Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Dr. Phil idag...
Forfatter: 
Dato:  25-09-2006 14:37

Nu hvor man går hjemme og er sygemeldt, kommer man jo til at se de her programmer, som man ellers ikke spilder tiden på

Men idag blev jeg virkelig fanget, og jeg sad grædefærdig i sofaen bagefter.

Programet handlede om en mor, som ikke bare slog, men virkelig bankede hendes børn sønder og sammen. Hun mistede fuldstændig kontrollen over sig selv, og det blev filmet med kamerea.

Der var en scene, hvor drengen på 10 år kaldte sin søster for et øgenavn, hvorefter moren kom flyvende ud, og slog ham flere gange i ansigtet. Herefter blev han jagtet ind på værelset, hvor han fik yderligere tæsk. Hele tiden kunne man høre slagene og drengens gråd, samt hans: mommy pleasy no, it hurts.

Hendes 4 andre børn stod bare lammet og så til, og den lille 3 årige pige proppede fingrene i ørerne. Da dette var overstået kommer drengen grædende og haltene ud fra værelset, hvorefter han får at vide at han skal holde op med at spille skuespil. Herefter får han et ordentligt los i r*ven, og bliver sendt i skole med en t-shirt moren lige har flået i stykker, da hun greb fat i ham.

Faren bliver naturligvis konfronteret på scenen af Dr. Phil, hvor han siger at han ikke anede dette foregik, og at han ikke støttede det.

Men det kommer frem, at han har en stok liggende som han slår dem med, han sparker dem med nogle støvler der er metal i, og han sparker dem også i enden. Men "kun" i enden, som han selv forsvarer sig med.

Hvordan Fa... kan den slags få lov til at have børn, uden der bliver gjort noget? Jeg sad fuldstændig lammet til sofaen og måtte trille en tåre på børnenes vejne

De 2 store børn spurgte Dr. Phil om han kunne sørge for at den stok kom ud af huset, da de hellere ville slåes med hænderne

Desuden var de meget bange for at komme hjem, og blive straffet for noget de havde sagt, eller afsløret, på TV

Var der andre der så dette program, og havde det ligesom mig???

Eller hvad mener du i det hele taget om at slå på sine børn, som opdragelse.

En meget chokeret Lillian

Mor til Mathias 24/3 04

0
0
Svar på denne tråd

forfærdeligt...
Forfatter: 
Dato:  25-09-2006 14:55

men i usa har forældre desværre ret til at bruge vold i opdragelsen.

Men ganske ganske forfærdeligt - mange af min årgang er også vokset op med at lussinger, slag, røvfulde var en helt normal del af hverdagen.. gudskelov er det nu forbudt ved lov i dk.

mette

Billeder af mine børn.

Et barn er en engel, hvis vinger krymper i takt med at benene vokser.

0
0
Svar på denne tråd

vold...
Forfatter: 
Dato:  25-09-2006 15:28

...er aldrig en løsning. Og jeg holder jo stædigt på, at folk, der ikke kan finde på andet end at slå deres børn simpelthen er dumme! Uvidende! Ignorenter! U.S.A er ret forfærdeligt på det område, synes jeg, for mange steder er det ligefrem forventet, at man bruger vold/korporlig afstraffelse i opdragelsen. Da jeg var i L.A. som au-pair fik jeg at vide, at det var ok at "spanke" børnene, hvis de ikke havde lavet lektier! :-@

Og børn GØR jo dumme ting! De er BØRN, for crying out loud! Og bare tanken om udtrykket på børns ansigt, når de får en røvfuld, et slag over fingrene eller én på hovedet kan sq da knuse ethvert normalt menneskes hjerte! :-(

Eller det udtryk børn får i ansigtet, når de ved, at slag er uundgåeligt, men de er vant til det... :-@ ...nej, det er ikke til at bære! :-(

Slag som afstraffelse i børneopdragelse er det ene punkt, hvor jeg er totalt firkantet. Uden undtagelser. Det er IKKE ok at slå! :-(

Camilla

Festsange forfattes. 250,- pr sang. Fuld tilfredshed eller pengene tilbage. Ring/skriv for mere info. :-)

0
0
Svar på denne tråd

lyder helt vildt sindsyg
Forfatter: 
Dato:  25-09-2006 16:30

men jeg skal ærligt indrømme jeg tager den slags "serier" med et gram salt, for det er jo før kommet frem hvad de familier får for at medvirke i et sådan program sandt eller falsk og jo værrer jo bedre for ellers gider VI jo ikke at se dem...desværre

derfor zapper jeg altid forbi disse programmer..heldigvis kan jeg jo læse...

hilsen Mette uge 30/31

Gravid og glæder sig ekstra meget til jul i år.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  25-09-2006 17:59
Jeg så det - og jeg fik godt nok kvalme over de forældre. Håbede sådan, at politiet stod klar til at tage dem med efter programmet...

Nu med baby Sebastian i armene

- men uden Athene hest

Se Sebastians hjemmeside på www.123hjemmeside.dk/SebastianFBR

0
0
Svar på denne tråd

Ja gys!!!
Forfatter: 
Dato:  25-09-2006 18:40

Jeg så det også, og var fuldstændig paf.

Jeg fatter simpelthen ikke, at folk kan få sig selv til sådan noget. Og børnene havde jo ikke engang gjort noget. Ikke at det kunne retfærdiggøre vold mod børn, men den måde hun gik amok på var total uacceptabelt og meget grumt.

Tænk at nogen børn virkelig står model til sådan noget.

Stakler

Køb billigt her
Medlem af "smårytternes" klub
0
0
Svar på denne tråd

Savner vildt
Forfatter: 
Dato:  25-09-2006 21:44

at kunne se Dr. Phil og Oprah...

Lyder ganske forfærdelig den udsendelse du her har set...

Mvh Gitte,

mor til Tera f. 08-02-05 (19 mdr.)

0
0
Svar på denne tråd

jeg så det også...
Forfatter: 
Dato:  25-09-2006 22:33

... og var helt harmdirrende

Og så sad moderen bare der, helt brødbetynget og med tårer i øjnene, og kunne ikke forklare, hvorfor hun gjorde det!!!

På mig virkede faderen ikke specielt chokeret. Jeg ved bare, at hvis det var Michael der fandt ud af, at jeg behandlede Mads sådan (hvilket jeg selvfølgelig IKKE GØR og ALDRIG kunne finde på) så var han da røget HELT op i det røde felt.

Jeg synes, at faderen tog det ret roligt...

Stakkels stakkels børn... og de var mest bekymrede for, om deres mor nu fik problemer!! Loyale, det er de (stakler )

mele: tror virkelig ikke det var skuespil. De havde meldt sig, for at få hjælp til at tackle det.

Så må man jo bare bede til, at det hjælper.

mvh Trine - mor til Mads 200506

Don´t let a fool kiss you
....or a kiss fool you

:-PKun den der forsøger det latterlige, kan opnå det umulige

0
0
Svar på denne tråd

Nej, jeg tror
Forfatter: 
Dato:  26-09-2006 09:44

Nej, jeg tror heller ikke det var skuespil. Mange af de talk- shows er måske, men ham Dr. Phil er vist en respekteret mand i USA.

Stine: Ja, jeg håber virkelig også der stod nogle fra børneforsorgen klar til at tage imod dem efter showet, for det hjælper da vist ikke noget at faderen lover han nok skal være der sammen med hende og børnene, når han selv slår dem.

Hilsen Lillian

Mor til Mathias 24/3 04

0
0
Svar på denne tråd

Men det er skam...
Forfatter: 
Dato:  26-09-2006 10:00

...ikke så langt væk... Vi har for ikke så længe siden på krisecenteret haft en mor, der kom ind med en 5-årig dreng, der havde armen i gips og var dækket af sår og blå mærker i ansigtet og på hele kroppen. moren så ikke meget bedre ud. Faren var kommet fuld hjem, havde tævet moren bevidstløs og havde derefter båret den lille dreng rundt i huset mens han slog på ham. èn af naboerne så ham gennem vinduet og ringede til politiet. Da drengen blev indlagt havde han - udover mærker og skrammer - brækket næsen og den ene arm to steder, bøjet et par ribben og fik 8 sting i hovedbunden! Og det var ikke første gang det var sket. Men som drengen sagde "han plejer at stoppe, når det begynder at bløde!"

Der er så mange forfærdelige ting i verden og vold mod børn er i mine øjne én af de værste. Stakkels, stakkels små! :-(

Camilla - ofte frustreret over systemet!

Festsange forfattes. 250,- pr sang. Fuld tilfredshed eller pengene tilbage. Ring/skriv for mere info. :-)

0
0
Svar på denne tråd

åh...nej altså
Forfatter: 
Dato:  26-09-2006 10:10
camilla: det er bare sådanne historier man ville ønske man aldrig havde hørt Hvor er det bare sørgeligt

mvh Trine - mor til Mads 200506

Don´t let a fool kiss you
....or a kiss fool you

:-PKun den der forsøger det latterlige, kan opnå det umulige

0
0
Svar på denne tråd

ja, hvor er
Forfatter: 
Dato:  26-09-2006 10:31

Ja, hvor er det altså bare trist, at der i dagens Danmark er folk, der vil udsætte sine børn for denne slags (og koner/kærester)

Det gør mig så trist til mode, men jeg tror det er godt at sådanne ting også kommer frem i lyset.

Jeg kan slet ikke sætte mig ind i det øjeblik hvor man vælger at lægge hånd på sine børn. Jeg kan simpelthen ikke forstå den vrede og rase der gør at man vælger denne løsning

Men jeg syntes vi "tit" hører om spædbørn der er blevet rystet ihjel, eller smidt ind i væggen for den sags skyld. Børn der bliver banket til blods eller mishandlet på andre måder. Hvor bliver hjælpen af i ette øjeblik??

Camilla: Hvad sker der med forældrene og drengen i sådan en situation???

Lillian

Mor til Mathias 24/3 04

0
0
Svar på denne tråd

Lige i denne...
Forfatter: 
Dato:  26-09-2006 15:20

...situation er der håb for drengen, for så snart politiet er indblandet, så er socialforsorgen det også. Moren havde fået besked på at hun enten bragte sit barn i permanent sikkerhed (altså blev skilt fra manden) eller også ville barnet blive fjernet øjeblikkeligt. Derfor kom hun til krisecenteret - henvist fra socialforsorgen og fik hjælpe til terapi og bolig.

Men de kvinder, der kommer af sig selv fordi "denne gang ville han ikke stoppe" med små børn på armen - de vender overraskende ofte tilbage til manden efter et par dages rekreation. :-( Og vi kan kun handle i de tilfælde, hvor der er tydelige beviser for direkte vold mod barnet, selvom børnene jo lider næsten lige så meget under at se mor få tæsk. :-(

Systemerne er ALT for tunge. Der er alt for få ressourcer, alt for mange (efter min mening) inkompetente sagsbehandlere og alt for få mennesker, der tør reagere på en fornemmelse af, at noget er galt.

Forældre, der slår deres børn gør det ofte ikke af ond vilje, men fordi de ikke ved bedre, og vejledning og viden kan afhjælpe meget. Man behøver ikke fjerne barnet, men kan lære forældrene at være forældre. - Undtagen selvfølgelig i de voldsomme tilfælde, hvor der ikke er tale om afstraffelse men om overgreb og direkte mishandling.

Jeg kan godt forstå, nogle af de mødre, der kommer så langt ud, at de mishandler deres små babyer eller børn og endda slår dem ihjel. Jeg har en teoretisk viden om hjernens mekanismer, så jeg forstår det godt. Men samtidig FORSTÅR jeg det ikke...hvis I kan følge mig. Hjernen kan følge mønstret og se hvad der sker og forstå det, men hjertet fatter bare ikke, at der for fanden ikke er en naturlig indbygget stopknap! *Suk*...

Nej, jeg vil aldrig kunne bifalde nogen som helst form for korporlig afstraffelse af børn. Det er for trist.

Camilla

0
0
Svar på denne tråd

jeg så det også
Forfatter: 
Dato:  26-09-2006 16:05

og kan ellers godt lide Dr. phill, men hvordan kan han sende dem hjem -han tror faren passer på dem

Halooo han er ikke et hak bedre, han slår dem jo med en stok

Hilsen
Sanne
0
0
Svar på denne tråd

I tager fejl
Forfatter: 
Dato:  26-09-2006 16:11

Han sender dem ikke bare hjem,det nævner han faktisk også op til flere gange,for det må han slet ikke ihenhold til loven.

Han siger at hvis de ikke tager imod den hjælp han kan skaffe dem,så anmelder han dem til de socialemyndigheder med det samme,som han faktisk skal gøre..

Familerne er under meget streng overvågning af ham selv,og kollegaer,så der kan gibes ind hvis forholdene ikke forbedres..

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider