mit råd, og hvordan vi gør..

Go weekend.

Anja

Mor til

Mick født 4-10-2000

Mikkel født 3-5-2002

Mads født 28-5-2006

0
0
Svar på denne tråd

kender typen.
Forfatter: 
Dato:  29-09-2006 17:24

Hej Randi

Jeg kender også alt for godt til dit lille problem. Babyen vil helst være i vores arme for der er alt den trykhed de har brug for og samtidig kan de hører vores hjertelyd, som de jo kender fra 9 mdr. i maven.

Da jeg jo har 3 børn kunne jeg af gode grunde ikke rende rundt med lille mus på armen hele tiden, men jeg tog ham med hver gang jeg skiftede rum, så han hele tiden kunne hører og se mig. Puslemadresen på køkkenborderet var hittet, det var i det rum vi var mest. Når hestene skulle tilses havde jeg ham i en bægersele på maven. Han er 4 mdr. nu og er stadig meget snak syg, men en gang MTV eller andet kan også aflede 15 - 20 min.

Så som den anden Anja skrev, så nyd din baby og lad oprydningen ligge, de bliver så hurtig store.

MVH. Anja

mor til Victor på 7, Patrick på 4 og William på 4 mdr.

0
0
Svar på denne tråd

Sådan var
Forfatter: 
Dato:  29-09-2006 19:48

vores Mads også i starten. Det bliver bedre, bare giv det tid.

Jeg læste at man ikke kan give babyer for meget kærlighed og tryghed, så han fik lov at være ved mig. Det er jo også med at nyde det, mens han gider.

Det kommer af sig selv at du kan ligge hende fra dig mere og mere.

0
0
Svar på denne tråd

drop oprydningen...
Forfatter: 
Dato:  01-10-2006 17:14

Hey, hey. Det der billede af det perfekte hjem, den perfekte mor og alt det der... No way!

Nyd den lille, hvis det er de du inderst inde ønsker.

Eller ring til en bedstemor og få hænderne fri, eller endnu bedre, læg dig med den lille imens en ven, din mor eller mand ordner lidt praktisk.

Det kommer efterhånden...

Kilden.
0
0
Svar på denne tråd

ja jeg kæmper
Forfatter: 
Dato:  02-10-2006 16:42

Selvf. Har Katrine 1. prioritet. nogle gange er det bare lidt hårdt at man ikke kan lægge hende de 5 min det tager at gå på toilettet uden hun skriger, og ryggen er lidt brugt af at skrælle kartofler med hende i slynge og stå helt foroverbøjet. Troede faktisk babyer sov en del... Men hende her er vågen fra 6.30 til 23 uden at kunne ligge selv. Nogle gange sover hun til middag 1 gang, men ellers er hun bare lysvågen.

-Randi

Luksus sommerhus på Marielyst til 8 personer udlejes, se billeder på www.novasol.dk/nov/208...701&S=2006 .
Se også min hjemmeside: www.123hjemmeside.dk/melohn med billeder og info om os og vores gård.
0
0
Svar på denne tråd

Hej Randi
Forfatter: 
Dato:  03-10-2006 07:31

Ja det er mega hårdt.. Jeg havde heller ikke forestillet mig i min vildeste fantasi hvor hårdt.

Men giv det et par uger.. Bare vent lige så stille bliver det bedre.

Prøv at få en fast rutine om morgenen. F.eks. giver du hende mad når I vågner. Så pusler du hende og hygger lidt. Så laver I lidt gymnastik eller leger lidt, og derefter giver du hende et varmt bad. Så skulle den lille gerne være træt. Giv hende mad igen.

Mads faldt nu i søvn hos mig og efter lidt tid kunne jeg putte ham i liften. Han kan stadig være vågen en hel dag, hvis ikke jeg ligger ham ud og sove. Han har meget svært ved at falde i søvn.

Men jeg tror simpelthen at din datter er overtræt. Det var Mads også og så bliver det hele endnu sværere.

Jeg købte bogen "Sov igennem uden gråd", og der står at et spædbarn ikke skal være vågen mere end to timer af gangen, så det begyndte jeg at gå efter. Og det har faktisk hjulpet.

Held og lykke.. ;-)

0
0
Svar på denne tråd

Husker det godt!
Forfatter: 
Dato:  06-10-2006 22:29

Nu er min datter snart 2, men jeg husker godt den første tid indtil man fandt en rytme!

Som en anden skriver kan det nemt være overtræthed der gør at hun hænger på dig og stort set ikke sover hele dagen.

Freja sov ikke ret meget som spæd, men jeg lærte af sundhedsplejersken at få hende lagt hurtigt ud at sove om formiddagen. Hun var faktisk kun vågen 1½ - 2 timer om morgenen før hun kom ud at sove. Men det var hårdt! Hvor har jeg gået mange kilometer med hende i vognen...

Hun sov ikke længe af gangen, men kom så ud at sove igen over middag. Og den rytme holdt vi til hun kom i dagpleje da hun var 11 mdr.

Håber det lykkes for det er hårdt at have et armbarn!

Vh Marianne

0
0
Svar på denne tråd

Søvnbehov
Forfatter: 
Dato:  06-10-2006 23:16

Hej Randi

Nu ved jeg godt børn er forskellige, men (næsten) alle har brug en lur på sådan en lang dag. Børn skal lære at falde i søvn, de gør det ikke (altid) af sig selv.

Prøv at lytte rigtig godt efter hos hende, kig på hende, måske bliver hun lidt pjevset eller klør lidt øjne når der er gået et par timer efter hun er stået op. Signalerne kan være meget små. Ud i barnevognen med hende. I starten er du nok nød til at gå eller "lulle" hende i søvn, men også her skal man passe på det ikke bliver en vane, for de gør det ikke altid i DP/vuggestuen.

Power napper hun, så må du ud og "lulle" lidt igen, de små skal lære at sove mere end 10 minutter.

Mine drenge har heldigvis været rimelig nemme at lære at sove og har haft gode sovehjerter, men det kan være lidt træls.

- Og så skide være med at nullermænderne vælter svigermekanikken i døren, eller din mor falder over en stor støv-kugle. Det skal nok komme!

Et godt link:

www.libero.dk/upload/Sovn.pdf

Hilsen

Jette

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider