Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

 Her er jeg :D
Forfatter: 
Dato:  10-08-2015 17:16

Har læst med på sidelinien i nogle år faktisk, og forummet her er godt nok blevet dødt

 

Så så jeg en anden tråd, hvor der blev spurgt til om "ve, ble og det der følger" var helt død, og om folk var smuttet på FB..

 

Så tænkte jeg - NU gør JEG noget for at vække det

 

 

Så her er jeg...!

 

1 gangs gravid, og 17 uger henne idag...

 

 

Købte selv betalt køns scanning i uge 15+3 og jordemoderen som scannede mig var helt sikker på vi venter os en lille prinsesse

 

Billede

 

Jeg rider stadig, og har planer om at ride så lang tid som muligt...

 

Jeg har dog skåret ned fra 3-4 heste dagligt (min egen i genoptræning + låneheste) til at jeg nu KUN har min egen, som jeg har haft i snart 10 år

 

 

Og rent faktisk så NYDER jeg at jeg for første gang i nogle år KUN skal spekulere på min EGEN hest

 

 

Det bliver første barnebarn for mine forældres vedkommende, og nok også eneste for min mors vedkommende (da min søster desværre har tabt nogle gange)... Derfor har der også været lidt ekstra nervøsitet fra min side af, hver gang jeg er nået "de uger" hvor min søster har haft tabt...

 

Men den lille spire holder ved!! Og vi glæder os SÅ meget til januar

 

 

Nå men det var en lille "her er jeg"...

 

 

Efter et vægttab på 15 kg i løbet af efteråret sidste år, så skal jeg LIIIGE vænne mig til at det tøj som jeg passede da jeg var størst - jah det passer jeg nu igen Men jeg ved jo hvordan jeg skal smide de ekstra kg der skulle komme

 

I kender mig normalt sådan her

Billede

 

Billede

Foto oven over: Jimmy Leen Friis

Billede

 


Ejer af to fantastiske prinsesser.. Isabella af mindet - min stjerne...... Og Maliki - mit lille tykke impulskøb....

10
0
Svar på denne tråd
 
 Tillykke....
Forfatter: 
Dato:  11-08-2015 18:15

Det bliver da helt sikkert en spændende periode for jer Og de ekstra kg skal du ikke bekymre dig om hvis du bare stadig dyrker den motion du plejer og spiser sundt. Jeg tog rigtig meget på de første 4-5 måneder på alle de kvindelige depoter, men nu er jeg i uge 35 og +12 kg, hvilket vist passer meget godt til min og babys størrelse, så tror genrelt der kan være meget forskel på hvor meget man tager på hvor og hvornår!

 

Og så husk at verden ikke har brug for en tilgang på mere end max 1-2 prinsesser årligt (og størstedelen af disse bliver gift væk til en eller anden olie-shiek der har 10-15 stykker i forvejen - hvem ville dog ønske deres datter den skæbne), tilgengæld mangler verden altid seje tøsser der tør tage fat og siger deres mening

 

Og ellers skønt med sådan et dagligt livsbekræftende indlæg Rigtig meget held og lykke med det hele

 

4
0
Svar på denne tråd
 
 Tillykke
Forfatter: 
Dato:  11-08-2015 22:41

Tillykke med graviditeten - og held og lykke med det hele :-)

 

Jeg tror, de fleste har droppet forummet her til fordel for terminsgrupper på facebook. Hvis du kigger på den side, der hedder min mave, så kan du sikkert få et link til en terminsgruppe, som passer til dig - hvis du har lyst.

 

Men vis da gerne resultatet frem herinde også :-)


mvh Stine

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tillykke..
Forfatter: 
Dato:  11-08-2015 23:42

Med graviditeten og den kommende hestepige


Hilsen Signe med prinsesserne Karolina, Josephina og Vicktoria

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hejsada
Forfatter: 
Dato:  12-08-2015 08:54

Ha ha det skal skisme nok passe at hun hellere vil spille fodbold eller gå til boksning

 

Men jeg har jo den sødeste sødeste 3ér pony gående som selskab for min ridehest - som jeg da håber hun forelsker sig i


Ejer af to fantastiske prinsesser.. Isabella af mindet - min stjerne...... Og Maliki - mit lille tykke impulskøb....

3
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  13-08-2015 10:57

Tillykke med det :) Ja der sker ikke så meget herinde længere, ærgeligt, for det har virkelig været et godt forum tidligere.

 

Jeg er også gravid og lige en uge længere henne end dig. Jeg venter nr. 2. Jeg er ikke så aktiv en rytter som dig, men har en moden dame på 15 år, vi motionerer hinanden næsten dagligt :)Den er også lidt tyk efter et par måneder på døgnfold, så vi matcher hinanden rigtig godt .

 

Ved min sidste graviditet fik jeg simpelthen ondt i halebenet og lænden da jeg holdt pause med ridningen, så det blev en meget kort pause. Denne gang håber jeg også at kunne fortsætte helt til min termin. Men dunken tynger godt indimellem, så det bliver nok mest til skridt til sidst.

 

Det der med ekstra vægt skal du ikke tage så tungt, det er bare ud og gå nogle lange ture med barnevognen så skal det nok gå.



Mvh. Louise O.P.


Medlem af Team Rocky Road - det mest stenede hold inden for distance






0
0
Svar på denne tråd
 
 Hejsada
Forfatter: 
Dato:  13-08-2015 11:29

Tror mit største problem mht ridning kunne blive af komme AF :P

 

Når jeg stiger af, plejer jeg at "kurre" ned langs hesten på maven.. Kan simpelthen ikke greje hvordan jeg kommer ned med en kæmpe dunk :P

 

Når jeg stiger op, stiger jeg op på vores møddingsplads, så er det bare at skræve over... Testede lige nu efter rideturen, og sørme ikke om hyppi var så sød, at hun da også parkere langs den når jeg skal ned :D problem med nedstigning løst :D


Ejer af to fantastiske prinsesser.. Isabella af mindet - min stjerne...... Og Maliki - mit lille tykke impulskøb....

2
0
Svar på denne tråd
 
 Tillykke
Forfatter: 
Dato:  15-08-2015 09:34

Tillykke med graviditeten :)

Kan huske at da jeg red den sidste gang der kunne jeg næsten ikke komme af igen pga. maven :P

Og tænk sig - nu er knægten næsten 11 år gammel


Mvh Maia

- som stadig savner Frøken Stjerneskud (*?.?.1999 til 9.5.2005)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tillykketillykke
Forfatter: 
Dato:  15-08-2015 17:25

Tillykke med det, jeg er i uge 25 og venter også en pige :-)

Jeg rider vel en gang eller to om ugen, har ikke rigtigt energi til mere. Det har været lidt af en omvæltning, men også en kæmpe lettelse at give sig selv "lov" til at have hest på en mere afslappet måde. For selvom den jo altså er småfed, så nytter det bare ikke noget at forvente at jeg kan ride hver eneste dag resten af livet når der kommer et andet "projekt" og fylder mit liv (ud over studie som jeg regner med at fortsætte trods baby).

 

Jeg glor meget inde på min-mave, men det er tit at siden ikke virker og gaaaab hvor er der mange tråde med "kan I se stregen på min graviditetstest?"..

 

Slet ikke nogle med relevante oplysninger om for eksempel graviditetsridebukser (mit største problem for tiden) ;-) og andre heste-baby-realerede emner. Så opdater, spørg og svar endelig herinde, jeg vil gerne være lidt med til at deltage hvis andre har lyst!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hejsada
Forfatter: 
Dato:  15-08-2015 18:15

Graviditets ridebukser fiksede jeg selv igår

 

Købte et par billige stævne bukser (sat ned fra 800 til 150 kr).. Klippede lynlåsen ud, og erstattede den med hvidt stræk stof...

 

TADAAAAAA vente stævne bukser med plads til udvidelse - for samlet 180 kr

 

Billede

 


Ejer af to fantastiske prinsesser.. Isabella af mindet - min stjerne...... Og Maliki - mit lille tykke impulskøb....

5
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  15-08-2015 21:35

ved min første graviditet lavede jeg også er par alm ridebukser om til graviditetsbukser, og de fungerede fint.

 

Denne gang har jeg flottet mig og købt et par fra Montar, men jeg er ikke så imponeret. Da jeg købte dem virkede de helt vildt små i størrelsen, men efter jeg havde brugt dem et par gange er de blvet virkelig løse, det er godt nok træls. Stoffet er også virkelig syntetisk, havde foretrukket bomuld da det er rarere at have på. Så hvis man er bare den mindste smule fiks på fingrene så vil jeg anbefale at man tager et par alm. Ridebukser, tegner mavens omrids på bukserne. Klipper langs stregen foran og klipper linningen af bag på og syer et bredt stykke rib stof på.



Mvh. Louise O.P.


Medlem af Team Rocky Road - det mest stenede hold inden for distance






0
0
Svar på denne tråd
 
 moilknmjbhvg
Forfatter: 
Dato:  16-08-2015 11:17

Åh, men jeg har skam også store planer om mig og symaskinen... Det er bare at vente til jeg bliver desperat nok, så skal jeg nok få syet det elastikstykke på. Har nu redet med åbne ridebukser siden uge 10, så er ved at være helt vant til fornemmelsen. Jeg skifter nok mening til efterår/vinter

 

Dejligt at høre erfaringer fra en der har købt montarridebukserne, de er jo ikke helt billige (slet ikke for en studerende), så dem tror jeg bare jeg dropper tanken om igen :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  17-08-2015 14:18

Ellers tror jeg sagtens man kan finde dem brugt. Det er nok de færreste der når at slide et par ridebukser op på så kort tid :)



Mvh. Louise O.P.


Medlem af Team Rocky Road - det mest stenede hold inden for distance






0
0
Svar på denne tråd
 
 har også sådanne en
Forfatter: 
Dato:  18-08-2015 10:29
Stort tillykke med graviditeten!
Jeg er lidt længere henne (21+3) men også med en pige :-)
Mit første barn så glæder mig. Lige nu går debatten på om kæresten og jeg skal smutte hemmeligt på rådhuset eller vente til pengene er der til drømmebrylluppet. Der kan jo hurtigt gå lang tid når ejerlejligheden skal skiftes til et lille landsted og bybilen med en mere babyvenlig bil.

Det sætter mange overvejelser igang lige pludselig.

I uge 28 skal vi til flensborg efter et 3D billede - jeg er mega spændt!!!

Med krikserne:

Chosen One og Bielfire choice.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hejsada
Forfatter: 
Dato:  18-08-2015 11:33

Vi har ingen planer om at blive gift, så de overvejelser behøver vi slet ikke...

 

Men vi skal have bikset et værelse sammen på vores lille "egoist ejendom" på et tidspunkt Lige pt bruger vi kun under etagen på gården, fordi over etagen er så ringe isoleret og lavloftet at vi ikke gider bruge den...

 

Men finanserne er ikke helt til den store omgang ovenpå.. og nedenunder har vi kun vores soveværelse (og stue, køkken og bad) at gøre godt med... MEN soveværelset er en gammel dobbeltgarage som er lavet om til bolig - så der er MASSER af plads til at dele den i to Og det vil heldigvis ikke koste ret meget...

 

Og så skal vi have os en anden bil.. Da vi for 2 år siden købte en gulpladet touran - for vi skulle alligevel ikke have børn


Ejer af to fantastiske prinsesser.. Isabella af mindet - min stjerne...... Og Maliki - mit lille tykke impulskøb....

1
0
Svar på denne tråd
 
 det med gift
Forfatter: 
Dato:  18-08-2015 19:56
Hvis I ikke skal giftes så husk at få lavet testamente på hinanden og ændret betingelserne i jeres pensioner.

I er nemlig ikke automatisk arvinger på hinanden og det er baby heller ikke.

Det er så træls med bil! Vores er også kun 2 år gammel men heldigvis med bagsæder - den er bare kun mellemstørrelse :-(
Hvis du finder opskriften på et pengetræ så sig lige til. Lagde babybudget den anden dag og er stadig chokket.

Med krikserne:

Chosen One og Bielfire choice.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Pengetræ
Forfatter: 
Dato:  18-08-2015 22:11

Jeg ved ikke noget om pengetræer, men jeg deler gerne tips til hvordan man kan spare penge :)

 

En del af de lækre børnetøjsmærker holder lagersalg 1-2 gange om året hvor der er mange penge at spare. Sidst jeg var afsted fik jeg en flyverdragt, en vinterjakke, skibukser, en overgangsjakke, en fleecetrøje og lækre uldne huer og vanter for 850 kr, normalpris ca 4500 kr.

 

Når jeg køber autostole går jeg ind på http://www.autostol.dk hvor der er beskrivelser og test af stort set alle autostole. Når jeg har fundet den stol jeg gerne vil have bestiller jeg den i Tyskland hvor man kan spare ca. 1/3 af prisen i forhold til danske butikker.

 

Klapvogne osv. Er der også en del at spare på hvis man bestiller i England eller Tyskland.



Mvh. Louise O.P.


Medlem af Team Rocky Road - det mest stenede hold inden for distance






1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider