Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

 3 årig kaster op 20-30 gange
Forfatter: 
Dato:  08-02-2019 11:32
Hej.
Jeg er bonusmor til en pige på snart 4 år. Jeg bor med faren. Pigen har det seneste år døjet med opkastninger. Det sker måske en gang om måneden og andre gange lidt sjældnere. Men så kaster hun op 20-30 gange på et par timer, og over middag bliver hun frisk igen. Hun er tjekket på sygehus, hvor hun har fået taget blodprøver, scannet hovedet og tjekket fordøjelsessystem. Intet at se her.
Vi er nu igang med at teste for det psykiske i samarbejde med familiehus. Mor fortæller de har en tæt symbiose og barnet ikke vil andet end at hænge på hende. Vi oplever ikke noget. Hun har kastet op to gange her, men mange gange ved mor, hvor indlæggelse også har været aktuelt.
Er der nogle der har hør tom noget lignende?
0
1
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  08-02-2019 13:44

Kan hun have migræne? Det viser sig ofte som opkastninger hos børn?


Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig?

GO YOU BIG RED FIRE ENGINE

2
0
Svar på denne tråd
 
 3 årig kaster op 20-30 gange
Forfatter: 
Dato:  08-02-2019 16:22
Det var ikke et dårligt bud faktisk. For ja det kunne jo godt være. Og det må da være svært at måle. Tak for et godt forslag.
0
0
Svar på denne tråd
 
 hmm...
Forfatter: 
Dato:  09-02-2019 00:14

Jeg har absolut ingen erfaring med noget lignende, men lad os da endelig vide, hvis det viser sig rent faktisk at være migræne!


Bissen

Forgive yourself for not knowing what you didn't know until you learned it

1
0
Svar på denne tråd
 
 God bedring
Forfatter: 
Dato:  09-02-2019 14:13

Sker det også når hun er i institution, tænker at hun går i dagpleje/børnehave?

 

Bor hun 7/7 ordning

 

det lyder voldsomt med så mange gange på kort tid. Kommer det bare ud af det blå eller efter måltider eller når hun eksempelvis ikke får sin vilje. Sådan lidt sat på spidsen får hun noget ud af at kaste op?

 

Min mor passede engang en pige som kunne besvime når noget gik pigen imod.

0
0
Svar på denne tråd
 
 3 årig kaster op 20-30 gange
Forfatter: 
Dato:  09-02-2019 14:40
Det sker enten om natten (ved moren) og ellers vågner hun og skal kaste op (begge steder).

Vi har hende hver anden uge onsdag til søndag.

Ja det er voldsomt så mange gange. Tænker det lå gøre vildt ondt til sidst. Har aldrig oplevet noget lignende.
Vi har kun oplevet det to gange, og der havde vi fået ret fed mad dagen før. Men moren siger det er forskelligt ved hende.

Umiddelbart er det svært og sige om der er noget hun opnår ved det,da det sker om natten eller morgenen uanset om hun har fri eller ej. Har godt hørt om dem der kan kaste op nærmest med vilje..
0
0
Svar på denne tråd
 
 Fysisk
Forfatter: 
Dato:  09-02-2019 17:04

uden at vide det, vil jeg tro at dem der kan provokere det gør det i vågen tilstand.

 

Lyder til i er opmærksom på kost, og har drøftet om der er noget der udløser den vej rundt måske taget gluten fri periode eller ingen mælk feks.

 

Hvad med hoste der starter brækcenter?

 

Faldt over dette link måske kan der være noget at gå videre med der, der står bla noget om mellemørebetændelse og påvirkning af smerte når man ligger ned.

 

www.netsundhedsplejerske.dk/ brevkasse/ index.php?option=laess...M&id=22279

0
0
Svar på denne tråd
 
 3 årig kaster op 20-30 gange
Forfatter: 
Dato:  09-02-2019 17:34
Ja det har vi holdt øje med. For det var min første tanke at det måske var noget mad. Men umiddelbart tænker jeg hun ville reagere hver gang hun fik det hvis det var allergi som Gluten eller laktose. Men jeg ved ikke om det rigtigt.

Altså huk stoppede med noget astmamedicin, så hun kunne jo faktisk godt have hostet. Men om man kan kaste på så mange gange i så mange timer ved jeg heller ikke? Men det kunne jo sagtens hænge sammen med tidspunkterne for hvornår hun gør det.

Jeg kigger lige på linket, mange tak ??????
0
0
Svar på denne tråd
 
 3 årig kaster op 20-30 gange
Forfatter: 
Dato:  09-02-2019 17:40
Har lige læst det link. Og det er virkelig fint.. Har nemlig søgt og søgt! Og har intet kunne finde hvor det har mindet om det vi oplever. Men det lyder dette opslag da til.. Så tusind tak!
0
0
Svar på denne tråd
 
 Migræne
Forfatter: 
Dato:  14-02-2019 13:27

Hej Pernille

Det lyder ikke sjovt, men desværre en del som min barndom.

Jeg led af migræne fra jeg var 6 mdr. til jeg var 13 år. Fast hver 2 måned (det var nærmest så man kunne stille uret efter det) faldt jeg omkuld og kunne ingenting de næste 2-5 døgn.

Det eneste jeg kunne var at ligge med hovedet i en spand og kaste ALT op. Mange gange endte jeg med at være så tør at jeg skallede af over hele kroppen.

Vi fik at vide - efter utallige undersøgelser - at det var migræne. Trods alle kendte behandlinger, var der intet der virkede. Det eneste som gav mig lidt ro var healing (jeps ALT blev forsøgt) men til gengæld forlængede det bare anfaldet.

Håber I finder en løsning som kan hjælpe.

God bedring med hende.

Knus Tina

0
0
Svar på denne tråd
 
 3 årig kaster op 20-30 gange
Forfatter: 
Dato:  25-02-2019 07:13
Årh det lyder ikke rart at være så påvirket så længe. Håber du er vokset fra det så. Det håber ejg så også hun gør. Jeg tror helt sikkert vi skal have det drøftet med nogle læger, for at se om det kan være migræne måske.
Så tak for hjælpen alle sammen. Dejligt med gode input..
0
0
Svar på denne tråd
 
 migræne
Forfatter: 
Dato:  25-03-2019 07:40

Hej

 

Min den ældste led også meget af migræne da hun var mindre.

Men det var faktisk først da hun var omkring 9-10 år at det gik op for os at det var det hun led af.
Trickeren for hende var en tur i svømmehallen - hun blev simpelthen dårlig af klorlugten.

Forventningerne omkring jul/nytår/fødselsdag/større begivenheder kunne også tricke det, og det var næsten sikkert at hun fik et anfald omkring højtiderne eller hvis vi havde et lidt presset program med mange arrangementer som hun glædede sig til.

Prøv evt at føre dagbog og se om der er noget der udløser det.

Ellers så få evt en henvisning til børnehovedpineklinikken.

 

Hilsen Anne


nu tilbage som "sandkasserytter"

1
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  13-04-2019 16:24

Åh stakkels barn, det lyder overhovedet ikke sjovt

Mit bedste råd er at holde fast i børneafdelingen, og insistere på videre udredning indtil de har fundet årsagen. OG, at både I og mor sørger for at have et videokamera liggende opladet og klar til næste gang hun får sådan et "anfald". Film det, og vis det til lægerne. Det kan virke som en underlig prioritering i situationen, men det er SÅ godt givet ud, at have en konkret optagelse at vise lægerne.

 

Kan I tale med pigen når hun får de her "anfald", og kan hun fortælle jer noget om hvordan hun har det? Hvis min 2årige vågner ulykkeligt op om natten, og jeg fx spørger ham om han har ondt i maven - så har han helt sikkert ondt i maven ;) Men hvis jeg nøjes med at spørge ham, om han kan forklare mig hvad der sker, så er han faktisk meget ofte selv god til at sætte ord på, hvad der generer ham.


Med venlig hilsen

Line Madsen

 

 

Fotonørd med ualmindeligt stort F!

 

Se evt. mine billeder på:

www.linemm.dk

www.facebook.com/FotografLineMadsen

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider